Оптимизиране, модернизация и повишаване производствения капацитет на технологичната Линия за производство на заварени конструкции (ЛПЗК) в изпълнение на Мярка 1 от извършеното обследване за енергийна ефективност: Дейността попада в допустимите дейности по Елемент А и ще се изпълни чрез подмяна на газорезна машина, ъглошлайф, абкант, универсален струг C-13 и универсална фреза ФУ 321 от съществуващата Линия за производство на заварени конструкции, с нови: CNC машина за лазерно рязане с фибро източник, електро-хидравличен абкант, универсален струг и универсална фреза. Дейността има за цел да повиши капацитета и оптимизира енергийните разходи за производство на сложни заварени конструкции в цех „Механичен” на фирма „Атоменергоремонт” АД.
Производственият процес на заварени конструкции включва следните етапи: рязане на заготовки, огъване на заготовки, струговане, фрезоване, заваряване и зачистване чрез шлайфане. Една част от технологичното оборудване на старата ЛПЗК е физически и морално остаряло, което обуславя голямото количество ръчен труд и високата себестойност на продукцията. В тази връзка се предвижда замяна на оборудване в следните производствени етапи:
- Етап рязане на заготовки: подмяна на старите газорезна машина и ъглошлайф М2000 с нова CNC машина за лазерно рязане с фибро източник; старата Лентоотрезна машина OL400 не се подменя с друго оборудване и продължава да функционира.
- Етап огъване на заготовки: подмяна на стария абкант с нов електро-хидравличен абкант;
- Етап струговане: подмяна на стария универсален струг C-13 с нов универсален струг;
- Етап фрезоване: подмяна на старата универсална фреза с нова универсална фреза;
- В етапи заваряване и зачистване чрез шлайфане не се заменя производствено оборудване.
Общата инсталирана ел. мощност на новата ЛПЗК ще бъде 82,1 kW, средната производителност не повече от 3 работни дни за 1 бр. среден тип сложна ЗК (заварена конструкция), а годишната производителност ще е 82 бр./год. при използваемост на инсталацията 1500 часа/г. В сравнение със старата линия, чиято инсталирана мощност е 117 kW и производителност 8 работни дни за 1 бр. среден тип сложна ЗК, годишна производителност 31 бр./год., това прави ръст на производствения капацитет с над 2,64 пъти в сравнение със съществуващата стара линия.
Новите металообработващи машини в технологичната ЛПЗК ще работят много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност, и което не е никак маловажно, с много по-малко престои за аварийни ремонти. С въвеждането на ново по-енергийно ефективно оборудване компанията ще може да произвежда повече от от вече произвежданите продукти, а именно - с 51 бр. повече бройки от произвежданите сложни заварени конструкции. А енергийните спестявания, които ще се реализират, са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция от новото технологично оборудване.
Основните предимства на ЛПЗК с включени в нея новите металообработващи машини са:
- значително по-голяма прецизност при рязане на заготовките в резултат от въвеждане в производството на лазерно рязане, което се отразява върху качеството на крайния продукт - отлично качество и перфектна форма (без ръбове) на произвежданите сложни ЗК;
- многократно занижени разходи за поддръжка и ремонти;
- по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия;
- допълнителна печалба от увеличеното производство в резултат на разширяване на капацитета;
- допълнителни ползи за околната среда чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии.
В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната Мярка 1 да са 334 455,00 kWh/год., а спестените СО2 да достигнат 273,92 т/г. Предвидената инвестиция ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1) Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка и въвеждане в експлоатация на нови: CNC машина за лазерно рязане с фибро източник, електро-хидравличен абкант, универсален струг и универсална фреза, част от ЛПЗК - 1-5 м.
2) Сключване на договор - 6м.
