Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към реализиране на интегрирани мерки и дейности за повишаване качеството на живот, намаляване на бедността и преодоляване на риска от социално изключване на уязвими  групи от населението на Община Свищов, чрез създаване на иновативен модел за социално-икономическа интеграция. В него са включени дейности и услуги, насочени към превенция на отпадането от училище, интеграция и реинтеграция, образование, вкл. разнообразни допълнителни занимания, обучение, заетост, психологическа и мотивираща подкрепа за деца и родители, предоставяне на социални и здравни услуги. Планирани са дейности за преодоляване на негативните стереотипи и справянето със сегрегацията на уязвимите групи, вкл. роми. Ще се изпълняват разнообразни активности, стимулиращи популяризирането на културната идентичност, етническа толерантност, творчество с активно участие на деца и възрастни. Така подкрепата ще включва предоставянето на цялостен „социален пакет", атакуващ едновременно всички проблеми, възпрепятстващи интеграцията им в Общината. Социално-икономическата интеграция е процес, който изисква системни и целенасочени усилия по отношение на децата и семействата. Като част от тези усилия са планирани дейности, които стимулират, активизират представителите на уязвимите групи и подкрепят "общностното младежко лидерство", партньорски мрежи, като възможност за устойчиви промени. Комплексно прилаганите мерки, в партньорство между община, училища, детска градина, НПО, Стопанска академия и Асоциираните партньори, ще гарантират устойчивост и постигане на заложените цели в стратегическите документи по отношение на интеграцията и подобряване на достъпа до услуги. Настоящият проект ще се допълва от осигурената пространствена интеграция на уязвимите граждани на Община Свищов по проект „Изграждане на социално жилище в град Свищов“, по ДБФП №BG16RFOP001-1.36-0006-С01, за изграждане на 27 съвременни жилища за настаняване на застрашени уязвими групи от населението в неравностойно положение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Провеждане на групови тренинги с родителите“ Работата с родителите на деца от уязвими групи, включително от етнически малцинства в ДГ "Васил Левски" в изнесени групи на ул. "Плевенско шосе" №5: Дейността попада в обхвата на Направление ІІ "Подобряване достъпа до образование", т.10. "Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия" и т.11. "Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието". Дейността е насочена към допустима целева група, съгласно Условията за кандидатстване " Родители от етническите малцинства и/или от уязвимите групи, и от семейства, търсещи или получили международна закрила", като в нея ще се включат и/или настанени в социалните жилища. Възможно е да се включат и други представители намиращи се в сходна ситуация и попадащи в обсега на целевата група. Целта е осигуряване на допълващ и/или надграждащ ефект спрямо финансирани до момента програми в областта на интеграцията на децата и учениците от етническите малцинства. Спечелване доверието на родителите, насърчаване на родителите за поемане на повече отговорности чрез включването им като партньори в образователно-възпитателния процес, формиране на по-голяма заинтересованост към дейностите в детската градина. Чрез прилагане на работещи модели за ефективна комуникация да се създаде мотивация за учене и образование в семейството. Родителите ще придобият практически умения за ефективното партньорство между семейството и детската градина. Ще имат възможност да обменят идеи и личен социален опит за партньорство между семейство и детска градина. Ще повишат социалните си компетенции. 2 792.50 3 096.39
Осигуряване на обща, допълнителна и емоционална подкрепа за децата от етническите малцинства чрез „Монтесори занимания“ и осигуряване на равни възможности за достъп до образователни услуги за ранно детско развитие. : Дейността попада в обхвата на Направление ІІ "Подобряване достъпа до образование" от допустимите дейности, т. 5 „Подобряване на образователната среда". Насочена е към допустима целева група по НОИР "Деца и ученици от етническите малцинства и/или от уязвими групи/ и от семейства, търсещи или получили международна закрила", предвид, че в ДГ „Васил Левски“ в гр. Свищов, се обучават интегрирано деца от етническите малцинства и представители на уязвими групи. Дейността ще се изпълнява от ДГ „В.