Управление на проекта: Назначаването на екип от подбрани, квалифицирани специалисти по проекта ще гарантира качественото и своевременно изпълнение на проектните дейности, осъществяването на плана за изпълнение, постигането на проектните цели, както и правилното и законосъобразно разходване на предоставените от финансиращия орган средства.
Екипът ще се състои от:
- Ръководител проект - ще отговаря за цялостното управление и администриране на проекта, ще извършва наблюдение и контрол върху изпълнението му, ще подпомага реализирането на проверките на място от страна на СНД и финансиращия орган, ще отговаря за административната отчетност по проекта. Ръководителят ще осъществява наблюдение и контрол върху дейността на служителите в Младежкия център, както и ще следи за качественото изпълнение на дейностите в него, с цел постигане на заложените индикатори.
- Координатор проект – ще подпомага активно ръководителя на проекта в ежедневната му административно-управленска дейност, ще отговаря за осъществяването на комуникация с членовете на екипа, външните изпълнители, партньори и заинтересовани лица, ще подпомага изготвянето на технически доклади и ще отговаря за осигуряването на логистичната дейност по проекта. Координаторът ще осъществява контакт с обществеността и заинтересовани институции и ще координира дейностите при работа с целевите групи. Той ще подпомага медийното отразяване на проекта, спазвайки изискванията за информация и публичност.
- Счетоводител проект – ще бъде ангажиран с цялостната финансово-счетоводна дейност, ще отговаря за финансовата отчетност, правилното и целесъобразно разходване на средствата и ще следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта. Ще изготвя междинни и окончателен финансови отчети и ще организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна документация. Счетоводителят ще извършва всички плащания от страна на бенефициента към изпълнителите, членовете на екипа и на други ангажирани лица, включително и съответните здравни и социални осигуровки. Той ще осчетоводява договори, изготвя доклади, прави заявки и искания, изготвя заповеди за командировъчни. Счетоводителят ще подпомага реализирането на проверките на място от страна на СНД, финансиращия орган и други.
- Административен сътрудник – негови ще бъдат задълженията да окомплектова и архивира цялата документация, да отговаря за поддържането на цялостен архив по проекта, да оформя и изпраща кореспонденция, да събира и обобщава информация по проекта, да изпраща съобщения и документи. Той ще протоколира проведените срещи и ще изготвя справки, доклади, отчети и др., свързани с текущата дейност. Сътрудникът ще сканира, размножава и разпечатва документи и ще осигурява достъп на членовете на екипа до документацията по проекта и други.
- Експерт „СМР” - основното му задължение ще бъде осъществяването на мониторинг и контрол върху СМР-дейностите, закупуването и доставката на оборудването и обзавеждането за Младежкия център, както и организирането на логистиката по свързаните с тях дейности. Експертът ще упражнява инвеститорски контрол, ще следи за навременното изпълнение на договори за строително-монтажни дейности, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане и ще съгласува приемо-предавателните протоколи. Той ще следи за спазване условията по договорите и ще осъществява оперативна организация и координация на СМР-дейности, ще съдейства при организиране и провеждане на обществените поръчки като изготвя необходимите задания и технически спецификации, както и ще участва в комисии за разглеждане, оценка и класиране на участниците.
Дейността ще включва и участие на ръководителя и координатора по проекта в организирани работни посещения в други младежки центрове на национално и международно ниво, с цел обмяна на опит и създаване на устойчиви партньорства за реализиране на съвместни дейности, насочени към целевата група по проекта. |
103 794.00
|
27 218.84
|
Информация и публичност: Дейността ще бъде ориентирана към цялостното популяризиране на проекта и осигуряване на прозрачност при изпълнението му. Целта е да се информира широката общественост за същността на проекта, неговите цели, задачи, партньори, целеви групи, резултати от реализацията му и финансовия принос на Европейския съюз чрез Механизма за възстановяване и устойчивост, както и да се повиши осведомеността за съществуването и целите на МВУ.
Предвидените информационни и комуникационни дейности ще включват:
1. Пресконференции и съобщения до медиите
Ще бъдат проведени 3 пресконференции – стартова, междинна и финална. Целта на първата пресконференция ще бъде представянето на проекта като цяло, участниците в него - бенефициент, партньори, финансиращ орган и неговата роля и принос за реализирането на настоящия проект. Междинна пресконференция ще бъде организирана и проведена след изпълнение на СМР-дейностите и изграждане на Младежкия център. Финалната пресконференция ще представи цялостното проектно изпълнение и постигнатите индикатори и ползи. Пресконференциите ще се проведат с участието на представители от различни медии – местни, регионални и/или национални такива. Ще бъде осигурен кетъринг за присъстващите. Освен това, по време на изпълнението на проекта ще бъде разпространявана информация за степента на неговата реализация чрез регулярно изпращане на прессъобщения до медиите.
