Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението" - Ловеч - инженеринг: Дейността ще бъде изпълнена чрез инженеринг. В рамките на периода от стартиране на дейността е включено и времето необходимо за провеждане на процедури за избор на изпълнител, съгласно Закона за обществените поръчки; сключване на договори с изпълнители на дейността, съгласно разпоредбите на ЗОП и съгласно изискванията, посочени в условията за кандидатстване по настоящата процедура, проектиране, същинско изпълнение на СМР и авторски надзор по време на строителството. Процедурите по Закона за обществените поръчки се провеждат от крайните получатели, които ще изпълняват ПИИ във всички случаи, когато е приложимо, при спазване на нормативните изисквания.
Обществените поръчки във връзка с изпълнението по проекта подлежат на предварителен контрол от Агенцията по обществени поръчки (АОП) по реда чл. 229, ал. 1, т. 2 буква „г“ във връзка с чл. 232 от ЗОП, съответно по реда на чл. 229, ал. 1, т. 2, буква „е“ във връзка с чл. 235 от ЗОП. СНД извършва предварителен контрол за съответствие с приложимите европейски и национални изисквания в областта на обществените поръчки на обявлението и документацията за участие в обществената поръчка, както и предложението за изменение на договор за обществените поръчки, които не подлежат на предварителен контрол от АОП.
Готовият работен/технически проект трябва да бъде изготвен и одобрен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и действащата нормативна уредба, придружен от количествени сметки по приложимите части и количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите.
- Изпълнителят ще изготви работен инвестиционен проект, съгласно изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, изискванията на ЗУТ и др. Проектът ще включва количествено-стойностни сметки. Инвестиционният проект ще се съгласува с експлоатационните дружества и др. (при необходимост), съгласно чл.144 от ЗУТ
- Изпълнение на СМР, съгл. одобрения инв. проект (вид и обем на работите), КСС и технически спецификации по отделни проектни части.
- Осъществяване на авторски надзор по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове към него. Ще се осъществява контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството.
В хода на цялостно изпълнение на дейността, РДПБЗН-Ловеч се ангажира да осигури пълен достъп до цялата необходима информация, документация и обекта на интервенция, във връзка с осъществяването на текущия мониторинг. Екипът на проекта ще осъществява контрол върху изпълнението на договора за проектиране по отношение на графика за изпълнение на дейностите, пълнота на инвестиционния проект и съответствие с посочените изисквания.
Разходите за поддейностите се разпределят, както следва:
1. Изготвяне на инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ - 64 000 лв. без ДДС, 76 800,00 с ДДС;
2. Упражняване на задължителен авторски надзор - 12 000,00 лв. без ДДС, 14 400,00 с ДДС;
3. Извършване на СМР - 1 299 786,90 лв. без ДДС, 1 559 744,28 с ДДС;
4. Извършване на СМР - Съфинансиране 4 000,00 лв. без ДДС, 4 800,00 с ДДС;
Обща стойност на дейността - ИНЖЕНЕРИНГ - 1 379 786,90 лв. без ДДС, 1 655 744,28 с ДДС; |
1 518 498.07
|
0.00
|
Упражняване на независим строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност включва:
- Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ;
- Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ,
- Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти,
- Упражняване на контрол на количествата на изпълнените СМР.
- Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа.
Дейността има за цел:
- Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал.11 от ЗУТ;
- Осъществен строителен надзор съгласно изискванията на действащото законодателство;
- Качествено изпълнение на предвидените СМР;
- Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството.
Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба № 1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в:
- Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части.
- Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии;
- Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него;
- Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003 г, вкл. заповедна книга за строежа;
- Следене за качеството на вложените материали;
- Следене за качеството и количеството на извършените СМР;
- Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес;
- Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните измервания и тестовете на независимите и оправомощени институции;
- Следене и контрол по изпълнението на договора за СМР в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок.
- При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ;
- Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта
Извършване на оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ- 6 500,00 лв. без ДДС, 7 800,00 с ДДС;
Упражняване на независим строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ - 19 000,00 лв. без ДДС, 22 800,00 с ДДС;
Обща стойност на дейността - 25 500,00 без ДДС, 30 600,00 с ДДС |
30 600.00
|
0.00
|
Извършване на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, регистриран в регистъра по чл. 44 ал. 1 от ЗЕЕ: Дейността включва възлагане и извършване на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), с цел да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване ПИИ, по образец, съгласно Ръководство за изпълнение на инвестициите по процедура BG-RRP-4.020 "ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ПУБЛИЧЕН СГРАДЕН ФОНД ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, КУЛТУРА И СПОРТ" по ПВУ. Независима експертна оценка от сертифицирания енергиен одитор е необходима на етап отчитане на постигнатите резултати/индикатори по настоящата процедура след приключване на СМР и няма да отмени задълженията на крайния получател да изпълни законовите изисквания за издаване на нов сертификат не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство.
