Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на Община Кюстендил ще предостави подкрепа на деца от уязвими групи, включително от ромски общности в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, като се цели да се ограничи и предаването на бедността между поколенията. 
Планираните комплексни интегрирани мерки  ще са насочени към подобряване на достъпа до образование, опазване на здравето и развитие на социални умения за деца на възраст 0 – 6 г., които не посещават и/или нямат достъп до детска градина или ясла, или живеят в изолирани селски/градски и/или бедни райони с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация.
Община Кюстендил предвижда да разшири консултативните услуги за деца и техните семейства на Дневен център за деца с увреждания /ДЦДУ/, предоставяни на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Васил Левски“ № 6, където ще бъде бъде създаден Хъб 1 за предоставяне на индивидуални и групови консултации на потребителите в оборудвани и обзаведени кабинети и зали. Два мобилни екипи Хъб 2 и Хъб 3 ще обхванат деца от 0 – 6 г. и техните родители.
Разширяването на дейността на Центъра ще осигури комплекс от функционални услуги /Хъб/, допринасящи за повишаване на качеството на живота, социалното включване и ранното детско развитие на деца от уязвими групи, включително от ромски общности, което да осигури равнопоставеното им включване във формалната образователна система. Комплексът от услуги ще се прилага гъвкаво, чрез един стационарен и два мобилни екипа. 
Дейностите за активното включване на общността при изпълнение на мерките ще се осъществяват чрез съдействието на медиатори (здравни, образователни), създаването на групи за взаимопомощ и др.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : За целите на изпълнение и управление на проекта ще се сформира проектен екип, който ще изпълнява функции по организационните и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Екипът на проекта ще се състои от четирима членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - счетоводител на проекта; - технически сътрудник; Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за публичност и информация и съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Програмния оператор съгласно клаузите на Договора за финансиране по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта. Основните задължения на екипа са следните: Ръководител проект - ще отговаря за цялостното управление, организация и координация на дейностите по проекта. Организира и контролира работата на останалите членове на екипа. Разпределя задачите в рамките на екипа. Следи за координация и комуникация с Програмния оператор. Отговаря за изготвяне и предаването на отчетните документи от страна на Община Кюстендил до ПО и др. Координатор проект - Осигурява административна подкрепа на проектния ръководител по изпълнение на проекта. Събира и обобщава информация, съгласно изискванията на процедурата. Следи за спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване; участва в подбора на служителите в новите услуги; отговаря за изработването и съхранението на документацията във връзка с изпълнението на проекта в сроковете, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ; отговаря за осъществяването на мерките за информация и публичност за проекта; подпомага дейността на координатора при кореспонденцията между общината и ПО и участва при осъществяването на вътрешен контрол на предоставянето на услугите. Счетоводител на проекта – Отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на процедурата и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности, по отношение на финансовите му аспекти. Извършва плащания по проекта, осчетоводява всички приходи и разходи съобразно бюджета на проекта. Завежда каса, банкови операции, следи за точното разходване на средствата, както и документирането им, съгласно одобреният бюджет и изискванията на ПО. Технически сътрудник - Подпомага осъществяването на дейностите, заложени в проекта между общината, външните изпълнители, служителите от общинската администрация, партньори, ангажирани с изпълнението на проекта. Участва в изготвяне на документацията и провеждане на тръжните процедури за избор на външни изпълнители по проекта, изготвяне и предоставяне на отчетните документи от страна на Община Кюстендил до ПО и др 78 225.00 55 608.48