2. Разработване на двуезичен сайт на проекта, лого и слоган на Младежкия център и популяризиране на проекта в интернет пространството
Двуезичният сайт ще съдържа обща информация за проекта, неговите цели, задачи и източници на финансиране. Регулярно ще бъде публикувана информация за прогреса на проекта, неговите постижения и резултати, сътрудничество, снимки, видеа, контакти и ясно заявяване на финансовия принос на Европейския съюз. Всички заинтересовани страни ще могат да намерят в интернет сайта актуална информация за предлаганите услуги в Младежкия център, провеждането на организираните кампании, семинари, пресконференции и събития, покани за мероприятия, информация за медиите и др. Ще бъде разработено лого и слоган на Центъра, което ще допринесе за неговата по-голяма разпознаваемост. Ще бъде създадена страница на проекта в поне една социална мрежа, с което ще се акцентира върху най-съвременните и привлекателни средства за осъществяване на комуникация и обмен на информация и ще се гарантира обхващането на възможно най-голям брой заинтересовани лица. На сайта на община Асеновград, както и на интернет страниците и в социалните мрежи периодично ще бъде представяна информация за проектния напредък.
3. Изработка на билборд и информационна табела за обозначение приноса на Европейския съюз, които ще бъдат поставени по време и след приключване на строителните дейности. Билбордът ще съдържа минимално следната информация – име и стойност на проекта, срок на изпълнение, бенефициент, партньори, както и информация за финансовия принос на ЕС. След приключване на проекта, билбордът ще бъде заменен с постоянна информационна табела, която ще съдържа необходимите реквизити.
4. Изработка на банер и отпечатване на 300 броя стикери
Банерът ще бъде поставян в залите при провеждане на пресконференции и други публични събития, а стикерите ще бъдат поставяни за обозначаване на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане.
5. Отпечатване и разпространение на печатни и рекламни материали
За цялостното популяризиране на проектното предложение, привличане вниманието на широката общественост и повишаване осведомеността за съществуването и целите на Националния план за възстановяване и устойчивост, финансиран от Европейския съюз чрез Механизма за възстановяване и устойчивост ще бъдат изработени и разпространени 2000 бр. брошури на български език и 500 бр. на английски език, 100 бр. плакати, 1000 бр. флаери, 300 бр. бележници, 1000 бр. химикали, 300 бр. трисекционни календари, 500 броя папки, 300 бр. хартиени торбички, 300 бр. визитки, 1000 бр. балони, 300 бр. флашки. |
43 625.00
|
0.00
|
Изграждане на Младежкия център: Дейността предвижда извършване на строително-монтажни дейности за построяване на сградата на младежкия център, както и извършването на авторски и строителен надзор. По задание на кандидата е изготвен Работен проект. Същият е направен и в съответствие с изготвен Подробен устройствен план – План за регулация и застрояване. Определеното по ПУП-ПРЗ застрояване е нискоетажно с Н=10,00м, свързано в два имота. Площадката на обекта ще се осигури с водоснабдяване, електрозахранване по предварителни договори от съответните дружества. Теренът е общинска собственост, площта на имота е 3008,9 кв.м. В него ще бъдат ситуирани специализирана сграда – Младежки център със ЗП 408,36 кв.м и два броя спортни площадки – игрище за мини футбол с размери 35/17,5 м и площадка за стрийтбол с размери 14/15м. Сградата ще бъде едноетажна без сутерен, съобразена със съществуващата спортна зала. На север от сградата ще бъдат разположени двете спортни площадки. Спазени са устройствените показатели за имота. Комуникационно-транспортното обслужване ще се осъществява от прилежащия път от изток. За осигуряването на необходимите паркоместа, ще се ползва съществуващия паркинг по прилежащата улица на изток. Предвиждат се две нови паркоместа за хора с увреждания. Така общият брой на местата за паркиране ще е 20 бр. Велосипедни паркоместа ще бъдат осигурени в рамките на имота – общо 20 бр. Пространството около сградата ще бъде благоустроено. Входът на сградата е проектиран от изток. Младежкият център ще разполага с добре оборудвани зали за обучение с достатъчен капацитет. Предвидена е зала с възможности за обхващане на голям брой участници (87 или повече) в обучения /срещи/ работни групи /семинари ,при осигуряване на съвременно мултифункционално обзавеждане и оборудване за центъра. Предвидено е специализирано оборудване на дигиталните кабинети за провеждане на обучения за придобиване и повишаване на дигиталната грамотност на младежите, като начин на справяне с предизвикателствата в дигитална среда – дигитална идентичност, дигитални права, сигурност, начини на комуникация, търсене и разбиране на информация, работа с интернет приложения и използването им в ежедневието. В сградата на младежкия център са проектирани следните помещения: приемно фоайе, многофункционална зала, предверие /пред складови помещения/, склад към бюфет, бар-бюфет, склад, тоалетни за жени и мъже, включително за хора с увреждания, коридор, обучителна зала, дигитална зала, 2 бр. офиси за служителите. С проектното решение ще се създадат оптимални условия за ползване на посетители и работа на обслужващия персонал, както и възможност за достъп до сградата от хора в неравностойно положение. Всички помещения ще бъдат обзаведени