Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

БЧК  ще предоставят хранителните продукти, предоставени от УО. За хората със затруднения в придвижването, БЧК ще доставя храните до домовете им.  БЧК ще предлага съпътстващи мерки на крайните потребители. Индикативно, те ще се изразяват в индивидуално консултиране за балансиран режим на хранене, управление на семейния бюджет и насочване за отпускане на социални помощи и предоставяне на социални услуги. БЧК ще разпространява информация за предоставяните услуги финансирани от ЕСФ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предварителна подготовка: I. Запознаване на областните управи, местните общински власти, местните структури на БАБХ и местните структури на полицията с програмата и определяне на параметрите на взаимодействие и сътрудничество; II. На национално ниво се разпределя предвидения бюджет за изпълнение на програмата между 28-те областни/столична организации на БЧК и националния секретариат на БЧК. При разпределяне на бюджета ще бъдат отчетени следните обстоятелства: 1. Прави се разчет на необходимите средства за управление и отчитане на програмата на национално ниво. 2. Взема се предвид наличността на собствени складови бази на БЧК в някои от областите в страната и евентуалното осигуряване на безвъзмездно ползване на складови помещения. 3. Взема се предвид броя на лицата, предвидени за подпомагане по програмата по списъците, предоставени от АСП. III. На областно/ столично ниво, във всички 28 области на страната, се осигуряват складови помещения, отговарящи на изискванията на чл.12 от Закона за храните. Осигурява се почистване, обезпаразитяване, осигуряване на пожарогасители и т.н. Там, където БЧК има собствени складове, се използват същите. В останалите области се наемат складове. Наемането обикновено е срещу заплащане, в редки случаи се осигурява безвъзмездно. Едновременно с осигуряване на складовете се наемат и материално отговорните лица на складовете. IV. На областно/столично ниво стартира процеса по осигуряване на раздавателните пунктове. Стремежът е да бъдат разкрити максимален брой раздавателни пунктове в страната, не само по един в община, с цел максимално улесняване на лицата, предвидени за подпомагане. За сравнение, по програмата за интервенционните запаси бяха разкривани средно по 340 раздавателни пункта в 265-те общини. За осигуряването на пунктовете се разчита на съдействието на кметовете по места, някои от които са доброволци на БЧК, които винаги съдействат на БЧК при изпълнение на различни хуманитарни дейности. Извършват се действията, както при складовете, за осигуряване на хигиенични условия за съхранение на продуктите. Същевременно, отново на областно ниво, се наемат отговорниците на временните пунктове. V. На областно/столично ниво се прави разчет за нуждите и се ангажират доброволците, които ще участват при разпределяне на продуктите. VI. На областно/столично ниво се провеждат процедури за избор на транспортни фирми, които ще транспортират продуктите от складовете до раздавателните пунктове. VII. На областно/столично ниво се обработват и подреждат по населени места списъците с лицата, предвидени за подпомагане. Прави се идентификация на лицата, които поради здравословното си състояние не могат да посетят раздавателния пункт и Партньорската организация следва да достави помощта до домовете. Прави се проверка за допуснати технически грешки в списъците и се информира АСП. VIII. Целият списъчен състав на областно/столично ниво участва пряко или подпомага дейността по организиране и реализиране на раздавателния процес. /Приложение № 1/ IX. Целият доброволчески състав е на разположение и в готовност да участва в раздавателния процес в зависимост от конкретните нужди/Приложение №2/. X. След установяване на графика за зареждане на пунктовете с хранителни продукти се прави нужната организация и осигуряване на товаро-разтоварна техника и човешки ресурс, в т.ч. и доброволци, за съответния ден и час. XI. Изготвят се графици за раздаване по области, общини и населени места. XII. Писмено се уведомяват органите на полицията за охрана на пунктовете. XIII. Преди стартиране на изпълнението на програмата се провежда работна среща на национално ниво с директорите, които ще бъдат областни координатори по програмата и счетоводителите на областни/столична организации за обсъждане на актуални въпроси, свързани организацията, логистиката, реализиране на раздаването и съпътстващите мерки, отчитане на програмата. 200 000.00 0.00