3) Доставка и подписване на ППП - 7м-24м. |
982 700.00
|
982 500.00
|
Оптимизиране, модернизация и повишаване производствения капацитет на технологичната Линия за производство на валове (ЛПВ) в изпълнение на Мярка 2 от извършеното обследване за енергийна ефективност: Дейността попада в допустимите дейности по Елемент А и ще се изпълни чрез подмяна на стар борверг, 2 бр. струга и фрезхобел в съществуващата Линия за производство на валове с нови: универсален струг и многофункционален струго-фрезови обработващ център (МФСФОЦ), имаща за цел да повиши капацитета и оптимизира енергийните разходи за производство на валове (ротационни детайли с голяма дължина и сложни за обработка външни и вътрешни повърхнини) в цех нестандартно оборудване „ЦНО” на фирмата.
Производственият процес на валове включва следните етапи: отрязване на заготовка, фрезоване челата на заготовките, направа центрови отвори, грубо струговане на повърхнини, чисто струговане на повърхнини, нарязване на резби, обстъргване на повърхнини със сложна форма, пробиване на отвори, нарязване на шлицови канали, направа шпонкови канали, шлайфане на външни точни повърхнини. Една част от технологичното оборудване на старата ЛПВ е физически и морално остаряло, което обуславя голямото количество ръчен труд и високата себестойност на продукцията. В тази връзка се предвижда замяна на оборудване в следните производствени етапи:
- Етап фрезоване челата на заготовките: подмяна на стар борверг с нов универсален струг;
- Етапи грубо струговане на повърхнини, чисто струговане на повърхнини, нарязване на резби, обстъргване на повърхнини със сложна форма, пробиване на отвори, нарязване на шлицови канали и направа шпонкови канали се автоматизират чрез внедряване на многофункционален струго-фрезови обработващ център, който замества наличните стари 2 бр. струга и фрезхобел.
- В етап шлайфане на външни точни повърхнини не се заменя производствено оборудване.
Общата инсталирана електрическа мощност на новата ЛПВ ще бъде 72,4 kW, средната производителност не повече от 4 работни дни за 1 бр. среден тип вал, а годишната производителност ще е 60 бр./год. при използваемост на инсталацията 1400 часа/г. В сравнение със старата линия, чиято сумарна инсталирана електрическа мощност е 199 kW и производителност 7 работни дни за 1 бр. среден тип вал, годишна производителност 34 бр./год., това прави ръст на производствения капацитет с над 1,76 пъти в сравнение със съществуващата стара линия.
Новите металообработващи машини в ЛПВ ще работят много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност и, което не е никак маловажно, с много по-малко престои за аварийни ремонти.С въвеждането на ново по-енергийно ефективно оборудване компанията ще може да произвежда повече от от вече произвежданите продукти, а именно - с 26 бр. повече бройки от произвежданите валове. А енергийните спестявания, които ще се реализират, са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване.
Основните предимства на ЛПВ са:
- значително по-голяма прецизност при етапите на струговане, фрезоване, нарязване и обстъргване поради факта, че те напълно се автоматизират.В резултат полученият краен продукт е със значително по-високо качество;
- намалява се рискът от грешки, тъй като ръчните обработки се автоматизират;
- многократно занижени разходи за поддръжка и ремонти;
- по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия;
- допълнителна печалба от увеличеното производство в резултат на разширяване на капацитета;
- допълнителни ползи за околната среда чрез намаляване на отделяните СО2;
В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да са 328 204,80 kWh/год., а спестените въглеродни емисии да достигнат 268,80 т/г. Инвестиция ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1) Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка и въвеждане в експлоатация на нови: универсален струг и МФСФОЦ - 1-5 м.
2) Сключване на договор - 6м.