и оборудвани така, че да предоставят максимални удобства за организиране на различни мероприятия, обучения, инициативи, кампании, младежки прояви и др. Спазени за всички изисквания за функционалност, пространствена достъпност, естествено осветление, вентилация и материали, както и всички стандарти по отношение на противопожарна безопасност, здравословни и безопасни условия на труд. Капацитетът на центъра е адаптиран към организацията на регионални, национални, международни мероприятия. Спазени са приложените минимални изисквания за зала за обучение. Осигурени са нужните работни места. След приключването на строителните дейности е планирано Младежкият център да функционира с работното време, съобразено със спецификите на целевите групи, включително вечер и в почивните дни, при необходимост. Центърът ще бъде достъпен за младежи със специални нужди. Същият ще бъде позициониран на разпознаваемо за гражданите място. Намира се на достъпна локация, комуникативна от гледна точка на обществен транспорт, в близост е до центъра на града, до спортната зала, градски плувен басейн, многопрофилна болница, както и на изключително добра локация спрямо обособената в града ромска махала. |
1 027 214.01
|
0.00
|
Обзавеждане и оборудване на Центъра: Изпълнението на тази дейност от проекта цели осигуряване на съвременно мултифункционално обзавеждане и оборудване за центъра, съобразено с дейностите, които ще се реализират в него – инициативи, кампании, събития, неформално образование и др. Цели се осигуряване на максимален комфорт за представителите на целевата група чрез привеждане на помещенията в съответствен вид и цялостното им материално-техническото обезпечаване, отговарящо на заложните по процедурата изисквания. С реализирането на дейността ще се създаде безопасна, включваща, мотивираща среда за учениците и младите хора, подпомагаща тяхното включване и стремеж към развитие. Ще бъде закупено специализирано оборудване за дигитален кабинет за провеждане на обучения за придобиване и повишаване на дигиталната грамотност на младежите, като начин за справяне с предизвикателствата в дигитална среда. Ще бъдат обособени функционални и оборудвани с всичко необходимо като технически средства, обзавеждане, материали и консумативи работни места за назначените по проекта служители – младежки работници, образователен медиатор и психолог. Залите за обучение ще бъдат оборудвани и обзаведени по заложените изисквания за мобилност на техниката, осветеност на помещението, удобства на целевата група, материали за онагледяване на предоставяната на младежите информация на обученията и инициативите, в съответствие с изградения модел на вече действащите на национално и международно ниво центрове. Всичко закупено като материали, технически средства и апаратура ще отговаря на съвременните стандарти за качество и функционалност. Дейността цели предоставяне на максимално свободен и широк достъп до необходимите на младите хора ресурси за прекарване на свободното време, самоподготовка, обогатяване и развитие на личностните им интереси, демонстриране на най-съвременните технологии в сферата на интерактивното обучение, презентиране и технологични възможности за уеб и интернет базирани комуникации.
Помещенията в Центъра, предназначени за провеждане на учебните занятия, ще бъдат обзаведени съгласно изискванията на съвременната образователна среда и съобразени с възрастовия диапазон /13-29години/ и специфични нужди на потребителите на Центъра.
Дейността предвижда постигането на привлекателна и приветлива младежка визия на центъра, обособяването на пространства и изграждането на среда, предразполагаща младежите към неформална комуникация и социални контакти. |
106 785.91
|
0.00
|
Назначаване на персонал, работещ в Младежкия център: Дейността предвижда назначаване на подходящ и професионално подготвен персонал, който да отговаря за организацията и провеждането на дейностите, насочени към подобряване благосъстоянието на младите хора на възраст между 13 и 29 г. На трудови договори на пълен работен ден, ще бъдат назначени двама младежки работника, един ромски образователен медиатор и един психолог, които ще работят директно с младежи, предоставяйки им подкрепа, консултации, неформални обучения, услуги за личностно развитие, за повишаване на професионалните компетентности, услуги по медиация между младите и публичните органи, училищата, РУО и други. Всеки един от назначените членове на екипа на Младежки център Асеновград ще спазва задълженията и отговорностите си, като единствената цел ще бъде положителният ефект и добавена стойност върху целевата група по проекта. Екипът ще работи с младите хора както във физическата сграда на центъра, така и в общността - на терен.
Четиримата служители ще бъдат назначени след стартирането на проекта, така че тяхната работа с младежи от целевата група в общността ще започне още преди официалното откриване на физическата сграда на Младежкия център. Освен това тяхно задължение ще бъде да разработят правила за работа на Центъра /т.нар. „Вътрешен правилник/, както и всички други процедури, необходими за правилното функциониране и работа на Центъра. Те ще работят и за привличане на повече младежи в дейностите по проекта, включително и такива с проблемно поведение, без мотивация за включване в образователни дейности, от етнически малцинства или в неравностойно положение.
