Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора", Фаза 2 е продължение на проект, финансиран по ОПТТИ. Необходимостта от удължаване срока на изпълнение на проекта в две фази (два програмни периода) се породи от комплекс от фактори, като главните за обект гк Стара Загора са войната в Украйна и бедствие от пороен дъжд, навалял на 24.08.2022, вследствие на което от БТП бяха издадени 2бр. сертификата за Форсмажор. Това значително забави актуването на изпълнени СМР, което е причината част от плащанията към строителя и съпътстващите консултантски услуги да се извършат във Фаза 2 на проекта. За обекта има издаден Акт 16 от 14.12.2023 и Разрешение за ползване (РП) от 23.12.2023.
За обект гк Нова Загора - инициатива на местен комитет, организирал през лятото на 2021г. подписка за запазване на съществуващото приемно здание на гарата и протести против нейното разрушаване. Вследствие на започнала процедура от НИНКН със Заповед №РД-9Д-3/02.11.2022 г. на Министъра на културата сградата „Приемно здание на жп гара Нова Загора“ беше класифицирана като единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност от „Ново време“ и е определен специален режим за опазване. Това доведе до промяна на концепцията за реализацията на обекта, която предвиждаше разрушаването на съществуващото и изграждането на нова сграда на приемното здание.
В новата стратегия, като Фаза 2 на проекта (Етап 2 на строител.) се предвижда съществуващото приемно здание да бъде реконструирано/реставрирано, като се запазят автентичните му характеристики, изпълни се конструктивно укрепване в необходимия обем. Ще бъде изпълнена вертикалната планировка и облагородено околното пространство, включително и перон 1.
Във Фаза 1 на проекта (Етап 1) бяха реконструирани перони 2,3 и 4 на гк Нова Загора, за които има издаден Акт 16 от 13.12.2023 и РП от 22.12.2023. За Фаза 2 има издадено Разрешение за строеж-изменение №РС-41/01.06.23 г.
Началото на Фаза 2 на проекта е 01.01.2021г., а краят 31.12.2026г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническа помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекти за гарови комплекси и терминали (ЗПУИП ГКТ). Началото е ноември 2023 г., а нейният край с края на проекта - декември 2026 г. Основните задължения на експертите са административното управление на дейностите по проекта, времето за изпълнение, риска и промяната, качеството, контролът на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта, извършванията на плащанията, контролът на системата за комуникация. В дейността са включени допустими разходи на стойност 562 806,16 лв. и недопустими разходи по Фаза 1 - 1 466 048,33 лв. Допустимите разходи са планирани по следните дейности: - разходи за възнагрaждения на експертите от ЗПУИП ГКТ - 477 760.24 лв. - Това са разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП ГКТ, които участват в управлението и изпълнението на проекта. Участието на експертите се удостоверява ежемесечно посредством Отчетни форми за отработените часове през съответния месец по проекта. В разходите за възнаграждения са включени и осигурителните вноски на работодателя. - разходи за дневни, пътни и квартирни за организация и управление на проекта, във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта - 13 678,.74 лв. Разходите за транспорт (командировъчни, нощуване, гориво) на екипа на ЗПУИП ГКТ са съгласно одобрен бюджет, финансират се от перо ТП/ОУ на конкретния проект и се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на настоящия проект. - разходи за административни такси - 20 000 лв. Разходи за административно регулирани такси за съгласуване и одобрение по време на изпълнение и завършване на проекта. Тези разходи са съгласно одобрен бюджет на Звеното. - разходи за специализирани услуги - 30 000 лв. - Това са разходи за външни специализирани услуги от специалисти и експерти, външни на ЗПУИП ГКТ, които може да се наложи да подпомогнат Звеното в хода на управление и изпълнение на проекта и за които членовете на ЗПУИП ГКТ нямат необходимите компетенции (специализирани доклади и становища, инженерни и лабораторни изследвания, правна и юридическа помощ, финансови консултации, нормативно изисквани документи и действия от компетентни и лицензирани лица). Те се отнасят за Фаза 2 от проекта за подобект "Приемно здание" на гаров комплекс Нова Загора. - разходи за доставки на офис консумативи, материали и услуги по гаранционно обслужване специализирани услуги - 21 367,18 лв. Това са разходи за доставки на офис консумативи (включително и за закупеното във Фаза 1 оборудване и компютърни конфигурации), материали и други пособия, необходими за административната работа на ЗПУИП ГКТ по управлението на проекта. В тези разходи са включени и разходи на обща стойност 1 713,24 лв. по договори, сключени по Фаза 1 - Договор № 11426/04.06.2021 г. и Договор № 11427/04.06.2021 г. със "Стемо" ООД относно доставка и техническо обслужване за срок от 3 г. на компютърни конфигурации и преносими компютри за нуждите на ЗПУИП ГКТ. Разходите по Фаза 2 се отнасят до услуги по гаранционно техническо обслужване за срок от 3 години след одобрение на доставеното във Фаза 1 оборудване. Конкретно за Договор № 11426/04.06.2021 г. за доставка на настолни компютърни конфигурации и Договор № 11427/04.06.2021 г. за доставка на преносими компютри за Фаза 2 остават разходите за 2-рата и 3-тата години от гаранционното обслужване“. За разходите по ТП/ОУ ДДС се начислява ДДС върху следните разходи: 1. Разходи за доставки на офис консумативи и специализирани услуги - към момента ДДС ставката е 20%. 2 028 854.50 234 790.46
