Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е разработено в отговор на проблемите, породени от наличието на голям брой млади хора в община Бяла Слатина, които не учат, не работят и не желаят да си търсят работа. Основните причини за неактивност на младите хора са липсата на квалификация, умения и трудов опит. Ниската пригодност за заетост е основна пречка за реализация на младежите на пазара на труда. От друга страна, шансовете за реализация на неактивните младeжи без посредничество и подкрепа са минимални. В последните две години, броят на икономически неактивните младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. на територията на община Бяла Слатина продължава да расте. Това наложи разработването на настоящото проектното предложение, с което се цели достигане до неактивните младежи и работа с тях. Изпълнението на проекта ще позволи откриването на тези млади хора, мотивирането им и осигуряване на по-добра перспектива за реализация на пазара на труда. Чрез проекта ще се даде шанс на младежите за включване на пазара на труда. Целевата група на проекта са неактивни лица и младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. В резултат от изпълнението на проекта се очаква:
- Активиране на младежи до 29 г., които не работят, не учат и не са регистрирани в дирекция “Бюро по труда”;
- Интегриране на пазара на труда на младите хора на възраст до 29 г.;
- Подобряване пригодността за заетост на младежи до 29 годишна възраст;
- Социално включване на неактивни младежи на възраст до 29 г.
Стимулирането на активно поведение сред лицата от целевите групи ще се осигури чрез изпълнение на следните дейности: 
1. Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст;
2. Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация;
3. Субсидирана заетост. 
Извън тях, за успешното и ефективно изпълнение на проекта, както и за разпространение на резултатите, се предвиждат следните дейности:
1. Организация и управление на проекта;
2. Информиране и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел успешно и качествено изпълнение на дейностите по проекта и законосъобразно изразходване на средствата. За постигането на тази цел ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта (ЕОУП), който ще отговаря за постигане на целите и за гарантиране на успешната реализация при спазване на хоризонталните принципи. Екипът за организация и управление ще отговаря за: - организиране и управление на дейностите по проекта; - изпълнение на договорите с доставчици и изпълнители; - извършване на периодичен мониторинг и наблюдение на напредъка; - отчитане на проекта, изготвяне на междинни, технически и финансови доклади, справки и др.; Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта, ще се създават и се съхраняват по посочените от българското и общностното законодателство, начини и срокове, визуализирани с името на проекта, знамето на ЕС, логото на ЕСФ, съгласно Насоките за информиране и публичност на ОПРЧР. Във връзка с администриране и отчитане на проекта, ЕОУП ежемесечно ще изготвя отчети, справки, доклади и др. Непосредствено след началото на проекта ще бъде изготвен подробен план за действие, ще бъде планирано изпълнението на дейностите в детайли, в съответствие с тяхната последователност, заложена в план-графика за изпълнение на проекта. Ще бъдат разпределени конкретните задачи между членовете на екипа. Основният подход, който ще бъде приложен при изпълнение на дейностите по управление на проекта е: - Планиране; - Организиране на ресурси за изпълнение на дейностите; - Контрол върху изпълнението и при необходимост актуализация на предварителния план. 30 420.80 26 438.00
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст: Точното идентифициране на младежите от целевите групи и определянето на техните специфични потребности е задължително условие за правилното насочване към мерките за тяхното активиране, обучение и заетост. Предвид това, основен акцент при изпълнението на дейността е улесняване на комуникацията с младежите. За целта се предвижда използването на специфични техники и инструменти за идентифициране на младежите от целевите групи, съобразно техните социално-демографски характеристики. Основен риск още в самото начало по идентифицирането на младежите е осъществяването на контакт с тях. С оглед на това, подходът, който ще се използва включва: 1. Събиране на информация за осъществяване на контакт с младежите Първоначално ще се ползват данни, с които разполага общинска администрация Бяла Слатина, дирекция „Социално подпомагане“, дирекция „Бюро по труда“, НПО, училищата на територията на община Бяла Слатина, ромски медиатори. На база на предоставената информация ще се извърши анализ и ще се определят различни социални под-групи неактивни младежи. 