С цел предоставяне на качествени и ефективни услуги, насочени към младежите и да гарантират, че тяхната работа създава желаното въздействие, назначените служители трябва да повишават непрекъснато квалификацията си като надграждат и актуализират знанията и уменията си. В тази връзка младежките работници, ромският образователен медиатор и психологът ще преминат през редица обучения, за всяко едно от които ще се явяват като мултипликатори, прилагайки наученото по-нататък в работата си с млади хора и предоставяйки им обученията, на които те самите са били обучени. Това ще гарантира успехът им и ще им вдъхне още по-голяма увереност в работата. Обученията, през които ще премине назначеният екип ще са на следните теми:
1) Първи дни на работното място. Взаимоотношения на работното място;
2) Професии на бъдещето;
3) Мотивационна психология;
4) Управление на времето;
5) Комуникативна компетентност;
Освен това, за да посрещнат адекватно предизвикателствата, пред които са изправени съвременните млади хора, екипът на Младежкия център ще премине през специализирано обучение в областта на младежката работа, включително и работа с уязвими групи. За тази цел на граждански договор ще бъде назначен външен обучител/фасилитатор, добре запознат с младежката работа на национално и международно ниво. Сертифициран, разбиращ и прилагащ европейските младежки политики, приоритетите на ЕС и ценностите на Съвета на Европа, експерт в предоставянето на неформални обучения за младежи. Той ще бъде обучител и наставник на назначените служители, като ще ги обучи по метода „Train the trainers” (обучи обучителя). В резултат на усилената работа с обучителя, екипът на Центъра ще усвои набор от нови техники за обучение, добри практики и дейности, които могат да прилагат в работата си. Методът „Train the trainers“ ще разшири обучителния капацитет на служителите в Центъра като повиши значително уменията им.
Освен гореизброените четирима служители, които да работят с младежи, в Младежкия център на трудови договори ще бъде назначен и обслужващ персонал за поддръжка на Центъра – домакин (на пълен работен ден) и хигиенист (на половин работен ден), които ще бъдат назаначени след построяване на сградата на Младежки център Асеновград. |
284 360.00
|
6 795.56
|
Работа с младежи и функциониране на Младежкия център: Младежки център Асеновград ще бъде място, където младите хора са движещата сила, в което се насърчава международното сътрудничество и диалог и се отстояват ценностите на Съвета на Европа – човешки права, демокрация и върховенство на закона. Работата на центъра ще бъде насочена към подкрепа и подобряване на благосъстоянието на младите хора на възраст до 29 г. чрез провеждане на различни дейности и инициативи. В Младежкия център ще се работи с еднаква загриженост към всички млади хора, независимо от тяхната етническа, социална и религиозна принадлежност, включително и младежи от малцинствата, в институции и др. Ще се насърчава мултикултурният диалог и толерантност като при провеждането на дейностите ще участват младежи от различни етнически групи и националности;
Целта на дейността е осигуряване на ефективно функциониране на Младежкия център чрез предоставяне на разнообразни дейности за младежите на възраст от 13 до 29 г., а именно:
1. Неформални обучения на теми, съобразени с ценностите и приоритетите на Съвета на Европа в младежкия сектор - човешки права, демокрация, върховенство на закона, междукултурно обучение, младежко участие и младежко лидерство, активно демократично гражданство, социално включване на младите хора, образователни дейности срещу агресията, „Език без омраза“, „Антиджипсизъм“ и др.;
2. Дигитални обучения на теми:
– дигитална грамотност и цифрови умения;
– киберсигурност и превенция на кибертормоз;
– противодействие на фалшивите новини и дезинформацията;
– дигитална психология;
– идентичност в дигиталното пространство.
3. Езикови курсове по български и английски език за повишаване знанията на младежите.
4. Клубове по интереси за социализиране на младежите и за изграждане на социално отговорно поведение – литературно четене, дебати, настолни игри, екология и опазване на околната среда;
5. Дейности за кариерно развитие:
- тренинги за развиване на презентационни умения, писане на мотивационни писма, изготвяне на автобиография и представяне пред работодатели, реализиране на проектни идеи, публично говорене, управление на конфликти и други;
- срещи с бизнеса за изграждане на социални и комуникационни умения за успешно професионално развитие и успешно поведение на работното място. Те ще надградят предоставените в Центъра тренинги за кариерно развитие и ще усъвършенстват уменията на младите хора за успешна реализация на пазара на труда.
6. Доброволческа работа – организиране на различни кампании за благотворителност и други младежки инициативи, инициирани и/или изпълнявани от ученици и младежи в подкрепа на различни мероприятия и каузи;
7. Работа на терен – активно привличане на ученици и млади хора в дейностите на центъра и овластяването им, както и провеждане на консултации и подкрепа на ученици и младежи, които са отпаднали от образователната система или още са в училище, но са изложени на риск от отпадане. Активна работа с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение чрез прилагане на целенасочени мерки за обхват, включително работа с родители, семейно консултиране и фокус върху ромските момичета.
