Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез създаването на Център  за услуги в домашна среда ще се подпомагат лица с трайни увреждания и техните семейства и възрастни хора над 65 г. при самообслужване, осъществяване на социални контакти и поддържане своя бит и хигиена. Ще се създадат условия за приемственост и гарантиране на обслужването на лица, ползващи услугите „Социален асистент", „Домашен помощник" и „Личен асистент", финансирани от ОПРЧР и националния бюджет. Подкрепата ще бъде насочена  и към улесняване достъпа до  здравни услуги и като резултат -  подобряване качеството им на живот. Този нов модел ще бъде и основа за бъдещо планирано развитие на общински социални услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Организация и управление на проекта : Със стартиране на проекта ще се сформира екип за организация и управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, отговаря за постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др.. В рамките на дейността ще се направи избор на доставчици на външни услуги, материали и оборудване, съгласно предварително разработени и утвърдени графици за тръжни процедури. По време на проекта ще се осъществява вътрешен контрол и отчитане на реализираните дейности чрез работни срещи на екипа и оперативни събирания. Екипът за организация и управление ще бъде с подходящо образование и опит в изпълнението на дейностите.Екипът за организация и управление на проекта ще предоставя информация на кандидат-потребителите и/или техните близки за начина на кандидатстване, необходимите документи, правилата и процедурите за ползване на различните услуги в рамките на проекта: За лична помощ; За комунално-битови дейности; За подкрепа за социално включване; За здравни услуги. За мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите и техните семейства. Заявления на потенциалните потребители на услугата ще се приемат в сградата на общинската администрация, след което ще се изготви социална оценка на потребностите от екипа. След извършването на оценките екипът по управление и организация прави окончателен подбор, като за целта изработва предварително процедура за подбор с критерии (по схемата на точкуване). 41 982.70 48 566.75
Дейност 2. Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на помещения за Центъра.: За функционирането на Центъра за предоставяне на социални услуги в домашна среда се осигуряват помещения - приемна, офис и тоалетна, намиращи се в Домашен социален патронаж - Стрелча. Тези помещения обаче са амортизирани и в лошо състояние, което налага да се извърши текущ ремонт, който не е извършван повече от 20 години. Състоянието им в момента е - изкъртени плочки, изпадала мазилка, мухъл. В сградата на ДСП липсва и необходимото обзавеждане и оборудване необходимо за нормалното функциониране на Центъра. То ще се ползва персонала за предоставяне на услугите и крайните ползватели н и за провеждане на психологическа и мотивационна подкрепа, както и за работни срещи. Осигуряването на ремонта и оборудването ще се извърши по правилата на ОП „РЧР”, по изготвена техническа спецификация. Предвижда се ремонт на тоалетната /14,20кв.м/, Приемна -182 кв.м. и офис на персонала 3кв.м , обзавеждане на офиса (бюра, столове, шкафове, маса и др.) и оборудване с необходимата техника, като фотоапарата ще бъде необходим за осигуряване на мерките по публичност и информация, както и по време на целия период от дейността на центъра като доказателствен материал за всички останали дейности по проекта в.т.ч. работа на екипа, оказване на психологическа и друга подкрепа и т.н. Ще се направи избор на доставчици за ремонта, обзавеждането и оборудването, съгласно предварително разработени и утвърдени графици за тръжни процедури. 20 375.00 20 588.83
Дейност 3. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността за създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване, в т.ч.подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. : Планирано е да бъдат обхванати 57 броя потребители, представители на описаните целеви групи. В тази връзка при реализирането на дейността ще се създаде прозрачност при провеждане на интервюта и подбор на персонал за предоставяне на услугите, като ще се следват следните стъпки: • Обявяване на работните места, вкл. в БТ. • Поддържане регистър за постъпилите заявления на кандидати за персонал за предоставяне на услугите • Предварителен подбор по документи. • Провеждане на събеседване и оценка за професионална пригодност. • Сключване на договор с кандидатите. Резултатите за административно съответствие и от проведените интервюта ще бъдат изнесени на видно място. Избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 25 месеца и 21 месеца, Предвижда се да бъде нает персонал от 50 души – 7 домашни помощници, 7 социални асистенти, 36 лични асистенти /20 от старта на проекта и 16 от проект "Нови възможности за грижа" . На назначения персонал ще се предостави работно облекло, санитарни материали, консумативи. С цел предоставяне на интегрирани услуги ще бъде допълнително наета почасово 2 медицинска сестра за не повече от 80 часа месечно, която ще извършва посещения по домовете на потребителите за извършване на следните манипулации - измерване на кръвно налягане и кръвна захар, следене на общото състояние на потребителите и нуждата от специализирана лекарска консултация. Кандидат-потребителите на услугите ще бъдат информирани за услугите чрез: • Разпространение на информационни материали • Информационни срещи . Web - Страницата на община Стрелча - strelcha.bg • Информации на таблото в общината и Домашния социален патронаж. Следват се следните стъпки: 1. Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата – заявление, документ удостоверяващ доходите на бенефициентите и други при необходимост. 2. Извършването на оценка на нуждите на кандидат-потребителите от екипа с акцент върху социалния статус. За осъществяването на подбора на подходящите кандидати за работа ще бъде изготвена обява за работа и пакет документи, които ще се изложат на видно място на информационното табло на общината. Подборът и назначаването ще бъдат извършени чрез провеждане на процедура за подбор . Почасови услуги за лична помощ ще се предоставят ежедневно: помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар. Почасовите услуги за комунално- битови дейности ще се предоставят: Ежедневно: пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите; приготвяне на храна с продукти на потребителя; други комунално-битови услуги, съгласно предварително извършената оценка на потребностите. Периодично: основно почистване на помещенията, обитавани от потребителя;извършване на административни услуги и плащания, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти при необходимост. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. 398 642.85 401 938.57
