Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е да осигури достъп до заетост и възможност за социално включване и професионална интеграция на лица от уязвими групи на пазара на труда, чрез създаване на ново общинско предприятие (ОП) „Социални дейности“ в община Никола Козлево. В структурата на предприятието ще има две направления: Озеленяване и Обществена трапезария. 
Никола Козлево е една от общините с най-висока безработица в България (45% към 31.08.2017 г.). Това налага създаването на икономически устойчиво социално предприятие (СП), което да наеме на работа лица от най-големите целеви групи: продължително безработни; безработни младежи и безработни над 54-годишна възраст. 
Основни дейности в проекта са: 1.Създаване на ОП „Социални дейности“. Управление и публичност.; 2.Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвими групи за включване в заетост; 3.Ремонт на помещения; 4.Доставка на оборудване и обзавеждане; 5.Назначаване на екип на СП, оценка, подбор и наемане на работа на лица от целевите групи и наставници; 6. Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на ОП „Социални дейности“; 7.Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи. 
В началото на проекта ще се проведе мотивационно обучение за 32 безработни лица, които ще бъдат назначени на работа в СП за 12 месеца. В Обществената трапезария ще бъдат наети 14 лица, а в дейност „Озеленяване“ - 18 лица. За първите 6 месеца от заетостта, 5 лица от целевата група ще работят и като Наставници на останалите. В СП ще бъдат назначени и служители, извън целевата група: Директор и Счетоводител. За правни услуги по проекта ще бъде нает Юрисконсулт. С целевата група ще работят Психолог и Специалист социални дейности. Предвижда се СМР на помещения - общинска собственост, за нуждите на трапезарията и закупуване на необходимото оборудване, материали и консумативи. След приключване на проекта СП ще продължи дейността си като 16 лица от целевата група ще останат на работа за минимум още 6 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на общинско предприятие „Социални дейности“. Управление и публичност на проекта.: Дейност 1 включва всички процедури по създаване, регистрация, подготовка и стартиране на дейността на новото социално предприятие и осигуряване на успешното изпълнение на проекта. За дейността ще отговаря Ръководителя на проекта, който ще работи през целия период на изпълнението му - 16 месеца. Цели на дейността: - Да се създаде ново общинско социално предприятие (СП) в Община Никола Козлево, което да осигури защитена заетост за безработни лица от уязвими групи на пазара на труда; - Да се обезпечи успешната реализация на проекта с човешки ресурси за добра организация, управление, контрол и отчетност; - Да се назначат Консултанти по проекта - Юрисконсулт, Психолог и Специалист социални дейности; - Да се информират целевите групи и обществеността за проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 1.1. Назначаване на Ръководителя на проекта, посочен в Точка 9 - Екип на Формуляра за кандидатстване. Той ще инициира създаването и регистрацията на Общинското социално предприятие и ще отговаря за точното изпълнение, отчитането на заложените дейности и комуникацията с Управляващия орган до приключването на проекта. Веднага след сключване на Договора за БФП, Кметът на Общината ще назначи Ръководител на проекта. 1.2. Изготвяне на Правилник за дейността, структурата, числения състав и управлението на предоставеното имущество на общинското предприятие "Социални дейности" в две направления - "Озеленяване" и "Обществена трапезария". Първата задача на назначения Ръководител е заедно с юристите на Общината да изготви Правилник за дейността на общинското социално предприятие. Предметът на дейност на СП ще бъде: приготвяне на топла храна, доставка на храна по домовете, поддръжка, косене и оформяне на зелени площи, затревяване, засаждане на цветни лехи в паркове и градинки, прочистване на дерета, поддръжка на гробищни паркове, чистене на сняг и опесъчаване на тротоари и алеи, пролетно почистване, резитба на клони и почистване на есенни листа. 