Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е част от цялостния процес за създаване на възможност за независим живот на хората с психични разстройства и с умствена изостаналост чрез предоставяне на качествени и достъпни междусекторни услуги от резидентен тип и съобразно индивидуалните потребности на лицата. 
Реализира се в изпълнение на заложените мерки в Плана за действие 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Ще се осигури подготовка за предоставяне на услуги в общността, след изградена подходяща инфраструктура със средства по Оперативна програма "Региони в растеж".
Ще се разработят Методика за извършване на индивидуални оценки на потребностите и планове за подкрепа на лицата с увреждания; Методика за закриване на домовете за хора с увреждания и за реформиране на домовете за стари хора. Ще се създадат 22 екипа за оценка, които ще извършат индивидуални оценки на потребностите и планове за подкрепа на над 700 лица от 10 специализирани институции (и други при необходимост), определени за закриване и над 200 лица, пребиваващи продължително време в държавните психиатрични болници по социални индикации. 
Ще се изготвят обучителни материали за обучение на специалистите от социалната и здравната система, предоставящи социални и интегрирани здравно-социални услуги. Екипите за оценка и персоналът на институциите, определени за закриване, ще получават подкрепа чрез извършване на супервизия.
Ще се разработят планове за закриване на 10-те специализирани институции.
Ще се извърши анализ на останалите 151 институции за хора с увреждания и възрастни хора, който ще бъде основа за разработване на втория План за действие за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Ще се работи активно с потребителите на институциите за подготовка за извеждането и преместването им в новите услуги.
Ще се изпълнява Комуникационна стратегия, чиято основна цел е промяна на нагласите на обществото към хората с психични разстройства и с умствена изостаналост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на Методика за оценка на лица с психични разстройства и с умствена изостаналост, съдържаща специализирани критерии за оценка на състоянието им. Разработване на План за действие за изготвяне на индивидуалните оценки и планове на лицата, настанени в определените за закриване специализирани институции и в държавните психиатрични болници.: Целта на дейността е да се осигури изготвянето на качествени оценки на потребностите и планове за извеждане на лицата от специализираните институции и държавните психиатрични болници (и други при необходимост) , чрез разработване на Методика за оценка, която съдържа специализирани критерии за състоянието на лицата, както и да се планира изготвянето на индивидуалните оценки на потребностите на лицата, настанени в 10-те специализирани институции, определени за закриване и на лицата, дългосрочно пребиваващи в ДПБ по социални индикации. Агенцията за социално подпомагане (АСП), съвместно с държавните психиатрични болници (ДПБ) ще разработи Методика за оценка на всички настанени лица в 10-те специализирани институции, определени за закриване на заседание на 22.02.2018 г. на Междуведомствената работна група за управление и координация на процеса на деинституционализация на грижата на възрастните хора и хората с увреждания, създадена със Заповед № Р-22/08.02.2018 г. на министър-председателя, както и на лицата, трайно пребиваващи по социални индикации в ДПБ. Методиката ще съдържа методите за работа на екипите, които ще извършват оценките на потребностите и плановете за подкрепа за извеждане на лицата и настаняването им в новите услуги. Ще бъдат разработени: - формуляр за оценка на потребностите на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост; - формуляр на план за подкрепа и за извеждане от специализираните институции на лицата. Предвижда се да бъде изготвен План за действие за изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост. Необходимостта от изготвяне на Плана е обусловен от факта, че в оценките ще участват както представители на АСП, така и специалисти от 11-те държавни психиатрични болници. Задължително е да се синхронизират действията на всички участници при изготвянето на оценките, предвид отдалечеността на специализираните институции и местоположението на ДПБ на територията на цялата страна. Част от ДПБ са отдалечени от специализираните институции и е необходим синхрон при извършването на оценките и при тяхното представяне на екипа за управление на проекта (ЕУП). 29 932.82 589.30
