Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Община Правец създаде настоящият проект, който ще доведе до подобряване качеството на живот и на достъпа на услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на деца от 0 до 7 години и техните семейства, както и бъдещи родители от рискови групи, превенция и ограничаване на изпадането в уязвимо положение, минимизиране на риска от социално изключване, осъществяване на дейности гарантиращи ранното детско развитие. Проектът е продължение на редица социални проекти и дейности, чрез които е направен анализ на потребностите на целевите групи и има ясна визия за планираните дейности и реализацията му за надграждане на вече утвърдилите се услуги и Център за семейно консултиране и подкрепа, създадени чрез Заем от Световна банка по проект за "Социално включване". Дейностите, които предвижда проекта са социални, здравни и образователни. Чрез тях Община Правец цели предоставяне на подходящи услуги за всички рискови групи с цел формирането на родителски умения, семейно консултиране и подкрепа, насърчаване на родителите и децата да посещават детските градини, повишаване училищната готовност на децата за включване в образователната система. Също и консултиране на родителите за полагане на адекватни здравни грижи за децата си и подготовка за равен старт на деца, на които им предстои първи клас.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.: I. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Цел: Формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете. Целева група: Бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители Повишаване знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането му. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Повишаване познанията и подобряване уменията на родителите относно отглеждането на бебетата и малките деца. Консултиране на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа - социални, здравни, за заетост. 3. Групи за родители и бъдещи родители Споделяне на мнения и опит. Групите не трябва да надвишават 6-8 деца и придружаващите ги родители. Срещите се провеждат до два пъти седмично с продължителност до 90 минути. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Консултиране и подкрепа за изграждане на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. II. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа. Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина Цел: Подкрепа на семействата в грижата за децата, създаване и развитие на умения за пълноценно социално включване. Развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семеен бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа до различни институции. Целева група: Уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца, деца – жертви на насилие. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране Предоставяне на информация и консултации в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, половите болести, семейното планиране. Индивидуалните сесии ще се провеждат при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души - общият брой на сесиите следва да е между 5 и 8 за родители на деца от 0 до 3 г. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. Предоставяне на социални, юридически и други консултации за повишаване информираността на семействата относно техните права и отговорности за грижата за детето. 3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Идентифициране на децата от 3 до 7 г. в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; оказване на подкрепа; насочване към други услуги; консултации; придружаване; посредничество. Мобилната работа обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. 4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда Индивидуална работа с деца от, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие - мобилни дейности в по-затворените общности. 5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище. Индивидуална работа за преодоляване на дефицити. 6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Предоставяне на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини; включване на родителите в интегриращи дейности. 7. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина 504 820.18 533 243.17
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Потребители могат да бъдат: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: - Общности с различен етнически произход, в частност ромската етническа група; - Безработни с бебета и малки деца; - Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; - Семейства, живеещи в лоши битови условия; - Семейства с ниско ниво на образование; 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; 3. Деца от семейства без здравна осигуровка; 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; 5. Всички деца с увреждания; 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.). Етапи за изпълнение на дейността: І. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Ще се предоставят следните услуги: 1. Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; 2. Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; 3. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 4. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 5. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 6. Предотвратяване на детски заболявания; 7. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. 8.Наблюдение на здравното, физическо и психомоторно развите на децата - по график съобразен с възрастта на децата; 9 . Изясняване на вредите от приемане на отровни вещества алкохол, наркотици и тютюнопушене - последствията за детето и майката; Достъпът до услугата ще бъде свободен до всички представители на целевите групи. Сградите в които се предоставя услугата по никакъв начин не възпрепятства физическия достъп до услугите. Чрез медиаторите и екипа към услугата ще се информират потребителите. Услугата има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. 197 036.45 182 093.34
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Цел: Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целева група: Деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Създаване на летни групи/училища Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: • Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; • Игри в съответствие с предпочитанията на децата; • Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; • Включване на родителите в екскурзиите като придружители; • Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; • Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; • Включване на родителите в подготвителната работа; • Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български Достъпът до услугата ще бъде свободен за всички представители на целевите групи. Родителите на включените деца също ще бъдат подкрепени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. 72 026.87 63 878.45
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Правец ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 2 424.00 2 424.00
Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. 97 952.75 92 480.21
Управление и функциониране на услугите: Извършване на подбор и назначаване на персонал за управление на услугите. Подборът на персонала ще се извърши от комисия определена от бенефициента в съответствие с българското трудово и антидискриминационно законодателство. След сключване на договора за финансиране община Правец ще обяви конкурс за подбор и назначаване на персонал за ЦСКП: ръководител, технически сътрудник и хигиенист. Ръководителят ще има следните задължения: - организиране на цялостната дейност на ЦСКП така, че чрез предоставяните услуги да бъде предоставена подкрепа на целевата група по проекта и осигурен достъп до интегрирани услуги за ранно детско развитие - координация между екипите по отделните услуги - координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали и др. - координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта - обобщаване на графиците за предоставяне на услугите по проекта и подготовка на общ график на дейностите и ангажираността на отделните специалисти; Техническият сътрудник ще има има следните задължения: - подпомага ръководителя при подготовката на документите, необходими за функционирането на ЦСКП - създава и поддържа база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности - предоставя на специалистите необходимите материали и консумативи, необходими им за реализирането на възложените им дейности; - отговаря за документооборота в ЦСКП; - участва в екипни сбирки, изказва мнение, дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Хигиенистът ще има има следните задължения: - отговаря за поддържане на реда и чистотата в работните, битовите помещения и дворното място на ЦСКП - отговаря за изхвърлянето на отпадъците до съответните места за събирането им, като спазва правилата за изхвърляне на различните видове отпадъци; - участва в екипни сбирки, и дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Предвиждаме закупуване на канцеларски пособия и материали, почистващи средства и консумативи, препарати за дезинфекция и средства за лична защита, необходими за функционирането на Центъра. Предвиждаме закупуването на мултифункционално устройство, тъй като такова не е закупено по проекта за Социално включване. По ПСВ е закупена компютърна конфигурация, но за да функционира Центъра е необходимо да бъде осигурена възможност за копиране и сканиране на обучителни и др. материали, както и тези свързани с организацията на услугите. МФУ е необходимо за размножаване на материалите, необходими за нормалното протичане на дейностите в Центъра. Предвиждаме средства за разходи за телефон, поради необходимостта от постоянна връзка между специалистите и ръководителя на центъра, както и с потребителите на услугите. В проекта залагаме закупуване на работно облекло на персонала в ЦСКП, а именно по 1 брой на трима наети лица един път годишно. Закупуването на работно облекло е необходимо, за да се запази личното облекло на работещите в ЦСКП и е съгласно Наредба за безплатно работно и униформено облекло. 192 940.55 191 688.46
Осигуряване на транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, детска градина, мобилна работа: Поради факта, че голяма част от децата и родителите с установени нужди от предоставяне на услугите по проекта са от населените места и с оглед на това, че съгласно транспортна схема автобуси до селата Осиковска Лъкавица, Осиковица, Джурово и Видраре има само 3 пъти дневно, както и отчитайки факта че потребителите са деца и семейства, живеещи в бедност предвиждаме периодично осигуряване на транспорт на целевите групи от селата до град Правец, както и на мобилните екипи от Центъра до населените места. 10 283.45 8 442.43

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.