Оборудване, обзавеждане и закупуване на превозни средства : Дейността предвижда да се предостави подкрепа на децата от уязвимите групи, включително от ромски общности в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система чрез разширяване на консултативните услуги за деца и техните семейства на Дневен център за деца с увреждания /ДЦДУ/, предоставяни на адрес: гр. Кюстендил, ул. „Васил Левски“ № 6, където ще бъде създаден Хъб 1 за предоставяне на индивидуални и групови консултации на потребителите в оборудвани и обзаведени кабинети и зали. Комплексните интегрирани мерки ще са насочени към подобряване на достъпа до образование, опазване на здравето и развитие на социални умения за деца на възраст 0 – 6 г., които не посещават/нямат достъп до детска градина или ясла, или живеят в изолирани селски/градски и/или бедни райони с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация. Дейността предвижда закупуване на две МПС за създаване на два мобилни екипи Хъб 2 и Хъб 3, които ще обхванат деца от 0 – 6 г. и техните родители, които живеят в изолирани селски/градски и/или бедни райони с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация. Дейността предвижда закупуване на оборудване и обзавеждане, което ще осигури максимална функционалност на предоставяните дейности по проекта и комфорт на потребителите на комплексните услуги. Изпълнителят/ите на дейността ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП. Изпълнителят/ите трябва да достави и монтира необходимото оборудване и обзавеждане за кабинетите и залите на Хъб 1, както и ще закупи и достави две МПС за мобилни екипи Хъб 2 и Хъб 3. В стационарния център Хъб 1 ще бъдат обособени 6 кабинети,2 зали, общо помещение за социални контакти, както и облагородяване на дворното пространство, които ще позволят предоставянето на интегрирани услуги, отговарящи на съвременните стандарти за индивидуална и групова работа с децата и техните семейства. Офис оборудването и обзавеждането е във връзка с воденето на задължителната документация за предоставяните услуги по проекта. С оглед да се задоволят специфичните нужди на децата ще бъде закупено специализирано оборудване за кабинетите и залите, пряко свързано с предоставяните образователни и здравно-социални услуги. Така ще бъде предоставена спокойна образователна среда за децата, подкрепяни от висококвалифицирани специалисти. За двата мобилни екипи Хъб 2 и Хъб 3, които ще обхванат деца от 0 – 6 г. и техните родители, които живеят в изолирани селски/градски и/или бедни райони с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация ще бъдат закупени лаптопи. Осигурената среда ще допринесе за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход. Участието в организираните дейности ще повиши мотивацията на децата и ще развие способностите им за усвояване на нови знания и ще допринесе за включване в дейностите на техните родители. Изпълнението на дейността ще допринесе за промяна на обществените нагласи, за взаимно опознаване и формиране на толерантно отношение и недопускане на дискриминация основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Закупеното специализирано оборудване ще осигури помещения за образователни занимания, рехабилитация и развиване на психомоториката на потребителите, зали за арт-терапия, за трудотерапия, за психологическа подкрепа, кътове за игра и развлечения. Заниманията с ползвателите на комплексните услуги ще се провеждат в просторни стаи и специализирани кабинети специално обзаведени, според нуждите на съответната терапия. 180 346.70 180 292.77
Комплексни интегрирани услуги, предоставяни от специалистите на Хъб 1, 2 и 3: Фокусът на проектното предложение е насочен върху меки мерки, включващи интегрирани услуги–здравни, социално-образователни, достъп до основни хигиенни ресурси, работа с родители чрез осъществяване на връзки с други програмни ресурси и услуги. Комплексът от услуги ще се прилага гъвкаво, чрез един стационарен и два мобилни екипа. По проекта ще се надградят съществуващите услуги на ДЦДУ, като се назначат експерти за индивидуални и групови занимания в центъра /Хъб 1/ на идентифицирани потребители от двете мобилни групи/Хъб 2 и Хъб 3/, партньора НПО и здравните медиатори към Община Кюстендил. В трите хъба за предоставяне на комплексна грижа и подкрепа ще бъде назначен персонал след проведен подбор, по документи и събеседване, съгласно утвърдена от Кмета на община Кюстендил „Процедура за подбор“, както следва– ръководител, психолог, 2 бр.социални работници, 3 бр.педагози, логопед., медицински специалист, 2 бр.социални медиатори и 2 бр.ромски образователни медиатори и хигиенист. За съдействие и идентифициране на потребителите представител на НПО ще бъде назначен на трудов договор за оказване на подкрепа на специалистите към хъбовете, за да може екипите на хъбовете да бъдат приети в ромската общност и по-лесна адаптация и изграждане на доверителна връзка между потребителите на интегрираните услуги и служителите по проекта. Той ще работи на терен в ромския квартал и при установяване на потребност от подкрепа ще подава лицата от целевата група за включване в консултативните услуги. Община Кюстендил ще изпълни проектните дейности в партньорство с НПО. Служителите на трите хъба ще работят по изготвени от ръководителя графици и ще изпълняват трудовите си задълженията, съгласно длъжностна характеристика както на терен, включвайки се в мобилната работа на Хъб 2 и 3, така и ще предоставят консултативни услуги в Хъб 1. При идентифициране на лица от целевите групи вследствие на мобилната работа на екипите от Хъб 2 и 3 децата и техните родители ще бъдат насочвани да посещават Хъб 1, където мултидисциплинарен екип от специалисти ще изготви индивидуална оценка на потребностите /ИОП/ на всеки кандидат потребител. След установяване на нуждите на всяко дете и/или на неговите родители с родителя се сключва договор за ползване на услуги по проекта, с неразделна част към него индивидуален план за подкрепа. 586 593.92 321 128.29