Изпълнение на програмата: I. Застраховка на продуктите. II. Уведомяване на органите на БАБХ за датите на доставка на продуктите в складовете. III. След зареждане на складовете с предвидените за раздаване хранителни продукти, се организира зареждането на пунктовете за разпределение. Паралелно с това се организира информационна кампания за лицата, предвидени за подпомагане от съответните населени места за дните и часовете на раздаване. Информационната кампания включва  Плакати и съобщения поставени пред: • Кабинети на лични лекари; • Гишета за получаване на пенсии; • Салони за плащане на задължения към БТК, енергоснабдяване и водоснабдяване; • Аптеки; • Административни бюра в съответните градове; • Клубове на пенсионера; • Клубове на съюза на слепите ; • Клубове на съюза на глухите; • Клубове на съюза на инвалидите; • Клубове на съюза на ветераните от войните; • Клубове на военноинвалидите.  Индивидуални известия и писма до бенефициенти, неявили се в раздавателните пунктове през първи транш;  Плакати, разлепени на най-посещавани места, в квартали с голяма концентрация на социално слаби лица; Ще бъдат потърсени и други начини за популяризиране на програмата сред бенефициентите, а именно чрез:  Информация в различни интернет форуми;  Информация във Фейсбук страницата на БЧК;  Информации във Фейсбук страниците на Областните организации на БЧК;  Информация, чрез сайтовете на Областните организации на БЧК и сайтовете на партньорските организации.  Дирекциите „Социално подпомагане“ - при приемане на молби за подпомагане на социално слаби лица, бенефициенти на програмата;  Използване на системата „Обади се на съсед”. На бенефициентите, явили се в раздавателните пунктове ще бъдат предоставяни уведомителни съобщения, с молба да ги предадат на съседи включени в списъците;  Обяви във вестниците;  Периодично излъчване на информации и материали в медиите, показващи процеса на изпълнение на програмата. Информирането в по-голямата част от малките градове ще се осъществява чрез издирване по адреси и разнасяне на лични покани, а в малките общини и населени места чрез кметовете, кметските наместници и доброволците на БЧК. Датата за зареждане на раздавателните пунктове се съобразява с обявената дата за раздаване, като времето за престой на хранителните продукти в раздавателните пунктове трябва да бъде максимално кратко. IV. След зареждане на раздавателните пунктове се пристъпва към окомплектоване и раздаване на хранителните пакети на лицата, предвидени за подпомагане. V. Едновременно с раздаването на продуктите се реализират и предвидените съпътстващи мерки. VI. Едновременно с раздаването се организира текущ мониторинг и контрол по изпълнение на програмата, осъществяван от контролните структури на БЧК. VII. Едновременно с раздаването се организира получаване на обратна връзка от лицата, предвидени за подпомагане чрез попълване на формуляр за обратна връзка. VIII. След приключване на раздавателния процес и установяване на остатъчните колическтва продукти се пристъпва към раздаване на тези остатъчни количества продукти. IX. След окончателното приключване на раздавателния процес се пристъпва към отчитане на програмата. 1 000 000.00 449 366.76
Механизми за осигуряване на пълно териториално покритие : Във всички 28 области на страната ще се осигурят складови помещения, отговарящи на изискванията на чл.12 от Закона за храните. Там, където БЧК има собствени складове, ще се използват същите. В останалите области ще се наемат складове. Наемането обикновено е срещу заплащане, а в редки случаи се осигурява безвъзмездно. Опитът на БЧК показва, че в някои области, намирането на лицензирани и подходящи по площ и месторазположение складове е много труден процес. Затова областните организации ще положат много усилия за осигуряване на складове, които отговарят на условията като достъпност, складова площ, товароподемна техника, санитарни условия, наличие на СОТ и т.н. В областите, в които няма достатъчно големи по площ складове, може да се пристъпи към наемане на два склада. Едновременно със складовете ще се осигурят и помещения за раздавателни пунктове. За целта, още в етапа на предварителна подготовка ще се обходят всички общини и по-големи населени места, ще се проведат редица разговори с представители на местните власти и ще се търсят най-подходящите, достъпни и централно разположени помещения, в които да се разположат раздавателни пунктове. Те ще се разкриват не само в 265–те общини, но и в по-големите населени места, в които има голям брой правоимащи лица. По този начин се осигурява по-пълно териториално покритие и се улесняват социално слабите граждани. За нуждите на програмата, БЧК предвижда да разкрие около 340 пункта, колкото бяха по програмата за интервенционните запаси. След приключване на обществената поръчка за избор на доставчици на хранителните пакети и подписване на договорите със същите, очакваме