Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предлага  комплекс от информационни, образователни и консултантски услуги в подкрепа на безработни, неактивни  и заети лица, в т.число и младежи до 29 годишна възраст на територията на Севeрозападен район да стартират самостоятелна стопанска дейност. 
Предприемат се действия за  идентифициране, информиране  и мотивиране на 100 участници от целевите групи и последващи  обучителни и консултантски дейности за успешна реализация на техните предприемачески намерения. Услугите са съобразени с индивидуалните потребности  на участниците. Прилагат се нови подходи и практики за професионално и  кариерно консултиране. Предлагат се обучения за придобиване на знания и умения по предприемачество във връзка с конкретни възможности за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Подобрява се бизнес средата на територията на  Северозападен район като се предлагат  нови качествени консултантски услуги, подпомагащи успешния старт на новите предприемачи.  В рамките на проекта се изгражда и развива  устойчива  мрежа от НПО, иституции и организации за подкрепа на предприемачеството на територията на Северозападен район. Добавя се стойност към съществуващите местни и регионални политики   за развитие на икономиката, подобряване на бизнес-средата, повишаване на заетостта и намаляване на бедността.  

В резултат от изпълнението на проекта се създадат нужните предпоставки 35 участника от целевите групи  успешно да реализират своите предприемачески намерения, да получат достъп до финансиращи програми и институции  и да стартират  устойчива самостоятелна стопанска дейност .
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Целта на дейността е да бъдат идентифицирани, стимулирани, мотивирани и насърчени безработни, неактивни и заети лица на територията на Северозападен район за предприемачество и включване в самостоятелна заетост. За осигуряване на достъп до потенциални участници в проекта, сътрудничество с институциите и заинтересованите страни на местно ниво се развива информационна кампания: Организират се 5 информационни срещи в 5 града - центрове на общини в Северозападен район. В рамките на информационните срещи екипът за организация и управление на проекта представя целите и задачите на проекта, условията за участие и очакваните резултати. Представят се политиките и финансовите инструменти за подкрепа на предприемачеството. Сключва се споразумение за обмен на информация и сътрудничество с местни НПО, институции и общински администрации. Идентифицират се участници в проекта. Публикуват се информационни материали в местни медии и в информационните сайтове на общините. Идентифицираните общо 100 участника - безработни, неактивни и заети лица, в т. ч. и младежи до 29 годишна възраст, проявили интерес да започнат собствен бизнес ще бъдат включени в групи за мотивационен тренинг, и ще бъдат обучавани от високо квалифицирани психолози, наети на трудов договор. В мотивационните тренинги се представят и обсъждат добри примери за успешен бизнес, участниците формулират идеи за започване на собствен бизнес, осъществява се обмен на информация в групата за взаимна подкрепа и работа в екип при започване на самостоятелна стопанска дейност. Изграждат се техники за ефективна комуникация и умения за общуване. Придобиват се практически умения при водене на бизнес преговори. На територията на Северозападен район се провеждат групови мотивационни тренинги- минимум 14 броя с по 5-10 участника и продължителност 8 астрономични часа за всяка от тях. 7 365.00 6 972.29
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността: Повишаване на предприемаческата култура и стимулиране на предприемаческата инициативност на 80 участници като предпоставка за по-качествена и по-устойчива заетост в Северозападен район чрез придобиване на знания и формиране на умения за стартиране и управление на собствен бизнес . Обучението е насочено към формиране на знания в областта на предприемачеството, възпитаване на предприемаческо мислене и поведение, изграждане на качества, необходими за успешно управление на бизнес и успешна реализация на завършващите като самостоятелни предприемачи. Обучението предоставя фундаментални знания и умения , върху който се надгражда съвременното модерно управление на бизнеса. При разработване на учебната програма и учебните материали се използва актуална пазарна информация, добри световни и европейски практики и примери в областта на предприемачеството и бизнес управлението. Формират се конкретни предприемачески умения: бърза и адекватна рефлексия на настъпили промени в пазарната среда , креативност и иновативност, практически маркетингови знания и умения, умения за изследване и оценка на инвестиционния риск. В рамките на проекта се прилага тематично структурирана обучителна програма, като се организират 14 обучителни групи с по 5-10 участника. В обученията ще бъдат включени лицата от целевите групи, включително преминалите през групови мотивационни тренинги. Обученията ще се проведат в градове- общински центрове на територията на Северозападен район. Във всяка обучителна група се реализира обучителна програма,/подробно описана в т. 11.1 на проектното предложение/ с продължителност 48 учебни часа . Обученията се извършат от високо квалифицирани експерти с подходящ практически опит в съответната област. Параметрите на обучението са следните: Хорариум на обучението: 48 учебни часа. Реализират се 9 обучителни теми: 1. Основи на предприемачеството- 3 учебни часа, 2. Вие като предприемачи - 5 учебни часа 3. Бизнес план, бизнес идея и маркетингов план- 14 учебни часа 4. Финансово планиране – 4 учебни часа 5. Капитал и видове източници- 3 учебни часа 6. Форми на търговска дейност – 3 часа 7. Персонал. Правни отговорности и застраховки – 3 часа 8. Стартиране на бизнеса- 4 учебни часа 9. Разработване на концепция за стартиране на собствен бизнес- 9 учебни часа Брой на обучаваните лица: 80 лица Брой групи: 14 броя Брой обучаеми в една група: 5-10 лица Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение по специалността "Малък и среден бизнес", част от професия "Сътрудник на малък и среден бизнес" и/или Сертификат по образец Форма на обучение - присъствена дневна и вечерна включително в съботни и неделни дни. 59 200.00 60 680.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността: Подобряване на бизнес средата и качеството на човешкия капитал на територията на Северозападен район чрез предоставяне на специализирани консултантски услуги за самонаемане и предприемачество. За 35 участници в проекта- безработни, неактивни и заети лица с ясна идея, желание и нагласа за започване на самостоятелна стопанска дейност се предоставят специализирани индивидуални консултации, за да развият идеите си, да разработят бизнес планове и да се насочат към подходящо финансиране. За всеки участник се изготвя индивидуален план за консултантска помощ в зависимост от бизнес идеята и спецификата на дейността, в която иска да развива бизнеса си. Индивидуалният план за консултантска помощ се изпълнява в обем 34 часа за всяко лице. Поради широкия териториален обхват на дейността - в 5 области на Северозападен регион, се предприемат действия за формиране на консултантски екипи от от външни за организацията специалисти, които работят в максимална близост по местоживеене на участниците. Формира се мултидисциплинарен екип от консултанти - високо квалифицирани експерти и/ или хабилитирани лица, които предоставят консултантските услуги съгласно сключени договори по Кодекса на труда. Същността на предоставената специализирана консултантска подкрепа се състои в: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособността на бизнес идеите на участниците; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.; - подкрепа при разработване на бизнес планове на участниците; - консултации и насочване за финансиране на стопанската дейност от налични финансови източници и финансови инструменти; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ. За участниците, които получават консултантска помощ се съставя индивидуален план за консултации в зависимост от бизнес идеята и спецификата на дейността. Индивидуалният план се актуализира при възникнали промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително включва консултиране и насочване към конкретна финансираща програма или институция, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие. Курсът на консултиране завършва с разработен бизнес план, копие от който се прилага към проектната документация. 65 563.00 63 471.33

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.