Подготовка на проектното предложение: Дейност 1. "Подготовката на проектното предложение"
Тази дейност включва:
Изготвянето на необходимите дакументи и окомпректоване на документацията, свързана с разработване на проектното предложение за кандидатстване по ОПОС 2014 - 2020 г.. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение и вкрючва:
-Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци/с подробен масов баланс/ и анализ на инфраструктората за управление на отпадъците.
-Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци.
-Изготвяне на анализи, съпътстващи подготовката на проектното предложение
-Изготвяне на прединвестционни проучвания
-Изработване на документи - нераздерна част от проектното предлоение , свързани с управлението на компоста и фракцийте от инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци.
-Изготвяне на анализ разходи - ползи.
-Подготовка на други анализи , документи и информация, необходими за кандидатстване по ОПОС.
|
478 560.00
|
397 200.00
|
Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки, организация и провеждане на тръжните процедури.: Тази дейност е изключително важна за успешното изпълнение на дейностите и показателите за резултат, заложени в настоящото проектно предложение. След сключване на ДБФП екипа за управление на проекта ще изготви и внесе за одобрение от УО на ОПОС графика на обществените поръчки за избор на изпълнители, който е част от Формуляра за кандидатстване. Изготвянето на тръжните документации по отделните процедури ще бъде възложено на външен изпълнител. Поръчката за избора на изпълнител на дейността по подготовка на тръжните процедури ще бъде изготвена от служители на общинска администрация Асеновград. Пълната тръжна документация по процедурите, които подлежат на предварителен контрол съгласно Закона за обществените поръчки, ще бъде изпратена за съгласуване в Агенцията за обществени поръчки. Ще се спазват всички срокове и указания при провеждане на обществените поръчки. Възложителят по процедурите ще назначи със заповеди комисии за оценка на предложенията по всяка процедура, след приключването на които се сключва договор с всеки изпълнител по проекта. Целта е прилагане на законодателството в областта на обществените поръчки, изпълнение на Договора за безвъзмездна помощ и избор на качествени изпълнители за дейностите по проекта. По проекта ще се провеждат процедури за избор на изпълнители по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) за следните дейности: Организация и управление на проекта; Изготвяне на Работен проект и упражняване на авторски надзор за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура"; Строително монтажни работи за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура"; Доставка на машини и съоръжения, и обучение на персонала за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура"; Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника; Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за "Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО Асеновград и съпътстваща инфраструктура"; Осъществяване на мерки за публичност и визуализация на проекта; Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността е необходима с цел обезпечаване изпълнението на следващите дейности. Допринася за изпълнение на всички специфични цели и общата цел на проекта, чрез която ще се допринесе за постигане целта и на процедурата. Дейността допринася за прозрачност и контрол в процесите; |
10 800.00
|
63 464.36
|
Изготвяне на Работен проект и упражняване на авторски надзор за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура: За изпълнението на тази дейност Община Асеновград ще избере изпълнител чрез провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. Тази дейност включва: Изготвяне на Работен проект и упражняване на авторски надзор за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура"; При проектирането и авторския надзор за реализиране на проекта ще ползват изготвените Прединвестиционни проучвания. Избраният изпълнител ще изработи работен проект, съдържащ всички части, които се изискват съгласно чл.20, ал.1, т.4 и останалите разпоредби от Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Прогнозният капацитет на инсталацията е определен на 22 500т/г смесено събрани битови отпадъци от общините Асеновград, Лъки, Първомай, Садово и Куклен. Прогнозният капацитет на компостиращата инсталация обезпечава постигане на целите по чл.31, ал.1 т.1 за петте общини и след 2020 година. Транспортното обслужване до площадката ще се осъществява посредством изградената пътна връзка към Регионалното депо и няма да се налага изграждането на нова. Водоснабдяването на обекта ще се осигури чрез отклонение от съществуващ водопровод на Регионално депо. След влизането на водопровода в имота ще се изгради водомерна шахта с монтиран водомерен възел за измерване на водното количество. Производствено замърсените води отпадащи от компостиращата инсталация и от инсталацията за предварително третиране на битовите отпадъци и битовите води ще се отвеждат до водоплътен бетонов резервоар, от където периодично ще се извозват до пречиствателна станция. За целта експлоатиращата обекта организация следва да сключи договор с такава. Като към момента е представено подкрепящо писмо от фирма „АНЕС – 96“ ООД за капацитет