1.3. Вземане на Решение от Общински съвет – Никола Козлево. Кметът ще внесе Докладна записка за създаване на СП в Общинския съвет. Съгласно изискванията на чл. 52 и чл. 53 от Закона за общинската собственост, Общинският съвет ще вземе Решение за създаване на предприятието и ще одобри Правилника за дейността му. 1.4. Регистрация на новото общинско предприятие в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. След влизане в сила на Решението на Общинския съвет, ще се предприемат действия за регистрация на новосъздаденото общинско СП в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. Икономическата дейност на предприятието ще попада в раздел - Административни и спомагателни дейности, Код по КИД-2008 – 81.30 - Оформяне и поддържане на озеленени площи. 1.5. Наемане на трудови договори на консултанти, необходими за обезпечаване качественото изпълнение на проекта, осигуряване на правни услуги и задоволяване потребностите на целевата група от психологическа и социална подкрепа, както следва: Юрисконсулт, Психолог и Специалист социални дейности. 1.6. Информиране на Дирекция „Бюро по труда“, целевите групи и обществеността за дейностите по проекта. На този етап се предвижда Ръководителят на проекта да осъществи контакти с бюрото по труда и да информира експертите за целевата група, към която е ориентиран проекта, за да се започне подготовката и подбора на участници в проектните Дейности - 2, 5, 6 и 7. На този етап ще се информират и представителите на избраната целева група - чрез медиите, Интернет, обяви за предстоящото набиране на участници в проектните дейности и възможността за осигуряване на заетост. Ще се информира и обществеността за проекта и финансовата помощ на ЕСИФ. 0.00 101 433.14
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Дейност 2 включва провеждане на обучение за психологическо подпомагане и мотивиране на 32 безработни лица от целевите групи по проекта, както следва: продължително безработни лица; безработни младежи и безработни над 54-годишна възраст. Цели на дейността: - Да се осигури психологическа подкрепа и да се мотивират безработни лица от уязвимите групи за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост; - Да се повиши самооценката на безработните лица и способността им за справяне със стреса; - Да придобият лицата от целевата група знания и умения за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията и изискванията на трудовия пазар. Подборът на лицата, които ще бъдат включени в дейностите за психологическо подпомагане и мотивиране ще бъде извършен при спазване на предварително определени критерии и подход. Обучението ще се проведе в рамките на 30 учебни часа – 5 дни по 6 учебни часа на ден. Лектори ще бъдат назначените по проекта консултанти - Дипломиран Психолог, Специалист социални дейности и Юрисконсулт. Мотивационното обучение е необходимо за подобряване на емоционалното състояние на лицата от уязвимите групи, за повишаване на самочувствието, увереността и мотивацията им за водене на независим живот. Без преодоляване на липсите в социално-емоционалното си развитие и психологическа подкрепа, хората от рисковите групи няма да придобият мотивация за развитие на трудови и професионални умения. Целта на обучението е да повиши дисциплината и ангажираността на безработните като им даде знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и засили мотивацията им за активно поведение в търсенето на работа. В лекционния курс ще бъдат застъпени следните теми: Формиране на социални умения при търсене на трудова заетост; Повишаване на самооценката на търсещите работа лица; Изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодатели; Подготовка на документи за кандидатстване за работа; Трудово-правни отношения; Здравословни и безопасни условия на труд; Роля на осигуряването при социална изолация и бедност; Влияние на планирането на месечните приходи и разходи върху начина на живот; Лицата ще бъдат обучавани в умения за организация на времето на работното място, ще изслушат лекции за решаване на междуличностни конфликти в работния процес и др. По време на обучението ще се решават казуси и ще се проведат ролеви игри. В края на обучението участниците ще попълнят тестове за индивидуална оценка на получените знания, умения, мотивация за работа и анкетни карти за обратна връзка, в които ще посочат степен на удовлетвореност от проведения курс и лекторите. След подбор, извършен в Дейност 5 на проекта, 32 лица ще бъдат наети на работа в Дейност 6 за 12 месеца в новото общинско предприятие “Социални дейности” на Община Никола Козлево. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 2.1. Провеждане на информационни срещи с лица от целевата група със съдействието на Бюрото по труда. 2.2. Подаване на Заявления от лицата по предварително изготвен образец, в който ще се посочват задължително: трите имена, възраст, професия, квалификации, продължителност на регистрацията в Бюрото по труда, професионален опит/трудов стаж и друга информация. 2.3. Оценка на подадените заявления и подбор на 32 лица, които да бъдат включени в мотивационното обучение. Предимство ще имат лицата с опит в дейности и длъжности, съответстващи на дейността на създаденото общинско социално предприятие в двете му направления -„Озеленяване“ и „Обществена трапезария“. 2.4. Провеждане на интервюта с всички одобрени участници за установяване на тяхната мотивация и нагласите им за включване в заетост. 2.5. Изготвяне на обучителни материали и презентации от Консултантите - Психолог, Специалист социални дейности и Юрисконсулт. 2.6. Провеждане на мотивационното обучение. 0.00 0.00
Ремонт на помещения за дейността на социалното предприятие: Дейност 3 включва извършването на строително-монтажни работи на помещения, общинска собственост, които ще се ползват за нуждите на обществената трапезария на новото общинско предприятие „Социални дейности” в Община Никола Козлево . Цели на дейността: - Да се създаде материално-техническа база за осъществяване дейността „Обществена трапезария“ в новото ОСП на Община Никола Козлево; - Да се отговори на санитарно-хигиенните изисквания за дейността и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; - Да се проведе законосъобразна процедура за външно възлагане на СМР дейностите. За осъществяване дейността „Обществена трапезария“ на предприятието, кандидатът ще предостави част от собствен недвижим имот, представляващ приземен етаж в административната сграда на Община Никола Козлево. Помещенията с обща площ 300 кв.м. включват: столова (141 кв.м.), топла кухня (61 кв.м.), 6 броя складови помещения (50 кв.м.), офис, съблекални за персонала и санитарни възли. Ремонтните дейности са необходими, за да се обезпечат подходящи санитарно-хигиенни условия за работата на обществената трапезария и да се отговори на изискванията на законодателството за здравословни и безопасни условия на труд на наетите лица. Обновената материално-техническа база ще се използва от потребителите на услугите, персонала и работниците в направление „Обществена трапезария“ за столово хранене, провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В офиса на предприятието ще се провеждат и срещите на работниците с Психолога и Специалиста социални дейности в рамките на проектна Дейност 7 - Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи. В момента на кандидатстване с настоящото проектно предложение описаните помещения не се използват от Община Никола Козлево, но се нуждаят от ремонтни дейности, освежаване и обзавеждане, за да заработи новата обществена трапезария. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Избор на изпълнител за СМР - дейностите по проекта. 3.2. СМР - дейности /текущ ремонт/ за обновяване на помещенията. 0.00 10 844.05
Закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане за дейността на социалното предприятие: Дейност 4 включва избора на изпълнители, закупуването и доставката на необходимото оборудване, обзавеждане и инструменти за дейността на ОП „Социални дейности” в двете му направления - „Озеленяване“ и „Обществена трапезария“. Цели на дейността: - Да се осигури необходимото професионално оборудване и обзавеждане за нуждите на ОП „Социални дейности“ на Община Никола Козлево. - Да се проведат законосъобразни процедури за доставката на оборудването и обзавеждането. Предвиждаме за дейността на социалното предприятие, с оглед броя на ангажирания персонал и работници да бъде закупено следното оборудване и обзавеждане по направления: I. Градинска техника, оборудване и инструменти за дейността на направление „Озеленяване“, в което ще бъдат наети на работа 18 лица от целевата група на длъжности „Работник в озеленяването“. II. Професионално кухнеско оборудване, обзавеждане и специализиран автомобил за разнос на топла храна за дейността на направление „Обществена трапезария“. В това направление ще бъдат наети на работа 14 лица от целевата група на следните длъжности: „Главен готвач"-1, „Помощник готвач“ -2, „Готвач“ - 3, „Работник кухня“-3, „Мияч съдове“ – 2, „Шофьор, лекотоварен автомобил“ – 1, „Разносвач на храна“ -1 и „Касиер, домакин“ -1. Необходимостта от закупуване на посоченото оборудване и обзавеждане се обуславя от предмета на дейност на двете направления в социалното предприятие. За направление „Озеленяване“: поддръжка, косене и оформяне на зелени площи, затревяване, засаждане на цветни лехи в паркове и градинки, прочистване на дерета, поддръжка на гробищни паркове, чистене на сняг и опесъчаване, пролетно почистване, резитба на клони и почистване на есенни листа. За направление „Обществена трапезария“: приготвяне на топла храна за консумация на място в столовата и разнос по заявка до домове, училища, офиси и работни места във всичките 11 села на общината. Населението на община Никола Козлево към 31.12.2016 г. е 6 135 жители. Към настоящия момент няма дестваща социална услуга Домашен социален патронаж. По наши данни в рамките на общината има над 160 лица с висок процент на трайни увреждания или в невъзможност за самообслужване, които са потенциални потребители на новосъздадената трапезария. Услугата на новата обществена трапезария - разнос на топла храна по домовете, училищата и работните места е насочена към цялото население на общината, тъй като в повечето села няма заведения за обществено хранене. Направено проучване сред жителите на общината показва, че има потребност и интерес от кетъринг услуги за доставка на храна, което гарантира икономическата устойчивост на новото ОСП. Община Никола Козлево не разполага със собствено МПС, което да бъде подходящо за разнос на храна и за това предвиждаме закупуване на специализиран лекотоварен автомобил по проекта. Капацитетът на новата трапезария ще бъде 400 лица на ден, като 50% от тях ще ползват услугата - разнос на храна, за която е необходим новия автомобил. Планираното за закупуване оборудване и обзавеждане като видове и количества ще гарантира качественото изпълнение на посочените дейности и ще обезпечи нормалната работа на наетите лица в социалното предприятие. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Избор на изпълнители за доставката на професионално оборудване и обзавеждане. 3.2. Доставка на оборудването и обзавеждането. 3.3. Описване на закупеното оборудване и обзавеждане в инвентарната книга на новото предприятие „Социални дейности“ на Община Никола Козлево. 0.00 166.91
Назначаване на екип на СП, оценка, подбор и наемане на работа на лица от целевите групи и наставници: Дейност 5 включва назначаване на екип на СП - Директор и Счетоводител, лица извън целевата група, извършване на подбор по предварително определени критерии и наемане на работа в СП на 32-те лица от целевата група, преминали мотивационно обучение в Дейност 2 на проекта. Цели на дейността: - Да се обезпечи СП с човешки ресурси - екип на СП, работници за двете направления – “Озеленяване” и “Обществена трапезария” и наставници; - Да се осигури достъп до заетост, социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица; - Да се подобри качеството на живот на лица от целевата група, чрез наемането им на работа в сферата на социалната икономика. Пет от наетите работници – лица от целевата група ще бъдат ангажирани и като наставници на останалите за 6 месеца. Наставниците ще притежават опит в същите или сходни дейности минимум 3 месеца. Всички служители ще бъдат назначени на трудови договори за 12 месеца, каквато е и продължителността на задължителната Дейност-6 в проекта. Кметът на Общината ще назначи Директора, а останалите служители ще бъдат назначени на работа от Директора на СП. Директорът е пряко подчинен на Кмета, а останалите служители са подчинени на Директора. Назначаването на екип на СП и работници от целевата група произтича от необходимостта да се осигури функционирането на предприятието - ръководство и организация на дейността; счетоводна отчетност и архив на документи; физическо и практическо осигуряване и подпомагане на ежедневната работа в двете направления. Екипът на СП ще отговарят за създаване на добра организация на