Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към разработването на иновативна платформа за медицински туризъм с уникални функционалности, каквато не съществува към момента на световния пазар. Платформата е облачно-базирана и дава възможност за персонализирано търсене от страна на потребителите-пациенти с цел да открият най-подходящия за тях доставчик на медицински услуги на база зададени от тях критерии и категории. Софтуерното приложение представлява своеобразен канал за персонална комункация и обмен на данни между пациенти и медицински лица от отдалечени точки по света.  

Разработваният по проекта иновативен продукт адресира нарастващия пазарен потенциал на индустрията за медицински туризъм в глобален мащаб.
Проектът включва следните дейности: 
I. Дейности, изпълнени от екипа на проекта в рамките на ефективно сътрудничество между предприятието-кандидат и ИПФ-гр. Сливен към ТУ-София:
- Извършване на приложни научни изследвания, тествания и изпитвания, свързани с разработването на иновативния продукт 
- Създаване и тестване на прототипа 

II. Дейности, изпълнени чрез външно възлагане
- Придобиване на ДМА и ДНА , необходими за разработване на продуктовата иновация;
- Наем на специализирано оборудване за целите на тестване и демонстриране на технологията в релевантна среда;
- Разработване на специализирани софтуерни модули за бета версия на иновативния продукт чрез възлагане на НИРД
- Визуализация на проекта.

Изпълнението на настоящия проект ще доведе до следните резултати:
-	Разработена бета версия на софтуерното приложение, която да може да бъде демонстрирана в релевантна среда 
-	Действащ висококвалифициран екип с капацитет за разработване на иновацията
-	Създадена НИРД инфраструктура за технологично обезпечаване на процеса на разработка
-	Осъществен трансфер на технологии между университета-партньор и предприятието-кандидат.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на изследвания и изпитвания, необходими за разработването на продуктова иновация - услуга (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 10 бр. експерти): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изследвания и изпитвания, необходими за разработването на продуктовата иновация - 10 броя експерти, от които 7 ще бъдат назначени на трудов договор от предприятието-кандидат, а останалите 3 - от партньора. Създаденият екип, обект на ефективно сътрудничеству между Медицински Център "Бюте" и Инженерно-педагогически Факултет Сливен към ТУ-София, ще извършва НИРД, като прилага т.нар. „Гъвкави Методологии” (от англ. „Agile Methodologies” – иновативен приом за ръководене и организация на софтуерните дейности, който залага на матрична организация на екипите и промотира адаптивно планиране с цел по-голяма гъвкавост по време на софтуерната разработка). Една от основните характеристики на "agile" екипите е тяхната мултидисциплинарност, което предполага включването на експерти от различни сфери на компетентност и осъществяването на органична връзка между тях, така че разработените функционалности да покриват максимално изискванията на бизнес потребителите (в случая на доставчиците на медицински услуги). В този смисъл, създаденият по проекта екип включва многостранна експертиза от медицински лица, финансист, уеб-дизайнер (от страна на кандидата МЦ "Бюте") и компютърни разработчици (от страна на партньора ИПФ - Сливен към ТУ-София). Експертите са предварително определени и ще бъдат назначени на трудов договор при стартиране на проекта, като поставените изисквания за образование, квалификация и опит, както и отговорностите и задълженията им, са описани за всеки експерт поотделно в т.9 ЕКИП от Формуляра за кандидатстване. В рамките на тази дейност, екипът по проекта ще извърши следното: - медицинските експерти: ще описват изискванията за софтуерната система от гледна точка на бизнес потребителите (доставчиците на медицински услуги) и потребителите-пациенти - в динамично променяща се среда - и ще следят за тяхното изпълнение на всеки един етап от софтуерната разработка; ще определят критериите за търсене, различните видове категории и взаимовръзките между тях, така че системата да предоставя на пациентите-потребители максимално точни резултати за доставчици на медицински услуги според зададените от тях критерии за търсене в платформата; ще създадат и управляват база-данни в администраторския панел; ще създадат система за верифициране на данните, предоставени от доставчиците на медицински услуги и допускането им до