Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Една от последиците от променящата се социално-икономическа среда в България  е значително понижения социален статус на хората с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Безработицата, структурните промени в икономиката и др. засилиха социалната изолация на тази група хора и в много случаи намалиха възможностите на техните близки да полагат адекватни грижи за тях. Тези факти обусляват необходимостта от Проект „Услуги за социално включване и независим живот в община Садово” (наричан по-нататък за краткост Проекта), чрез който ще бъдат развивани различни по вид и обхват социални услуги за целевата група, насочени към задоволяване на конкретните им нужди. Проектът не само, че ще утвърди процеса по децентрализиране предоставянето на услугата «Личен асистент», но и ще реализира интегрирани и иновативни социално-здравни услуги и други, според потребността на целевата група: хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване в община Садово. В Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в с. Болярци, ще бъде използван управленския потенциал на общинската администрация и ще бъдат включени местни специалисти за идентифициране и оценка на потребностите на кандидатите за ползване на услугите и предоставяне на самите услуги. Центърът ще разполага с експерти с различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите по проекта, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати.Тя се изразява в експертно, организационно и техническо подпомагане при осъществяване на преките дейности по проекта. Изпълнението й ще допринесе за осъществяване на ефективно взаимодействие между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта и пряко ще осъществява процедурите по: възлагане на обществени поръчки, мониторинг и докладване, разплащания и осчетоводяване на разходите, администриране на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде назначен екип за управление на проекта. Той ще е пряко отговорен за административното, техническо и финансово управление на проекта и неговото отчитане пред управляващия орган. Екипът ще осъществява необходимата професионална организация и координация по време на изпълнението на договорите, предвидени в проекта с оглед минимизиране на риска и подобряване на общото управление и мониторинга на всички задачи за изпълнение. Екипът ще е отговорен и за изготвяне на месечни справки, доклади за напредък и искания за плащане по проекта. Като минимум екипа по проекта ще включва следните членове със съответните задължения: 1. Ръководител - отговаря за своевременно и качествено изпълнение на дейностите и постигане на поставените резултати; координира екипа по проекта и отговаря за кореспонденцията със заинтересованите страни; отговаря за навременното изпълнение на задълженията по докладването и осигуряване на най-високо качество на изпълнението; отговаря за организиране и изпълнение на дейностите по проекта; координира дейностите, свързани с провеждането на процедури, съгласно Закона за обществени поръчки за избор на подизпълнители, изисква отчети и следи дали извършената работа съответства на заданията за изпълнение на договорите; осъществява ежедневна връзка и комуникация с останалите членове от екипа за управление на проекта. 2. Финансист - подпомага екипа за управление на проекта по финансови въпроси; извършва дейностите по плащания и финансово отчитане; отговаря за счетоводните операции по проекта; подготвя и представя на Ръководителя ежемесечни, междинни и окончателни финансови отчети; отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта; 3. Координатор – отговаря за дейностите по изпълнение на проекта; извършва на проверки на място; съдейства при изготвяне на месечни справки, доклади за напредък и искания за плащане по проекта, както и при изготвяне на друга документация, свързана както с изпълнението му. 4. Технически сътрудник – подпомага екипа при осъществяване на задъженията им. За извършване на подбор на персонала, който ще предоставя услуги в Центъра ще бъде привлечен външен експерт, които да осъществи подбора и да подпомогне екипа за управление на проекта. За реализирането на дейността са необходими средства за: възнаграждения и осигуровки на гореизброения персонал за администриране на проекта; наемане на външни експерти за подбор на лицата, които ще предоставят услугите в центъра, както и за изготване на документация за участие по ЗОП, консумативи, материали, командировки на екипа и др. 49 970.00 55 285.34
