Професионално обучение за включените заетост лица: Създаването на нови работни места за хора от социално уязвими групи изисква етап на адаптация и паралелно навлизане в сферата на дейност, така че да се гарантира благоприятното и устойчиво задържане на работното място. За целта ще се проведе професионално обучение за всички новоназначени лица – 6 на брой, след окончателния им подбор.
Процесът на кариерно развитие започва с изграждането на разбиране относно непрекъснатия процес на образоване и прилагане примера на “учене през целия живот” в отговор на променящия се трудов пазар, неговата характеристика, а и навлизането на професии, които биха осигурили по-добър житейски статус и удовлетвореност от полагания труд.
Дейността има за цел професионалната пригодност на обхванатите по проекта лица от социално уязвима група, така че да се създаде и проправи път към трудова заетост по възможно най-благоприятен и полезен за тях метод, свързан с модела - учене, работа и получаване на доходи, подкрепен от ментори - наставници. Ще се организира обучение на общо 6 лица за придобиване на Втора степен на професионална квалификация по професия с код 815020 “Козметик”, специалност 8150201 “Козметика” - II СПК с продължителност от 660 учебни часа.
Ще се оформи група от 6 курсиста от обхванатите в проекта представители на целевата група безработни младежи до 29 г. и безработни лица над 54 г. за курс с хорариум от 660 уч.ч., чрез които ще придобият увереност и да се справят с предлаганите услуги от социалното предприятие „Ателие за красота“.
Професията "Козметик" се развива динамично с ориентация към профилактиката на човешкото здраве. Развитието на дерматологията, фармацията и модернизирането на апаратите (хай-тек апаратура) води до необходимост от обучение на професионалисти, които да прилагат новите козметични методи за профилактика срещу заболявания на кожата на лицето и тялото, познавайки съвременните методи за работа със специализирана апаратура.
Професията все повече се обвързва с развитието на пластичната хирургия, която изисква козметично поддържане на кожата в следопeративния период. Тенденциите в световен мащаб обвързват професията с други сфери на здравеопазването - пред- и следродилен период, социална козметика - грижа за възрастни хора, които поради здравословни проблеми престояват дълго в легнало положение. Козметичната грижа в такива случаи подпомага оздравителните процеси. Увеличава се нуждата от специалисти по козметика, които да извършват така наречените SPA и Wellness услуги в новата сфера в туризма - туризъм за здраве, релакс и добро самочувствие.
Завършилите обучение по професията "Козметик" - втора степен на професионална квалификация, ще могат да се усъвършенстват не само в социалното предприятие, но и в центрове за красота, предлагащи традиционни процедури по козметика; хотели и SPA центрове, развиващи идеята "туризъм за здраве и добро самочувствие"; екип с дерматолози и пластични хирурзи; екип с акушери, психолози и педиатри, за да съдействат в подготовката на бъдещите майки за раждане и да извършват козметични процедури за възстановяване след раждане; телевизионния, театралния и модния бранш.
Професията ще позволи на лицата да дават компетентни препоръки и да консултират клиента, как да се грижи за кожата си в домашни условия. Всички трудови дейности ще се извършват в съответствие с изискванията на нормативните документи за работа с козметични препарати в обекти с обществено предназначение.
Дейността ще бъде изпълнена от кандидата – ЦПО към ЕТ „Мерикал-7 – Лиляна Кънчева“ с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО, който ще осигури преподавателски състав и ще контролира учебния процес до финалното му завършване и издаване на Свидетелства за придобита втора степен на професионална квалификация. |
0.00
|
15 752.31
|
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаети лица: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към социалното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначат 2 лица със съответните компетенции и професионален опит в козметиката, които да съпътстват представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор за период от 6 месеца и всеки от тях ще отговаря за адаптирането на до три лица, представители на целевата група.
Преди заемането им на длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менториране в реална работна среда; да запознава всеки новоназначен с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, инструменти, машини, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще има за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението.
Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на социалното предприятие за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица. |
0.00
|
4 945.01
|
Оборудване на новосъздадените работни места в социалното предприятие: С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места в социалното предприятие с достатъчен набор от пособия, материали и консумативи, козметична техника и инвентар за подпомагане стартирането на дейността и трудовия процес на новоназначените лица. Създаването на екип от козметици изисква боравенето с качествена и надеждна техника, набор от инструменти, инвентар, козметика и различни средства, необходими за обслужването на клиенти. За да се обособи отделно работно място за всяко лице от целевата група ще се закупи подходящо обзавеждане, според наетото или обособено помещение с достатъчно място за излагане на мостри, козметични продукти, места за съхранение и дезинфекция, шкафове за съхранение на инструменти и препарати, козметични препарати, отговарящи на нормативните изисквания за безвредност и същевременно с достатъчно пространство за работа.