Левски“- партньор по проекта. Целта е чрез насърчаване общуването и съвместни изяви между децата от различните етноси, включително роми и/или настанени в социалното жилище, обучаващи се в отделните групи на детската градина, да се осигурят равни възможности за достъп до образователни услуги за ранно детско развитие. Следвайки основния принцип в системата Монтесори, а именно свободата на личния избор на детето, да се предостави възможност за самовъзпитание, самообучение и развитие чрез създаване на развиваща среда. Основната цел е да се адаптира детето към обществото, да му се даде средство за по-добър и обогатен живот като личност. Заниманията в Монтесори средата моделират социални умения. Емоционалното израстване и физическа координация спомагат за сензорните възприятия, за езиковото развитие, математическите изследвания и творческо изразяване на децата. Екипът има опит в прилагането на тази иновативна дейност. През учебната 2018/2019 г. беше организирана допълнителна дейност „Монтесори занимания“, в която бяха включени 12 деца по желание на техните родители. Дейността се водеше от педагог в детската градина, преминал през специален обучителен курс за прилагане на метода на Монтесори. Резултатите от заниманията с децата по този метод бяха впечатляващи. С цел надграждане на постигнатите резултати е необходимо осигуряване на оборудване и обзавеждане за Монтесори среда. Това ще даде възможност за прилагане на Монтесори моделът в неговата цялост. За успешната организация, реализация и изпълнение на дейността „Осигуряване на обща, допълнителна и емоционална подкрепа за децата от етническите малцинства, чрез „Монтесори занимания“ ще бъдат назначени 1 учител за 9 месеца, 1 ресурсен учител за 12 месеца и 1 помощник-възпитател по КТ за период от 12 месеца. Ще бъде закупено и необходимо оборудване за Монтесори среда. Два пъти седмично в продължение на 9 месеца с децата от всички възрастови групи, без яслената, ще се провеждат занимания. 49 851.24 45 838.06
"Музика-танц-думи" : Организация отговорна за изпълнението на дейността е ДГ "Васил Левски"- партньор по проекта. Дейността попада в обхвата на Направление II "Подобряване достъпа до образование". "Музика-танц- думи" е различен подход за осигуряване на "Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин" т.1; и допълва т. 5 от допустимите дейности „Подобряване на образователната среда“ за ДГ "Васил Левски" в гр. Свищов, в която се обучават интегрирано деца от етническите малцинства и представители на уязвими групи. Целта е чрез използването на иновативен подход „ Музика-танци-думи“ като надграждаща дейност да се обогати речниковият запас на децата, да разбират значението на думи от текстовете на песни от различни етноси, да разкрият богатството на различието и да изпитат емоционална удовлетвореност. В допълнение ще се осигури емоционална подкрепа за децата от етническите малцинства и деца, чиито майчин език не е български. Реализирането на дейността ще допринесе за разгръщане на потенциала и заложбите на 40 бр. деца, включително 30 представители на уязвимите групи, които на могат да се включат в организирани школи, поради невъзможност да заплащат такси. Дейността ще се изпълнява от ДГ „ В.Левски“. С децата от трите възрастови групи на филиала два пъти седмично ще се провеждат занимания по музика. За успешната им реализация ща се закупят детски костюми за танци, озвучителна техника, детски музикални инструменти. Часовете ще се провеждат от учител с квалификация „Учител по музика“. Детската градина разполага с такива специалисти. Длъжността „Учител, музика в детска градина“ се заема от лица, придобили висше образование и професионална квалификация „учител“, съгласно т. 2 от Приложение № 1 към чл. 10 от Наредба № 15 от 22.07.2019 г.за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Ще бъде сключено допълнително споразумение по КТ за 9 месеца / общо за 216 часа/. Закупените материали, след приключване на проекта ще бъдат предоставени на ДГ – партньор, за осигуряване на устойчивост на опита от дейността и през следващите години. 35 760.64 30 218.91
Творческа работилница за културна идентичност "АЗ-ТИ-НИЕ": Дейността попада в обхвата на Направление ІІ "Подобряване достъпа до образование", т.10. "Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия" и т.11. "Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието". Дейността е насочена към допустима целева група, съгласно Условията за кандидатстване "Родители от етническите малцинства и/или от уязвимите групи, и от семейства, търсещи или получили международна закрила", като в нея ще се включат и/или настанени в социалните жилища. Възможно е да се включат и други представители намиращи се в сходна ситуация и попадащи в обсега на целевата група. допълващ и/или надграждащ ефект спрямо финансирани до момента програми в областта на интеграцията на децата и учениците от етническите малцинства, финансирани от националния бюджет, бюджета на ЕС и други донорски програми. Дейността ще се реализира за пръв път в ДГ "Васил Левски" като допълваща по отношение на работа с родителите, поради фактът, че резултатите от включването на толкова разнородна по отношение на своя етнически характер група родители ще разнообрази типичните занимания с родители, по групи на базата на възрастов принцип. ЦЕЛТА Е съхраняване, представяне и развиване на културната идентичност на родителите на децата от етническите малцинства, създаване на по-голяма увереност и по-добро самочувствие, стимулиране на толерантност и сътрудничество, уважение и приемане на културни и етнически различия и ценности, преодоляване на негативните обществени нагласи, привличане на родителите като активни участници в дейността на образователната институция. Дейността ще се изпълнява от ДГ „ В.