2. Определяне на мерки за достигане до младежите В зависимост от спецификата на под-групите ще се определят различни техники за осъществяване на контакт с младежите. Ще се изследват и анализират „бариерите“ за социална интеграция и ще се определи подходящ набор от мерки за тяхното преодоляване. 3. Установяване на контакт с лицата от целевите групи Посредством различни събития - трудови ателиета, неформални срещи с кметове на кметства в общината, информационни уъркшопи, на които лицата ще могат да се информират за възможностите, които им се предоставят, ще се идентифицират младежите за включване в дейностите на проекта. При определяне на лицата от целевит групи ще се спазват 3-те хоризонтални принципа: Равни възможности и недопускане на дискриминация, Равенство между половете, Устойчиво развитие. 4. Работа с лицата от целевите групи След като се определят целевите групи на младежи до 29 годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост или регистрирани като безработни лица в Дирекция "Бюро по труда" гр. Бяла Слатина, ще се определят техните потребности на база разработени анкети. Потребностите са разделени в 3 направления: - регистриране в дирекция "Бюро по труда" гр. Бяла Слатина; - насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа; - насочване към реализация на пазара на труда. Начините, които ще се използват при работа с идентифицираните лица, включват индивидуални и групови консултации с цел изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите. След изготвяне на индивидуален профил, лицата ще бъдат подпомогнати за придобиване на активно поведение на пазара на труда, съобразно техните потребности. 48 000.00 47 760.00
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация: Основната цел на дейността е да се подпомогне развитието на специфични умения на лицата от целевите групи, така че да се предостави възможност за повишаване на тяхната квалификация и конкурентноспособност, като основа за социално включване. Развитието на професионални умения ще допринесе за по-лесно включване на лицата от целевите групи на пазара на труда. Като се имат в предвид демографските тенденции и застаряването на работната сила в общината, с планираните обучения ще се осигури подкрепа на икономически неактивните младежи. Акцентът ще бъде поставен върху осигуряването на професионална квалификация за определена професия. Целта е да се подобри тяхната възможност за наемане на работа, чрез включването им в курсове по професионално обучение и осигуряване на последваща заетост. Прилагането на комплексен и същевременно индивидуален подход към възможностите за наемане на младежи от целевите групи, съобразен със специфичните им потребности ще бъде допълнен с мерки за подкрепа на работодателите, които ще осигурят 6 месечна субсидирана заетост на лицата, преминали успешно обучението. Повишаване конкурентноспособността на неактивните младежи до 29 г. чрез изграждане на професионални умения и квалификация ще подпомогне тяхното включване на пазара на труда. Дейността предвижда предоставяне на 2 вида професионално обучение по професиите "Помощник пътен строител" и "Работник в озеленяването". Посредством професионалното обучение на лицата от целевите групи ще се предоставят теоретични знания по съответните специалности. Акцентът на обученията ще бъде върху практическата работа – учебната и производствена практика с цел формиране на практически умения за справяне в конкретни ситуации. Обучението за придобиване на професионална квалификация по професия "Помощник пътен строител", специалност "Пътища, магистрали и съоръжения" ще включва поддържане на пътища и други строителни съоръжения. Обучените лица от целевите групи ще придобият умения за поддържане на пътища и други строителни съоръжения по следните направления: • работа с ръчни инструменти, изкопаване и запълване на дупки, канали и изкопи; • разстилане на чакъл и подобни материали; • рязане на камъни, бетонни и битумни повърхности; • товарене и разтоварване на строителни материали, изкопан материал и оборудване; Обучението за придобиване на професионална квалификация по професия "Работник в озеленяването", специалност "Озеленяване и цветарство" ще включва извършване на операции по отглеждане и култивиране на дървета, храсти, цветя и други растения в паркове и градини, произвеждане на