УО да информира ПО за видовете и количествата хранителни продукти, броя на траншовете на доставка до складовете на ПО и предвидения период на доставка. След получаване на горната информация и на база на списъците на лицата, които са предвидени за подпомагане, се съставя график за зареждане на раздавателните пунктове и се определя дата за стартиране на раздаването. Прави се организация по отношение на товаро-разтоварните дейности, определят се доброволческите екипи. По време на целия процес се подържа пряка комуникация с кметовете на общини и кметските наместници, органите на полицията, БАБХ и всички институции, които имат пряко или косвено отношение по изпълнението на програмата. Стартирането на раздавателния процес става едновременно във всички области на страната с цел избягване на напрежение сред лицата, предвидени за подпомагане. В зависимост от количествата продукти, постъпили в складовете на ПО, се организира раздаването в максимален брой раздавателни пунктове едновременно. В план-графика за дейностите по реализиране на програмата, посочен в т.III.1.1., са разписани два транша на доставка и раздаване, както е предвидено в документацията за кандидатстване. Независимо от това, БЧК е готов а прояви гъвкавост и графика да бъде променен. Нещо повече, предвид краткото време за реализация на програмата, считаме за по-удачен варианта за един транш на доставка и раздаване. В подготовката и изпълнението на раздавателния процес участва екипа на национално ниво, който ръководи, координира и контролира целия процес. При необходимост, уведомява областните координатори за настъпили промени в хода на програмата. Екипът на национално ниво осъществява мониторинг на дейностите, планира мерки и очертава насоки за още по-прецизно изпълнение на програмата, извършва анализ на резултатите, изложени в отчетите на областните организации и изготвя окончателните отчети. 0.00 0.00
Механизми за гарантиране обхващането на лицата от целевите групи, в т.ч. механизмите и начина, по който ще се гарантира обхващането на лица, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване индивидуални пакети: Съгласно изискванията на програмата, списъците с лицата, подлежащи на подпомагане се изготвят от дирекции „Социално подпомагане“ и се предоставят на Партньорската организация. В този смисъл, под „обхващане на лицата от целевите групи“ разбираме ангажимента на Партньорската организация информацията за програмата да бъде сведена до знанието на всяко лице, включено в списъците. В т. III.1.2. “Организационни процеси“ много подробно е описан механизма за информиране на правоимащите лица за програмата. Преди всеки транш, своевременно се изготвят графици за зареждане на пунктовете и раздаване на продуктите в съответната област. Обособяват се раздавателни пунктове и се определят отговорници за всеки пункт. Навсякъде се сформират екипи от доброволци, които да помагат при раздавателния процес. Графиците за раздаване на продуктите се популяризират по всички възможни начини-печатни медии, електронни медии, сайтове, публични места и т.н. Преди стартиране на раздавателния процес, на всеки отговорник на пункт се предоставя списък с правоимащи лица за съответното населено място. За раздаването на продуктите, във всеки пункт се обособяват специални достъпни и удобни за дистрибуция места, на които се осъществява раздавателния процес. Всяко подлежащо на подпомагане лице е длъжно да предостави документ за самоличност. Отговорникът на пункта сверява данните от личната карта с данните от списъка и при наличие на съответствие се предоставя съответната помощ, а получателят се разписва в съответния списък. След получаването на списъците от дирекции „Социално подпомагане“ се прави идентификация на хората с увреждания, които не могат да отидат до раздавателния пункт и следва хранителните пакети да се доставят до дома им. Идентификацията се извършва със съдействието на членове и доброволци на БЧК от общинските дружества и на кметовете и кметските наместници на населените места. След стартиране на раздавателния процес се организира доставката на хранителните пакети по местоживеене на лицата, които имат затруднения в придвижването. След приключване на първия транш се прави рекапитулация и се идентифицират лицата неполучили полагащите им се продукти. Чрез уведомителни писма и лични уведомления от доброволци, те отново се информират, че имат право да получат хранителни продукти. Осигурява се възможност, правоимащите лица неполучили помощта през първия транш да получат цялото полагащо им се количество продукти по време на втория транш. БЧК, като партньор на държавата за реакция при бедствия и организация, която е на терена на бедствието още