Подготовка и приключване на проекта: В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности: - Изготвяне на актуализирана версия на Анализ „Разходи-Ползи“, включваща Фаза 1 и Фаза 2 от проекта и подготовка и подаване на Проектното предложение чрез електронната система ИСУН - Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и ПТС, съгласно който за проекти, които не са квалифицирани като „големи проекти“ по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Първоначално изготвеният Анализ „Разходи-Ползи“ е актуализиран от ЗПУИП ГКТ във връзка с изпълнението на проекта в две фази, като към настоящето Проектно предложение е приложена Актуализация 06.2023 г., рев.4 (03.2024 г.) - Подготовка на Заявителски материали, провеждане на вътрешни процедури по изготвяне и одобрение на документациите и провеждане на обществени поръчки с премет: "Реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, Втори етап - Приемно здание: строителство, изготвяне на работни чертежи и детайли, и авторски надзор“ по проект: „Реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора, Фаза 2“ и „Консултантска услуга за проверка за наличие на съществени и несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект съгласно чл. 154 от ЗУТ и съгласуване на работни чертежи и детайли, извършване на строителен надзор и управление изпълнението на договора за строителство на обект „Реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, Втори етап - Приемно здание". - (при необходимост) Изготвяне на актуализиран Финансов анализ във връзка с приключване и изследване на проекта. Предвид потенциала на проекта да генерира приходи и възможността за промени в политиката на предприятието по определяне на наемите на търговските обекти в гаровите комплекси Стара Загора и Нова Загора, както и други приходи от начисления, се предвижда да бъде извършена актуализация на Финансовия анализ. С актуализацията ще се потвърдят заложените финансови параметри на проекта, а в случай на установяване на нетни приходи по смисъла на чл.61 на Регламент (ЕС) 1303/2013 г., генерирани при изпълнение на операцията, които не са били отчетени при първоначалното определяне на потенциалните нетни приходи, същите ще бъдат приспаднати от допустимите разходи за операцията и размерът на предоставената безвъзмездна финансова помощ ще бъде коригиран. Предвидените разходи за тази дейност са на стойност 20 000 лв. Началото на тази дейност съвпада с началото на подготовка на документите по актуализираната версия на Анализ "Разходи-Ползи" - юни 2023 г., а краят - с края на проекта декември 2026 г. В дейността са включени допустими разходи от категория "Разходи за планиране и проектиране" на стойност 20 000 лв. и недопустими по Фаза 1 на стойност - 210 610 лв. 230 610.00 0.00
Строителство, изготвяне на работни чертежи и детайли и упражняване на авторски надзор : В тази дейност са включени заплащането на нови и вече извършени СМР, по подобекти, както следва: За гк Стара Загора: За проекта е изпълнен специфичния индикатори - подписан Акт, Приложение 15. Подписан е също и Акт, Приложение 16 и е издадено Разрешение за ползване. В тази дейност ще бъдат заплатени изпълнени дейности (приети с актове по Наредба № 3 след 01.2021г.) по ключови събития, които основно са свързани с възникнала необходимост от замяна на определен вид работа с друг. Тези СМР са изпълнени по Договор №6582/25.10.2019г. с предмет „Реконструкция на гаров комплекс Стара Загора – проектиране, строителство и авторски надзор“ с Изпълнител ДЗЗД „Европейска гара Стара Загора”. За гк Нова Загора: По обществена поръчка за реконструкцията на приемно здание на гаров комплекс Нова Загора" ще бъде изпълнено: • Реконструкция на съществуващото приемно здание, в съответствие с определените режими за опазване в Заповед № РД 9Д-3/02.11.2022 г. и инвестиционен проект в техническа фаза, съгласуван от Министерство на културата и одобрен от МРРБ със Заповед за изменение на издадено Разрешение за строеж № РС-41/01.06.2023 г. • Изграждане на вертикална планировка и озеленяване, вкл. паркинг за ЛНП за 2бр. автомобили. • Изпълнение на вътрешни и външни инсталации - ВиК, ОВК, Електрическа, Пожароизвестителна система, видеонаблюдение, контрол на достъпа и структурна кабелна