платформата. - уеб-дизайнерът и компютърните разработчици: ще изготвят обща спецификация за функционалността на продукта, в съответствие с която ще бъде разработено доказателството за концепция. Целта на доказателството за концепция е да докаже, че проектът е възможно да бъде имплементиран/реализиран от техническа гледна точка. Това ще бъде осъществено на база на изграждане на малък работещ прототип, който да трасира общата функционалност, както и някои от критичните и трудни за имплементиране елементи на системата. - финансовият експерт: ще извърши изготвяне на модел за billing система (за извършване на плащания през платформата); проучване на възможностите за трансгранично здравно обслужване в Европа съгласно Директива 2011/24/EU и изготвяне на финансови модели за плащане по клинични пътеки в рамките на ЕС; изготвяне на математически алгоритъм за изчисление на осреднени цени на медицински услуги по зададени категории за определен георграфски район. 489 713.52 0.00
Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработванетo на продуктовата иновация : В рамките на дейността ще бъдат придобити следните ДМА, необходими за разработването на продуктовата иновация: 4 броя настолни компютри, 6 броя преносими компютри, 1 брой сървър за хостинг на платформата, 1 брой бекъп сървър, 1 брой сървърен шкаф. Техническите спецификации на предвиденото за закупуване оборудване са подробно описани в Приложение Ж - Технически спецификации. Предвидените за закупуване компютри са необходими на членовете на проектния екип за самото разработване на софтуерната система. Сървърът е необходим, за хостване на платформата по време на нейното изграждане. Бекъп сървърът е необходим за съхранение на множество резервни копия с различна дата за периода на изработване на продуктовата иновация. Сървърен шкаф е необходим за групирането и съхранението на двата сървъра. Размерът на инвестицията за тази дейност е определен въз основа на пазарни цени и приложена индикативна оферта. В бюджета са заложени цени с включено ДДС, тъй като ДДС е допустим разход по този проект. Стъпки за изпълнение на дейността: - избор на изпълнител за придобиване на ДМА (от 1ви до 2ри месец); - сключване на договор и придобиване на ДМА (от 2ри до 3ти месец). 84 173.06 84 000.00
Придобиване на специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктовата иновация.: В рамките на дейността ще бъдат придобити 10 броя лицензи за софтуер за управление на задачите и процесите при разработката на уеб-базиран софтуерен продукт, необходими за разработването на продуктовата иновация. Функционалните характеристики на предвиденият за закупуване софтуер са подробно описани в Приложение Ж - Технически спецификации. Предвидените за закупуване лицензи за софтуер са необходими на членовете на проектния екип за самото разработване на софтуерната система. Софтуерът осигурява възможност за постоянна комуникация, плановост и обмен на данни между членовете на екипа, както и оставя следи за целия работен процес. Софтуерът ще бъде използван за съставянето на задачи от членовете на екипа и проследяване на изпълнението им. Софтуерът е от съществено значение за изпълнението на задачите, свързани с реализирането на проекта. Размерът на инвестицията за тази дейност е определен въз основа на пазарни цени и приложена индикативна оферта. В бюджета са заложени цени с включено ДДС, тъй като ДДС е допустим разход по този проект. Стъпки за изпълнение на дейността: - избор на изпълнител за придобиване на ДНА (от 1ви до 2ри месец); - сключване на договор и придобиване на ДНА (от 2ри до 4ти месец). 94 800.00 94 800.00
Създаване и тестване на прототип , свързан с разработването на продуктовата иновация : В рамките на тази дейност екипът ще разработи базова функционалност на продукта и план за тестване. Планът за тестване ще съдържа всички тестови сценарии, с успешното преминаване на които ще се удостовери, че прототипът отговаря на изискванията и функционира съгласно техническата и функционална спецификация. Компютърните разработчици ще обезпечат фактическото програмиране на софтуерното приложение, в това число изготвяне на обща спецификация за функционалността на продукта, дефиниране на обща архитектура на продукта, осигуряване на продуктивна работна среда (инфраструктура за запазване на кода, тестване и непрекъснато интегриране и създаване на продукта), регулярно изготвяне („такт”/”спринт” базирано) на детайлен план за разработка на продукта, регулярно („такт”/”спринт” базирано) разработване на планираната