3) Доставка и подписване на ППП - 7м-24м. |
766 990.00
|
766 850.00
|
Оптимизиране, модернизация и повишаване производствения капацитет на технологичната Линия за производство на съдове за енергетиката (ЛПСЕ) в изпълнение на Мярка 3 от извършеното обследване за енергийна ефективност: Дейността попада в допустимите дейности по Елемент А и ще се изпълни чрез подмяна на стара гилотинна ножица,газорезна машина,4-валова хидравлична машина за огъване,борверг,фрезхобел,фреза универсална,пясъкоструйна машина с компресор,пистолети с компресор и вентилация в съществуващата Линия за производство на съдове за енергетиката (ЛПСЕ) с нови:гилотинна ножица,четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал,каруселен струг със CNC управление,универсална фреза,дробоструйна камера и бояджийска камера с 2бр въздушнобутална помпа,имаща за цел да повиши капацитета и оптимизира енергийните разходи за производство на съдове за енергетиката в цех ЦНО на фирма АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ АД.
Една част от технологичното оборудване на старата ЛПСЕ е физически и морално остаряло,което обуславя голямото количество ръчен труд и високата себестойност на продукцията.В тази връзка се предвижда замяна на оборудване в следните производствени етапи:
-В Етапи разкрояване на ламарина-1вид и разкрояване на ламарина-2вид се внедрява нова гилотинна ножица,която подменя старата гилотинна ножица и газорезна машина т.е. новата ножица ще изпълнява функциите на двете стари машини
-Етап огъване на цилиндрични детайли:подмяна на старата 4-валова хидравлична машина за огъване XZC300 с нова четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал
-В Етапи механична обработка и механична обработка на сектори се внедрява нов каруселен струг със CNC управление,който заменя старите борверг и фрезхобел-новият каруселен струг ще изпълнява функциите на двете стари машини
-Етап изработка на фланци и люкове:подмяна на старата универсална фреза FU400 с нова универсална фреза
-Етап подготовка за боядисване:подмяна на старата пясъкоструйна машина с компресор с нова дробоструйна камера
-В Етап боядисване се внедряван нова бояджийска камера с 2бр въздушнобутална помпа,която заменя старите методи за боядисване чрез пистолети с компресор и вентилация, като ги автоматизира
-В етапи разкрояване тръби,заваряване на цилиндрични детайли,заваряване и монтаж на съда не се заменя производствено оборудване
Общата инсталирана електрическа мощност на новата ЛПСЕ ще бъде 338,4kW, средната производителност не повече от 3работни дни за 1бр среден тип съд под налягане, а годишната производителност ще е 83бр/г при използваемост на инсталацията 1750часа/г. В сравнение със старата линия,чиято инсталирана електрическа мощност е 490,94kW и производителност 9работни дни за 1бр среден тип съд под налягане,годишна производителност 28бр/г,това прави ръст на производствения капацитет с над 2,96 пъти в сравнение със съществуващата стара линия
Новите машини ще работят много по-енергийноефективно,с много по-голяма производителност и с много по-малко престои за аварийни ремонти.С въвеждането им ще може да се произвежда повече от от вече произвежданите продукти,а именно-с 55бр. повече бройки от произвежданите съдове за енергетиката.
Основните предимства на ЛПСЕ с новите металообработващи машини са:
-значително по-добър контрол над процеса на рязане,минимални деформации в зоната на рязане,качество и повтаряемост на среза;
-висока точност и прецизност при огъване на металните листове
-прецизност при обработка на стругованите детайл,по-кратки цикли на изработка
-по-високо качество на боядисване, по-добро изпичане на боята предвид постоянната температура във всички точки на бояджийската камера
-намалява се рискът от грешки,тъй като ръчните обработки се автоматизират
-възможност за използване на рециклирани и бракувани материали
-многократно занижени разходи за поддръжка и ремонти
-по-висока производителност при по-нисък разход на енергия
-допълнителна печалба от увеличеното производство в резултат на разширяване на капацитета
-допълнителни ползи за околната среда чрез намаляване на отделяните СО2
В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да са 1964371,50kWh/г,а спестените въглеродни емисии да достигнат 1608,82т/г. |
2 854 385.00
|
2 853 975.00
|
Подмяна на стара преса за изпичане на намотки с нова хидравлична преса за изпичане на намотки в изпълнение на Мярка 4 от извършеното обследване за енергийна ефективност: Дейността попада в допустимите дейности по Елемент А и ще се изпълни чрез подмяна на стара преса за изпичане на намотки с нова хидравлична преса за изпичане на намотки, имаща за цел да повиши капацитета и оптимизира енергийните разходи за пресоване и изпичане на намотки в цех „Електро".
