Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: Поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). На непълно работно време ще се наемат най-малко 8 лица на длъжност „Домашен помощник”, както и 1 медицинска сестра, които да предоставят услуги за най-малко 27 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава патронажна грижа до 2 часа на ден. Ангажираните лица с патронажната грижа ще бъдат обучени съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Планира се наетите по проекта лица да преминат обучения по следните теми:представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;общи познания за патронажните грижи и услугите в общността;основни задължения и права на предоставящите патронажна грижа;основни задължения и права на потребителя на патронажна грижа;етични стандарти в работата;разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.). Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За тях ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Условие при осъществяване на дейността ще бъде, супервизията да гарантира индивидуалния подход и да се осигури дискретност на работата. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. За лицата, които ползват патронажна грижа ще се предлага и психологическа подкрепа. За персонала, ангажиран с предоставянето на патронажната грижа ще бъде осигурен транспорт при необходимост, като за целта са предвидени средства за гориво. В допълнение в проектното предложение са планирани средства във връзка с провеждане на мобилната работа от екипа по патронажна грижа. За наетите лица ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина, както и работно облекло, и ЛПС. Планирани са и средства за материали и консумативи, пряко свързани с организирането и предоставянето на патронажната грижа. 0.00 57 446.41
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За изпълнение на дейността ще се обхванат пет социални услуги: Дневен център за пълнолетни лица с увреждания с капацитет 35 лица, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с умствена изостаналост с капацитет 14 лица, Център за социална рехабилитация и интеграция за деца с увреждания с капацитет 30 лица, Център за настаняване от семеен тип за стари хора с капацитет 14 лица, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост с капацитет 8 лица. Персоналът на петте услуги е 43 лица. Допълнително ще се наемат най-малко 15 лица на пълен или непълен работен ден на длъжността „Хигиенист”, като наетите лица ще изпълняват дейности, свързани с постоянна дезинфекция на сградния фонд на съответната делегирана услуга. В рамките на бюджета за COVID-19 са предвидени средства и за Асистентската подкрепа, която от 2021г. е делегирана дейност. Планираните средства са разпределени по следния начин: 103 559.64 лв. за възнаграждения на допълнително наетия персонал в делегираните услуги, 29 452.74 лв. за осигуряване на ЛПС, материали и консумативи, въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. 0.00 142 183.54

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.