Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект на ОП"Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., процедура в рамките на Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ "МИГ Ардино-Джебел", във връзка с приоритетна ос 2: Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване, инвестиционен приоритет 3, наименование на процедурата BG05M9OP001-2.020 - „Грижи в дома на територията на МИГ Ардино - Джебел“, допринася активно за изпълнението на две от целите на стратегията на ЕС "Европа 2020". Това са целите в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване.
Подходът Водено от общностите местно развитие (ВОМР) чрез ОП "РЧР" подпомага повишаването на заетостта и мобилизиране на наличния местен потенциал за растеж и подобряване на качеството на живот на населението в обхванатите територии.
Предвидени са мерки за подобряване достъпа до социални услуги и да се подпомогнат възрастните хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания.
Дейностите по проекта са насочени към разширяване обхвата на съществуващото общинско предприятие "Център за услуги в домашна среда", както и на предоставяните социални услуги по чл. 36 от ППЗСП, а именно:
- Предоставяне на подкрепящи мобилни почасови социални услуги в домашна среда (Социален асистент), които към настоящия момент не се предоставят на територията на общината;
 - Подкрепа за създаване на заетост;
- Консултативни услуги за превенция и здравословен начин на живот. Съдействие за достъп до здравни услуги, рехабилитация и трудотерапия;
- Обучение и супервизия на персонала.
- Спазване на изискванията за изпълнение на дейностите за информация и комуникация, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Предоставянето на мобилните социални услуги в домашна среда ще се извършват съгласно Методиката за предоставяне на услугата  "Социален асистент", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на подкрепящи услуги в домашна среда: Дейността включва: - Подбор и наемане на персонал за "Центъра за услуги в домашна среда" - Ардино; - Сформиране на компетентен екип с необходимите знания и умения за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги. За реализирането на тази дейност ще се извърши: 1. Подбор и наемане на персонал в "Центъра за услуги в домашна среда" в гр. Ардино, което е свързано с провеждане на процедура за избор на персонал. Ще бъдат наети, както следва: - социални асистенти - 20 броя; - медицински специалисти - 2 броя; - рехабилитатор - 1 брой. Лицата за предоставяне на социалните услуги ще бъдат наети, съобразно изискванията на българското законодателство на конкурсен принцип при спазване на принципите на законосъобразност, недискриминация и равенство между половете. Здравните услуги ще се предоставят двама медицински специалисти и един рехабилитатор, които ще бъдат наети по реда на Закона за обществените поръчки. 2. Разработване на Методология, съобразена с условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. чрез подхода Водено от общностите местно развитие и Методиката за предоставяне на услуги в общността "Социален асистент", утвърдена от изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. 3. Актуализиране на Правилника за дейността на "Центъра за услуги в домашна среда" в гр. Ардино с решение на Общински съвет - Ардино. 0.00 0.00
Подбор на потребители на интегрираните социални и здравни услуги: Дейността включва: 1. Провеждане на информационна кампания в община Ардино. Ще се разяснява на населението същността на услугите, които ще се предоставят. Ще бъдат разпространени информационни материали. 2. Подготовка и разработване на документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители. Кандидатите заявяват необходимостта от ползване на почасови мобилни интегрирани социални и здравни услуги по настоящ адрес и разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите. Възрастните лица с увреждания предоставят медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние. 3. Извършване на оценка на потребностите от почасови мобилни интегрирани услуги. За целта ще се изготвени индивидуален план за всеки заявител въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности. 4. Подбор на потребителите и сключване на договори с тях за предоставяне на интегрираните социални услуги. За целта ще бъде сформирана комисия с представители притежаващи нужните компетенции и квалификация за подбор на потребители, която ще разглежда постъпилите заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите. Сключените договори ще съдържат информация за: описване на конкретните потребности; услугите, които ще се предоставят; тяхното времетраене и честота; правата и задълженията на страните; условията за актуализиране и/или прекратяване на договора. 0.00 0.00
Предоставяне на подкрепящи почасови социални услуги в домашна среда. Консултативни услуги за превенция и здравословен начин на живот. : Социалната услуга ще се предоставя от "Центъра за услуги в домашна среда" - Ардино. Тя ще обхваща 72 души потребители месечно в продължение на 12 месеца. Мобилните почасови интегрирани социални и здравни услуги имат за цел да подпомогнат ежедневието на лицата от целевата група. Предоставянето на услугата включва осигуряване на достъп до социални и здравни дейности според специфичните потребности на лицата в неравностойно положение. Ще се организират дейности, както следва: - Осъществяване на пряк допир с бенефициента (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устната кухина); - Прием на лекарства (съгласувано с личния лекар) и осъществяване на други дейности поддържащи здравето; - Приготвяне на храна и хранене; - Ползване на баня и тоалетна; - Почистване на дома; - Боравене с лични вещи и документи; - Пазаруване в търговската мрежа; - Придружаване до здравна или административна институция; - Медицинска и социална рехабилитация; - Плащане на битови сметки и други такси; - Административна помощ; - Осъществяване на социални контакти по местоживеене с населението и представителите на институциите; - Посещения на културни мероприятия; - Организиране на трудотерапия и други. Дейностите ще бъдат предоставяни от екип - назначени към "Центъра за услуги в домашна среда" - Ардино след проведен конкурс. Ще бъдат наети следните специалисти: Социален асистент - 20 души, медицински специалисти и рехабилитатор. Социалните асистенти ще предоставят социални услуги, които ще се детайлизират в индивидуалните планове и в съответствие с потребностите и желанията на потребителите. Медицинските специалисти ще предоставят здравни услуги в съответствие с компетенциите си, съгласувани с личния лекар. Рехабилитатора ще извършва медицинска рехабилитация, назначена от лекар. 0.00 118 504.00
Консултиране и супервизия: Дейността е насочена към подобряване качеството на услугата и да се отговори максимално ефективно на потребностите на потребителите. В резултата на супервизиите ще се подобри психологическия и емоционален комфорт на предоставящите услуги лица. За провеждане на супервизиите ще се проведат процедури по ЗОП. Супервизията се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще е насочена към изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на емоционалното самочувствие на специалистите. Супервизиите ще се провеждат в екипен, групов и индивидуален формат, както следва: - ЕКИПНАТА супервизия ще улесни и подпомогне развитието на отношенията в работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко ще се създадат условия на сътрудничество и на екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. - ГРУПОВАТА супервизия - ще служи за подкрепа, обмен на познания, гледни точки и професионален опит. От всеки участник в групата ще се получи обратна информация, ще се споделят преживявания и взаимна емоционална подкрепа, ще се придобие групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. - ИНДИВИДУАЛНАТА супервизия цели да създаде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа, да провери усещанията, чувствата и преживяванията си, да изясни ролите и очакванията си във връзка с клиентите. Супервизията ще се осъществява и при заявка от страна на специалиста или по преценка на доставчика на услугите. 0.00 1 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.