Левски“. Ще се проведат занимания с родители и децата за запознаване с традициите, обичаите и занаятите на различните етноси; за приобщаване към музикалния, песенен и танцов фолклор и развиване на певчески, танцови и артистични умения; за запознаване с характерни за турския етнос ястия, възможност децата да се включат в тяхното приготвяне и дегустация в една съвместна творческа работилница. По време на заниманията ще бъдат събрани устни разкази, рецептни, спомени от представителите на етническите групи. Отпечатани в пълноцветна брошура, която ще бъде представена по време на организираното събитие Кулинарна изложба –конкурс „Шарена трапеза“. Тя ще бъде разпространена и сред род. на деца от основната сграда на ДГ "В. Левски". 7 119.40 3 785.00
Историята на моето родно село/ Краеведска дейност-1 група/история, бит, поминък/: Попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование", т.2. Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила" и т.5. "Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила". Дейността ще се изпълнява от ОУ „Св. св. Кирил и Методий”-партньор по проекта. Ще се надградят резултатите от дейностите по Проект "Подкрепа за успех" BG05М2ОР001-2.011-0001, финансиран по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020" в изпълнение на които в Основно училище " Св.св. Кирил и Методий" са реализирани обучителни занимания за преодоляване на обучителни затруднения по български език- 3 групи; 1 група по "История и цивилизации" и 1 гр. "Математика", както и по Национална програма за финансиране на занимания по интереси на 2 групи, 1-на в направление "Математика" и 1-на в направление "Природни науки". Ще допринесе за социално-икономическа интеграция на представители на уязвимите групи, включително на хора с произход от други държави, както и на хора, населяващи територии, в т.ч. с ниска гъстота на населението, селски и изолирани райони, части от населени места, в които е налице концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност и социално изключване (като висока безработица, ниски доходи, ограничен достъп до публични услуги, пространствена изолация и др.). Дейността има за цел: Запознаване с културното наследство и неговата значимост, като основен фактор за развитието на обществото в условията на глобализация. То е своеобразен ресурс за духовно израстване и категоричен гарант за устойчивото развитие на обществото. Включване на ученици от различни етнически групи ще създаде създаване на чувство на принадлежност към общността. Проучване и опазването на културното наследство на родното място ще се реализира чрез издирване, изучаване, идентификация, документиране, регистрация на данни и факти. Това ще позволи опознаването на различни исторически данни за отделните етноси в повече от едно населено място в региона, вкл. с. Морава, с. Червена, с. Деляновци, с. Драгомирово. Проучвателната дейност ще обхване различни институции, свързани с управлението, историята на населените места вкл. Читалища, кметства, клубове на пенсионерите и др. Методи и средства за постигане на целта: дискусия, лектории, беседи, индивидуална и групова работа, екскурзия, работа с ИКТ, изследователска дейност Дейността ще включва разнообразни форми: -Проучване на историческите данни на селата – провеждане на срещи – разговори с краеведи, възрастни хора, читалищни дейци и др. - Организирани на "седянки"/ предаване на практически умения в изнесени ситуации извън училището.-Посещение на населените места и до гр. Свищов и посещение на библиотеки и Етнографския музей. -Проучване на бита и поминъка – провеждане на практически занимания за наблюдение и/или участия в празнични общоселски и индивидуални ритуали "къпанки"/"зарезан"/"сватби"/ и др. -Запознаване с характерни занаяти в моя роден край – посещение на "Самоводската чаршия" в гр. Велико Търново -Посещение на етнографска сбирки на народното творчество към читалищата.- Провеждане на срещи с местни автори на креведски /исторически справки за населените места. -Проучване на ритуали и/или игри на различните етноси, вкл. и/или такива, които не се практикуват. Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила" т.5 от УК и е от изключителна важност за обособяване и оборудване на съвременен и модерен Краеведски кабинет, тъй като в ОУ с. Морава, се обучават предимно представители на целевата група, училището не разполага възможности финансиране от собствен бюджет. 5 425.60 5 094.84