Компанията произвежда статорни и роторни намотки, които се използват в електрически машини (асинхронни двигатели, постояннотокови двигатели, синхронни генератори и т.н.). Представляват навити по шаблон елементарни проводници (тип ПСДФ или ПСДН), най-често от 3 до 20 броя в намотка и изолирани с електроизолационна лента. Лентата е много гъвкава комбинация от стъкло и слюденитова хартия, която може лесно да бъде обвита в цялата си ширина ръчно. След изпичане в гореща преса при температура 16-1800 С се получава изолация с отлични диелектрични, топлинни и химични качества.
Към момента намотките се пресоват и изпичат в стара преса, въведена в експлоатация през 1981 г. Старата Хидравлична Преса за Изпичане на Намотки (ХПИН) е не само физически, но и морално остаряла. Това от своя страна обуславя съществените недостатъци, които има:
- теч на масло по хидравличната система;
- недобро притискане на нагревните плочи, в резултат на което се получават отклонения от зададения размер на секцията;
- често изгаряне нагревателите в притискащите плочи;
Настоящата дейност предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, високоефективна Хидравлична преса за изпичане на намотки (ХПИН).
Общата инсталирана електрическа мощност на новата ХПИН ще бъде 12 kW, средната производителност не по-малко от 5 бр. намотки за едно зареждане (изпичане), средната продължителност на едно зареждане (изпичане) ще бъде с продължителност от около 2 часа, а годишната производителност ще е 5000 бр./год. при използваемост на инсталацията 2000 часа/г. В сравнение със старата инсталация, чиято инсталирана електрическа мощност е 19 kW и производителност не повече от 3 бр. намотки за едно зареждане (изпичане), средната продължителност на едно зареждане (изпичане) е с продължителност около 4 часа, годишна производителност 1500 бр./год., това прави ръст на производствения капацитет с над 3,33 пъти в сравнение със съществуващата стара инсталация. С въвеждането на новата преса ще може да се произвежда повече от от вече произвежданите продукти, а именно - с 3500 бр. повече бройки от произвежданите статорни и роторни намотки.
Новата инсталация ще работи много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност и с много по-малко престои за аварийни ремонти.Освен това значително ще бъде намалено количеството на бракуваната продукция. Средният процент бракувани, изпечени намотки от общия годишен брой е 15 % (225 бр./год) при работа на старата машина, очаква се този процент да бъде намален до 2% (100 бр./год.) след внедряване на новата технология.
Основните предимства на новата ХПИН са:
- значително по-добър контрол и прецизност над режима на изпичане и пресоване;
- по-кратка продължителност на циклите за зареждане (изпичане) ;
- по-високо качество на крайния продукт;
- по-добро притискане на нагревните плочи, в резултат на което се избягват отклонения от зададения размер на секцията;
- намалява се количеството на бракувана продукция;
- многократно занижени разходи за поддръжка и ремонти;
- по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия;
- допълнителна печалба от увеличеното производство в резултат на разширяване на капацитета;
- допълнителни ползи за околната среда чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии;
В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да са 103 533,33 kWh/год., а спестените въглеродни емисии да достигнат 84,79 т/г.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1) Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на нова хидравлична преса за изпичане на намотки - 1-5 м.
2) Сключване на договор-6м.
3) Доставка и подписване на ППП- 7м-24м. |
361 900.00
|
361 800.00
|
Намаляване на разходите за енергия в цех „Електро“ – бобинажен участък, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща общообменна вентилационна инсталация с рекуперативен блок за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в изпълнение на Мярка 5 от извършеното обследване за енергийна ефективност: Дейността попада в допустимите дейности по Елемент Б и ще се изпълни чрез закупуването на нова, енергоспестяваща общообменна вентилационна инсталация с рекуперативен блок за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия за собствени нужди в цех „Електро“ – бобинажен участък, в който работи производствен персонал на компанията, наброяващ 10 човека. Към настоящия момент в производственото помещение - цех „Електро“ – бобинажен участък на Обекта: Производствена база, находяща се в гр. Козлодуй, площадка АЕЦ осигуряването на пресен въздух е посредством общообменна вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия.Инсталацията подсигурява средно 1000 m3/h.