Основни дейности, предоставяни от специалистите на Хъб 1, 2 и 3: Експертите в Центъра /Хъб 1/ ще предоставят следните услуги: - Услуга 1 за насърчаване на участието на семействата, общините, училищата, неправителствените организации и други местни заинтересовани страни, родителите и децата за създаване на взаимно доверие и положителен ефект не само за децата, но и за родителите им, а чрез тях и за самата общност – роднините, съседите, квартала; -Услуга 2 за изучаване на български език от деца, чийто майчин език е различен от българския, с цел по-лесно и бързо адаптиране в предучилищното и училищното образование; - Услуга 3 за ангажиране на ромски образователни и здравни медиатори за работа с децата за придобиване на необходимите основни навици за учене, социално поведение, хигиена, социализиране; - Услуга 4 за организиране на групови посещения на различни развлекателни, образователни и други места за практическо запознаване с различни аспекти на социалния живот и активно включване на общността ; - Услуга 5 за образователни дейности в ранна детска възраст, включително дейности, свързани с ранното детско развитие; - Услуга 6 за дейности за социално включване; - Услуга 7 за дейности за ангажиране и активиране на родителите, формиране на родителски умения; Специалистите на хъбовете ще извършват последователна и непрекъсната индивидуална и групова работа както в домовете на целевата група, така и в кабинети и зали на Центъра с родителите за развитие на умения за отговорно родителство; разясняване на здравно-осигурителните права, спазване на имунизационния календар; консултиране на млади майки, разясняване на рисковете от ранна бременност, разясняване на ползите от семейно планиране и др. Социалните работници и социалните медиатори ще осъществяват индивидуални и групови консултации за подпомагане на родителите за включване на пазара на труда, при намирането на подходяща работа, предоставяне на информация (писане на автобиография, мотивационно писмо), търсене на евентуални работни места и подготовка на родителите/настойниците за процеса на изпълнение на конкретните професионални дейности. Два мобилни екипа /Хъб 2 и Хъб 3/ ще извършват мобилна работа на терен в ромската махала и отдалечените селски, бедни райони за обхващане на нуждаещите са деца от 0 до 6 г. в техните домове, с оглед ползване на услугите в Хъб 1 за подобряване на здравното, социалното и образователно им включване. Мобилните екипи ще провеждат индивидуални консултации в домовете на родителите за подпомагане и включване на пазара на труда и/или намиране на подходяща работа, за развитие на умения за отговорно родителство; разясняване на здравно-осигурителните права, спазване на имунизационния календар; консултиране на млади майки, разясняване на рисковете от ранна бременност, разясняване на ползите от семейно планиране и др. При идентифициране на конкретните потребители (семейства/деца/бъдещи родители) мобилните екипи ще консултират родителите в техните домове и ще извършват насочване за ползване на интегрираните услуги в Хъб 1. При невъзможност да бъдат посещавани консултациите в Хъб 1, специалисти на Хъб 2 и 3 ще ги извършват в домовете им. В хъбовете ще се води документация по всеки случай, съобразно нормативната уредба за предоставяне на интегрирани услуги в страната/ЗСУ, ППЗСУ и др./. 41 410.58 20 098.98
Съдействие и подкрепа от НПО: Община Кюстендил ще изпълни проекта в партньорство с НПО, която работи в сферата на ромското социално включване, образование и грижа в ранна детска възраст, социални и здравни дейности. Представители на НПО ще извършат следните дейности: - Съдействие за идентифициране на конкретните потребители (семейства/деца/бъдещи родители) – картиране или анализ на нуждите на конкретните потребители. За целта представител на НПО ще бъде назначен на трудов договор, за оказване на подкрепа на специалистите към хъбовете, за да може екипите на хъбовете да бъдат приети в ромската общност и по-лесна адаптация и изграждане на доверителна връзка между потребителите на интегрираните услуги и служителите по проекта. Той ще работи на терен в ромския квартал и при установяване на потребност от подкрепа ще подава лицата от целевата група за включване в консултативните услуги. - Разработване на методология за предоставяне на услугите по проекта, програми за работа с деца и техните семейства. Предоставянето на качествени интегрирани социално, образователни и здравни услуги се базира на разработените стратегически документи за начина и реда за предоставянето им. Представители на НПО, запознати с проблемите на целевите групи и начините за предоставяне на социални услуги ще разработят: - Програми за работа на специалистите. В Центъра – Хъб 1 ще се предоставят почасови услуги като грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и подкрепа на целевата група. Специалистите ще организират занимания по интереси, съгласно конкретна за неговата дейност програма с цел да се ограничи до минимум социалната изолация, в която се намират децата и техните семейства. - Срещи за разширяване на компетентността на местните структури и експерти по отношение на ранното детско развитие и образование; Представители на НПО ще организират и проведат 5 срещи, на които ще поканят представители на заинтересовани институции и местни общности за повишаване на информираността и ползите от интегрираните услуги, и намеса в ранна детска възраст и включване в образование. - Дейности за справяне с негативните нагласи на мнозинството и за преодоляване на ефектите от антиджипсизма. Представители на НПО ще организират и проведат 5 срещи с представители на мнозинството и малцинствени групи за спомагане за справяне с негативните стереотипи и подпомагане на възприемането и нагласите спрямо ромите. Цялостния процес за реда за насочване и ползване на услугите по проекта ще бъде регламентиран в „Методология за дейността на хъбовете“, разработена от представители на НПО партньор. Методологията ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. С помощта на Методологията ще се осигури качествено предоставяне на интегрираните услуги, ясни и прозрачни правила за работа и осигуряване на инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността на предоставянето им. Тя ще представя процеса на идентифициране и начина за ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните дейности и отговорности на служителите в хъбовете. 24 750.00 21 100.00
Информация и публичност: Комуникацията е инструментът, чрез който обществото се запознава с реалните промени в живота на хората, които се постигат благодарение на Норвежкия финансов механизъм. Необходимо е да се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които се постигат чрез изпълнението на проекта.През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност и промотиране на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Финансовия механизъм на Европейско икономическо пространство.Информирането на широката общественост ще стимулира участието на заинтересованите страни и целевата група по проекта.Чрез активната и навременна реклама ще се осигури широка обществена достъпност до всички интегрирани услуги, предоставяни от специалистите на създадените 3 хъба в Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост , в това число и от периферията; - Разпространителите на информация. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. На официалната интернет страница на Община Кюстендил ще бъде публикувана информация за изпълнение на проекта и информация с линк за разработения уеб сайт. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с Ръководството за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на ЕИО и Норвегия 2014-2021 и Регламента за изпълнение на Финансовия механизъм. 27 853.00 14 143.20
Сътрудничество, обмяна на опит и добри практики: Осигуряването на образование и грижи за децата в ранна детска възраст винаги е било от първостепенна важност за Община Кюстендил. Общината има отлично изградена структурирана мрежа от социални услуги. Дейностите по реализирането на целите и мерките по настоящия проект изискват изграждането на много добър административен капацитет от страна на общинска администрация Кюстендил в областта на образованието и грижата в ранна детска възраст, което е изключително важно за формирането на цялостната личност, тъй като това е периодът за натрупване на начални познания за света и усвояване на базисни жизнени умения. С изпълнението на дейността се цели създаването на стратегически партньорства с общини от страната и с общините, изпълняващи проекти по процедура „Образование и грижи в ранна детска възраст”, както и с организации от страните донори и в областта на образованието и интеграционните политики с фокус върху децата от 0 до 6 г. с ромски етнически произход, техните родители и бъдещи родители, както да бъдат споделени и осъществен обмен на иновативни здравни, психологически и педагогически практики в сферата на социалното включване. 33 000.00 0.00
Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти изискват осъществяване на финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти -Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“, финансирана от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ФМ на ЕИП) 2014-2021 г. и др. • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за доброфинансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действителноизвършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всичкидокументи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни ивъв формат, изискван от ПО на на програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“, финансирана от ФМ на ЕИП 2014-2021 г.; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност. 5 000.00 2 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.