За работните места на козметиците ще се закупят:
козметична апаратура с ултразвук, лифтинг, ултразвук, стерилизатор, четков пилинг, професионален козметичен комбайн, йонофреза, дарсонвал, апаратура за кола маска, кушетка, лампа с лупа, озонатор, козметични мебели – стол, количка, завеса, стерилизатор за инструментите, работни маси, електрическа пила, фрезер, маса с етажерки, аксесоари, подвижна козметична количка, столове за посетители и работен ергономичен стол за всеки козметик; UV/ LED лампи, инструменти за работа, дезинфектанти, лакове и други материали и консумативи за поддържане хигиената на ръцете.
Доставеното оборудване, обзавеждане и пособия за работния процес ще осигурят надеждност в предлаганите козметични услуги за потенциални клиенти, ще улеснят поддържането на качество на работния процес, а и удовлетвореност от ползването им.
Допълнително, за обезпечаване на дейността на социалното предприятие и предлаганите козметични услуги ще се осигурят материали и консумативи за поддържне на хигиена на работното място и спазване на изискванията за здраве и безопасност.
Оборудването, обзавеждането, инвентарът, материалите и консумативите ще бъдат доставени в наето и поддържано за целта помещение с достатъчно място за обособяване на отделни работни места. |
0.00
|
31 283.84
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Дейността има за основна цел постигането на Целта на процедурата за създаване на работни места за представители от уязвимите социални групи с ниска конкурентоспособност на пазара на труда. В град като Търговище, където икономическата активност на населението ежегодно намалява, се търсят методи и политики за разкриване на нови работни места. Лицата от уязвимите социални групи – безработни младежи до 29 г. и над 54 г. са най-необлагодетелствани и се оказват пред бариери при намирането на подходяща работа. Същевременно все повече се разраства и развива разнообразната палитра от козметични услуги, а когато са предложени и в допустими ценови гами, то гаранцията за тяхното развитие е в положителни параметри. Чрез новосъздадено социално предприятие към ЕТ „Мерикал-7“ ще се сформира млад екип от козметици, които след достатъчно встъпителен и обучителен период, ще подпомагат успешно развитието на социалното предприятие в района.
Ще се организира качествен подбор на желаещи и ще се предприемат дейности по набирането им от уязвимата социална група – безработни младежи до 29 г., които да вземат участие в проекта и да бъдат назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Ще се подаде заявка към Дирекция Бюро по труда, като предварително ще се посочат минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 6 представители от целевата група. Осигурявайки гъвкавост, водещата организация ще назначи общо 6 лица на 8-часов работен ден на длъжност:
Козметик НКПД 51412004 – длъжността изисква качествено посрещане и обслужване на клиентите по отношение на козметични терапии и услуги, проследяване реда на записване и водене на график по часове, организиране предварителен консулт/ диагностика и анализ на подходящите козметични процедури според типа кожа, алергии и потребности. Новоназначените козметици ще носят отговорност за правилното използване на техника, оборудване и работни инструменти, както и ще отговарят за ежедневната дезинфекция и хигиена на работното място. Ще следят за изправността на ел уредите, както и за наличието на достатъчно консумативи като организира заявки за тяхното набавяне и съхранение. Ще отговарят за проследяване срока на годност на козметичните продукти и ще обозначават съответните, според изискванията на РЗИ.
В социалното предприятие ще се създаде организационен контрол за спазване на личната хигиена и ще се предоставят работно облекло и предпазни средства.
Новоназначените козметици ще участат в промоционални кампании за популяризиране дейносттана социалното предприятие „Ателие за красота“, ще съдействат за привличане на клиенти с ясната концепция за социален ефект от тяхното назначаване на постоянна работа.
Длъжността, а и професията „Козметика“ са привлекателни, атрактивни особено за младежите до 29 г., които ще сътрудничат за внедряване на нови технологии и техники на работа, поради напредничевостта с информационните средства. За безработните над 54 г. работното място ще осигури спокойна работна среда сред млад екип, възможност за по-добра професионална реализация, а от там и доходност.
Новоназначените козметици ще бъдат подкрепяни и наблюдавани, обучавани от сформиран функционален екип от административен отдел на социалното предприятие, състоящ се от ръководител и икономист. Ръководителят ще менаджира дейността на социалното предприятие в рамките на 8 часов трудов договор, ще подсигурява условия, ще взема решения за стартиране на отделни поддейности, инициативи, промоционални сесии, ще разработва методики и вътрешни правила за осигуряване на достатъчно клиенти, така че стартът на дейността да е успешен, ще договаря условия за доставки, ще назначава и ще разпределя задължения и отговорности. Назначеният на непълен работен ден икономист ще поддържа данъчно и социалното отчитане на дейността, връзките с институции и агенции, с оглед нормативната уредба на страната, ще съблюдава изискванията по назначаване на персонал, поддържането на офиса и материалната обезпеченост. |
0.00
|
57 512.27
|