Препоръчаната в одита мярка предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 1000 m3/h.
Рекуперацията представлява процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия.
В резултат на изпълнение на мярката/ дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да е 10 709,97 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 36,52%, а спестените въглеродни емисии от мярката да достигнат 8,77 т/г.
Предвидената инвестиция ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства, в резултат на изпълнение на дейността, ще са следните:
След прилагане на мярката се постигат следните значими подобрения:
- Намаление на енергийното потребление за единица произведен продукт - подобрено КПД на топлоснабдяването и КПД на системата за вентилация;
- Намаление на разходите за осигуряване на топлинен комфорт на работната среда;
- Спестяване на количеството отделяни вредни емисии.
Времевите параметри на етапите, през които ще премине дейността са както следва:
1. Избор на изпълнител чрез публикуване на ценово съобщение на сайта на ИСУН 2020 - от 1ви до 2ри месец;
2. Сключване на договор с избран изпълнител - 3 месец;
3. Пускане в експлоатация - до 12 месец. |
12 850.00
|
12 800.00
|
Консултантска услуга за разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: В съответствие с политиката и приоритета на "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД за постигане на енергийна ефективност и подобряване на екологосъобразността на процесите, дружеството предвижда внедряването на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001.
Консултантската услуга за разработване и внедряване на стандарта включва изпълнението на редица етапи:
Етап 1. Енергийно планиране:
- определяне обхвата и физическите граници на Системата за управление на енергията (СУЕ);
- анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол;
- разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ;
- разработване на енергийна политика;
- залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането й.
Етап 2. Документиране на Системата:
- изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за енергийно управление;
- идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др. изисквания във връзка с енергийното управление;
- определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им;
- извършване на енергиен преглед;
- създаване на записи към СУЕ.
Етап 3. Интегриране на документацията в "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД :
- информиране на служителите за целите на СУЕ;
- разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими.
Етап 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СЕУ:
- провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него;
- провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него.
Етап 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството.
Фирма "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД вече е успяла да си създаде основа чрез внедряването на стандарт ISO 14001, и ще трябва просто да разшири усвоените управленски механизми и начини на мислене в посока към подобряване на енергийните си ресурси. Необходимата стъпка при изпълнение на дейността по разработване и внедряване на стандарта ще е “интеграция” с действащата система за управление, която ще мине, в една или друга степен, по-добре изпитани вече механизми. Система за управление на енергията представлява инструмент, внедряването на който ще даде възможност на "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД да надгради вътрешноорганизационните и производствените процеси и внедряването на последователна политика в управлението на енергийните ресурси за следене разхода на енергия на производствените процеси на всеки един
етап, което ще допринесе до изпълнението на изискването на системата за идентификация и проследимост. Съществен принос върху този процес има и обвързването на стандарта с наличната в предприятието Система за мониторинг на ен. потребление, обхващаща 97,79% от консумираната енергия. По този начин ще се намали съществено потреблението на енергийни ресурси, което рефлектира директно върху намаляване на електроенергията, газ, течни и твърди горива, компресиран въздух и др.
Разработената и внедрена СУЕ ще подобри значително организационната структура в предприятието и ще предостави точната методика за постигане на поставените от ръководството на фирмата цели в областта на енергийната ефективност. СУЕ ще осигури постигане на планирана отчетност на дейностите, както и непрекъсваем контрол на енергоизточниците, осигуряващ своевременно предприемане на превантивни и коригиращи действия. Ще бъдат точно идентифицирани задълженията, правомощията и взаимоотношенията на служителите във фирмата, във връзка с ефективното функциониране на СУЕ.