Мултиетническа културна стая : Попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование", т.5. Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила и т.12. Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност). Ще се надградят резултатите от дейностите по Проект "Подкрепа за успех" BG05М2ОР001-2.011-0001, финансиран по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020" в изпълнение на които в Основно училище " Св.св. Кирил и Методий" реализирани обучителни занимания за преодоляване на обучителни затруднения по български език- 3 групи; 1 група по "История и цивилизации" и и 1 гр. "Математика", както и по Национална програма за финансиране на занимания по интереси на 2 групи, 1-на в направление "Математика" и 1-на в направление "Природни науки". Целта е чрез проучване и запознаване с обредите и традиционни ястия на различните етноси /роми, турци, християни, католици и вкл. мигранти/, които са характерни за етническите групи в селата Морава, Драгомирово, Червена и Деляновци ще се създадат условия за взаимно опознаване, разбиране, толерантност и приемане в общността. В съвременно оборудвана "Мултиетническа класна стая" ще се създадат условия за организиране на дейност за изграждането на междуетническа толерантност и интеркултурен диалог между учениците. А въвличането общността ще е чрез провеждане на събития. Като траен резултат ще е реализиране на цялостен процес на взаимно опознаване, разбиране и приемане. Дейността ще допринесе и за приобщаване на учениците към училищния живот, възпитаване на отговорност и и мотивация за обучение и развитие. Придобиване на нови знания за културното многообразие от традиционни празници, обреди, вкл. традиционни ястия и обичаи на различните етнически, верски и културни общности ще ги оформи като толерантни личности. Ще подпомогне за осмисляне на богатството, разнообразието и мъдростта, които се крият във всеки празник. Ще допринесе за развиване и обогатяване на уменията за работа в екип и презентиране. Подготвената информация ще представят пред родители, гости представители на различни институции, вкл. отдел "Образование", Дирекция " Култура и културно наследство" в Община Свищов, Читалищата, МКБППМН, Исторически музей -Свищов в рамките на планираната и организирана Кръгла маса на тема „Традиционен празничен и обреден календар на различните етнически общности в Община Свищов“. Методи и средства: индивидуална и групова работа, ролева игра, беседа, дискусия, мисловни мрежи и др. за приобщаване на ученици с турски и ромски произход за участие в реализирането на дейността, а от там и към учебния процес. 5 604.50 4 989.39
Мъдростта скрита в приказките и поговорките от различните етноси : Дейността попада в обхвата на ІІ Направление " Подобряване достъпа до образование", т.5. Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила и т.12. "Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност". Дейността ще допринесе да се надградят резултатите от дейностите по Проект "Подкрепа за успех" BG05М2ОР001-2.011-0001, финансиран по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020" в изпълнение на които в Основно училище " Св.св. Кирил и Методий" са реализирани обучителни занимания за преодоляване на обучителни затруднения по български език- 3 групи; 1 група по "История и цивилизации" и и 1 гр. Математика, както и по Национална програма за финансиране на занимания по интереси на 2 групи, 1-на в направление "Математика" и 1-на в направление "Природни науки". Дейността ще осъществи различен и допълващ подход към обучението по БЕЛ, защото тази дейност ще даде възможност за надграждане чрез опознаване на творчеството на различните етноси и включване извънкласни форми, обогатяване на речниковият запас, възприемане с разбиране. С представянето и задълбоченото проучване на фолклора на общността, ще се възпита отношение за приемане на различните етноси и уважение към тяхната идентичност. Планира се запознаване с приказки, поговорки и пословици на различните етноси, в началото ще четат приказките и легендите ще търсят общото и различното във фолклора на етносите, ще дискутират качествата на героите, как различните етноси се отнасят към положителните и отрицателните качества, ще четат по роли и ще ги заучават в подготовка за драматизация. Тези дейности ще предшестват практическото изпълнение на дейността, когато учениците ще представят драматизации на различни приказки и легенди и ще ги свържат с поговорки и пословици. Проучване и запознаване с фолклора на различните етноси /роми, турци, християни, католици и вкл. мигранти/, които са характерни за етническите групи в селата Морава, Драгомирово, Червена и Деляновци. Изграждане на междуетническа толерантност и интеркултурен диалог у учениците и въвличане на родителите в общ процес на взаимно опознаване, разбиране и приемане. Приобщаване на учениците към училищния живот, възпитаване на отговорност и мотивация за обучение и развитие. Придобиване на нови знания за фолклорното многообразие на различните етнически, верски и културни общности. Развиване и обогатяване на уменията за работа в екип. Стимулиране на интеркултурен диалог между учениците в мултиетническа среда. Осмисляне на богатството, разнообразието и мъдростта, които се крият във всяка приказка, пословица или поговорка. Осъзнаване как чрез народната мъдрост на различните етноси се осмиват пороците и се противопоставят на добродетелите. Какви добродетели и пороци са присъщи за различните герои. Как в произведенията на различните етноси са представени отношенията родител- дете. Методи и средства: индивидуална и групова работа, ролева игра, беседа, дискусия, драматизация за приобщаване на ученици с турски и ромски произход за участие в реализирането на дейността, а от там и към учебния процес. Закупеното оборудване ще бъде предоставено на ОУ " Св.св. Кирил и Методий" с. Морава , след приключването на проекта за използване и надграждане на дейността. 6 089.50 6 288.74
