Дейност 1 - Наемане на безработни лица за период до 12 месеца: Дейността стартира със сключването на договора за безвъзмездна финансова помощ, като основната цел е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни лица. Дейността ще бъде изпълнена посредством комбинация от мерки за осигуряване на заетост и обучения на целевите групи включени в проекта.Целта на дейността в пълна степен отговаря на стратегията на ОП „РЧР“ 2014-2020 за постигане на по-висока и по-качествена заетост и намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване, както и на приоритетите на Европа 2020 за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж, включително чрез насърчаване на икономика с високи нива на заетост, която създава условия за социално и териториално сближаване. Изпълнението на дейността допринася за постигане на модернизация и укрепване на политиките за заетост и обучение и на системите за социална защита чрез увеличаване на участието в трудовия живот и намаляване на структурната безработица, както и повишаване на корпоративната социална отговорност. В допълнение изпълнението на дейността ще осигури на ЕИИСА квалифицирани служители не само за периода на изпълнение на проекта, но и след това, тъй като е планирано най-малко 50% от разкритите позиции да бъдат запазени.
По своята същност дейността включва наемането на безработни лица за период до 12 месеца, като в рамките на изпълнението на проекта се осигурява заетост за 5 лица попадащи в целевата група на безработни младежи до 29 г. Четири от наетите лица ще изпълняват задълженията на Експерт бизнес развитие, а едно лице ще бъде наето на длъжност Административен секретар. Минимум 50% от разкритите в изпълнение на проекта работни места ще бъдат запазени за най-малко 12 месеца след изпълнението на проекта.
Дейността се изпълнява в няколко етапа, както следва:
Етап 1 – Обявяване на работните позиции (от 1 до 2 седмица)
Описание и обявяване на свободните позиции, включително минималните изисквания за заемане на длъжността, допустимите целеви групи и приноса на ЕСФ и ОП „РЧР“ 2014-2020 за изпълнение на дейностите по проекта. Разкритите свободни позиции в едно с условията и изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ се обявяват в различни специализирани онлайн платформи за търсене и предлагане на работа и дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта с оглед постигане на заложените индикатори, успешното изпълнение на проектните дейности и осигуряване на необходимата публичност по проекта. Дейността продължава за период от 2 седмици, считано от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Етап 2 – Подбор и сключване на договори с избраните кандидати (от 2 до 8 седмица)
След планираната крайна дата за изпълнение на Етап 1 от дейността се пристъпва към подбора на кандидати попадащи в предварително избраната целева група на безработни младежи до 29 г. включително. Подбора на лицата се осъществява и с активното съдействие на дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта, както и чрез специализирани онлайн платформи за търсене и предлагане на работа. По време на изпълнението на този етап се сключват трудови договори с избраните лица за изпълнение на задълженията съгласно заеманата позиция и прилежащата и длъжностна характеристика.
Етап 3 – Осигуряване на заетост на безработни младежи до 29 г. за период до 12 месеца ( от 3 до 20 месец)
Същинското изпълнение на дейността, а именно осигуряване на заетост на безработни младежи до 29 г. включително продължава 12 месеца, като се осигурява заетост на 5 (пет) лица попадащи в целевата група, при разпределение: 4 лица на длъжност Експерт бизнес развитие и 1 лице на длъжност Административен секретар.
За целия срок на изпълнение на дейността и с оглед спазването на българското законодателство е предвидено и обслужване на новонаетите лица от Служба по трудова медицина, като дейността е задължителна с оглед създаване на организация за безопасност и здраве при работа на наетите лица. |
33 408.00
|
33 071.46
|
Дейност 2 - Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен : Дейността стартира паралелно с Дейност 1 Наемане на безработни лица за период до 12 месеца, като осигурява възможността на 4 от наетите по проекта лица на длъжност Експерт бизнес развитие да получат професионално обучение необходимо за изпълнение на задълженията им при съответната длъжност. Основната цел на дейността е повишаване на квалификацията на наетите в изпълнение на проекта лица, чрез получаване на професионално обучение в областта, което от една страна помага целевата група за по-бързо включване и адаптиране към пазара на труда, а от друга осигурява квалификация съответстваща на изискванията на пазарното търсене.