дейността, разпределение на ежедневните задачи между работниците, обезпечаване на необходимите материали и консумативи. Подборът на 32 лица от целевата група ще се извърши от Комисия, в която ще участват: Ръководителя на проекта, Психолог, Специалист социални дейности и Юрисконсулт. След като бъдат обявени свободните работни места и изискванията за длъжностите, желаещите ще подават заявления/молби за наемане на работа по предварително изготвен образец. Минималните изисквания за заемане на длъжностите и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 5. Допълнителна тежест при подбора на лицата, които ще бъдат назначени на работа ще имат точките, получени на тестовете за индивидуалната им оценка, поставени в края на Мотивационното обучение (Дейност 2). За подбора на лица от целевата група ще се използват следните критерии: 1) Лицето да е преминало мотивационното обучение по Дейност 2 на проекта; 2) Лицето да има минимум начално или основно образование; 3) Лицето да покрива минималните изисквания за заемане на длъжността по длъжностна характеристика. Опита в длъжността, за която кандидатства лицето ще се счита за предимство. След подбора лицата ще бъдат поканени за събеседване с Комисията и сключване на трудови договори за назначаване на работа в СП. Ако някое от лицата се откаже или Комисията прецени, че няма да се справи с работата, ще бъде поканено следващото лице от списъка. Дейност 5 ще се изпълнява в 3-ти и 4-ти проектен месец. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 5.1. Провеждане на конкурс, подбор и назначаване на Директор на Общинското социално предприятие и Счетоводител. 5.2. Определяне на Комисия за оценка и подбор на лица от целевата група. 5.3. Обявяване на свободни работни места в СП. 5.4. Подаване на Заявления/Молби за наемане на работа от лицата преминали мотивационен курс по Дейност 2. 5.5. Подбор на лицата по предварително определени критерии и подход. 5.6. Поетапно сключване на трудови договори и назначаване на избраните 32 лица на съответните длъжности. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на общинско предприятие „Социални дейности“ : Дейност 6 включва практическото осъществяване на трудова заетост от наетите лица от целевата група и функциониране на общинското СП за период от 12 месеца. Наетият в Дейност 5 екип по проекта и лица от целевата група ще започнат работа в СП в 5-тия проектен месец и ще работят до 16-сти месец включително. Дейност 6 започва да се изпълнява от първия работен ден на наетите на работа в СП лица. Цели на дейността: - Да се осигури защитена заетост в сферата на социалната икономика за 12 месеца на 32 лица от уязвими групи на пазара на труда ; - Да се придобият трудови навици от рискови групи безработни; - Да се подобри качеството на живот на лицата от целевата група и техните семейства; - Да се създаде икономически устойчиво общинско социално предприятие в две направления „Озеленяване” и „Обществена трапезария”; - Да се подобри жизнената среда и облика на населените места в община Никола Козлево, чрез поддържане на зелените системи. - Да се осигури достъп до услугата - доставка на храна по домове, училища и работни места за голям брой нуждаещи се в общината. - Да се намали високата безработица в община Никола Козлево. При постъпването на работа всяко лице ще получи длъжностна характеристика, изготвена от Юрисконсулта и одобрена от Директора. Всички лица ще бъдат инструктирани за правилата за безопасност на труда и ще бъдат снабдени с работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъде изготвен Правилник за вътрешния трудов ред в СП. Ще бъде извършено наблюдение, анализ и оценка във връзка с условията на труд на всички работещи от Служба по трудова медицина, с цел осигуряването на безопасни условия на труд и превенция на риска за здравето. За нормалното функиониране на СП ще се извършват периодични доставки на консумативи и материали. Предвидени са и режийни разходи за ел.