Създаване и подготовка на екипите, които ще извършват индивидуалните оценки и плановете на лицата, настанени в специализираните институции и в държавните психиатрични болници: Целта на дейността е да се обучат екипите, които ще изготвят индивидуалните оценки на потребностите и плановете на лицата, настанени в 10-те специализирани институции (и други при необходимост), определени за закриване и на лицата, дългосрочно пребиваващи в ДПБ по социални индикации, както и прилагане на идентични методи и подходи при изготвянето на оценките и плановете. В рамките на дейността ще бъдат създадени екипи, които ще извършват индивидуалните оценки на потребностите и плановете на лицата от целевата група. За 10-те специализирани институции ще бъдат създадени 11 екипа (и други при необходимост) - за всяка институция по един екип, а за дома за хора с умствена изостаналост в местността „Качулка“, община Сливен - два екипа, предвид големия брой настанени лица (230 души). Всеки екип за оценка ще се състои от: - експерт от Регионална дирекция за социално подпомагане, на чиято територия е специализираната институция; - двама експерти от дирекция "Социално подпомагане" по местонахождение на институцията; - експерт от държавна психиатрична болница; - специалист (социален работник/психолог) от специализираната институция. За оценка на лицата, дълготрайно пребиваващи в болниците по социални индикации, ще бъдат създадени 11 екипа - за всяка ДПБ по един екип. По данни на ДПБ към момента в болниците пребивават над 250 психично болни лица по социални индикации. Всеки екип за оценка на лицата, пребиваващи в ДПБ ще се състои от: - експерт от Регионална дирекция за социално подпомагане, на чиято територия е държавната психиатрична болница; - двама експерти от дирекция "Социално подпомагане" по местонахождение на болницата; - лекар-психиатър от ДПБ; - социален работник/психолог от ДПБ. Екипите за оценка ще преминат обучение, на което ще се запознаят с разработената Методика за оценка на лица с психични разстройства и с умствена изостаналост, съдържаща специализирани критерии за оценка на състоянието им и разработените формуляр за оценка на потребностите на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост и формуляра на план за подкрепа на лицата от специализираните институции. Всеки екип от обучители ще включва по двама експерти от АСП и един експерт от ДПБ. Ще се проведе двудневна работна среща с представители на общинските администрации, на чиято територия са специализираните институции, определени за закриване. На срещата ще се представят дейностите по проекта, времевия диапазон на всяка дейност, изпълнението на Комуникационната стратегия, изготвянето на Планове за закриване на институциите и други. Подобна среща ще се проведе и с представители на държавните психиатрични болници. Трима експерти от АСП в рамките на един месец ще разработят План-график за работа за изготвяне на индивидуалните оценки и планове на лицата, настанени в определените за закриване специализирани институции и в държавните психиатрични болници. 132 801.62 0.00
Извършване на оценки на потребностите и индивидуални планове за подкрепа на лицата, настанени в определените за закриване специализирани институции и на лицата, трайно настанени в ДПБ по социални индикации: Целта на дейността е подготовка за осигуряване на подходящо място за живот в общността на лицата от целевата група, чрез извършване на индивидуални оценки на потребностите на не по-малко от 900 лица, настанени в 10 специализирани институции (и други при необходимост) и в 11 ДПБ. Създадените и обучени екипи в рамките на 40 месеца ще изготвят индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа по разработената Методика и съобразно изготвения План за действие. Оценките и плановете ще се извършват на място в специализираните институции и в ДПБ. Ще се извършват при осигуряване включването на лицата, които предстои да бъдат изведени от институциите, при спазване на личното достойнство на потребителите и при зачитане на техния личен избор. Оценката ще изследва социалния кръг на лицата от целевата група, създадените доверителни връзки с други потребители, възможностите и желанието им за реинтеграция в семейна среда и други. Предвид уврежданията на лицата от целевата група, в рамките на един работен ден ще се извършват не повече от две-три индивидуални социални оценки и планове. Индивидуални оценки на потребностите и планове за подкрепа ще се изготвят на всички настанени лица в 10-те специализирани институции (5 институции за хора с психични разстройства и 5 институции за хора с умствена изостаналост) и други, при необходимост, определени за закриване, както следва: - Дом за пълнолетни лица с психични разстройства (ДПЛПР) в с. Раздол, общ. Струмяни; - ДПЛПР в с. Заберново, общ. Малко Търново; - ДПЛПР в с. Радовци, общ. Дряново; - ДПЛПР в гара Лакатник, общ. Своге; - ДПЛПР в с. Радовец, общ. Тополовград; - Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост (ДПЛУИ) в с. Пчелище, общ. В. Търново; - ДПЛУИ в с. Преколница, общ. Кюстендил; - ДПЛУИ в местност „Качулка“, общ. Сливен; - ДПЛУИ в с. Лозево, общ. Шумен; - ДПЛУИ в кв. „Подгумер“, Столична община; - и други, при необходимост. В сградата на дома в с. Пчелище е разкрито защитено жилище, а в дома в с. Радовци - преходно жилище. Ще бъдат извършени оценки и на потребителите на двете услуги, тъй като същите също трябва да бъдат изведени от сградите на институциите. За 10-те специализирани институции ще бъдат създадени 11 екипа - за всяка институция по един екип, а за дома за хора с умствена изостаналост в местността „Качулка“, община Сливен - два екипа, предвид големия брой настанени лица (230 души). Всеки екип за оценка ще се състои от: - експерт от Регионална дирекция за социално подпомагане, на чиято територия е специализираната институция; - двама експерти от дирекция "Социално подпомагане" по местонахождение на институцията; - експерт от държавна психиатрична болница; - специалист (социален работник/психолог) от специализираната институция. За оценка на лицата, дълготрайно пребиваващи в болниците по социални индикации, ще бъдат създадени 11 екипа - за всяка ДПБ по един екип. По данни на ДПБ към момента в болниците пребивават над 200 психично болни лица по социални индикации. Всеки екип за оценка на лицата, пребиваващи в ДПБ ще се състои от: - експерт от Регионална дирекция за социално подпомагане, на чиято територия е държавната психиатрична болница; - двама експерти от дирекция "Социално подпомагане" по местонахождение на болницата; - лекар-психиатър от ДПБ; - социален работник/психолог от ДПБ. 592 506.02 96 899.44
Разработване на Методика за закриване на всички специализирани институции за пълнолетни лица с увреждания и на Методика за реформиране на домовете за стари хора. Изготвяне на планове за действие за закриване на 10-те специализирани институции.: Целта на дейността е да се подготвят доставчиците на социални услуги за втория етап от деинституционализацията на възрастните хора и хората с увреждания, чрез разработване на Методика за закриване на всички специализирани институции за хора с увреждания и Методика за реформиране на домовете за стари хора в страната и да се планира закриването на 10-те специализирани институции и други, при необходимост, включително извеждането на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост от специализираните институции, определени за закриване. Планирано е да се разработи Методика за закриване на специализираните институции за хора с увреждания с конкретни стъпки, принципи, методи и други, която ще бъде основа за разработване на Планове за действие за закриване на всички специализираните институции за хора с увреждания. Методиката за реформиране на домовете за стари хора е в съответствие с приетия на 07.03.2019 г. от Народното събрание Закон за социалните услуги и ще подпомогне общинските администрации да приемат планове за реформиране на домовете и за тяхното реформиране до 01.01.2025 г., с цел съответствие на предоставяната от общината резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст със стандартите за качество на тази услуга, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги. Двете Методики ще подпомогнат доставчиците на социални услуги и АСП при планиране закриването и реформиране на институциите и ще се ползва от тях и при изпълнение и на втория План за действие за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа. Ще бъдат проведени 8 бр. обучения на общинските служители и служителите от специализираните институции по прилагането на двете Методики. В обученията ще вземат участие 320 доставчици на социални услуги, представители на МТСП, АСП, областни и общински администрации и представители на НПО сектора от всички 28 области в страната. Изготвянето на Методиките и логистиката за провеждане на обученията ще се възложи на външен изпълнител, съгласно реда и условията на ЗОП. Следвайки стъпките на Методиката, експерти от АСП, представители на общинските администрации, имащи преки отговорности за предоставянето на социалните услуги в общината и служители на конкретния дом ще изготвят първите 10 Плановете за действие за закриване на 10-те специализираните институции за хора с увреждания и други, при необходимост. Плановете ще включват конкретни дейности и мерки, срокове за изпълнение, отговорности на общинската администрация, на специализираната институция и на АСП. Неразделна част от Плана ще бъде списък на потребителите на институцията, които са определени за настаняване в конкретна социална услуга от резидентен тип. Групирането на потребителите ще се извърши съвместно с екипа, изготвил индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа. От АСП ще бъдат определени петима експерти , като всеки от тях ще отговаря пряко за изготвянето на Плановете за действие за закриване на две специализирани институции. Експертите от АСП ще работят активно с представителите на общините и с екипите за оценка и ще оказват методическа помощ и подкрепа при необходимост. Те ще имат задължението да обобщят основните данни от изготвените оценки на потребителите желание на потребителя за преместване в новата услуга; създадени емоционални връзки с други потребители и с членове на персонала на институцията; честота на комуникация с близки, роднини и настойници (за лицата, поставени под запрещение), възможности за реинтеграция и други, имащи отношение за групирането на потребителите. 262 447.50 167 195.88