Времевите параметри на етапите, през които ще премине дейността са както следва:
1. Избор на изпълнител чрез публикуване на ценово съобщение на сайта на ИСУН 2020 - от 1ви до 2ри месец;
2. Сключване на договор за услуга с избран изпълнител - 2 месец;
3. Подписване на приемо-предавателен протокол - 9 месец. |
9 000.00
|
8 900.00
|
Консултантска услуга за сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгла сно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: След успешно преминат вътрешен одит и подготвен и проведен Преглед от ръководството, "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД ще пристъпи към процедура по сертификация на въведената система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001.
Сертификационната услуга по настоящото проектно предложение е свързана с извършването на одит на разработената система за управление на енергията от избран външен изпълнител акредитиран сертифициращ орган, и издаване на сертификат за съответствие с международен стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 на "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД. Процедурата по сертификация стартира след подписване на договор с избрана сертифицираща организация и след успешно изпълнение на услугата по разработване и внедряване на стандарта.
Основните етапи при сертифициране на системата включват:
Етап 1: Одит за адекватност, имащ за цел да установи доколко използваната документация съответства на изискваният на стандарт БДС EN ISO 50001, като на този етап се определи точния обхват и граници на системата за управление в "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД .
Етап 2: Одит за съответствие имащ за цел да провери доколко процесите в "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД отговарят на описаното в документацията и дали дейностите се извършват в съответствие със стандарта.
След успешното приключване на сертификационния одит и след отстраняване на евентуалните несъответствия, на компанията ще се издаде акредитиран сертификат по стандарт БДС EN ISO 50001 със срок на валидност три години. През следващите години фирмата ще преминава ежегодно на ресертификационни одити, имащи за цел да установят поддържането на стандарта в съответствие със системата за управление на енергийните ресурси в предприятието.
Стандартът БДС EN ISO 50001 е важен за компанията, тъй като залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализира енергийната ефективност във фирмата, акцентира върху управляемите фактори, които са напълно във властта на дружеството, като насочва вниманието на ръководството към задачата да се подобрява енергийната резултатност, чрез най-ефикасното използване на собствените енергийни източници и свързани с енергията активи, при едновременно намаляване на разходите за енергия и консумацията на енергия. С въвеждането на стандарта се дава приоритет на разчетите и обосновките, насочени към въвеждане на енергийно оборудване, базирано на нови енергийно ефективни технологии, свързани с намаляване на емисиите на парникови газове.
Чрез цялостната си политика за управление, организацията ще демонстрира и прилага висок коефициент на ангажираност при решаване на производствените, ресурсните и енергийни проблеми. Висшето ръководство пряко ще се ангажира с осигуряване на ресурси (материални и нематериални) за постигане на висока ефективност на процесите, за оптимизиране и ефективно използване на енергийните ресурси. Стандартът се основава на предпоставката, че "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД периодично ще преглежда и оценява своята система за управление на енергията, за да установи благоприятните възможности за подобряване и тяхното внедряване. Постигането на съответствие с международно признат стандарт в сферата на енергийната ефективност ще осигури стратегически подход при идентифицирането, управлението и контрола на процесите, оказващи въздействие върху енергийният баланс във фирмата, както и непрекъснато подобряване на въздействието върху него, като по този начин ще се повлияе пряко върху опазване на околната среда, подобряване на енергийната ефективност и повишаване конкурентоспособността на фирмата.
Времевите параметри на етапите, през които ще премине дейността са както следва:
1. Избор на изпълнител чрез публикуване на ценово съобщение на сайта на ИСУН 2020 - 10 месец;
2. Сключване на договор за услуга с избран изпълнител - 10 месец;
3. Подписване на приемо-предавателен протокол - 11 месец. |
5 000.00
|
4 900.00
|
Публичност и визуализация по проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответствие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е допустима с оглед на задължението на кандидата при изпълнение на проекта да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл. 1303/2013 на ЕС. Дейността по визуализация на проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020г.