в първите му часове, прави оценка на нуждите от подпомагане на населението по механизъм на Международната федерация на Червения кръст. В тази връзка, БЧК може да подпомогне дирекциите „Социално подпомагане“ при изготвянето на списъците на лицата, инцидентно пострадали при форсмажорни обстоятелства. При възникване на бедствия и аварии за разпределение на хранителни продукти до пострадалото население ще се използва създадената вече организация за разпределение на продуктите, като в този случай ще бъдат активирани и съответните Доброволни екипи на БЧК за работа при бедствия. Съвместно с представителите на общинските власти на засегнатите общини ще се организират допълнително раздавателни пунктове в случай на невъзможност да се използват разкритите вече такива при изпълнение на ОП в съответните населени. 0.00 0.00
Механизми за гарантиране спазването на изискванията за безопасност на храните и раздаването на храни: Съгласно ПМС №37/2015Г., чл.46 и чл.47, официалния контрол върху храните се извършва от Българската агенция по безопасност на храните/БАБХ/. Координаторите на програмата на областно ниво уведомяват регионалните представителства на БАБХ за местонахождението на складовете и раздавателните пунктове, за датите на доставка на хранителните пакети в складовете и за датите на зареждане на раздавателните пунктове. Координаторите на програмата на областно ниво и материално отговорните лица на складовете и раздавателните пунктове проверяват целостта на опаковката; маркировката на хранителните продукти;външното им състояние и съответствието на количеството с предвиденото в графика за доставка; наличие на реквизити, свързани с мерките за информация и комуникация съгласно Ръководство на бенефициента за изпълнение и управление на договори по процедура 2014BG05FMOP001-02.01 Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти. При приемането на всяка доставка на хранителни продукти, в три екземпляра ще се попълва „Запис за доставка“ - по един съответно за изпълнителя, за Управляващия орган и за БЧК. Оторизираните лица са инструктирани да приемат само хранителни продукти, които отговарят на техническата спецификация към документите за участие в обществената поръчка; да приемат с особено мнение непълни доставки или с частично повредени палета или опаковки, които не пречат на раздаването на хранителните продукти; да откажат приемането на храни или продукти, които не отговарят на техническата спецификация, на изискванията за срок на годност, продукти с нарушена цялост на палетите или опаковките, което възпрепятства раздаването им. При констатирани несъответствия на хранителните продукти с техническата спецификация към договора за обществена поръчка, оторизираното лице ще информира незабавно по факс, телефон, електронна поща или друг подходящ начин централния офис на БЧК, който от своя страна в срок до 48 часа ще уведоми Управляващия орган. За транспортирането на хранителните пакети от складовете до раздавателните пунктове се осигуряват товарни автомобили с различна товароподемност в зависимост от количествата продукти. БЧК използва наличните си автомобили и допълнително наема такива. Изисква се автомобилите да са хигиенични и покрити. В БЧК е изготвена Инструкция за съхранение на продуктите в складовете и раздавателните пунктове. Хранителните продукти, предназначени за разпределение на лица и семейства пострадали от бедствия и аварии, ще се съхраняват до възникване на необходимостта от тяхното разпределение в лицензираните складове на БЧК в София- с. Лозен и Добрич – с. Победа, съгласно Закона за храните чл.12. Те ще бъдат раздадени на нуждаещите се след предоставяне на съответните списъци от УО при спазване на изискванията за безопасност на храните. БЧК организира и осъществява непрекъснат контрол по изпълнението на програмата, в т.ч. и по условията за съхранение и транспортиране на продуктите. Контролът се извършва в цялата страна от представители на специализираните звена на БЧК за вътрешен контрол. 0.00 0.00