Изпълнението на проекта предоставя на ЕИИСА квалифицирани и добре подготвени специалисти способни да се справят със спецификите на дейността на дружеството. Тъй като ЕИИСА предоставя специализирани интензивни на знание услуги за бизнеса, като осигурява финансовото, технологично, инженерингово и управленско обезпечаване на проектите на своите клиенти, професионалната квалификация на работещите в дружеството е изключително важна.
Професионалното обучение на заетите лица ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение, като избраната професия – Сътрудник малък и среден бизнес е част от Списъка на професиите за професионално образование и обучение утвърден от Министъра на образованието и науката. Избраната професия е от областта на Стопанското управление и администрацията, професионално направление 345 Администрация и управление, професия 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, наименование на специалността 3450501 Малък и среден бизнес, със степен на професионална квалификация II (втора). Преминатото обучение води до придобиване на степен на професионална квалификация удостоверено с документ за професионална квалификация съгласно ЗПОО.
Хорариумът на обучението за придобиване на втора квалификационна степен в професия – Сътрудник малък и среден бизнес е най-малко 660 учебни часа. Наетите лица преминават през минимум 202 учебни часа теория и минимум 458 учебни часа практика съсредоточени в различни модули, като е необходимо по време на обучението да придобият основни познания в следните области:
- Законодателна база на стопанската дейност, включително познаване и разбиране на Търговски закон, Закон за задълженията и договорите, Закон за обществените поръчки,Закон за задълженията и договорите.
- Организация на стопанската дейност, включително Условия и предпоставки за започване на стопанска дейност, Форми и източници за финансиране на стопанската дейност, маркетинг и ролята му за стопанската дейност, реклама.
- Счетоводство и данъчно облагане, включително общо счетоводство, Закон за счетоводството, Данъчно облагане и Закон за ДДС.
- Управление на стопанската дейност, включително производство и мениджмънт, управление на финансовите средства, управление на производствените процеси, планиране на стопанската дейност, Методи и изисквания за разработване на бизнес план програма.
Преминаването през професионално обучение е задължително за лицата, той като ще им осигури необходимите познания и теоретичен опит за да навлязат подготвени на пазара на труда и да се адаптират успешно към дейността на дружеството.
След преминаването на обучението ново наетите лица ще познават детайлно законодателната база на стопанската дейност, формите и източниците за финансиране, маркетинга и неговата роля за развитието на стопанската дейност, рекламата - видове и реализация на стоките и услугите, счетоводство и данъчна политика на фирмата и мениджмънт и управление на малка и средна фирма.
Обучението преминават 4 от наетите лица, като след успешно завършване на обучението придобиват втора степен на професионална квалификация по професия 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, удостоверено със документ за професионална квалификация съгласно ЗПОО. |
4 800.00
|
4 780.00
|
Дейност 3 - Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, Ключова компетентност 4 „ Дигитална компетентност“: Дейността стартира паралелно с Дейност 1 Наемане на безработни лица за период до 12 месеца и Дейност 2 Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен, като осигурява възможността на 4 от наетите по проекта лица на длъжност Експерт Бизнес развитие да получат обучение по ключови компетентности необходимо за изпълнение на задълженията им при съответната длъжност. Основната цел на дейността е повишаване на квалификацията на наетите в изпълнение на проекта лица, чрез получаване на Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, което от една страна помага на целевата група за по-бързо включване и адаптиране към пазара на труда, а от друга осигурява на ЕИИСА квалифицирани кадри, способни да отговорят на изискванията на пазарното търсене.
Предвид сферата на дейност на дружеството, а именно научно изследователска и развойна дейност в областта на предоставянето на интегрирани финансови,консултантски и управленски услуги и непрекъснатата работа с различни нормативни документи в това число издадени от Европейската комисия и други институции на ЕС, боравенето с чужди езици и дигиталната компетентност са задължителни за заемане на длъжността, което налага необходимостта наетите по проекта лица да преминат обучение за придобиване на ключови компетентности за общуване на чужди езици и дигиталната компетентност. Изборът на лицата за включване в обучение в съответната ключова компетентност ще се извършва след провеждане на входящ тест от обучаващата институция за определяне на нивото.
Обучението по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ се провежда в рамките на най-малко 300 учебни часа и три нива на обучение, от които 160 часа теория и 140 часа практика. По време на обучението наетите лица усвояват способността да разбират, изразяват и интерпретират схващания, мисли, факти и мнения, както в устна, така и в писмена форма (слушане, говорене, четене и писане) според желанията или спецификата на професионалните им задължения.
По ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ ще бъдат обучени 4 от наетите по проекта лица, като след успешно преминаване на обучението лицата получават документ за придобита ключова компетентност постигнато ниво на знания и умения, съгласно Европейската квалификационна рамка.
Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ се провежда в рамките на най-малко 45 учебни часа, от които 15 учебни часа теория и 30 учебни часа практика. Обучението включва основни компютърни програми за обработка на текстове, създаване на електронни таблици, бази данни, съхраняване и управляване на информация, разбиране на възможностите и потенциалните рискове от интернет и общуването чрез електронни средства (електронна поща, мрежови инструменти) за работа, споделяне на информация, както и за съвместна работа в мрежа, учене и анализи.
По ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ ще бъдат обучени 4 от наетите по проекта лица, като след успешно преминаване на обучението лицата получават документ за придобита ключова компетентност постигнато ниво на знания и умения, съгласно Европейската квалификационна рамка.
Придобиването на умения в по горе посочените категории е от изключителна важност за дружеството, предвид сферата на дейност и спецификата на работа. Наетите лица ще участват в предоставянето на услуги в сферата на управленското консултиране, развитие на мениджмънта и други специализирани услуги подпомагащи бизнеса, като се използват различни методи, като инструментариум за анализ и оценка на бизнеса, управление на знанията и иновациите,финансови анализи,оценка на развитието и риска и др., които изискват специфични умения в сферата на дигиталната компетентност, а работата с чуждестранни клиенти, програми, проекти и нормативни документи издавани от Европейската комисия и други институции на ЕС налагат задължителното свободно използване на поне един чужд език. |
3 800.00
|
3 156.00
|
Дейност 4 - Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар свързани със създаването на нови работни места : Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното осигуряване на работни места на ново наетите по проекта лица. Предвид факта, че с изпълнението на проекта ЕИИСА увеличава средносписъчния брой на персонала си с 5 (пет) лица оборудването на работните места и осигуряването на минимални изисквания за комфортни и безопасни условия на труд е задължителна дейност в настоящия проект.
За изпълнението на целта на проекта, а именно създаване на устойчиви работни места за безработни младежи до 29 г. е от изключителна важност осигуряването на материални условия за работа, включително хардуерно и софтуерно оборудване на работните места. Също е важно и осигуряването на условия отговарящи на изискванията за здравословен и безопасен труд. За да създаде новите работни места дружеството трябва задължително да осигури необходимото за тях оборудване. При изпълнение дейността и предмета на дружеството изискването е именно те да се изпълняват с съвременно и адекватно оборудване и софтуер. За да отговори на тези изисквания ЕИИСА ще закупи в рамките на изпълнението на проекта оборудване и обзавеждане пряко свързано със създаването на новите работни места.
Ком момента дружеството разполага с напълно оборудвано работно място за едно лице, като е предвидено то да бъде обособено за новонаетото лице изпълняващо длъжността Административен секретар. За успешното изпълнение на дейността е необходимо дружеството да осигури и подходящи условия и оборудване и на останалите 4 лица, които ще бъдат наети по проекта на длъжност Експерт бизнес развитие. Предвидените за закупуване активи са изключително необходими не само за предоставянето на подходящи условия на труд на лицата, но и са основни при изпълнение на задълженията им.
Дейността започва с закупуването на 4 броя работни маси и 4 броя офис столове, като оборудването ще покрие необходимите здравни норми и правила при работа с компютърни системи.
Необходимата работна маса е с височина минимум 680 мм и достатъчно широка, с ниска отразителна способност, като дължината е не по-малко от 1200 мм, широчина 600 мм при дебелина на плота минимум 25 мм.
Изискванията към работните столове са свързани със стабилност и възможност за свобода на движенията и удобна работна поза на служителя с опция за регулиране на височината на седалката с оглед постигане на комфорт по време на работа.
В допълнение работните пространства предоставени от бенефициента отговарят и на всички минимални изисквания свързани с площ, шумови нива, микроклимат, електрически и магнитни полета, предотвратяване на отражение и блясък, осветление и пространствени изисквания.