8. Дни на отворени врати, в които целевите групи ще имат възможност да се запознаят с изградената база и с всички дейности, предлагани в Центъра;
9. Спортни събития и турнири;
Предоставяните услуги в Младежкия център целят развиване на личностни качества и лидерски умения у младите хора за подпомагане на социалната им реализация и професионалното им ориентиране и кариерно развитие. Дейностите в Центъра ще спомогнат и за повишаване на социалната интеграция и адаптация на младежи от уязвими групи, както и за подобряване на техните социални умения и способности за самостоятелен живот.
Центърът ще работи в тясно сътрудничество с всички заинтересовани страни –ЦПЛР, НПО, бизнес, публични и образователни институции. Ще се изпълняват дейности в координирано сътрудничество с Националната мрежа на младежките центрове и с други центрове на национално и международно ниво. |
105 500.00
|
0.00
|
Провеждане на младежки инициативи и кампании: Дейността предвижда реализиране на следните 10 инициативи и кампании, насочени към младежите, с цел тяхното социално включване и подкрепа на личното им, културно и политическо развитие:
1. Международен ден на младежта - в събитието ще се включат значителен брой младежи от таргет групата, ангажирани с дейности, развиващи ума и въображението им. Ще бъдат организирани различни забавления и уъркшопи на открито, викторина с награди по въпроси за човешки права, дискриминация, кибертормоз и др.
2. Ден на Европа – инициативата ще се проведе с подкрепата и участието на ЦПЛР - Асеновград. Съвместно разработената програма ще привлече голям брой младежи, които да се потопят в света на изкуството, да развият своя потенциал и да създадат нови приятелства. Събитието ще бъде притегателен център за всички младежи, които имат желание да се забавляват, да творят, да се изявяват и едновременно с това да научат повече за европейските ценности.
3. Образователен форум „От другата страна“ – в инициативата ще вземат участие преподаватели, педагогически специалисти, директори на училища, колежи, университети и ЦПЛР, както и ученици, с особен фокус върху тези, отпаднали от училище или изложени на риск от отпадане, както и младежи от групата NEETs. Събитието ще постави участниците от другата страна и ще даде възможност на младежите да споделят своето мнение и проблеми, а в същото време специалистите ще им представят перспективите и възможностите, които ги очакват в образователната среда.
4. Кръгла маса –реализирана с цел да повиши социалната отговорност на младите хора и като първа стъпка за развиване на система за съвместно управление и включване на младежите в процесите на взимане на решения на ниво Младежки център и младежки политики. В инициативата ще бъдат включени младежи от общността, представители на местната власт, социалните звена, институции и НПО-та в сферата на младежта.
5. „Моята бизнес идея“ – с подкрепата на бизнеса, ще бъде организиран конкурс за най-добра бизнес идея в сферата на предприемачеството, който ще провокира интереса, творческата изява и ще насърчи професионалната реализация на младежите. Конкурсът ще насочи младите към мислене в дълбочина и перспектива. Най-добрите идеи ще бъдат отличени и наградени от специално подбрано за целта жури.
6. Международен ден на човешките права – инициативата ще се проведе в два етапа – конкурс за рисунка на тема „човешки права“ и изложба на творенията на участниците. Събитието ще допринесе за социално включване и активизиране за участие на младежите в творчески дейности и в същото време ще ги накара да се почувстват значими и ще им се вдъхне увереност чрез изложбата на произведенията им.
7. Фестивал на етносите – ще бъдат активизирани ученици и млади хора, особено представители на уязвими групи, емигранти и българи, върнали се от чужбина, да вземат участие в събитие, на което да покажат своите таланти. Инициативата ще се проведе под формата на конкурс и ще включва награди за участниците и победителите.
8. Спортно събитие – кампанията цели младежите да преоткрият спорта като средство за социализация и по-активен и здравословен начин на живот. В събитието ще бъдат включени различни демонстрации и/или изнесени тренировки, които представляват огромен интерес за днешната младеж. Ще има много игри, отборни състезания и забавления.
9. „В близост до природата“ – организиране на поход, по време на който ще се проведе неформално обучение на открито, насочено към разбиране и осъзнаване на екологичните проблеми. За да бъде мултиплициран ефекта от обучението, младежите ще бъдат насърчени да извършат доброволческа инициатива в посока опазване на природата.