система. • Реконструкция на прилежащата към приемното здание част от Първи перон. o 84,30м. от перона с цялостна дължина 131,13м. и с височина 550мм. над глава релса; o Осветление и отводняване на 84,30м. от Първи перон; o Монтаж на 84,30м. линеен гумен елемент по ръба на Първи перон. По отношение на фасадите се предвиждат следните дейности: • Направа на топлоизолираща хастарна мазилка и полагане на оцветена силикатна мазилка. • Възстановяване на първоначалния (автентичния) вид на фасадите по съхранена архивна документация. • Преизмазване с аналогична на автентичната фина мазилка, възстановяване на елементи от мазилковата декорация (рамки, пана, корнизи и пр.). Нанасяне на топлоизолационна боя. • КРР на козирките на северната и източната фасада и възстановяване на оригиналното им покритие. • Премахване на метални решетки на врати и прозорци, козирки, капандури и др. • Подмяна на улуците и водосточните тръби с идентични по оформление, материал и местоположение на оригиналните. • Възстановяване на съществуващата дървена дограма и поставяне на нови стъклопакети, при спазване на всички оригинални характеристики. • Изпълнение на архитектурно художествено осветление на фасадите. • Монтаж на обемни надписи, табели, паметна плоча и автентичен гаров часовник. Заедно със СМР в тази дейност се включва и изготвяне на работни чертежи и детайли и упражняване на авторски надзор. В дейността са включени допустими разходи от категории "Строителни работи", "Закупуване на машини, оборудване" и "Разходи за видимост, прозрачност и комуникация" на обща стойност 7 059 506,72 лв. (недопустими разходи по Фаза 1 - 9 919 612,92 лв. с включени разходи от "Ценова корекция"), разпределени по подобекти: - гк Стара Загора по Договор № 6582/25.10.2019г. - 2 817 466,42 лв. - гк Нова Загора - 4 242 040,30 лв., в която е включена и стойността от 20 000 лв. по договор №11216/28.08.2020 г. с "Инфра Про Консулт" за авторски надзор по изпълнени СМР по Фаза 1 от проекта (в разходна категория "Строителен надзор"). Разрешението за строеж за обекта № РС-26 е издадено на 31.03.2021 г., включително и за подобект „Реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони жп гара Нова Загора“, което означава, че всички дейности в обхвата на договора са изпълнени след 01.01.2021 г. Стойностите са определени на база: - за гк Стара Загора - реални стойности по Договор №6582/25.10.2019 г., - за гк Нова Загора - индикативна, изготвена на база представени Технически проект и обобщени КСС към него. В срока за изпълнение на дейността не е включен срокът за съобщаване на дефекти. 16 999 119.64 1 787 085.51
Упражняване на строителен надзор по ЗУТ и управление изпълнението на договорите за реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за строителство и авторски надзор. Разделена е на няколко поддейности, както следва: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството и управление на договорите за изпълнение; - Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни; - Актуализация на Технически паспорти; - Заключителни дейности. За подобект "Реконструкция на гаров комплекс Стара Загора" дейността ще се изпълнява по Договор № 6620/12.11.2019 г. от „Ен ЕКИП“ ЕООД. Като за Фаза 2 остава изпълнението на следните дейности: - Актуализация на техническия паспорт за Приемно здание, Изготвяне на технически паспорти на Пост 1 и Пост 2 и регистрация на изготвените технически паспорти; - Изготвяне на окончателен доклад след приключване на строително-монтажните работи съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ; - Подготвяне и окомплектоване на необходимите документи, в т.ч. и документацията по чл.175, ал.5 от ЗУТ и внасяне на същите в съответните ведомства във връзка с осигуряване на цялата документация за назначаване на приемателна комисия и въвеждане на обекта в експлоатация; - Изготвяне на окончателен доклад след завършване на обекта. Стартирането на тези дейности е след 01.01.2021 г., тъй като обхващат работи, които се изпълняват непосредствено преди и след подписването на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа, приложение № 15, подписан на 29.11.2023 г. и приложен към Проектното предложение. В дейността са включени допустими разходи от категория "Строителен надзор" на обща стойност 349 464,65 лв. (недопустими разходи по Фаза 1 - 538 814,80 лв.), разпределени по подобекти: - гаров комплекс Стара Загора - по Договор № 6620/12.11.2019 г. - 114 825,20 лв. - гаров комплекс Нова Загора - 234 639,45 лв., от които: - по Договор № 6653/10.12.2019 г. - 84 639,45 лв. - ще бъдат заплатени дейности, свързани с приключване на строителството за подобект „Реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони жп гара Нова Загора“ и оценка на съответствието по ЗУТ на техническия проект за подобект „Реконструкция на приемно здание и първи перон“. Разрешението за строеж за обекта № РС-26 е издадено на 31.03.2021 г., включително и за подобект, което означава, че всички дейности по упражняване на строителен надзор в процеса на строителство са изпълнени след 01.01.2021 г. (дейностите по оценка на съответствието на техническия проект за обекта, предхождащи издаването на Разрешението за строеж са заплатени във Фаза 1 – Първо междинно плащане). - по нова обществена поръчка за подобект "Реконструкция/реставрация на приемно здание" - 150 000 лв. 888 279.45 158 455.65