По отношение на оборудването необходимо за изпълнение на професионалните задължения, за всяко от наетите четири лица е необходимо закупуването на професионален персонален компютър. Минимално изискване към наличното оборудване е наличието на операционна система, като към всеки един от четирите броя персонални компютри ще бъдат закупени пакет от софтуерни приложения – 4 бр. Наличните компютърни устройства ще бъдат свързани в мрежа с оглед използването на необходимото общо периферно печатно устройство – 1 бр., отново закупено в изпълнение на дейностите по настоящия проект.
С изпълнението на настоящата дейност дружеството ще осигури на наетите по проекта лица здравословни и безопасни условия на труд при спазване на правните и етични правила за работа чрез закупуването на:
- Работни маси – 4 бр.
- Офис столове – 4 бр.
- Преносими персонални компютри – 4 бр.
- Пакет от софтуерни приложения – 4 бр.
- Периферно печатно устройство – 1 бр.
Закупеното по проекта обзавеждане и оборудване е от изключителна важност за осигуряването на подходящи условия на труд и основополагащо за изпълнение на служебните задължения на ново наетите лица, като ще допринесе не само за успешното изпълнение на проекта, но и за запазване на минимум 50% от разритите места за най-малко 12 месеца след края на проектните дейности. |
14 860.00
|
14 731.00
|
Дейност 5 - Организация и управление на проекта: Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното стартиране и обезпечаване на проектните дейности. За организация и управление на проекта ще отговарят трима експерти сред който, ръководител проект – 1 бр., координатор – 1 бр. и счетоводител – 1 бр.
По време на изпълнението на настоящия проект ръководителят на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно:
- Да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта.
- Да поддържа ефективна комуникация с Управляващия орган и други институции с оглед целесъобразното и законосъобразно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ.
- Да следи за изпълнение на задълженията на членовете на екипа, като одобрява или не одобрява отчетените от тях дейностите.
- Да извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта пред бенефициента.
- Да предлага необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта.
- Да управлява процеса на планиране, организиране и отчитане на дейностите по проекта, като поддържа актуално проектното досие на хартиен и електронен носител.
- Да отговаря за ресурсното обезпечаване на предвидените за изпълнение в проекта дейности.
- Да управлява бюджета на проекта с оглед спазване на принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
- Да следи за своевременното и съгласно действащото законодателство изпълнение на процедурите за избор на изпълнители на стоки и услуги.
- Да наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ.
- Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ.
По време на изпълнението на настоящия проект координатора на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно:
- Да подкрепя и подпомага ръководителя на проекта в координацията на проектния екип.
- Да координира проектните дейности и всички целеви дейности на проекта, с цел създаване на механизъм за поддържане на регулярен обмен на информация за планиране, изпълнение и отчетност.
- Да подпомага ръководителя на проекта в комуникацията му с представителя на Управляващия орган, както и с набавянето на необходимата информация, изисквана от УО.
- Да участва в мониторингови посещения и информира ръководителя на проекта относно резултатите и ефекта по напредъка на проекта.
- Да подпомага ръководителя на проекта при подготовката на междинни отчети, финален отчет и всякакъв тип документи отнасящи се до отчитането на изпълнението на проектните дейности.
- Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ.
По време на изпълнението на настоящия проект счетоводителя на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно:
- Да отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта като води пълна,точна и ясна документация по отчитането на изразходените средства.
- Да следи за разходването на средствата по проекта,за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на Управляващия орган.
- Да участва в изготвянето на междинните и финалния отчети за изпълнение на дейностите по проекта.
- Да изготвя платежни документи и извършва банкови операции,свързани с дейностите по проекта.
- Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ. |
6 120.00
|
6 120.00
|
Дейност 6 - Информиране и публичност: Изпълнението на дейността протича по време на изпълнението на целия проект като ЕИИСА спазва Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация дружеството указва съфинансирането от Европейския социален фонд чрез поставяне на:
- Емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия,с упоменаването на ЕС.
- Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта.
- Общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
По време на изпълнението на проекта бенефициента информира обществеността за получената от фондовете помощ като постави плакати с минимум размер А 3 с информация за получената от Европейския съюз подкрепа. Плакатите задължително съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране представени в български лева и началната и крайна дата за изпълнение на проекта.
Всички закупени по проекта акитиви се обозначават със стикери отговарящи на правилата за публичност и визуализация и оказващи подкрепата на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и Европейски съюз, като съдържат наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците се посочва, че финансирането се осъществява с подкрепа на ОП „Развитие на човешките ресурси“ и съответния европейски фонд или фондовете.
|
1 040.00
|
1 000.00
|