Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към дейности за разширяване и повишаване на капацитета на Община Провадия в контекста на  правомощията в сферата на социалното законодателство, с цел постигане плавно, ефективно и резултатно подобряване на качеството на грижа за хората от най-уязвимите групи на обществото.
Чрез предвиденото разкриване на две нови работни места в пригодено пространство в Информационния център в сградата на Общинска администрация - Провадия, както и обучение и супервизия на служители от администрацията и социалните услуги ще се подобри ефективността в работата им и процесите на информиране, консултиране, насочване на гражданите. 
Реализацията на проекта ще допринесе за  формиране  на отговаряща на нуждите социална политика и грижа за уязвимите общности в Провадия, чрез изготвяне анализ на потребностите и очертаване на възможностите за развитие на подкрепящи дейности за подобряване благосъстоянието на хората.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Укрепване на общинския капацитет : Дейността включва подбор и наемане на персонал за фронт офис - двама специалисти на трудов договор за период от18 месеца. Те ще бъдат ангажирани с дейности, които произтичат от ЗСУ в частта му насочване за ползване на социални услуги (според чл. 73 ал. 1 от ЗСУ насочването включва: информиране и консултиране на лицата относно предоставяните в общината социални услуги, условията за ползване – местонахождение, срокове, условия за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги; съдействие и консултиране за избор на подходящи социални услуги; изготвяне на предварителната оценка на потребностите от социални услуги); прием на заявления-декларации по ЗЛП за включване в механизма лична помощ, проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения за предоставяне и ползване на личната помощ; участие в екипи за осъществяване на контрол върху предоставянето на личната помощ по ЗЛП, информиране, консултиране и оказване на съдействие и подкрепа на хората с увреждания във връзка с реализиране на Национална програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност по ЗХУ. Предвижда се и ангажиране на специалисти (различни от тези от фронт-офиса) за разработване на анализ за община Провадия относно потребностите от социални услуги на общинско и областно ниво, които се финансират изцяло или частично от държавния бюджет. Анализът ще бъде разработен в съответствие с регламентираното в Наредбата за планирането на социалните услуги. За целта ще бъдат заети служители на бенефициента или външни с подходящи компетенции и професионален опит, които да съберат необходимата информация и да изготвят анализа. Участието на специалисти - служители на бенефициента както и външни, които имат пряко касателство в разработването и изпълнението на социалните политики ще даде възможност да се постигне обхватен, многопластов преглед на наличните ресурси, проблеми, възможности. Информацията ще се събере, обобщи и анализира, като се заложат социални и интегрирано здравно- социални услуги, които в максимална степен да отговорят на идентифицираните потребности и общностни характеристики, така че да кореспондират и с политиките на национално и регионално ниво. 78 488.57 15 948.06
Създаване на фронт-офис; обучение и супервизия на персонала: - Създаване на фронт-офис - включва текущ ремонт на част от Информационния център за обслужване на гражданите в сградата на Община Провадия. Необходимо е да се направи вътрешно преустройство, за да се обособи площ, в която да бъдат разположени две работни места за служители, които пряко ще информират, консултират и насочват гражданите. Ремонтът ще се състои в това две помещения в Информационния център да се обединят в едно цяло с обща площ от 16 кв. м. Това ще наложи премахване на вътрешна преградна стена от ПВЦ, освежаване на помещенията чрез боядисване и др. Това е необходимо, защото към момента в Информационния център, разположен на първия етаж при входа на сградата, няма обособено място за служители, които консултират относно социални въпроси и дейности. Предвиденото в проекта преустройство ще позволи да се обособи помещение с площ от 16 кв.м., в което да се има две работни станции за двама служители, като текущият ремонт ще бъде съобразен с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Сградата на Община Провадия и Информационния център са достъпни за хора с увреждания. В тази връзка отделянето на фронт-офис за социално консултиране в Информационния център е най-рационалното решение и възможност да се преустанови честата практика гражданите да обикалят по етажите, за да бъдат консултирани от съответния специалист в областта на социалните въпроси. В Информационния център в сградата на Общината се предоставя комплексно административно обслужване - услуги в направление гражданско състояние, териториално - селищно устройство, общинска собственост, деловодство, каса. Обособяването на фронт-офис в предвиденото за това помещение ще позволи вече в Информационния център да се обслужват и гражданите в направление социални дейности и услуги и то конкретно в изпълнение на отговорностите по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Предвижда се и доставка на оборудване и обзавеждане за помещението - техника (компютри, мултифункционално устройство - копир, скенер, принтер) и офис обзавеждане за две работни места (бюра, работни и посетителски столове, шкафове за документи и др.) - необходимо за техническо осигуряване на работния процес на служителите. - Обучение и супервизия на персонала - ще бъдат включени служители на бенефициента : новоназначените лица от фронт-офиса, специалисти от администрацията, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители в социалните услуги, управлявани от Община Провадия. Обученията ще са по прилагане на ЗСУ в частта насочване за ползване на социалните услуги, ЗЛП и ЗХУ. Периодично ще се провежда супервизия на обучените служители. - Отпечатване на информационни материали за разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания - ща бъдат отпечатани различни видове информационни материали, които да бъдат предоставяни на гражданите в Информационния център, в кметствата в населените места, в пенсионерските клубове, в социалните услуги, в медицинските центрове, при личните лекари, както и на други подходящи обществени места. Всички материали ще бъдат съобразени с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация по проекта. 31 395.43 6 379.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.