Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на настоящият проект удовлетворява основна потребност на "Елрпом Харманли" АД по отношение подобряване конкурентоспособността на дружеството, като създаде възможности за подобряване на производствения и експортен капацитет и подобряване на ресурсната ефективност и ефикаснот. Предприятието се сблъсква с типичните проблеми пред развитието на МСП, свързани с високи производствени разходи, морално остарели технологии, недостатъчен  капацитет и качество на произвежданата продукция. Проектът изцяло принадлежи към допустимата целева група на процедурата,тъй като предвижда дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност и попада в тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Дейностите, предвидени за изпълнение в проекта включват подобряване на производствените процеси, добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти и услуги, разнообразяване на асортимента от продукти и услуги и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Конкретно изпълнението включва доставаката и внедряването на следните 6 бр. машини и съоръжения:
1. Стенд за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 2 броя ;
2. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW (20A) - 1 брой;
3. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 30 kW (50A) - 1 брой ;
4. Стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели - 1 брой ;
5. Струг с ЦПУ - 1 брой ;
6. Вертикален обработващ център - 1 брой ;.
Проектът е на стойност 568 232 лв., от които 60% или 340 939,20 лв. представляват безвъзмездна финансова помощ, а 40% или 227 292,80 са собствено съфинансиране на "Елпром Харманли" АД. Проектът ще продължи 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW (20A) - 1 брой и Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 30 kW (50A) - 1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени: 1. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW (20A) и 2. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до до 30 kW (50A). Благодарение на тази инвестиция "Елпром Харманли" АД ще подобри процесите по контрол на качеството на изработка и ще обезпечи постигането на устойчиво високи характеристики на произведената продукция. Закупените машини ще бъдат използване за тестване на образци от всяка произведена серия трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW и до 30 kW. Забелязаните отклонения от заложените параметри и всички дефекти на образеца ще бъдат своевременно отстранявани, като по този начин се осигурява високо качество на произведената серия електродвигатели. С цел гарантиране качеството на продукта "Елпром Харманли" АД ще извършва и повторно тестване на образец от произведената серия електродвигатели. Пряк резултат от изпълнението на проекта ще бъде повишаването на качеството на произвежданата продукция. Изпълнението на дейността ще спомогне и за повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес като намали количеството бракувана поради дефекти продукция и ще намали броя рекламации. Предвиденото за закупуване оборудване е функционално и високо технологично, което ще подобри производствените процеси в дружеството и ще осигури възможност да се отговори на съвременните потребителски изисквания. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 от 20 Май 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. Начин на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена чрез външно възлагане след провеждане на процедура от страна на ДИ ДЖИ ЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ЕООД за избор на изпълнители съгласно действащото законодателство. 116 000.00 116 000.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез закупуване на Стенд за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 2 броя: Като част от дейността ще бъдат закупени 2 броя стендове за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели. Благодарение на тази инвестиция "Елпром Харманли" АД ще има възможност да подобри характеристиките на своята серия асинхронни трифазни електромотори AT2. Закупеното оборудване ще бъде използвано за тестване на статорите на различни модификации и типоразмери на статори за асинхронни електродвигатели с цел тестване на тяхната експлоатация в близки до реалните условия и установяване на съответствието им с предварително заложените технически характеристики. Основна цел на изпитванията ще бъде повишаване на издръжливостта на произвежданите от "Елпром Харманли" АД асинхронни двигатели на високоволтови импулси и високо напрежение. Закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано както за подобряване на характеристиките на произвежданото оборудване, така и за повишаване на контрола върху съответствието на реално произведената продукция с предварително заложените характеристики. Подобрените характеристики на продукцията и засиления контрол върху нейното производство ще позволяват също така на "Елпром Харманли" АД да предлага на своите клиенти допълнителни услуги, като например удължена гаранция на тестваната с новозакупеното оборудване продукция. По този начин предприятието ще повиши своята конкурентоспособност и ще засили своя експортен потенциал в чувствителни по отношение качеството на продукта пазари като тези в Западна Европа. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. Начин на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена чрез външно възлагане след провеждане на процедура от страна на "Елпром Харманли" АД за избор на изпълнители съгласно действащото законодателство. 70 000.00 70 000.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги чрез закупуването на стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели - 1 брой: В рамките на дейността ще бъде извършено закупуване на 1 брой стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели. Закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано за тестване на нов типоразмер на асинхронен трифазен електромотор. Основна цел в техническото задание на новия продукт ще бъде постигането на повишена енергийна ефективност на електродвигателя, тъй като това е една от основните характеристики на продукта, която маркетинговите проучвания на "Елпром Харманли" АД сочат като основна за формиране решението на потребителите. Внедреното оборудване ще бъде използвано за тестване на различни образци на електромотори и след анализ на получените при замерванията резултати ще бъдат определени окончателните технически характеристики на новия продукт. След приключване на етапа на разработване и тестване на прототипа, закупеният стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели ще бъде използван за тестване на образци от всяка произведена серия на новия модел асинхронен двигател и за гарантиране на качеството на продукцията. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки. 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 133 839.00 133 800.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуване на струг с централно програмно управление (ЦПУ) - 1 брой и триосен вертикален обработващ център - 1 брой.: В рамките на дейността ще бъдат закупени и внедрени в експлоатация 1 брой струг с ЦПУ и 1 брой триосен вертикален обработващ център. Закупеното по проекта оборудване ще замени използвани към момента стари и амортизиращи машини, чрез които изработването на механичните детайли се осъществява посредством ръчно управление. За разлика от тях новозакупеното модерно оборудване ще има възможности за цифрово програмно управление. То е много по-прецизно и значително намалява количеството бракувана продукция. Освен това възможностите за предварително цифрово задаване на характеристиките на изработваните изделия намалява чувствително трудоемкостта на производствения процес посредством намаляване на ръчно извършваните операции за сметка на автоматизация на производствените операции. По този начин се създава възможност за увеличаване на производителността на труда и съкращаване на сроковете за изработка на изделията. Освен това чрез намаляване на количеството бракувана продукция, както и посредством по-добрата енергийна и водна ефективност на модерното оборудване ще се съкратят производствените разходи на предприятието. Всичко това в комбинация с увеличения производствен капацитет на предприятието ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки. 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 248 393.00 248 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.