Информиране и публичност: За реализиране на дейностите за информиране и публичност по проекта са предвидени следните мерки: 1. Организиране на пресконференция за обявяване стартирането на проекта и заключителна пресконференция за обявяване на резултатите от изпълнението му. 2. Публикуване на интернет сайта на общината на регулярно актуализираща се информация за проекта; 3. Поставяне на видно място в сградата на общината на информационна табела; 4. Поставяне на информационна табела на входа на новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в с. Болярци 5. Разработване и разпространение на печатни информационни материали, плакати, брошури; 6. Изработване на 2 броя банери по проекта. 7. Поставяне на стикери със задължителните технически елементи върху всички закупени по проекта материални и нематериални активи; 8. Отпечатване на задължителните технически елементи съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, върху всички печатни информационни материали, документи, брошури, свързани с изпълнението на проекта. 9. Ще бъдат реализирани и 2 бр. публикации в местните медии и репортаж по местната телевизия. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 4 980 лв., в които са калкулирани разходи за: 2 бр. пресконференции, 2 бр. информационни табели, 2 броя банери, 50 бр. плакати, 1000 бр. брошури, стикери за оборудването, 2 бр. публикации, платен репортаж и невъзстановим ДДС. 4 980.00 5 100.00
Разработване на Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Включването на дейността в настоящото проектно предложение се обуславя от факта, че характерът на бариерите за социална интеграция на целевите групи по проекта е комплексен, което изисква и прилагането на мултидисциплинарен подход. Нуждите на хората са разностранни и е нужен холистичен подход за тяхното задоволяване. За целта, след поставяне на старта на изпълнението на проекта ще бъде разработена Методология с детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. В Методологията ще бъдат обхванати всички интегрирани услуги, които Центъра ще предоставя - социални и здравни. Освен това в Методологията ще залегнат не само „стационарните услуги”, предоставяни в Центъра, но и мобилните форми на услуги, които се предоставят на мястото на което живеят потребителите. Целта на документа ще бъде да опише правила, според които осигуряването на подкрепа за уязвимите групи да се прилага при реално отчитане на техните специфични особености и съчетанието на разнороден по характер мерки и да се осъществява интегрирано и в координация, за да гарантира преодоляване на изолацията на целевите групи, реален достъп до необходимите им услуги и изграждане на достъпна среда. В допълнение, предвид факта че Центърът ще предоставя иновативни комплексни услуги, разработената Методология ще съдържа и разработена нова форма за оценка на потребностите на потребителите на услугите, която ще е съобразена с мултидисциплинарния подход за предоставянето им. 19 500.00 19 500.00
Закупуване на специализиран транспорт за хората с увреждания : За да бъде гарантирана възможността за ползване услугите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда на целевите групи по проекта, както и достъпът им до здравни грижи, по проекта се предвижда закупуване на специализиран транспорт за хората с увреждания, с който те да бъдат превозвани до услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Необходимостта от закупуване на специализиран транспорт за хората с увреждания произтича не само от желанието на кандидата да удовлетвори потребностите, включително и здравни на целевата група, но и е наложително за постигането на целите на проекта, с оглед на следните териториални особености: Община Садово се състои от 12 населени места: гр. Садово и 11 села – Ахматово, Богданица, Болярци, Караджово, Катуница, Кочево, Милево, Моминско, Поповица, Селци и Чешнегирово. Разстоянието от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в с. Болярци до населените места е между 6 и 21 км. (до Садово – 11 км.; до Ахматово- 20 км., до Богданица – 8 км., до Караджово – 7 км., до Катуница – 11 км., до Кочево – 6 км., до Милево – 21 км., до Моминско – 8 км., до Поповица – 16 км., до Селци – 12 км., до Чешнегирово- 14 км.). А разстоянието до Асеновград, където има болница е 8 км. В тази връзка закупуването на специализиран транспорт за хората с увреждания пряко ще допринесе за улесняване достъпа на целевите групи до здравни услуги и за развитие на социални услуги в общността, в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания. Чрез реализацията на дейността ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 82 840 лв., в които се калкулират: разходи за закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания, разходи за застраховки на придобитото специализирано транспортно средство за хора с увреждания за срока на изпълнение на проектните дейности, невъзстановим ДДС. 82 840.00 82 127.11
Дейности за текущ ремонт на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността предвижда привеждане на помещенията на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в съответствие с изискванията на нормативната уредба и осигуряване на безопасна и сигурна среда за лицата от целевата група. Предвидените дейности по текущ ремонт включват ремонт на помещения в центъра, предназначени за: зала за рехабилитации, стая за провеждане на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги в центъра и в домашна среда, две помещения предвидени за мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според индивидуалните им потребности, помещение за медицински манипулации на потребителите като измерване на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и др., кабинет за ръководителя на центъра, стая за персонала, сервизно помещение за персонала, 2 броя тоалетни, тоалетна за инвалиди и входен коридор. В допълнение в Центъра е необходимо да бъдат изградени два броя рампи за достъп на хора с увреждания. Общата площ на предвидените за ремонт помещения възлиза на около 185 кв.