функционалност, разработване на опитен образец (бета версия) на продукта. Медицинските експерти и финансистът ще извършват тестовете в съответните им области на компетентност с цел валидиране на разработената технология. Ръководителят на проекта ще осъществява непрекъснат контрол върху функционалностите на системата и съответствието им с изискванията на потребителите. В рамките на дейността ще бъде възложено на външен/ни изпълнител/и да разработи/ят: - Софтуерен модул за търсене на самолетни билети и хотели според локацията на клиента и избраното медицинско заведение. Модулът ще калкулира цена за цялостното пътуване и престой на пациента. - Софтуерен модул за комуникация между пациент и доктор. Модул ще съдържа аудио-визуална комуникация между двамата, разменяне на чат съобщения и запазване на лог история, както и обмен на файлове в реално време (епикризи, документи за самоличност, здравни картони и др.) . Гореописаните разработки ще бъдат обект на външно възлагане поради следните фактори: - това са вторични функционалности, добавящи висока стойност към продукта; - разработването на тези функционалности изискват специфични индустриални/продуктови умения; - веднъж разработени, тези функционалности не трябва да се променят динамично след това. В този смисъл, не би било целесъобразно и устойчиво да се наема тясно специализиран експертен и съответно ръководен персонал за разработването на допълнителните модули, чийто капацитет след това не може да бъде оползотворен. В рамките на дейността ще бъде наето (за 3 месеца) специализирано оборудване - 4 броя мобилни телекомуникационни устройства за тестване и демонстриране на разработваната технология в релевантна среда. Специализираното оборудване е необходимо с цел да бъде тестван модулът за комуникация между пациент и доктор, в това число и отличителната функционалност на платформата, която дава възможност на софтуерната система да приема данни от дистанционно разположена телемедицинска апаратура, чрез която пациентът да измери свои основни витални и кръвни параметри в реално време като аускултация, ЕКГ, сатурация, кръвна захар, кръвно налягане и др. Чрез наетото телемедицинско оборудване ще се изгради реална тестова среда за разработката на продукта при иницииране на симултантни комуникации между пациент и доктор с цел да бъде валидирана технологията при различни тестови сценарии. Стъпки за изпълнение на дейността: I. Външно възлагане на НИРД: - избор на изпълнител/и за разработване на специализиран/и софтуерен/ни модул/и (от 10ти до 13ти месец); - сключване на договор/и и приемо-предаване на специализирания/те софтуерен/и модул/и (от 13ти до 22ри месец). II. Наем на оборудване от външен изпълнител: - избор на изпълнител/и за наемане на специализирано оборудване (от 16ти до 18ти месец); - сключване на договор/и и приемо-предаване на специализраното оборудване (от 18ти до 21ви месец). Размерът на инвестицията за дейността, обект на външна услуга, е определена въз основа на пазарни цени и приложена индикативна оферта. В бюджета са заложени цени с вклчено ДДС, тъй като ДДС е допустим разход по този проект. 268 995.20 221 841.76
Визуализация на проекта : Предвидените по проекта мерки за публичност и информираност, които ще бъдат приложени от бенефициента и партньора, са в съответствие с правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В рамките на проекта ще бъдат реализирани следните дейности, осигуряващи визуализация и публичност на проекта: 1. Изработване на 3 броя обозначителни плакати (поне размер А3) – един за предприятието-кандидат и 2 за партньора, в които ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатите ще бъдат поставени на видно за обществеността място, като например в офиса на кандидата или във входа на сградите на партньора. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. Изработване на 20 броя стикери за визуализация, които ще бъдат поставени на всеки един актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 3. Предприятието-бенефициент и партньорът ще упоменават финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът и партньорът ще оповестяват, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. 4. По време на изпълнението на проекта бенефициентът и партньорът ще информират обществеността за получената от ЕФРР подкрепа като включат на интернет страницата си, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и откроят финансовата подкрепа от ЕС; 0.00 1 620.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.