фиданки, луковици, семена и разсад. Обучените лица от целевите групи ще придобият умения за поддържане на паркове и градини по следните направления: • подготвка на почвата чрез изравняване, обработване, инсталиране и използване на системи за поливане; • засаждане на дървета, храсти, градински цветя и трева; • подрязване и подкастряне на дървета, храсти и жив плет, поставяне на опорни и защитни колове на дърветата, валиране, косене и поддържане на тревни площи; • проверяване състоянието на дърветата и другите растения, откриване и третиране на плевели, паразити и болести, торене; • отглеждане на цветя и други растения; • поддържане на сградите, оранжериите и други постройки, оборудването и системите за водоснабдяване; Повод за избор на конкретните обучения са многобройните реализирани инфраструктурни проекти на територията на община Бяла Слатина и липсата на квалифициран персонал за поддръката им. Всички младежи, успешно преминали курса на обучение,, ще получат съответен документ, удостоверяващ придобиването на професионална квалификация I-ва степен. 48 000.00 48 000.00
Субсидирана заетост: Дейността включва прилагане на практика на придобитите знания и умения. Предвижда се субсидираната заетост на младежите да стартира след приключване на обученията. За целта ще се изготвят индивидуални работни планове на лицата. Осигуряването на субсидирана заетот на обучените младежи ще се осъществи от партньорите на проекта - ОП "Чистота и строителство" и ОП "Социално предприятие за озеленяване и благоустройство". Двете общински предприятия ще са работодателите, които ще осигурят до 6 месечна заетост на лицата, преминали успешно обучението. За изпънение на ангажиментите по осигуряване на субсидирана заетост, община Бяла Слатина е сключила Споразумение за партньорство с двете общински предприятия. Реализирането на дейността ще осигури заетост на 80 лица от целевите групи. По време на заетостта, лицата ще придобият опит по съответната професия, с което ще се повиши тяхната конкурентноспособност на пазара на труда. Лицата ще бъдат назначени на трудов договор при 8 часов работен ден при партньорите по проекта. При назначаване на лицата ще бъдат иготвени длъжностни характеристики, в които ще се определят техните задължения и отговорности в съответното общинска предприятие. Директорите на общинските предприятия ще изготвят ежемесечни планове за работа на лица. В тях ще се опишат обектите, на които ще работят лицата от целевите групи, обема от дейности, които ще бъдат изпълнявани и организацията на работа. 261 273.60 220 777.78
Информиране и публичност: Дейностите за информиране и публичност целят ползите от проекта и вложените средства да станат известни на местната общественост и всички заинтересовани страни, както и да се оповести източникът на финансиране. За информиране на обществеността и целевите групи по проекта се предвижда провеждане на информационна кампания през цялото време от изпълнението на проекта. Настоящата дейност ще даде „видимост” на целите, обхвата и резултата от използваните средствата от ИМЗ, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението на проекта. Община Бяла Слатина гарантира, че мерките за информиране и публичност ще се прилагат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР. В рамките на тази дейност ще се изработят информационни табели и банер със стойка. Ще бъдат подготвени прессъобщения, които ще се публикуват в регионални/местни печатни медии, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. В началото и в края на проекта ще се организират пресконференции, като първата ще има за цел да информира широката общественост за целите на проекта, дейностите, период на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. Втората пресконференция (заключителна) ще бъде по-мащабна и с нея се цели да се популялизират постигнатите резултати по проекта. В двете събития се предвижда да бъдат поканени представители на общинските администрации от област Враца, представители на неправителствения сектор както и представители на различни институции в социалната сфера. По време на заключителната конференция ще се представят резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговото изпълнение или трудности. За участниците в събитията се предвижда да бъдат изработени и раздадени рекламни материали. Община Бяла Слатина регулярно ще публикува информация за проекта на своята интернет страница, ще популялизира проекта на различни събития, организирани от общината. 3 456.00 3 456.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.