Мерки по привеждане на сухопътните, речните и морските ГКПП на Република България в съответствие с изискванията на Регламент 2226/2017 и Системата за вход/изход на ЕС: Регламент (ЕС) 2017/2226 на Европейския парламент и на Съвета от 30 ноември 2017 година определя правилата за създаване на Система за вход/изход, която е насочена към централизирано регистриране на данните относно влизането и излизането, както и данните относно отказа за влизане на граждани на трети страни, преминаващи външните граници на държавите членки. Системата се изгражда на централно европейско ниво, като страните-членки имат задължение да създадат условия за интегрирането й към националните системи, които ще я захранват с данни.
За тази цел и с оглед изпълнение на изискванията към страните-членки по Регламент (ЕС) 2017/2226 Република България предприема активни мерки за надграждане на съществуващата Автоматизирана информационна система „Граничен контрол“ (АИС ГК) . В рамките на ФВС 2014-2020 е приключил успешно проект, насочен към създаване на условия за въвеждане на СВИ чрез доразвитие на АИС "Граничен контрол" на три летища на територията на страната - София, Варна и Бургас.
Настоящата дейност е разработена с цел продължаване на цялостния процес на подготовка за интегриране на АИС "Граничен контрол" със Системата за вход/изход. Изпълнението на целите на тази дейност ще подкрепи усилията на страната да осигури необходимите условия за интеграция с разработващата се Система вход/изход на националните системи, които се очаква да й предоставят данни.
Настоящето проектно предложение е насочено към обезпечаване и предприемане на необходимите мерки по привеждане на 26 ГКПП на територията на Република България в съответствие със СВИ, чрез доставка и монтаж на преместваеми обекти (кабини) с цел осигуряване на работни помещения и доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на необходимите технически средства, гарантиращи автоматизация на процеса на граничен контрол и неговата съвместимост с нормативните изисквания на Регламент (ЕС) 2226/2017, касаещ проверките спрямо граждани на трети страни, попадащи в обхвата на СВИ.
Очаква се в рамките на тази дейност да бъдат извършени следните поддейности:
- монтаж на преместваеми обекти (кабини), с които да се осигурят работни помещения за служителите на територията на следните ГКПП:
а) ГКПП Лом;
б) ГКПП Видин;
в) ГКПП Русе;
г) ГКПП Малко Търново;
д) ГКПП Лесово;
е) ГКПП Капитан Андреево;
ж) ГКПП Капитан Анреево –- ЖП гара Свиленград;
з) ГКПП Брегово;
и) ГКПП Връшка чука;
к) ГКПП Олтоманци;
л) ГКПП Стрезимировци;
м) ГКПП Гюешево;
н) ГКПП Балчик;
о) ГКПП Варна;
п) ГКПП Бургас;
р) ГКПП Сомовит-Никопол.
и съответното им оборудване, което включва:
- монтаж на мебели и офис обзавеждане в преместваемите обекти за извършване на граничен контрол на същите ГКПП;
- монтаж на климатици и конвекторни печки в същите ГКПП;
- въвеждане в експлоатация на необходимите технически средства, гарантиращи автоматизация на процеса на граничен контрол и неговата съвместимост с нормативните изисквания на Регламент (ЕС) 2226/2017, относно проверките спрямо граждани на трети страни, попадащи в обхвата на Системата за вход/изход, в 26 ГКПП на територията на Република България:
ГКПП Лом,
ГКПП Тутракан,
ГКПП Свищов,
ГКПП Сомовит-Никопол,
ГКПП Оряхово,
ГКПП Силистра,
ГКПП Видин,
ГКПП Русе,
ГКПП Малко Търново,
ГКПП Лесово,
ГКПП Капитан Андреево,
ГКПП Брегово,
ГКПП Връшка чука,
ГКПП Олтоманци,
ГКПП Калотина,
ГКПП Стрезимировци,
ГКПП Златарево,
ГКПП Станке Лисичково,
ГКПП Гюешево,
ГКПП Балчик,
ГКПП Варна,
ГКПП Бургас,
ГКПП Царево,
ГКПП Пловдив,
ГКПП Горна Оряховица,
ГКПП Аерогара-София.
Предвидено е тези технически средства да включват устройства за снемане на биометрия (камери за лицево изображение и четци за пръстови отпечатъци), таблети за извършване на мобилен граничен контрол, ИТ Инфраструктура - мрежова инфраструктура и комуникационна свързаност, работни станции, разширение на системите за публичен частен ключ (PKI).
|
23 483 289.00
|
3 866 477.41
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на операцията.
Предвижда се в рамките на дейността да бъде проведено онлайн едно публично събитие - заключителна конференция за представяне на изпълнените цели и постигнатите резултати в рамките на тази операция. В изпълнение на разпоредбите на т. буква Д), чл. 50 от Регламент 2021/1060 за установяване на общо приложимите разпоредби и във връзка с общия размер на бюджета на настоящето проектно предложение се предвижда на посочената по-горе и организирана от ДКИС заключителна конференцияда бъдат поканени за участие представители на Комисията и отговорния управляващ орган.
При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати.
С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на операцията в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъдат поставени устойчиви табели, които са ясно видими за обществеността и на които се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. |
0.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на операцията, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането й, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган.
Предвижда се създаване на работни екипи, в които ще се включат служители на МВР със съответните компетенции. Определянето на подходящи експерти за участие в проекта е важно условие за успешното и навременно реализиране на дейностите по тази операция. В работата си те ще се ръководят от изискванията на Системите за управление и контрол по Управляващия орган и нормативните документи. Представители на екипите за изпълнение на операцията ще участват в дейности, организирани от Управляващия орган, ще докладват регулярно на Управляващия орган за напредъка по реализиране на целите и постигане на резултатите по тази операция и, при необходимост, за възникнали трудности. |
0.00
|
0.00
|