Подготовка за извеждане и преместване в новите услуги на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост от специализираните институции, определени за закриване: Целта на дейността е да се подкрепят лицата с умствена изостаналост и с психични разстройства чрез реализиране на Програма за подготовка за живот в общността до тяхното окончателно извеждане от специализираните институции и настаняване в новите услуги. Друга цел е осигуряване на прозрачност при определяне и групиране на потребителите за преместване в новите услуги. За изпълнение на дейността се предвижда да се разработи Програма за подготовка за живот в общността. За лицата с психична болест, приела хроничен характер, се налага нуждата от постоянна подкрепа и помощ от специалисти, тъй като самото увреждане допринася за проявата на различни социални дисфункции и отпадане на различни умения за справяне с житейски ситуации. В същото време немалка част от хората с психични разстройства имат минимум средно образование и при интензивна подкрепа част от социалните умения могат да се възстановят. Социалната работа с лицата с умствена изостаналост ще бъде насочена към придобиване на социални умения и за осигуряване на възможности за социалното им включване чрез изграждане на трудови и социални умения. Персоналът на специализираната институция ще извършва индивидуална социална работа с потребителите. С потребителите, определени за преместване в един и същ център за грижа, ще се провежда и групова социална работа. Провеждането на индивидуална и групова социална работа има за задача да подготви потребителите за тяхното извеждане от институцията. Персоналът на дома ще оказва подкрепа и помощ на потребителите, при запазване на тяхното достойнство и при зачитане на личния им избор. Експерт от АСП, участвал в изготвянето на Плана за действие за закриване на конкретна специализирана институция, ще оказва методическа помощ на персонала на институцията за изпълнението на Програмата за подготовка за живот в общността. Съвместно със специалистите от институцията ще се обсъдят възможностите за закупуване от личните средства на потребителите на лични вещи, непосредствено преди преместването, при спазване на нормативните изисквания - облекло, обувки, памперси, лекарства, тоалетни принадлежности и други. Експертът от АСП ще оказва методическа помощ на специалистите на специализираната институция за подаване на заявления от потребителите за ползване на новата социална услуга, ще съдейства за представяне на становища от настойниците; оказва методическа помощ на социалния работник/специалист от специализираната институция за прехвърляне на пенсиите на предстоящия нов адрес на потребителите и др. Ще бъде проведена двудневна работна среща с представители на общинските администрации, на чиято територия са изградени новите социални услуги. На срещата ще се обсъдят действията по преместване на потребителите. 873 215.82 487 611.13
Осигуряване на подкрепа и супервизия на екипите за извършване на индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа и на персонала на специализираните институции до окончателното им закриване: Целта на настоящата дейност е да се подкрепят екипите за извършване на индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа и на персонала на специализираните институции до окончателното им закриване. Подкрепата ще се реализира чрез консултации на специалистите и съвети за предприемане на конкретни действия, особено в кризисни ситуации. Супервизията е задължителен компонент при помагащите професии и има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите, работещи в социални услуги. Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес. Целите на супервизията са насочени към подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии и превенция на професионалното прегаряне, да се окаже квалифицирана подкрепа на специализирания и управленски персонал и на персонала, работещ пряко с потребителите на услугите. Супервизията подпомага работещите за подобряване на качеството на услугите; изпълнение на професионалните стандарти; професионалната етика; придобиването на знания и умения; професионалното развитие; ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с клиентите; професионалната идентичност, мотивация на персонала и др. Супервизията подпомага работещите в социалните услуги за преодоляване на затруднения от професионален, психологически и емоционален характер. Потребностите от супервизия се обясняват с липсата на специализиран опит, високото психическо натоварване при директна работа с потребителите, силна емоционална ангажираност и многото отговорности в ежедневната работа. Специалистите се нуждаят от допълнителна подкрепа в ежедневните си дейности на работното си място чрез консултации, касаещи предимно здравни и психологически проблеми, методическа подкрепа в посока справяне с проблеми с потребители и директна работа с тях. Планирано е предоставяне на: супервизия и консултации на: - екипна супервизия на екипите за извършване на индивидуални оценки на потребностите и планове за подкрепа; - индивидуална и групова супервизия и консултации на персонала на 10-те специализирани институции до окончателното им закриване. 96 656.00 73 061.90
Мерки за повишаване на капацитета на системата - Разработване на обучителни пакети за продължаващо обучение на специалистите от социалната и здравната система по програми за социална работа с хора с психични разстройства и с умствена изостаналост: Целта на дейността е да се повиши капацитета на специалистите от социалната и здравната система при работа с хора с психични разстройства и с умствена изостаналост. Към настоящия момент специалистите надграждат своите знания и умения при работа с целевата група по различни обучителни материали и съответно получават различни послания за ползване на методите за социална работа и ползват различни подходи. Предвижда се да се разработи Наръчник от обучителни материали за продължаващо обучение на специалистите в социалната система при работа с хора с психични разстройства и с умствена изостаналост. Обучителните материали ще включват принципи и методи на работа; правила за работа; подходи за осигуряване на личното достойство на потребителите; действия при агресивно и автоагресивно състояние на лицата от целевата група; видове подкрепа; включване в различни дейности на потребителите на услугите; водене на случай; придобиване на социални умения; мотивация на персонала за работа с лица с психични разстройства и с умствена изостаналост и други. Ще бъдат разработени следните програми: "Социална работа с психиатричен случай"; "Трениране в социални умения"; "Психосоциално интервю" и други, по преценка на екипа от експерти, който ще разработва материалите. Ще бъдат разработени материали за въвеждащо обучение - за новоназначения персонал в социалните услуги, надграждащо и продължаващо обучение. Продължаващото обучение ще има изцяло практическа насоченост. Пакетът от обучителни материали ще бъде изготвен от външен изпълнител при условията и реда на ЗОП. Задължително условие към изпълнителя ще бъде в екипа от експерти да бъдат включени универсистетски преподаватели и експерти от НПО-сектора с практически опит при предоставянето на социални услуги за лица с умствена изостаналист и с психични разстройства. Ще се издаде Наръчник с обучителните материали, който ще се разпространява сред доставчиците на социални услуги за пълнолетни лица с психични разстройства и с умствена изостаналост и сред новоразкриващите се социални и интегрирани здравно-социални услуги. Ще бъдат проведени 8 три-дневни обучения на регионален принцип, в които ще бъдат включени минимум 350 служители - персонал от новоразкритите социални услуги, служители от общински администрации, в които са разкрити, служители от Дирекции „Социално подпомагане“, служители от ДПБ и НПО по прилагане на методите на обучителните пакети. 253 590.00 46 620.00
Изготвяне на анализ на всички специализирани институции за хора с увреждания и реформиране на домовете за стари хора, с цел планиране на втория етап на деинституционализацията на хората с увреждания и на старите хора. Изготвяне на анализ на изпълнението на Плана за действие 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.: Целта на дейността е да се подкрепи процеса на деинституционализация на грижата за хора с увреждания и на възрастните хора и на база на изготвения анализ да се планират конкретни дейности и мерки във втория План за действие за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, както и да се анализират резултатите и ефекта от изпълнението на Плана за действие 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа. След закриване на 10-те специализирани институции за хора с умствена изостаналост и с психични разстройства, на територията на страната ще продължат да функционират общо 69 специализирани институции за хора с увреждания с общ капацитет