Засилване на мотивацията на до 351 ученици на възраст от 7 до 19 години и техните родители за участие в образователния процес. : Надграждаща по отношение на постигнатите вече резултати от участието на училището като партньор " Да успеем всички заедно" реализиран в периода 2017-2019 година. Дейността попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование", т. 7. "Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила" и т.9. "Насърчаване участието на родителите в образователния процес". Отговорна организация за изпълнението на дейността е СУ "Цветан Радославов"-партньор по проекта. Дейността ще се изпълнява в училището. В изпълнението на целта ще бъдат ангажирани психолог, социален работни и медиатор, които ще работят с децата и семействата. В дейността ще бъдат обхванати до 351 деца на възраст 7- 19 години и техните родители. Ще бъдат организирани до 351 индивидуални срещи и до 20 групови с мин. 20 участника. Целта на дейността е да се засили мотивацията на ученици и родители за участие в образователния процес. Работата на специалистите ще бъде насочена към деца, към които са приложени мерки по Механизма за обхват. От особено значение е да се работи със семейства по отношение на образованието на момичетата от ромски произход, които са най-засегнати от високия процент преждевременно напускане на училище. Вече е установено, че участието на семейството в образованието на децата е от решаващо значение за техния успех. Слабите връзки между училището, учителите и семействата на децата от етническите малцинства имат съществен принос за изоставането в процеса на обучение и ранното им отпадане от училище още в началото на прогимназиалния етап. Работата с родители от смесен етнически произход допринася за активизиране ангажираността им към обучението и възпитанието на децата. Реалната мултикултурна среда и нейното практическо опознаване ще подобри процеса на приемане и интеграция. Ще се провеждат: обучителни срещи по различни теми и дискутирането им в спокойна обстановка, извън училищната сграда, които да изградят отношения на доверие, възможност за обсъждане на проблеми, предлагане на решения; провеждане на стимулиращи за родителите индивидуални родителски срещи, с участието на психолог, медиатор и социален работник. Ще се обсъждат проблемите в семейството, причините за натрупаните неизвинени отсъствия, възможностите за преодоляването им, което ще доведе до редовно посещение на учебните занятия; повишаване на родителския капацитет с помощта на техни съседи или роднини; провеждане на родителски срещи, на които ще бъдат изнесени беседи за мултикултурната среда в училище и значението на образованието за успешна професионална, социална и творческа реализация на децата. Работа с деца: улесняване процеса на комуникация между учители и деца от целевата група; идентифициране на необхванати деца в училищна възраст в районите, където се намират учебните заведения с цел привличането им в тях; подпомагане формирането на положителна нагласа към образователните дейности в училище; съдейства за взаимно опознаване на децата с различен етнически произход и вероизповедание, за създаване на атмосфера на разбирателство и за спазване правата на детето; подпомагане и повишаване на учебната мотивация, преодоляване на проблемите в ученето, формиране на ефективни учебни умения и увереност в собствените възможности; позитивна лична, социална и етнокултурна идентичност; консултиране на учениците – индивидуално и в група, използвайки интерактивни форми на - организиране и провеждане на тренинги относно ефективни стратегии на възпитание, решаване на проблеми/конфликти, управление на поведението, превенция и третиране на употребата на дрога/психоактивни вещества; консултиране на педагогическия съвет. 13 057.00 10 979.38