10. „Моето място“ – кампания, която ще се реализира от младежи и цели създаване на пространство, където младите хора да се чувстват комфортно и удобно да прекарват свободното си време с връстниците си. „Моето място“ ще накара участниците да мислят в перспектива, да бъдат креативни и в същото време да бъдат полезни за себе си и за обществото. |
40 000.00
|
0.00
|
Инициативи от младежи за младежи: Дейността предвижда осъществяването на 10 броя инициативи, автори и изпълнители на които ще бъдат младежи от община Асеновград, изразили своето желание да бъдат генератор и реализатор на проектни идеи. Всяка една инициатива ще бъде осъществявана на конкурсен принцип, чрез обявяване на процедура за кандидатстване. С реализирането на настоящата дейност се цели овластяване на учениците и младите хора и подкрепа на активното им гражданско участие. Условие за кандидатстването ще бъде младежите да попадат във възрастовия обхват на допустимата по проекта на община Асеновград целева група, а именно 13-29 години и да участват като физически лица. Под формата на колове за минипроекти желаещите ще могат да се включат с предложение за реализиране на своя уникална идея за младежка инициатива или събитие, с обществена и социална значимост по теми, свързани с: човешки права, активно гражданство, приобщаване, език без омраза, развиване на образователни, културни дейности, иновативност и творчество, интегриране и подпомагане на деца и младежи от уязвими групи, дейности за благотворителност и други. Дейността цели активното привличане на ученици и млади хора в активностите на младежки център Асеновград, стимулирането и мотивирането им да изразят себе си в проектна идея, за покажат позицията си по значими проблеми, да помогнат на връстник, да покажат таланта и уменията си, да се реализират или да сбъднат мечтите си. Младежите ще бъдат насърчени да предлагат и изпълняват инициативи в подкрепа на личностното и общностното развитие, овластяване и активиране на учениците и младите хора. С реализирането на дейността ще се повишат уменията на участващите младежи за презентиране, за изразяване и за комуникиране. В сроковете на обявената процедура младежите ще трябва да представят писмено в детайли това, което желаят да реализират – време и място на реализация, кратко описание на инициативата, мотиви за реализацията и други. Ангажимент на служителите в младежки център Асеновград ще бъде да разработят правила за осъществяването на конкурсите, насоки за кандидатстване, както и формуляр. Поканите ще бъдат публично оповестени с цел запознаването на всички заинтересовани страни и осигуряване на прозрачност. Проектните идеи ще бъдат оценявани от специално сформирана комисия, която ще следи за спазването на принципите за безпристрастност, обективност, равен достъп и лоялна конкуренция. Екипът за изпълнение на проекта - младежки работници, ромски образователен медиатор и психолог ще оказват подкрепа и ще подпомагат изпълнението на инициативите на младите хора. |
10 000.00
|
0.00
|
Сътрудничество с представителите на местния бизнес и дирекция "Бюро по труда": Все по-нарастващ е процентът на младежи, които нито са обхванати от образователната система, нито са в трудова заетост. Притеснителна е тенденцията голяма част от подрастващите да предпочитат да зависят финансово от родителите си или да получават държавни помощи, вместо да вземат бъдещето си в ръце и да започнат да се реализират сами. Дейността предвижда партньорство с местния бизнес и с дирекция „Бюро по труда“ (ДБТ) за организиране на съвместни инициативи, с цел предоставяне на възможности за включване в заетост, за мотивиране за активно поведение на пазара на труда и подобряване на уменията за търсене на работа. На младежите ще бъде предоставяна информация за възможности за работа, квалификация и преквалификация. Представителите на местния бизнес ще предоставят възможности за придобиване на първи трудов опит под формата на стаж, практика и лятна работа, при които младежите да се ориентират в изискванията и реалностите на работната среда и да преценят дали представата им отговаря на действителността. За осъществяване на плавен преход към пазара на труда, ще бъдат организирани посещения на работни места, където младите хора да се запознаят с ежедневието на работното място (job shadowing), правата и отговорностите им при започване на работа. Ще бъдат провеждани инициативи като „Мениджър за един ден“ и „Моята първа работа“. Ще бъдат организирани майсторски класове и работилници за умения, организирани от работодатели – практически обучения, в които младежите ще имат възможност лично да се срещнат с представители на бизнеса и да получат от тях ценни съвети за кандидатстване за работа, ползата от стажовете, насоки за търсенето и предлагането на различни професии и с тенденцията в уменията, необходими за успешна реализация. Чрез предлагането на дейности като менторство, стажуване, чиракуване, обучение на работно място, младежите ще могат да отговорят на изискванията на пазара на труда или самите те да развият успешни бизнес начинания.
Освен това чрез съвместната работа с ДБТ ще се предоставя информация на младите хора, посещаващи Младежкия център, за налични свободни работни места, възможности за посреднически услуги за осигуряване на заетост, включване в курсове за професионална квалификация, образователни панаири и събития за представяне на възможностите за продължаване на образованието, както и за национални и регионални програми за обучение и заетост.