енергия, вода и гориво за доставка на храна. Лицата от целевата група ще бъдат разпределени в двете направления, както следва: 18 в отдел „Озеленяване“ и 14 в отдел „Обществена трапезария“. С постъпването на работа те ще се запознаят със своите наставници. Работниците в озеленяването ще бъдат лица от всички населени места на общината и ще обслужват райони по местоживеенето си. Те ще ползват помещения в кметствата на населените места, където ще бъдат обособени съблекални и складове за инструменти и инвентар. Тримата наставници ще работят паралелно с по 5 озеленители от няколко съседни населени места. Работниците в трапезарията ще упражняват трудовата си дейност в ремонтирана по проекта база на столова, в приземния етаж на административната сграда на Община Никола Козлево. Там ще бъде оборудвана професионална кухня за приготвяне на храна, столова, съблекални, офис, складове и санитарни възли. Двамата наставници ще работят на място в кухнята всеки с по 6 лица. Етапите за изпълнение на Дейност 6 са следните: 6.1. Стартиране и организиране на работата на СП. 6.2. Осъществяване на дейността на СП в двете му направления „Озеленяване” и „Обществена трапезария”. При функционирането на СП ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. Дейността на СП гарантира и спазването на принципа за устойчиво развитие и опазване на околната среда. Дейностите в направление „Озеленяване“ предвиждат специфични мерки, насочени към подобряване на състоянието, разширяване и поддържане на зелените системи в общината, превенция на риска от природни бедствия и други. Участието на лицата от уязвими групи в тези дейности ще допринесе за повишаване на тяхното екологично съзнание. 0.00 272 398.18
Социална и професионална интеграция на наетите в социалното предприятие лица от уязвими групи: Дейност 7 включва работата на Консултантите - Психолог и Специалист социални дейности с наетите на работа в СП 32 лица от целевата група за период от 12 месеца. Цели на дейността: - Да се подпомогне социалната и професионална интеграция на наетите лица от целевата група в работата на СП; - Да се поддържа трудовата мотивация на лицата от целевата група и да се насърчава и контролира спазването на трудовата дисциплина; - Да се осигури психологическа помощ и социална подкрепа на лицата от рискови групи по време на заетостта при индивидуален подход. Подкрепата на работното място чрез социална работа и психологическо консултиране ще се базира на потребностите на всеки отделен индивид от целевата група като се цели да се постигне комплексно въздействие, водещо до реализирането на пазара на труда и повишаване качеството на живот. Консултациите с двамата специалисти ще се осъществяват по предварително одобрен план-график от Ръководителя на проекта и Директора на СП. На всяко лице от целевата група, на база на оценката от преминатото в Дейност 2 мотивационно обучение и проведено събеседване ще бъде изготвена индивидуална трудово-терапевтична и интеграционна програма, съобразена с неговите нужди и потребности. Всеки от Консултантите ще работи минимум 10 часа на месец в изпъление на индивидуалните трудово-терапевтични програми. По този начин всеки работник от целевата група, нает в СП ще има ежемесечни срещи с Психолога и Специалиста по социални дейности. При необходимост ще се провеждат и групови консултации, ролеви игри за решаване на междуличностни конфликти, работа в екип, общуване в група и други на мястото на упражняване на специфичната трудова дейност. За изграждане на добри отношения в екипа на СП, ще се организират различни занимания в свободното време на лицата. Необходимостта от тази последваща психологическа и социална подкрепа на лицата произтича от техните специфични проблеми, нужди и потребности. Работата с Консултантите ще им помогне да развият умения за самостоятелен живот, да се интегрират в колектива на СП, да усвоят упражняваната професия и да формират трайни трудови и социални навици за явяване на работа, спазване на трудовата дисциплина и правилата за безопасност на труда, развитие на уменията за общуване и работа в група и други. Етапите за изпълнение на Дейност 7 са следните: 7.1. Изготвяне на индивидуални трудово - терапевтични и интеграционни програми. 7.2. Провеждане на индивидуални и групови консултации за изпълнение на интеграционните програми и оказване на психологическа и социална подкрепа на наетите в СП лица от целевата група. При работата с целевата група по Дейност 7 ще се спазват хоризонталните принципи на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 6 124.99

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.