Допълнителни занимания за ученици по БЕЛ, за които българският език не е майчин и/или имат дефицити по БЕЛ: Дейността дава възможност за надграждане на постигнатите вече резултати от участието на училището като партньор "Да успеем всички заедно", реализиран 2017-2019 год. Дейността попада в обхвата на Направление ІІ "Подобряване достъпа до образование", т.1"Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин." Ще допринесе и за устойчивост на резултатите, които ще се постигнат при приключване на дейностите по Национална програма "Подкрепа за успех", която ще приключи до края на учебната 2020/2021 г, участниците в групите са ученици за които се определя допълнителен брой часове за достигане на ДОС за усвояване на книжовен език. Планираните дейности няма да са обект на двойно финансиране, поради факта, че в настоящия проект те ще стартират през следващата учебна 2021/2022. Освен това планираните групи ще са сборни, с възможност за вкл. с оглед на успешният интеграционен процес и/ или ученици, които не са роми, и/или настанени в социалното жилище. Дейността ще се реализира като различен подход допринасящ и допълващ езиковите знания и умения по БЕЛ с целевата група. Организация, отговорна за изпълнението на дейността: Средно училище „Цветан Радославов“, партньор по проекта. Ще бъдат организирани допълнителни занимания с ученици от 1 до 12 клас, за които българския език не е майчин и /или срещат затруднения в четенето и с правописа. Целта на дейността е да се подобрят познанията им по български език, да им се даде възможност да преодолеят дефицитите си, чрез допълнителни часове в света на приказките вкл. на различните етноси и приказните герои, литературата и изкуството. Дейностите в гимназиален етап ще развият творческите умения на учениците и ще удовлетворят потребността им от срещата с различни изкуства. Ще се подобри езиковата подготовка по български език на ученици от етническите малцинства за попълване на констатираните дефицити в познанията по български език, за да могат пълноценно да участват в учебния занятия, да се повиши мотивацията им за активно включване в други извънкласни и извън учебни дейности. Посредством чудния свят на приказните герои децата ще обогатят своя речников запас и ще усъвършенстват способността си да разказват, описват, разсъждават на български. Ще се развие умение за четене с разбиране и ще се създаде интерес от малкия читател към книгата. Чрез запознаване и с произведения на различните етноси ще се преодолеят съществуващи стереотипи и ще се подобри нагласата за приемане на различията и ще се намали риска от социално изключване в общността. При реализиране на клубните дейности се планира и организирането на учебни пътувания и на 6 представителни изяви. 52 516.98 50 402.92
Дейности насочени към кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства, вкл. роми и/или настанени в соц.жилище. 5 клуба - Общински клуб "Кариерно развитие „Лидер” училищен клуб "Здраве”, училищен клуб „Биология за любознателни“, училищен клуб „Астромагия“ училищен клуб „ Фолклорна математика“. : Дейността попада в обхвата на II. Направление „Подобряване достъпа до образование”: т6." Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила.", т. 8" Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимн. етап и успешно завършване на средно образование", ІV. Направление „Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи", чрез създаване на младежка лидерска група за промяна, самоорганизация и развитие на потенциала; т.7. "Организиране на публ. събития, срещи и дискусии с представители на уязвимите групи, местната общност, заинтересованите страни и медиите". Дейността ще се изпълнява в партньорство Община Свищов, СУ „Цветан Радославов“ и ОУ " Св.св. Кирил и Методий". Целта е да се разширят познанията на учениците от общината за различни професии, св. с природните науки и STEM профилите; информираност за възможностите за по-нататъшно образование, да бъдат подпомогнати при избора на последващо обучение и/или избор на професия, като се намали риска от отпадане, поради липса на мотивация. За изпълнение на дейността ще бъдат създадени 5 клуба. *Община Свищов ще е отговорна за изпълнението на дейностите в Общински клуб "Кариерно развитие „Лидер”. В него ще се реализират и общностни дейности за промяна на съществуващи практики с негативно влияние в/у социалното включване на уязвимите групи на територията на община Свищов. Целта е чрез запознаване със спецификите на отделните професии на място и от първо лице учениците да направят информиран избор за бъдещо образование и/или професия. Да открият възможности за бъдеща реализация. В Общински младежки център "Лидер" ще се създадат усл. изграждане на информирани, уверени и мотивирани 20 участника. Планира се провеждане на 2 събития" Уърк шоп", ще бъдат поканени 7-класници от училищата на общината. Ще бъдат организирани и проведени от младежката лидерска група. Ще създадат предпоставки за подобрена комуникация, доверие и партньорство с институции, бизнес и представителите на целевата група. Ще се проведат 2 кръгли маси с участие на бизнеса и обр. институции. СУ "Цв.