над 4 300 места: 22 институции за хора с умствена изостаналост; 8 дома за хора с психични разстройства; 14 специализирани институции за лица с деменция; 21 институции за хора с физически увреждания и 4 дома за лица със сетивни нарушения. На територията на страната са разкрити и 82 дома за стари хора, държавно делегирана дейност. В изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, по време на изпълнение на втория план за действие на Стратегията част от тези институции ще бъдат закрити, а в срок до 01.01.2025 г. домовете за стари хора ще бъдат реформирани, така че да отговарят на стандартите и критериите за качество. Закриването на специализираните институции следва да бъде планирано, като приоритетно бъдат закрити тези от тях, които предоставят най-лошо качество на грижа на потребителите. За определяне на институциите, които ще бъдат закрити пред втория етап от деинституционализацията на лицата с увреждания и за реформиране на домовете за стари хора, е необходимо да бъде извършен анализ на всички 151 специализирани институции. Анализът ще се извършва на територията на всичкщи институции и ще обхване: местоположение и достъпност; сграден фонд; капацитет – заетост (брой заети места); място на СИ в общността; наличие на мрежа от социални услуги; наличие на здравни услуги; продължителност на пребиваване на потребителите; реализирани програми за социална работа; медицинската грижа; други, свързани с предоставянето на грижата в съответната социална институция. Ще се проследят предприетите мерки и дейности от доставчиците за подобряване качеството на живот на потребителите след приемането на Националната стратегия за дългосрочна грижа. В заключителната си част анализът следва да включва конкретни мерки и действия, които е необходимо да бъдат предприети за подобряване качеството на живот на настанените лица и за тяхното социално включване. Ще се изготви Анализ на изпълнението на Плана за действие 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа. Ще се анализират резултатите от изпълнението на Плана; броя на лицата, получили подкрепа - ползвали услуги, преминали през обучения, супервизия и консултации; срещаните трудности и предизвикателства и други. Предвижда се изготвянето на двата Анализа да бъде възложено на външен изпълнител. 114 938.40 0.00
Разработване и изпълнение на Комуникационна стратегия: Конкретната цел на дейността е целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към процеса на деинституционализация на лицата с психични разстройства и умствена изостаналост, чрез организиране и провеждане на целенасочена информационна кампания, създаване на цялостна концепция за нейното реализиране, изготвяне на дизайн, отпечатване и разпространение на рекламно-информационни материали, на рекламни карета и PR материали в национални и регионални печатни издания, необходими за обезпечаване изпълнението на дейността. Услугата ще бъде възложена на външен изпълнител, който следва да подготви, организира, проведе и обезпечи цялостното провеждане на Комуникационната стратегия и ще осигури: • Организиране и провеждане на две социологически проучвания относно нагласите на обществото към хората с умствена изостаналост и с психични разстройства - в началото и в края на Комуникационната стратегия. Резултатите от първото изследване ще бъдат основа за разработване на цялостната концепция и План за изпълнение на Комуникационната стратегия; • Организиране и провеждане на информационна кампания - 28 събития (минимум по едно събитие в 28-те области на страната). Очакван брой участници за всяко събитие – минимум 30 души. Предварително се изготвят покани, печатни и рекламно-информационни материали, анкетни въпросници; • Пресконференции и двудневни семинари за журналисти в 6-те планови региона на България; • Организиране и провеждане на информационно събитие за представяне на проекта в гр. София; • Публикации в минимум 5 национални издания и в минимум 15 регионални издания; • Организиране на посещения в социални услуги от представители на МТСП, МЗ, на местните власти; участие в откриване на нови социални услуги; • Изработване и разпространение на информационни материали: създаване на презентационни филми до 5 минути; онлайн реклама; онлайн брошури; клипове (по 30 сек.), които ще се излъчват по регионалните и местни медии; разработване и разпространение на брошури и публикации; осигуряване на пакети с информационни материали за всички участници в провежданите събития; • Организиране и провеждане в гр. София, на публична дискусия в края на изпълнението на Стратегията; • Издаване на електронен бюлетин. АСП ще публикува електронния бюлетин на интернет-страницата и ще го разпространи сред заинтересованите страни. 863 900.40 1 362 467.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.