Механизми за избягване разхищението на хранителни продукти : При изпълнението на програмата се организира стриктно счетоводно отразяване на операциите с хранителни продукти. При доставка на пакетите в складовете и попълване на „Запис за доставка“, незабавно се извършва заскладяване на продуктите чрез попълване и осчетоводяване на „складова разписка“. При зареждането на раздавателните пунктове се издава „искане за отпускане на материали“ от склада, чрез което продуктите се отписват от склада и същевременно се издава „складова разписка“ за заприходяване в раздавателния пункт. След приключване на раздаването, на база на раздадените количества от раздавателния списък, се изписват продуктите от раздавателния пункт. За неполучените продукти, които се връщат в склада, се издава „искане за отпускане на материали“ от раздавателния пункт и „складова разписка“ в склада. Така описания счетоводен ред предотвратява всякаква възможност за разхищение и липси на хранителни продукти. При раздаването на продуктите от правоимащите лица се изисква да се легитимират с документ за самоличност или с нотариално заверено пълномощно, ако правоимащото лице е упълномощило друго лице да получи продуктите. Данните се сверяват с данните, отразени в списъка. Правоимощите лица се подписват и получават продуктите. По този начин се гарантира, че помощта е достигнала до целевата група. Преди да бъдат върнати неполучените пакети в склада, се предприемат действия за повторно персонално уведомяване на неявилите се правоимащи лица- чрез посещения на адрес, писма, телефонни обаждания, доброволци на БЧК, кметове, съседи и т.н. След приключване на раздавателния транш се прави рекапитулация на неполучените хранителни пакети и се изпраща информация до УО. След съгласуване с УО и по негови указания се пристъпва към повторно раздаване на лица от същите целеви групи, в т.ч. и на пострадали при форсмажорни обстоятелства. През целото време на изпълнение на програмата БЧК ще подържа тесен контакт с органите, имащи право да осъществяват контрол- УО и БАБХ. 0.00 0.00
Контролни механизми за избягване на двойно финансиране : БЧК гарантира, че няма да бъде допуснато двойно финансиране и подпомагане на едни и същи лица в рамките на своите хуманитарни дейности и проекти. Всяка областна организация на БЧК води отчетност за подпомогнатите лица по различни проекти и източници на финансиране. След получаване на списъците от дирекции „Социално подпомагане“ ще се извърши проверка за горе описаните обстоятелства и ще бъде предотвратено дублиране на подпомагането. БЧК не може да гарантира, че няма да има двойно финансиране и подпомагане на лицата от целевите групи от източници, извън тези на БЧК, тъй като не разполага с такава информация. При евентуално получаване на сигнал за такова двойно финансиране, ще бъде извършена проверка и предприети необходимите действия за предотвратяване на същото. 0.00 0.00
Прилагане на принципите на Регламент 223/2014 за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група: БЧК предвижда следните дейности за недопускане на дискриминация и запазване на личното достойнство: 1.На неподвижните лица помощта ще се предоставя в собствените им домове. 2. На всички правоимащи лица, хранителните помощи ще се раздават в едни и същи пунктове, на съответното населено място, без да се дава предимство на основание пол, расов или етнически произход, религия, вероизповедание или сексуална ориентация. 3. Раздавателните пунктове ще бъдат достъпни за лица, ползващи технически помощни средства за придвижване. 4. Всички лица ангажирани с програмата (щатен персонал и доброволци) предварително ще подпишат декларация за поверителност и ангажимент да не изнасят информация за лицата включени в програмата, техните лични данни и основанието на което те са правоимащи. Седемте основни принципа на БЧК са Хуманизъм, Безпристрастност, Неутралност, Независимост, Доброволност, Единство и Универсалност. Спазването на тези принципи означава оказване на помощ без дискриминация на нуждаещите се, облекчаване на човешките страдания при всички обстоятелства, закрила на живота и здравето на човека, както и уважение към човешката личност. Червеният кръст не проявява предпочитание по отношение на националност, раса, религия, социално положение, сексуалност или политически убеждения. Неговият стремеж е единствено да подпомага хората в зависимост от степента на страданието им и да осигури предимство на онези, които се намират в най-голяма беда и се нуждаят от най-бърза помощ. Всички членове, доброволци и щатен сътав на БЧК 137 години се възпитават в този дух и проявата на дискриминация е недопустимо поведение в рамките на организацията. 0.00 0.00
Предвиждани дейности и мерки, свързани с информиране и публичност на подкрепата от Фонда: Преди стартирането на програмата, ще бъде организирана пресконференция за националните медии с участието на представители на всички институции, включени в изпълнението й. Медиите, а чрез тях и обществото, ще бъдат информирани за предстоящото стартиране на програмата, за целите и задачите, за времетраенето, за критериите за включване на лица за подпомагане, за включените продукти, с изричното упоменаване на източника на финансиране, а именно Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Ще бъдат показани и информационните материали – плакат, с всички компоненти на операцията. За регионалните медии на областно