м. По конкретно ремонта на помещенията в центъра ще включва следните дейности: демонтаж на стара дограма, доставка и монтаж pvc дограма, шпакловане и боядисване на стени и тавани, доставка и монтаж на окачени тавани, демонтаж на врати, доставка и монтаж на фаянс, доставка и монтаж на паркет, доставка и монтаж на алуминиеви врати, подмяна на ВиК в съществуващите тоалетни и доставка и монтаж на нови тръби за топла и студена вода, сифон, моноблок, бойлери, подмяна на ел. инсталация, доставка и поставяне на настилка от теракотени плочки и др. съпътстващи текущия ремонт дейности. Дейността е изключително необходима за реализиране на основната дейност в настоящото проектно предложение, а именно: същинското предоставяне на интегрираната услуга, защото планираните ремонтни дейности ще се извършат именно в помещенията, в които ще се предоставят услугите за целевата група. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 44 727,30 лв., в които се калкулират: разходите за текущ ремонт, разходите за изграждане на рампа за хора с увреждания и невъзстановим ДДС. 44 727.30 44 727.30
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Дейността присъства в настоящото проектно предложение, за да гарантира предоставянето на подкрепа в отговор на потребностите и желанията на целевите групи по проекта. С цел да осигури достъп и съчетание на разнообразни услуги, даващи подкрепа съгласно индивидуалните потребности на целевите групи, специалист/и ще изготви/ят индивидуални социални оценки на потребностите им, на база разработената нова форма за оценка на потребностите по дейност. Целта на оценките ще бъде от една страна, гарантираното разнообразие на услуги, съобразно нуждите и в отговор на спецификата на потребностите на всеки, от друга страна направените индивидуални оценки ще предпоставят и условия за осъществяване на избор от лицата, включително и в определянето на параметрите на услугата, която в най-голяма степен отговаря на потребностите на конкретния потребител. Гарантиране правото на избор, като фундаментално право, ще включва и при нужда да се предоставя подкрепа за избор на услугата. Реализирането на дейността по изготвяне на индивидуални социални оценки ще има отражение в: 1) начина, по който ще се организира предоставянето на услугите на Центъра и тяхното разнообразие, 2) развитието на услугите на Центъра, 3) възможността всяко лице да прави избор и в 4) подхода на предоставяне на услугата, който е фокусиран около потребностите и желанията на конкретната личност, уважавайки нейния избор и решение. Чрез реализирането на дейността услугите на Центъра не просто ще се предоставят съобразно желанието и личния избор на лицето и достъпът до услуги, но и потребителят ще бъде активен участник в процеса на предоставяне на услугата, в нейния конкретен избор и в оценката на неговите реални потребности. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” също бъдат включени в настоящия проект. За тях ще се направи нова оценка на потребностите и те ще могат да се възползват от комплексните услуги предоставяне от Центъра като услугата „Личен асистент“ за тях може да бъде предоставяна след приключване на процедура „Нови алтернативи”. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 670,26 лв. 670.26 670.26
Набиране и подбор на екипа на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Реализирането на дейността е следствие от желанието на община Садово да осигури интегрирани и качествени услуги и подкрепа на представителите на целевите групи, които се случват в реална среда. В основата на успешното изпълнение на проекта и развитието на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда стои най-важната инвестиция - човешкият ресурс. Предвид това, че предоставянето на услугите в Центъра трябва да се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях, екипът на Центъра ще включва експерти с различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.Дейността по набирането и подборът на персонала в Центъра ще включва привличане на кандидати, анализ и преценка на качествата им, съгласно изискванията за определена позицията.От страна на Екипа за управление на проекта ще бъдат максимално точно определени изискванията към кандидатите, сроковете за наемане и условията на работа, съгласно разработената Методология за работа на Центъра по дейност 3.Процедурата по подбор ще включва: 1) набор по документи, като всеки кандидат представя: автобиография; препоръки (ако има такива); документи за завършено образование, квалификации и правомощия. 2) Предварителен подбор по документи, като се взeма предвид: личността и идентификацията на кандидата; образователния ценз с опис на учебните заведения, годините на завършване и придобитите квалификации; допълнителни квалификационни курсове; трудов стаж по години, заеманите длъжности и причините за напускане; други важни за заеманата длъжност особености, като наличие на роднинска връзка с потребителя и др. 3) Интервю: задаване на конкретни въпроси към кандидата, изслушване на получените отговори и наблюдение над него с оглед събиране на информация. То представлява ефективен инструмент за определяне на опита, знанията и уменията, изисквани при изпълнение на длъжността. След приключване на процедурата по подбор на кандидатите, най-подходящите от тях ще бъдат назначени на работа в Центъра. 