Радославов" профилирано учебно заведение с профил "природни науки". Ще организира дейностите в клуб "Здраве”, „Биология за любознателни“, „Астромагия“ и „Фолклорна математика“. В предходния випуск 20% от учениците са отпаднали в рамките на 10 – 11 клас. В края на втори гимназиален етап им престоят държавни зрелостни изпити по Български език и л-ра и по профилиращ предмет. Необходимо е те да имат нуждата подготовка за това. Голяма част от нямат ясна визия за бъдещето си, което води до ниска учебна мотивация. Необходимо е да бъдат запознати с разл. възможности да продължат образованието си сферата на биологичните, химичните или др. науки. Да получат подкрепа и помощ за да се справят с предизвикателствата, за успешно дипломиране и професионална реализация.. Дейностите ще се реализират в "Стая на приказките "-малката актова зала, както и Голяма актова зала. Залите са с обособени сцени и с 200 седящи зрителски места. Ще бъдат разработени работни програми и планове. В дейността на клубовете ще залегнат: интерактивни занятия, работа по групи, създаване на информационна зелена стена, теренни наблюдения на растения, животни и екосистеми; срещи с експерти, посещение на защитени територии, организиране на кампании и екологични празници, екологични учебни посещения; провеждане на часове в нестандартна обстановка – фитнес клуб и сред природата, представяне и посещения на ВУЗ, виртуални астрономични обиколки, реални посещения на обекти, свързани с астрономията. 49 451.50 62 898.61
Допълнителни занимания със спорт и изкуства за 75 ученика чрез различен подход със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и/или от соц.жилище.: Дейността дава възможност за надграждане на постигнатите вече резултати от участието на училището като партньор " Да успеем всички заедно", реализиран 2017-2019 год. Дейността попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование", т.2 Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства." Ще допринесе и за устойчивост на резултатите, които ще се постигнат при приключване на дейностите по Национална програма "Подкрепа за успех", която ще приключи до края на учебната 2020/2021 г, участниците в групите са ученици за които се определя допълнителен брой часове за достигане на ДОС за усвояване на книжовен език. Планираните дейности няма да са обект на двойно финансиране, поради факта, че в настоящия проект те ще стартират през следващата учебна 2021/2022. Освен това планираните групи ще са сборни, с възможност за вкл. с оглед на успешният интеграционен процес и/ или ученици, които не са роми, и/или настанени в социалното жилище. Дейността ще се реализира като различен подход, допринасящ и допълващ езиковите знания и умения по БЕЛ с целевата група. Организация, отговорна за изпълнението на дейността: Средно училище „Цветан Радославов“, партньор по проекта. Ще бъдат организирани допълнителни занимания по спорт и изкуства с ученици от 1 до 12 клас, за които българския език не е майчин и/или срещат затруднения в четенето и с правописа. Целта на дейността е да се е да се създаде подкрепяща среда, в която децата и младежите да осъзнаят своите възможности и потенциал чрез силата на спорта, да бъдат обучени да отстояват правата си и да умеят да се защитават сами от съществуващите рискове, създаване на подходяща среда за съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства, като същевременно се създадат условия за стимулиране на творческите им способности. Учениците ще се запознаят с фолклорните традиции, вярвания и обичаи, ще се повиши тяхната обща култура, ще се развие и съхрани чувството им за принадлежност към общностите в града, ще се създадат предпоставки за личностно развитие на всяко дете, ще се осъществи превенция на рисковото поведение, ще се повиши тяхното самочувствие. На учениците се дава възможност да усъвършенстват знания, умения, навици и компетентности, да развият своите заложби и дарби, да организират свободното си време, да работят в екип, което е предпоставка за успешна социална реализация. В дейността ще бъдат обхванати до 75 ученици на възраст 7 - 16 години, като бъдат разпределени в 4 клуба: "Хокей на трева", " Да играем тенис на маса", " Магията на танца", „Изкуство без граници“ за ученици на възраст 7-19 години. 28 643.00 30 231.87
Лятна занималня "Приятели": Дейността попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование". Отговорна организация СУ " Цветан Родославов" за изпълнение на дейността Лятна занималня "Приятели", в която ще бъдат включени ученици от етническите малцинства, вкл. роми и /или настанени в социалното жилище. Участници ще бъдат и деца и ученици, които не са представители на етнически малцинствени групи, с цел постигане на интеграционен ефект. Ще допринесе за мотивиране на ученици от прогимназиален етап за продължаване на обучението в гимназиален, както и за постигане на целите на т.8 Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование. Ще бъдат обхванати общо до 80ученика. В Лятна занималня " Приятели" ще се включват и ученици от 1 до 7 клас с установени дефицити в усвояване на учебното съдържание. Дейността дава възможност за надграждане на постигнатите вече резултати от участието на училището като партньор " Да успеем всички заедно", реализиран 2017-2019 год. Дейността попада в обхвата на Направление ІІ " Подобряване достъпа до образование", т.1"Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин." Ще допринесе и за устойчивост на резултатите, които ще се постигнат при приключване на дейностите по