Дейност 4. Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Въвеждащото обучение ще се проведе с персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда, преди да започнат работа в дома на потребителите. Обучението включва следните теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с клиентите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на четири дни от един лектор - 600 лева с включени командировъчни разходи. Ще се поведат две двудневни надграждащи обучения. Първото надграждащо обучение ще се проведе 10 месеца след въвеждащото обучение. Второто надграждащо обучение ще се проведе 5 месеца след първото надграждащо обучение. Темите на надграждащите обучения ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обученията ще има интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи от 2 ма обучители - 1200 лева с включени командировъчни разходи. Ще бъде изготвена програма за обученията и обучителни материали. При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица, вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред. Обучението ще се предостави от избрани, чрез подбор външни обучители с опит при извършване на социална работа и обучения. Обученията ще се извършват от външни експерти с опит в социалната работа не по-малко от 5 години. 1 800.00 1 800.00
Дейност 5. Предоставяне на психологическа подкрепа,консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Психологическата подкрепа, консултиране и супервизия ще се осъществява от един супервизор , с оглед предоставяне на качествена социална услуга, чрез осъществяване на ежеседмична подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Персоналът, който ще предоставя социални услуги в домашна среда ще получава консултиране един път през два месеца по два дни – общо пет двудневни консултации. Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. След всяка консултация супервизорът, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет. Консултациите ще се отнасят до: • Затруднения в работата с потребителите; • Затруднения в работата с институции; • Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. Ще бъде избран външен консултант за изработване на тръжна документация за избор на изпълнител за: ремонта, обзавеждането и оборудването на помещенията на Центъра, за обученията на персонала, доставка на канцеларски материали, изпълнение на дейностите по публичност и информация. За тази дейност се предвиждат 2500 лева за разработване на 5 тръжни документации. Ще бъде нает консултант за изработване на Методология за работа на центъра, която ще бъде одобрена от Екипа за управление и внедрена от него. Дейността ще включва съвместна работа на екипа и супервизора: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; За по-добра супервизия и връзка с екипа и с всеки един потребител и доставчик на услугата ежедневно по проблеми ще бъде необходим мобилен телефон за супервизора. • Изготвяне на индивидуалните планове за предоставяне на услуги и работни графици за предоставяне на почасови услуги за лична помощ - всеки домашен санитар предоставя услуги на пълен работен ден или почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на почасови услуги за лична помощ, за комунално- битови дейности, за социално включване и здравни услуги по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварителна договорен график и установени потребностите. • Преразглеждане и актуализиране на дейностите след шестият месец от началото на предоставяне на услугите. 20 612.96 10 553.44
Дейност 6. Мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност и техните семейства: Мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите и техните семейства, според тяхната индивидуална потребност ще се осъществява от освен от назначение лични асистенти, домашни помощници, социални асистенти, медицински сестри, и от 1 експерт психологическа подкрепа - психолог/педагог, който да предоставя психологическа и мотивационна подкрепа на персонала 8 пъти месечно по 4 часа в приемната на Центъра за социални услуги в Домашен социален патрона,.ако е необходимо ще бъде използвана и наличната линейка, собственост на общината за превоз на желаещите потребители до Центъра в ДСП за оказване на психологическа подкрепа, медицински грижи и други подобни, като това ще бъде оформяно в протокол. Разходите необходими за гориво, ще бъдат оформени с пътен лист и осчетоводени. 10 000.00 3 320.91
Дейност 7. Информираност и публичност на проекта: Дейността е планирана, съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност на ЕСФ и Комуникационната стратегия на ОП „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013. При визуалната идентификация ще се прилагат правилата за информиране и публичност. В началото проектът ще бъде представен официално пред местната общественост на встъпителна конференция с участието на екипа по проекта, представители на социалните институции, кмета на общината, представители на НПО-та, работещи с лица в неравностойно положение. Ще се използва мултимедийна презентация. Ще бъдат разяснени целите, задачите и дейностите, включени в проекта, както и очакваните резултати. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни и рекламни материали: - Банер – 1бр., - Брошури – общо 500 бр. -250 за оповестяване на дейностите на проекта; и 250 бр., за постигнатите резултати . - информационни табели по проекта- 2бр., които ще се поставят на сградата на общината и на Дом.соц.патронаж. - За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат и други информационни подходи като: Публикации в сайта на общината, информация на таблото на общината, снимки. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция, на която ще бъдат поканени всички участници в него, представители на социалните служби, общинска администрация, медии, местната общност. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно съществуване на Звеното за социални услуги на територията на Община Стрелча. Ще се осигури свободен прием на граждани и ще се раздадат информационни брошури. Предвижда се кафе-пауза и обяд за всички участници в конференцията ще се раздадат информационни и рекламни материали - папки, химикали, флашки; тениски, бележници и чаши. 4 120.00 4 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.