0.00 0.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Обучението на персонала за предоставяне на услугите ще бъде извършено на 6 етапа по време на реализацията на проекта. След подбора на лицата за предоставяне на услугите в Центъра ще се проведе въвеждащо обучение и в хода на предоставяне услугите в Центъра ще се проведат 5 поддържащи обучения на персонала. При разработване на програмите на 6-те обучения ще бъдат взети в предвид дефинираните от предходните дейности по проекта особености на целевите групи и областите на подкрепа, необходими за техния пълноценен живот в общността. Дейността по реализиране обучения на персонала за предоставяне на услугите в Центъра е част от необходимостта да бъдат поставени базисни стандарти за качество на услугите, така, че те да гарантират вписването в общността на целевата група и отчитането на потребностите й. По време и на 6-те обучения ще бъдат представени практически примери по отношение на работата конкретните целеви групи, които отчитат в максимална степен тяхната специфика и потребност от подкрепа. В края на обученията, чрез попълване на анкети, участниците в тях ще могат да дадат оценка на качеството им. Важно е да се отбележи, че дейността по провеждане на обучения на персонала за предоставяне на услугите в Центъра ще представлява и възможност за развитие на служителите и чрез обмяна на опит. Обучителните програми се изготвят и ревизират при необходимост, за да отговарят на променящите се потребности на потребителите и условията в общността. Въвеждащото обучение ще представи на участниците същността на социалните услуги. То ще трае 2 дни и задължително ще включва следните теми: общи познания; основни задължения и права на служителите; етични стандарти в работата (принципи и ценности, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); специфика на грижите за целевата група; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.). Поддържащите обучения ще бъдат 5 бр. и ще се провеждат през 3 месеца. Те ще се осъществяват като част от програмата за развитие и обучение на персонала и също ще бъдат двудневни. Заявки за необходимо обучение, в подкрепа на качествената грижа на потребителите, могат да се правят и от самите служители при нововъзникнали потребности и обстоятелства в състоянието и активността на потребителя. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 2 640 лв., в които се калкулират: разходите за провеждане на 6 обучения с продължителност 2 дни за 22 лица размер до 10 лв. на лице на ден. В тази цена са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и др. разходи свързани с неговото провеждане. 2 640.00 2 500.00
Подкрепа за дейността на новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Дейността ще стартира с материално-техническото обезпечаване на Центъра. За постигане на целите на проекта и функциониране на новата интегрирана услуга, ще бъде осигурено подходящо оборудване и обзавеждане, съобразено с потребностите на потребителите и необходимата среда за персонала на Центъра. Предвиденото оборудване и обзавеждане е за обезпечаване на следните помещения:зала за рехабилитации, стая за провеждане на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги в центъра и в домашна среда, две помещения предвидени за мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според индивидуалните им потребности, помещение за медицински манипулации, кабинет за ръководителя на центъра, стая за персонала, сервизно помещение за персонала. Предвижда се и закупуване на канцеларски материали, маски, ръкавици, спринцовки и др., необходими за функционирането на Центъра,както и работно облекло и чехли за персонала.За материалното обезпечаване на центъра са планирани 2 месеца. След реализирането на тези и предходните дейности по проекта, ще стартира и функционирането си Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в община Садово. Благодарение на дейността на Центъра представителите на целевите групи по проекта ще се ползват от предоставянето на качествени и ефективни услуги от страна на назначения в него персонал (личен асистент/социален асистент/домашен помощник и др.) и условията, които Центъра предлага: зала за рехабилитация, манипулационна, зали за провеждане на психологически консултации на потребителите.За период от 18 месеца, Центърът за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще функционира при спазването на следните принципи: предоставяне на подкрепа съобразно нуждите на потребителите т.е. услугите ще отчитат спецификата и ще предлагат грижа и подкрепа, основана на ясно познание на потребностите целевите групи, като ще се разграничават нуждите, видовете подкрепа и степента, в която трябва тя да се предоставя; гъвкавост на услугите: определяне и предоставяне на услугите съобразно индивидуалните потребности и желания на ползвателя; предоставянето на услуги ще бъде насочено към удовлетворяване на комплексните и цялостни потребности на целевите групи; измерване на удовлетвореността от подкрепата на ползвателите и техните семейства.