ниво също ще се проведат пресконференции. Всеки областен координатор ще проведе информационни мероприятия, в зависимост от началната дата на раздаване за съответния регион и прилежащите към него общини, в които ще се разкриват пунктове. На обществото ще бъдат оповестени следните факти:  Източник на финансиране;  Изпълнител;  Партньори;  Обхват на програмата;  Категориите лица, подлежащи на подпомагане;  Продукти – вид и количество  Процедури и изисквания при раздаването на хуманитарната помощ;  Местонахождение на пунктовете;  Предварителни графици за раздаване по дни и часове;  Условията, при които подлежащите на подпомагане лица могат да получат помощта;  Други. Предвижда се централните и местните печатни и електронни медии да анонсират програмата и периодично да информират за хода й. В новинарските им емисии и други тематични предавания, ще се излъчат интервюта с представители на БЧК, АСП и получатели на помощта. Информирането в големите градове освен чрез медиите ще се осъществява и чрез:  Плакати и съобщения поставени пред: • Кабинети на лични лекари; • Гишета за получаване на пенсии; • Салони за плащане на задължения към БТК, енергоснабдяване и водоснабдяване; • Аптеки; • Административни бюра в съответните градове; • Клубове на пенсионера; • Клубове на съюза на слепите ; • Клубове на съюза на глухите; • Клубове на съюза на инвалидите; • Клубове на съюза на ветераните от войните; • Клубове на военноинвалидите.  Индивидуални известия и писма до правоимащи лица, неявили се в раздавателните пунктове през първи транш;  Плакати, разлепени на най-посещавани места, в квартали с голяма концентрация на социално слаби лица; На интернет страницата на БЧК и АСП ще бъде поместена цялата информация за програмата и всички графици за получаване на продуктите в цялата страна. Ще бъдат упоменати и местата/пунктовете за раздаване. Информацията ще бъде актуализирана периодично. Ще бъдат потърсени и други начини за популяризиране на програмата сред обществеността, а именно чрез:  Информация в различни интернет форуми и информационни агенции;  Информация във Фейсбук страницата на БЧК;  Информации във Фейсбук страниците на областните организации на БЧК;  Информация, чрез сайтовете на областните организации на БЧК и сайтовете на партньорските организации.  Дирекциите „Социално подпомагане“ - при приемане на молби за подпомагане на социално слаби лица;  Използване на системата „Обади се на съсед”. На лицата, явили се в раздавателните пунктове, ще бъдат предоставяни уведомителни съобщения, с молба да ги предадат на съседи, включени в списъците;  Обяви във вестниците;  Периодично излъчване на информации и материали в медиите, показващи процеса на изпълнение на програмата. Информирането в по-голямата част от малките градове ще се осъществява чрез издирване по адреси и разнасяне на лични покани, а в малките общини и населени места чрез кметовете, кметските наместници и доброволците на БЧК. Ще бъдат разлепени и плакати с цялата информация за програмата. 0.00 0.00
механизми за получаване на обратна връзка от крайните потребители – представителите на целевата група. : Обратната връзка ще се осъществява по следните начини: 0.00 0.00
Предоставяне на съпътстващи мерки: БЧК предвижда следните съпътстващи мерки: А/Изготвяне на листовка за балансиран режим на хранене, която да съдържа препоръки за здравословно хранене, препоръчително дневно меню - изобразено като пирамида на хранене и информация за съдържанието на храните предоставяни по програмата. Листовките ще се предоставят на всеки правоимащ бенефициент при получаване на хранителните пакети. Б/ Изготвяне на информационни табели, насочващи правоимащите лица към съответната Дирекция „Социално подпомагане“ за отпускане на социални помощи или предоставяне на социални услуги. Табелите ще се поставят на видно място в раздавателните пунктове, като на разположение ще има и листовки, които ще бъдат предоставяни на интересуващите се граждани. В/ Изготвяне на кратки информационни листовки за възможностите, които предоставя ОПРЧР и от които могат да се възползват лицата, подлежащи на подпомагане. Г/ Изготвяне на листовка „Семеен план за бедствена готовност“, която ще съдържа информацияза подготовка и самозащита на семейството в случай на бедствия. Листовките ще се предоставят на правоимащите лица при получаване на хранителните пакети. Д/ В отделни региони, в зависимост от възможностите, ще се разпространяват и листовки, изготвени съвместно с областните дирекции на МВР за предпазване от телефинни измами. Тези листовки ще се предоставят предимно на възрастни хора, при получаване на продуктите в раздавателните пунктове. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.