Изготвяне на ТО, ТП и ЕЕ: 1. Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация.
Избраният изпълнител изготвя обследване за енергийна ефективност в съответствие със разпоредбите на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Основна задача на обследването е да се установи консумацията на енергия, нивото на технологиите и управлението на обекта, икономията на топлинна енергия и топлосъхранение на сграда, съответствието със стандартите и нормативните изискванията за енергийна ефективност. На база направеното обследване се изготвя доклад и се издава сертификат за актуалното състояние на потреблението на енергия по реда на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В резултат на обследването се предлагат целесъобразни мерки за подобряване на енергийните характеристики на сградата, които да доведат до икономия на енергия, емисии СО и финансови средства.
2. Извършване на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал.3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт на сградата.
Избраният изпълнител извършва обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съотвествие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите (Наредбата). Обследването включва дейностите описани в чл. 21 от Наредбата. Докладът за резултата от обследването включва и техническите мерки за удовлетворяване на съществените изисквания към обследвания обект, както и предписания за недопускане на аварийни събития, които застрашават обитателите на строежа. Съставеният технически паспорт обхваща следните части - част А "Основни характеристики на строежа", част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", част В "Указания и инструкции за безопасна експлоатация". |
28 054.80
|
0.00
|
Инженеринг (проектиране, СМР, авторски надзор): Изпълнение на инженеринг (проектиране, извършване на СМР и авторски надзор) за внедряване на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда на бул. 23-ти Пехотен шипченски полк № 62, гр. Казанлък. В изпълнението се включват три дейности: Проектиране, Изпълнение на СМР и Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР. Дейностите ще бъдат извършени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП.
1. Проектиране
Изпълнителят изготвя инвестиционен проект във фаза "работен проект" за обекта. Проектът включва внедряване на всички мерки за енергийна ефективност, предписани в доклада от проведеното обследване за ЕЕ, по реда на ЗУТ, ЗЕЕ, Наредба №4/21.05.2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, както и друга свързана нормативна уредба. Работният проект съдържа всички необходими части, като изпълнителят изготвя КСС за целия инвестиционен проект и КС по всички части. Проектът включва изпълнение на мерки за достъпна архитектурна среда, както и всички енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност и имат пряк екологичен ефект.
2. Строително-монтажни работи
При изпълнение на СМР дейностите ще бъдат изпълнени в съответствие с одобрения инвестиционен проект по всички части, издадените строителни книжа, предложението за изпълнение на поръчката, условията на договора и всички нормативни актове, които уреждат дейностите при изпълнение на СМР. Строително-монтажните работи по внедряване на мерки за енергийна ефективност, включват:
- Топлоизолиране на външни стени
- Топлоизолиране на покрив
- Топлоизолиране на под
- Подмяна на дограма
- Мерки по осветление
- Мерки за оползотворяване на енергията от ВЕИ
- Мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
3. Авторски надзор
- осъществяване на авторски надзор, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ - от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта;
- присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на съответния проект, заверки при покана от страна на Възложителя;
- наблюдение на изпълнението на съответния строеж по време на целия период на изпълнение на строителните работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството;
- съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор;
- изготвяне на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обекта (при необходимост).
С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на инвестиционния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на строителната и екзекутивна документация за въвеждане на обекта в експлоатация. |
1 314 481.56
|
0.00
|
Строителен надзор и оценка на съответствието: 1. Извършване на оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите.
Оценката на съответствието на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 и чл. 166, ал. 1 от ЗУТ). Избраният външен изпълнител преглежда представения проект и с подписите на експертите си по части гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. При изготвянето на Комплексния доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект експертите по отделните части дават своите становища по всички необходими специалности. Прави се проверка на количеството и качеството на представената проектна документация и се подписват и подпечатват екземплярите на проекта, с което се гарантира, че той отговаря на техническите и нормативни изисквания. Комплексният доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект е задължително условие за издаване на Разрешение за строеж.
2. Осъществяване на строителен надзор (съгласно чл. 166 от ЗУТ) от лицензиран консултант по време на изпълнение на СМР.
В рамките на дейността по строителен надзор ще бъде извършена услуга свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строителни дейности, съгласно изготвен инвестиционен проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнението на строежа в съответствие с одобрения инвестиционен проект и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; извършване на оценка за достъпност на съответния строеж от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; извършване на оценка за енергийна ефективност в съответствие със законодателството; контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ при извършване на оценката на съответствието на инвестиционния проект и при упражняване на строителен надзор; контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със съответния строеж, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад, паспортизация и ще участва в процедурата по въвеждане на обекта в експлоатация. |
22 800.00
|
0.00
|
Издаване на разрешителни документи: Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, и заплащане на дължимите такси на съответните органи и експлоатационните дружества за съгласуване и одобряване на инвестиционния проект. |
2 018.40
|
0.00
|
Независима експертна оценка : Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР |
5 364.24
|
0.00
|
Въвеждане в експлоатация на обекта: Въвеждането в експлоатация на обекта (приемане на СМР), ще се удостоверява със съставяне и подписване на съответните актове и протоколи, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.Категорията на строежа е трета, т.е. строежът се въвежда в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
|
1 000.00
|
0.00
|
Организация и управление: При изпълнение на дейността се осигурява необходимия човешки и технически ресурс, чрез който се постига качествено и законосъобразно управление на проекта, съгласно изискванията на финансиращата страна. В рамките на дейността се изпълнява следното:
1. Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/.
2. Администриране изпълнението на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с
насоченост към постигане на набелязаните резултати.
3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта.
4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта.
5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график.
Всеки експерт от екипа в зависимост от своята квалификация ще допринасят към изпълнението на следните управленски функции:
1. изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта;
2. изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта;
3. управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта,
включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента;
4. управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията
на проекта и задължителните изисквания на договора за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство;
5. координация и контрол на външните изпълнители;
6. изготвяне на отчети, искане за авансово, междинни и окончателно плащания;
7. разкриване и докладване на нередности по проекта;
8. създаване и актуализиране на архив на проекта;
9. предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи;
10. управление на рисковете, съпътстващи изпълнението на проекта;
11. осигуряване на контрол и качество в работата;
12. координация и комуникация с Партньора по проекта. |
21 720.00
|
0.00
|
Информация и публичност: Целта на дейността е осигуряването на публичност и информираност относно финансовия принос получен по Националния план за възстановяване и устойчивост, както и разпространение на информация относно целите, дейностите и резултатите на проекта. Обществената, икономическа и екологична значимост на проекта изискват неговото пълноценно представяне и популяризиране още по време на изпълнението му.
Дейността ще се изпълни в съответствие с „Правила за комуникация и видимост за програмен период 2021-2027: Насоки към държавите-членки“ и указанията към Националния план за възстановяване и устойчивост.
Предвиждат се следните мерки:
1. Провеждане на 2 публични събития – начална пресконференция - за обявяване стартирането и представяне на проекта с неговите цели и очаквани резултати; заключителна пресконференция - при приключването на проекта за представяне на постигнатите резултати.
2. Публикации в интернет сайта на Община Казанлък - минимум 2 бр.
3. Доставка и монтаж на 1 брой информационна табела за многофамилна жилищна сграда на бул. "23-ти Пехотен Шипченски полк" № 62, гр. Казанлък. |
1 200.00
|
0.00
|