Обща стойност на дейността - 2 200,00 лв. без ДДС, 2 640,00 с ДДС; |
2 640.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта и прилагане мерки за информация и публичност: Дейността включва избор на екип за организация и управление на проекта, в съответствие с разпоредбите на чл. 12, ал. 1 от ПМС 157 от 7 юли 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на република България, и на техните основни функции, за осигуряването на
дейностите по управление и изпълнение и приложимото законодателство (чл. 107а от Кодекса на труда и др.).
Целта на управлението на проекта ще бъде да се създадат условия за успешното осъществяване на дейностите и постигане на резултати, заложени в проектното предложение. Дейността предвижда:
- Координация и мениджмънт;
- Контрол върху техническа и финансова отчетност по проекта;
- Подготовка на документация и провеждане на обществени поръчки, съгласно приложимото законодателство (ЗОП);
- Управление на комуникацията в проекта;
- Организация на отчитането на проектните дейности,
- Провеждане на регулярни срещи на екипа за управление.
Екипът за управление на проекта ще съблюдава за спазването и изпълнението на всички изисквания за информация и публичност, във връзка с чл. 34, ал. 2 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/241 за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост.
Обща стойност на дейността - 28 472,78 лв., от които:
- за управление и изпълнение на проекта - 21 512,78 лв.
- за информация и публичност - 5 800,00 лв. без ДДС, 6 960,00 лв. с ДДС |
26 185.34
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация
: За въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури и сключване на окончателни договори с експлоатационни дружества, подготвен окончателен доклад от строителния надзор.
Обща стойност на дейността - 2 000,00 лв. без ДДС, 2 400,00 с ДДС. |
2 400.00
|
0.00
|
Подготвителни дейности - изготвяне на енергийно обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата (ТО) и технически паспорт.
: Дейността е изпълнена и разплатена преди подготовката на ПИИ.
През 2021 г., във връзка с предстоящи възможности за кандидатстване на прилагане на мерки за ЕЕ на административни сгради, Община Ловеч е сключила договор по възлагане № ДВ 535 с предмет „Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал.1, т. 1-5 и ал. 3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорти и изготвяне на обследвания за енергийна ефективност на сградите на бившата стоматологична поликлиника в гр. Ловеч и сградата на РС ПБЗН в гр. Ловеч“. Услугата е изпълнена и разплатена от бюджета на Община Ловеч. След публикуване на НК по процедурата, стана ясно, че предложение за изпълнение на инвестиция се подава само от собственик на сграда, в случая - РД ПБЗН-Ловеч, съгласно АПДС № 1413 от 24.09.2003 г. Във връзка с промените в националната нормативна уредба за енергийна ефективност на сгради, за да бъдат изпълнени изискванията на процедурата валидните сертификати за енергийна ефективност на сгради в експлоатация, които са издадени преди влизането в сила на Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради, беше необходимо да бъдат актуализирани съгласно изискванията на Наредбата. Наредбата се издава на основание на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и с влизането си в сила отменя Наредба № Е-РД-04-1 от 22.01.2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.). РД ПБЗН-Ловеч възложи за своя сметка актуализация на документацията с цел привеждане на документите към съществуващата нормативна уредба. Общата стойност на разплатените средства от Община Ловеч и РД ПБЗН, възлиза на 18 152,00 лв. без ДДС.
Проектното предложение за изпълнение на инвестиция, свързано с внедряване на мерки за енергийна ефективност и оползотворяване на ВЕИ, отговаря в максимална степен на изискванията на Закона за енергийната ефективност, Закона за енергетиката, Закона за енергията от възобновяеми източници, Закона за устройство на територията и на
подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане.Представените сертификати трябва да са в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (Обн. бр.92 от 18 Ноември 2022г., изм. и доп. ДВ. бр.3 от 10 Януари 2023 г.).
Обща стойност на дейността - 18 152,00 лв. без ДДС, 21 782,40 лв. с ДДС, от които:
Община Ловеч - 14 652,00 лв. без ДДС; 17 582,40 с ДДС;
РД ПБЗН - 3 500,00 лв. без ДДС, 4 200,00 с ДДС. |
21 782.40
|
21 782.40
|