В настоящата дейност ще бъдат реализирани две мащабни събития в сътрудничество с представителите на местния бизнес и с ДБТ, а именно:
1. Кръгла маса на тема „Младежко предприемачество – Start-Up“
След проведени разговори с Общински младежки съвет-Асеновград и експерти от различни бизнес среди, бе установена нуждата младите хора да бъдат овластени да търсят сами изводи и решения за справяне с младежката безработица. Необходимо е да бъде осигурена среда, в която свободно да изразят мнението си, да бъдат насърчени да участват активно в обществения живот, изграждайки умения за стартиране на самостоятелен бизнес. За целта, в сътрудничество с бизнеса, ще бъде проведена кръгла маса, на която ще се обсъждат теми за успешни практики в сферата на предприемачеството, начини за стартиране на самостоятелна дейност, важността на това да се справяме сами с живота си и да разчитаме на себе си за финансовата ни стабилност, начини за финансиране на бизнес, как да изработим сами бизнес идея и др.
2. Форум за трудова заетост с участието на бизнеса и ДБТ
Притеснителна е тенденцията голяма част от подрастващите да предпочитат да зависят финансово от родителите си или да получават държавни помощи, вместо да вземат бъдещето си в ръце и да започнат да се реализират. Практиката показва, че методът на институциите и службите да чакат младите хора сами да потърсят помощ не е работещ, затова ще бъде организиран и проведен Форум за трудова заетост, на който в неформална обстановка младежите да осъществят пряк контакт с бизнеса, да обменят идеи за реализация, да намерят подходящо за тях работно място. |
4 000.00
|
0.00
|
Съвместни дейности и обмяна на опит на национално и европейско ниво: Дейността предвижда да бъдат реализирани следните съвместни инициативи на национално и международно ниво:
1. Обмяна на опит с Младежки центрове в България и Европа
Ще бъдат реализирани посещения на ефективно функциониращи младежки центрове в България и Европа, с цел обмяна на опит и добри практики, които да бъдат приложени и в Младежки център Асеновград, както и с цел създаване на предпоставки за планиране на общи инициативи и други съвместни дейности, насочени към целевата група.
Назначените служители и част от екипа за управление на проекта, ще посетят Международен младежки център Стара Загора – първият в България център, удостоен с престижното отличие на Съвета на Европа за младежки центрове – Знак за качество и Младежки център Враца. И двата центъра са от създателите на Националната мрежа на младежките центрове в България и се считат за добра практика, базирана на иновативни подходи, с фокус върху неформалното образование и насърчаване на ценностите на Съвета на Европа, което от своя страна гарантира множество ползи за екипа ни от осъществените обмени. Ще бъдат реализирани и посещения от страна на ММЦ Стара Загора и МЦ Враца в Младежки център Асеновград след изграждането му. Визитите ще бъдат използвани и за планиране на бъдещи съвместни дейности и инициативи, насочени към младите хора. Всички обмени ще бъдат с продължителност от по 3 дни.
Освен това ще бъде реализирано петдневно посещение в един от младежките центрове в Европа, които притежават Знак за качество на Съвета на Европа. При визитата екипът ни ще получи ценни напътствия за спазване принципите, които се прилагат при работа с млади хора, стандартите за младежка работа на Съвета на Европа и предоставянето на неформални образователни дейности и услуги за младежи, отговарящи на изискванията за Знак за качество.
2. Други съвместни дейности с младежките центрове в Стара Загора и Враца
По време на изпълнението на проекта ще се поддържа постоянен контакт с екипите на двата центъра, с цел повишаване качеството на работа и компетенциите на всички служители, назначени във връзка с реализирането на проекта. И с двата младежки центъра са подписани писма за намерение, което гарантира тяхното желание за съвместна работа, подкрепа, споделяне на опит, менторство и практически съвети, свързани с младежката работа. На Младежки център Асеновград ще бъде оказвано съдействие от страна на екипите на МЦ Враца и ММЦ Стара Загора, като при необходимост ще се провеждат периодични онлайн срещи.
3. Провеждане на тридневен Форум на младежките центрове с 30 представители
Ще бъде организиран и проведен форум на младежките центрове в България, на който ще бъдат поканени представители на всички Младежки центрове на територията на страната (от Националната мрежа на младежките центрове в България и от центровете на реализиращите се проекти). Събитието ще допринесе не само за обмяна на опит и добри практики, но и за създаване на нови партньорства, обсъждане на общи инициативи, провеждане на общи обучения на национално и международно ниво, реализиране на бъдещи младежки обмени, лагери и др. След проведения форум и събирането на представители от младежките центрове на едно място, ще бъде постигната по-голяма свързаност между екипите на центровете и по-лесно ще бъде организирана работата им в мрежа.