Национална програма "Подкрепа за успех", която ще приключи до края на учебната 2020/2021 г. Участниците в групите са ученици за които се определя допълнителен брой часове за достигане на ДОС за усвояване на книжовен език, както и разнообразни занимания по интереси в областта на музиката, изкуството, танците, спорта, кулинарни умения и др. Планираните дейности няма да са обект на двойно финансиране, поради факта, че в настоящия проект те ще стартират през следващата учебна 2021/2022. Освен това планираните групи ще са сборни, с възможност за вкл. с оглед на успешния интеграционен процес и/ или ученици, които не са роми, и/или настанени в социалното жилище. Дейността ще се реализира като различен подход, допринасящ и допълващ езиковите знания и умения по БЕЛ с целевата група. Организация, отговорна за изпълнението на дейността: Средно училище „Цветан Радославов“, партньор по проекта. Планирано е провеждането на 3 интеграционни пътувания до Плевен, Троян и Павликени, както и 1 общ заключителен празник за всички групи на Лятна занималня "Приятели". Целта на дейността е да се осмисли свободното време на децата. Предназначена е да осигури интересни и забавни занимания, да стимулира творческата изява децата, усвояване на нови умения и компетентности с практическа насоченост, занимания, които целят развитието на полезни умения, знания и подкрепа на всяко дете, без разлика от етнос и соц. статус. Част от предвидените дейности са: • Изработване на изделия от хартия • Засаждане на растения и грижи за тях • Изучаване на български народни хора • Сглобяване на 3D пъзели на известни сгради; • Работи с конструктори; • Четене и драматизация на любими приказки • Празниците и обичаите през годината в различните краища на България • Плетене и тъкане • Приготвяне на сандвичи и салати • История на носиите в България • Гледане на любими детски филмчета • Посещение на любими места в родния град • Събиране на билки и изготвяне на хербарий • Работа с пластелин • Работа с техниката декупаж • Пикник сред природата • Занимателни спортни игри на открито • Спортни танци • Посещение на природен парк „Персина“ • Работилница за сапуни • Читателски клуб ‘‘Фантазия‘‘ • Зоопарк ‘‘Павликени‘‘ • Къщички за птици • Кулинарен клуб ‘‘Master class‘‘ • Интерактивна игра ‘‘Zanzoom’’ • Млад гений • Часът на планетата Земя ‘‘Зелен свят‘‘ • Здравословен обяд • Лятно кино • Рисунка от разноцветна пяна • Народни танци • Алманах – традиции и празници на българите • Млад къмпингар • Дизайнер на тениска • Рисунка на асфалт. 35 218.25 32 620.67
Лятна Арт академия: Община Свищов е отговорната организация за изпълнението на дейността. Дейността попада в обхвата на ІІ "Достъп до образование" т.т6." Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила.", т. 8" Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимн. етап и успешно завършване на средно образование". Провеждането на Арт Академия се явяват именно такава форми, която ще допринесе за насърчаване развитието на интересите на учениците като ще се създадат условия за тяхната трайна образователна и социална интеграция. Лятна Арт Академия предвижда едновременно 2 групи х 10 ученика от учебни заведения в общината да проведат 7- дневна лятна Арт академия. В дейността ще мога да се включат както участници представители на етническите малцинства, вкл. роми, и/или от соц.жилища, така и други с цел постигане на интеграционен ефект. Изпълнението на тази дейност ще е за първи път с участници едновременно представители на училища от общинския център и малките населени места. Целта е учениците в неформална среда, да изградят трайни отношения на толерантност и приемане на културните различия. Арт академия ще позволи на участниците се докоснат до непознати и интересни личности и процеси. Основните занимания ще са насочени към заснемането, монтирането и презентирането на фото- и видеоматериали, като за целта за лектори и ръководители на практическите упражнения ще бъдат ангажирани утвърдени специалисти с опит в областта на фотографията, операторството, телевизията, инфлуенсъри, блогъри и пр. Групите ще се срещнат с гост-лектори, популярни личности в областта на културата и изкуството. Групите ще посещават исторически и природни забележителности, култ. институции, религиозни и архитектурни обекти в различни градове, които да включват във видеата и снимките. Всяка Арт академия ще приключва с премиера на заснетите материали пред аудитория в подходяща среда с мин.100 посетители. След приключването, 20-те ученици ще посетят реално телевизионно студио и ще се запознаят „отвътре“ със спецификата и магията на телевизията.Чрез участието Арт Академията ще се създадат предпоставки за успешна социализация на ученици и за формиране на подходящ соц.-психологически климат, който да води до интегриране в обществото. Неформалната извънучилищна среда в Арт Академията, ще улесни изграждането на приятелски отношения м/у ученици с различен произход. 38 200.00 33 836.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.