За организиране и изпълнение на дейностите на Центъра, той ще бъде обезпечен със следния персонал:ръководител на Центъра, 3-ма социални работници,рехабилитатор, 2-ма психолози,медицинско лице, хигиенисти шофьор за специализираното транспортно средство за хора с увреждания, около 30 бр. асистенти (личен, социален асистент/домашен помощник и др. в зависимост от индивидуалните оценки на потребителите)за лицата с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване.За да може да се следи качеството на работата на Центъра ще бъдат разработени анкети за допитване на потребителите и техните семейства с въпроси, които позволяват ясно измерими индикатори за оценка на удовлетвореността на потребителите, чиито отговори ще улеснят провеждането от страна на ръководството на Центъра на реални действия за санкциониране при нарушения и стимулиране на добрите практики.За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 288 718,44 лв., в които се калкулират:1) обзавеждане и оборудване и застраховки за по – горе описаните помещения; 2)закупуване на канцеларски материали, маски, ръкавици, спринцовки и др. материали, необходими за функционирането на Центъра, работно облекло и чехли за персонала; 3) разходи за възнаграждения и осигурителни вноски за период от 18 месеца на: ръководител на Центъра, 3-ма социални работници, рехабилитатор, 2-ма психолози,медицинско лице, хигиенист и шофьор, около 30 бр. асистенти; 4) разходи за гориво; 5) режийни разходи – ток, вода и др.; 6) разходи за пътни на наетите лица. 294 372.44 240 268.50
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За всички служители, наети за предоставяна на услуги в Центъра ще бъде осигурена психологическа подкрепа, консултиране и супервизия при изпълнение на задълженията им. Реализирането на дейността ще бъде и средство за гаранция за качеството на услугите, предоставяни от Центъра. Чрез дейността ще се осигури квалифицирана подкрепа за работещите и ще им гарантира привилегировано пространство за слушане и говорене. По този начин ще се създадат условия за осъзнаване на собственото поведение на служителите при изпълняване на задълженията им и свързаните с него чувства, както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна. По време на провежданата супервизията на служителите ще се разглеждат практически случаи предлагани от участниците и супервизора, като ще се прилагат индивидуална и групова супервизия. Дейността по психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала ще бъде изцяло фокусирана върху професионалното развитие на работещите в Центъра чрез придобиване на професионални умения за справяне с проблемите. Косвено реализирането на дейността ще допринесе и за: подобряване организацията на работа в центъра; подобряване на работната атмосфера;нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена – превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни “замърсявания” в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност; развиване на способността за съвместна работа. 0.00 0.00
Предоставяне на мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Тази услуга цели да подпомогне преодоляването на поведенчески проблеми на целевата група. Услугата дава възможност да бъдат подпомогнати и семействата на потребителите на услугите на Центъра в справянето с поведенческите проблеми на лицата от целевата група чрез изграждане на добър модел за общуване с тях.В случай на идентифицирана нужда лицата ще се насочват към психологическо консултиране. Много често те преживяват интензивни емоции, свързани с това, че се възприемат различни от останалите, възможно е да срещат трудностите в общуването с околните, което пък би могло да доведе до оттегляне и изолация, понижена самооценка, развиване на депресивна симптоматика. Дейността предвижда Центъра да осигури оказване на психологична/мотивационна или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Чрез реализацията й се предвижда да бъдат гарантирани следните допълнителни услуги за потребителите на Центъра, които те да могат да ползват в зависимост от нуждите си:1) индивидуална работа (интеракция, групова или колективна психотерапия, позитивна психотерапия) – с цел мотивация, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, позитивиране на потенциала на потребителя, толерантност към нуждите на другите, по-добро вграждане в група и социализиране; придобиване на познания за психичния живот и умения у човека с цел по-добра кондиция; приучване на потребителите да изразяват чувствата си и да ги владеят, насочвайки ги към съзидателни дейности. 2) провеждане на фамилна психотерапия с цел по-добро съжителстване и разбиране в семейството на потребителя. При необходимост, след психологични изследвания на потребителите ще се изготвя психологична характеристика, съобразно която ще се набелязва включване в допълнителни мероприятия и занятия. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.