4. Четиридневен международен младежки обмен с 30 млади хора – 10 младежи от Европа, 10 младежи от различни населени места в България и 10 младежи от Асеновград
Младежкият обмен ще обедини млади хора, които да бъдат включени в неформални образователни дейности. На младежите ще бъде предоставена възможност за обмяна на идеи, провеждане на дискусии на различни теми, като успоредно с това те ще се опознават взаимно, ще научават за страните и културите на другите. Обменът ще бъде базиран на транснационалното партньорство между два или повече младежки центъра от различни страни, с цел постигане на максимално интеркултурно взаимодействие, базирано на интерактивния подход. |
44 900.00
|
0.00
|
Изготвяне на анализ: Дейността предвижда изготвянето на анализ, реализиран в два етапа: първият при назначаването на служителите на Младежки център Асеновград и вторият към края на проектните дейности. Реализирането на първия етап е свързано с обследване потребностите на целевите групи, анализ на настоящата ситуация, силните и слабите страни в провежданите политики на местно ниво, анализ на актуалното процентно съотношение на представителите на целевите групи и тяхното разпределение на територията на община Асеновград, както и на предоставяните до момента услуги в общината, имащи отношение към целевата група. В рамките на дейността ще се формулира и прецизира модел за работа, насочен към социално-икономическото интегриране на младежи от групата “NEETs” на възраст от 13-29г. За целите на конкретизирането и адаптирането на модела ще се проведе изследване на посочената група, засягащо Община Асеновград, като данните ще предоставят възможност за извеждане на специфичните й характеристики и типология за споменатия регион. Така ще се създадат необходимите предпоставки и ориентири за: подходи за привличане на представителите на групата към процесите на интеграционно включване чрез образование, обучение и заетост; ще се извърши подбор на най-подходящата методология за работа, както и ще се прецизират най-релевантните инструменти за противодействие върху процесите, довели младите хора до уязвимост и изключване от социално-икономическия живот на общината. Целта е анализът да служи за основа за разработване на план за действие на изградения по проекта Център, посредством който, ще могат да бъдат провеждани бъдещите политики на местната власт в тясно сътрудничество със заинтересованите страни в сектора на младежките политики - НПО, институции, обучителни организации, представители на бизнес сектора и др. Цели се устойчиво развитие и предоставяне на интегрирани решения, съответстващи на нуждите на младите хора и това Младежки център Асеновград да стане свързващото звено между социални услуги за уязвими групи, развитата система от образователни такива и устойчивите партньорства с организации и представители на местния бизнес, НПО-сектора, държавни структури и други, включително на международно ниво. Ще бъдат разработени детайлни планове за действие, младежки програми за насърчаване включването на младите хора от рискови групи в обществото и живота на социума, както и ще се идентифицират ефективните и целесъобразни механизми за изпълнение на поставените цели и задачи.
Вторият етап на анализа ще оцени постигнатите резултати и приложимостта на решенията, въведени от първия анализ. Цели се създаване на ясна и проследима методология за събиране и обобщаване на резултатите от приложените чрез проекта практики; избор на релевантен набор от инструменти и подходи за обследване реализираните иновативни практики, изследване относно нагласите и удовлетвореността на потребителите на младежки център Асеновград; обобщение на резултатите от проведеното изследване и предоставяне на препоръки за бъдещо развитие на центъра. Извършването на оценка на постигнатите резултати на проектното изпълнение, ще предостави отговор и данни относно: постигането на целите и резултатите от проектното изпълнение и нивото на удовлетворяване потребностите на целевите групи; подходите, приложени за изпълнение на проектните активности и кореспонденцията им с поставените в проектното предложение цели, задачи и резултати; целесъобразност на планираните дейности и очаквани резултати; извеждане на обобщения и препоръки относно проектната реализация и бъдещата работа с целевите групи, ще бъде извършена съотносимост на центъра с критериите за получаване на Знак за качество на Съвета на Европа. На база анализа ще бъдат определени силните и слабите страни на Центъра, ще се изготви план за действие в посока оптимизиране на работните и функционални процеси, като крайната цел е превръщането на Центъра от обект с местно значение в обект с бъдещо ефективно и устойчиво международно такова. |
20 000.00
|
0.00
|
Одит на проекта: Дейността има за цел да проследи дали средствата по проекта са използвани законосъобразно, дали отговарят на критериите за допустимост на разходите и дали ще обезпечат поддържането на адекватна одитна пътека по проекта. За осъществяване на дейността ще бъде избран изпълнител - фирма за одит, с доказани професионални квалификации в областта.
Основните дейности, които одитът следва да извърши са: проверка за установяване на съответствие между отчетените от страна на крайния получател разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от СНД; проверка за съответствие между разходите, заявени от община Асеновград за възстановяване и тези посочени в счетоводните записи и разходооправдателните документи; проследяване ефективното прилагане от страна на бенефициента на правилата, разписани от отговорните органи; проверка за съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и приложимите подзаконови нормативни актове; проверки за проследяване реалното извършване на дейностите и разходите от страна на община Асеновград; проверка и заверка на съставените финансови отчети.
Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават.
Изпълнението на дейността ще гарантира прозрачност на информацията и възможност за бърза реакция при възникване на казуси в процеса на реализация на проекта. |
6 000.00
|
0.00
|