Предвижда се прилагането на следните методи за изпълнение на дейността:
➢ Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати - публикуване на информация в сайта на кандидата до 2 дни след подписване на ДБФП, публикуване на публичните съобщения, резултатите от проведени избори на изпълнители по проекта.
➢ Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, стикери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н.
Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: по време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали:
- Поставяне на 2 броя информационни табели (билборд и постоянна информационна табела) в производствената база на "АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ" АД в гр. Козлодуй с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина /или плексиглас/ със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014 - 2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
- Провеждане на встъпителна и заключителна прес конференция по проекта - общо 2 броя, на които ще бъдат поканени местната общественост и медиите.
- Поставяне на стикери 28 бр. (пълноцветен печат, самозалепващо се фолио) върху закупеното в рамките на проекта оборудване, информиращи за финансовата подкрепа на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., при реализиране на съответната доставка. Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период на ОПИК 2014 - 2020 г.
- Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 - 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за събиране на ценови предложения и публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020. |
1 740.00
|
1 700.00
|
Извършване на финансов одит на проекта: По проекта ще бъде извършен външен финансов одит на счетоводната и проектна документация от регистриран финансов одитор, който ще удостовери допустимостта на декларираните разходи в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Изборът на одитор ще се извърши при спазване на общите условия на договора и условията и реда, предвидени в ПМС № 160/2016 г.
Целта на дейността е да удостовери, че при изпълнение на дейностите по проекта се следват принципите на прозрачност при разходване на публични средства от ЕС. Избраният изпълнител ще се запознае с проекта, ще проследи за коректното изпълнение на план-графика на дейностите по проекта, на срокове за изпълнение на всяка една от включените дейности. Ще проследи хронологичното счетоводно отчитане със съответна партида по проекта, и спазването на изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Преди предаването на финансовия отчет ще се извърши 100 % верификация на извършените разходи по проекта.
Финансовото одитиране на проекта ще включва процедура по верификация на разходите въз основа на документи – счетоводни, договори и тръжни документи от проведени процедури за избор на изпълнители, което ще осигури ефективността при управление на проекта. Ще се проследи за точността и редовните записвания и отчетност за изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ, като се използва аналитична система на осчетоводяване, позволяваща проследяване на счетоводните операции, отнасящи се до договора. Ще бъде проверено проектното досие, което трябва да съдържа всеки документ, свързан с изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Верификацията от страна на финансовия одитор включва административен, финансов, технически и физически контрол на документите и дейностите. Верифицирането на разходите се извършва въз основа на фактури и/или други документи с еквивалентна доказателствена стойност за извършените услуги/доставки.
- Верификация на получената от изпълнителите документация:
В рамките на тази процедура ще се извършва пълна документална проверка на представените от страна на изпълнителите фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност и съпровождаща документация. Документална верификация ще се извършва върху 100 % от представените от изпълнителя документи след извършване на съответното разплащане. Документалните проверки ще се провеждат с оглед доказване на точността, законосъобразността и допустимостта на извършените разходи, в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ, договора за изпълнение на поръчките и други приложими документи.
Извършването на документални проверки ще бъде надлежно документирано в доклада на одитора за документална проверка, като документацията ще бъде съхранявана в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и предоставяна на договарящия орган при поискване. Цялата документация по изпълнението и отчитането на договора за безвъзмездна финансова помощ ще се съхранявана за определения в ДБФП период след приключване на проекта по ОП "Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020. При приключване на проекта ще се изготви одиторски доклад, който ще бъде част от искането за финално плащане по проекта.
Времевите параметри на етапите, през които ще премине дейността са както следва:
1. Избор на изпълнител чрез публикуване на ценово съобщение на сайта на ИСУН 2020 - 24 месец;
2. Сключване на договор за услуга с избран изпълнител - 24 месец;
3. Подписване на приемо-предавателен протокол - 24 месец. |
4 500.00
|
4 400.00
|