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС. Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект. Ще бъде извършена и независима оценка от нотифициран орган на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по проекта, съгласно Регламент (ЕС) № 402/2013 - необходимостта ще бъде определена от получените резултати от назначен от Генералния директор на ДП "НКЖИ" Съвет за управление на риска по проекта и инструкциите на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". В дейността са включени допустими разходи от разходна категория от Бюджет в ИСУН 2020 "Услуги, свързани с оценка на оперативна съвместимост, оценка на съответствие, ОВОС, одити, DNSH, климатична устойчивост, Натура 2000 и др." (разходна категория "Строителен надзор" в актуализрания АРП) на стойност 321 841,58 лв. (недопустими по Фаза 1 - 58 833,00 лв.), разпределени, както следва по подобекти: за гаров комплекс Стара Загора: - по Договор № 6369/29.01.2019 с "Тинса" ООД с предмет: "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост на проект за реконструкция на гаров комплекс Стара Загора" са предвидени плащания на стойност 199 445,60 лв. за следните дейности: - Доклад за съответствието със съществените изисквания за оперативна съвместимост на подсистема „Инфраструктура“ за етапите на проектиране, строителство и окончателно тестване на подсистемата; - Изготвяне на „ЕО сертификат за проверка на подсистема „Инфраструктура“ по отношение на ТСОС; - Техническо досие за подсистема „Инфраструктура“ по отношение на ТСОС; - Окончателен доклад. - По Договор № 6460/30.05.2019 г. с "Тинса" ООД с предмет „Независима оценка на пригодността за прилагане на процедурата за управление на риска на проект за реконструкция на гаров комплекс Стара Загора“ са предвидени плащания на стойност 32 250,00 лв. за следните дейности: - Предварителен доклад за оценка на безопасността, съгласно Приложение ІІІ на Регламент за изпълнение (ЕС) №402/2013; - Доклад за оценка на безопасността съгласно Приложение ІІІ на Регламент за изпълнение (ЕС) №402/2013; - Окончателен доклад. за гаров комплекс Нова Загора: - По Договор № 6354/15.01.2019 г. с "Тинса" ООД с предмет: "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост на проект за реконструкция на гаров комплекс Нова Загора" са предвидени плащания на стойност 58 315,40 лв. за следните дейности: - Доклад за съответствието със съществените изисквания за оперативна съвместимост на подсистема „Инфраструктура“ за етапите на проектиране, строителство и окончателно тестване на подсистемата; - Изготвяне на „ЕО сертификат за проверка на подсистема „Инфраструктура“ по отношение на ТСОС; - Техническо досие за подсистема „Инфраструктура“ по отношение на ТСОС; - Окончателен доклад. - По Договор № 6461/30.05.2019 г. с "Тинса" ООД с предмет „Независима оценка на пригодността за прилагане на процедурата за управление на риска на проект за реконструкция на гаров комплекс Нова Загора“ са предвидени плащания на стойност 31 830,00 лв. за следните дейности: - Предварителен доклад за оценка на безопасността, съгласно Приложение ІІІ на Регламент за изпълнение (ЕС) №402/2013; - Доклад за оценка на безопасността съгласно Приложение ІІІ на Регламент за изпълнение (ЕС) №402/2013; - Окончателен доклад. Началото на тази дейност съвпада с началото на Фаза 2 от проекта - 01.01.2021 г., а краят е април 2026 г. 380 674.00 231 695.60
Непредвидени разходи: Целта на дейността е подсигуряване на инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвидени на фаза технически проект и са възникнали в процеса на изпълнението на строителните работи. В тази дейност са включени допустими разходи от категория "Непредвидени разходи" на стойност 1 351 800,85 лв. (недопустими по Фаза 1 - 85 329,81 лв.), които разделени по обекти са, както следва: За гаров комплекс Стара Загора: - Непредвидени допълнителни строително-монтажни работи са изпълнени (одобрени с акт/протокол по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) след 01.01.2021 г., по Договор № 6582/25.10.2019 г. с предмет „Реконструкция на гаров комплекс Стара Загора – проектиране, строителство и авторски надзор“ с Изпълнител ДЗЗД „Европейска гара Стара Загора” на стойност 936 596,82 лв. За гаров комплекс Нова Загора: - Разходи за непредвидени допълнителни строително-монтажни работи на стойност 415 204,03 лв., които се равняват на 10 на сто от индикативните разходи за строително- монтажни работи. 1 437 130.66 248 012.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.