на възможност. Електрозахранването на обекта ще се осъществи по следната схема: Източник на ел. енергия е съществуващата мрежа 20kW-ВЕЛ „40-те извора“ – Асеновград. За целта на трасето между ст.49 и ст.50 ще се монтира нов МТП в имот № 00702.9436, собственост на Община Асеновград. От табло НН на МТП ще се захрани главното разпределително табло на обекта. Площадката на инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и инсталацията за компостиране са разположени на една площадка. По отношение на проектната готовност: Изготвени са предварителни (прединвестиционни) проучвания. Съгласно чл. 138 от Закона за устройство на територията, Възложителят e възложил предварителни (прединвестиционни) и обемно- устройствени проучвания за определяне разположението на обекта, доказване на нормативната допустимост, целесъобразността на инвестиционната идея, както и за съставяне на задание за изработване на инвестиционен проект. В настоящия случай, предварителните (прединвестиционните) и/или обемно-устройствените проучвания за обекта, когато такива са разработени съгласно чл.12 от НАРЕДБА № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, служат и като част от заданието за проектиране. По отношение на проведените съгласувателни процедури: За проекта на изменение на ПУП – ПРЗ и постъпили следните съгласувателни писма: писмо № 7350 от 09.11.2017 г. от „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД гр. Пловдив; становище за съгласуване на ПУП № 4321494, изх.№ 7255448-1 от 15.11.2017 г. и информация за разработване на ПУП № 4321494, изх.№ 7229050-1 от 10.11.2017 г. от „Електроразпределение Юг“ ЕАД. По отношение на разрешителни режими и оценки, свързани с нормативната уредба по околна среда. Община Асеновград в качеството й на оператор на депото по КР №451-Н0/2013 г., ще информира МОСВ и ИАОС, на основание чл.125, ал.1, т.1 от ЗООС за планирани промени в работа на депото - изграждането на двете инсталации. След получаване на необходимите указания ще бъдат предприети действия за провеждане на определената от МОСВ приложима процедура. |
378 400.00
|
225 580.50
|
Строително монтажни работи за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград и съпътстваща инфраструктура: За изпълнението на тази дейност Община Асеновград ще избере изпълнител чрез провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки. Избраният изпълнител ще изградени площадка за Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци. Ще изгради всички инсталации на техническата инфраструктура, ВиК и др. Ще бъде изградена инсталация за компостиране с която ще се постигне високо ниво на опазване на околната среда в РСУО - Асеновград и съответствие с националното и европейско законодателство в областта на отпадъците. Ще бъде изградена -1бр. компостираща инсталация; Избраният изпълнител ще изгради площадка за Инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград. Ще бъдат изградени всички инсталации на техническата инфраструктура, ВиК и др.. Ще бъде изградена и съпътстваща инфраструктура - водоснабдяване и електрозахранване. Ще бъде изградена инсталация предварително третиране, с която ще се постигнат националните целите заложени в българската нормативна уредба и в НПУО, за ограничаване до 2020 г. на количеството на депонирани отпадъци и съответствие с националното и европейско законодателство в областта на отпадъците и се постига високо ниво на опазване на околната среда. Изградена -1бр. Инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци; Въведени в експлоатация инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране за РСУО – Асеновград. |
3 624 989.12
|
4 704 614.35
|
Доставка на машини и съоръжения, и обучение на персонала за обект "Инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци - РСУО - Асеновград: Във връзка с изпълнение на целите за оползотворяване на отпадъците, чрез изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци е необходимо да се закупят машини и съоръжения, които ще гарантират производството на висококачествен компост. Необходимостта от закупуване и доставка на машини и съоръжения за инсталацията за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци е обоснована със съответните изчисления в ПИП за конкректаната система при спазване на нормативните изисквания. Ще бъде обучен персонала на Възложителя за работа с машините и правилното протичане на процеса на компостиране. Във връзка с изпълнение на целите за оползотворяване на отпадъците, чрез изграждане на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, е необходимо да се закупят машини и съоръжения, които да гарантират правилното и качествено третиране на смесено събраните битови отпадъци от територията на РСУО - Асеновград. Необходимостта от закупуване и доставка на машини и съоръжения за инсталацията за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци е обоснована със съответните изчисления в ПИП за конкректаната система при спазване на нормативните изисквания. За изпълнението на тази дейност Община Асеновград ще избере изпълнител чрез провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки. Избраният изпълнител ще достави необходимите машини и съоръжения за инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на смесени битови отпадъци, като ще гарантира за качеството на доставените от него машини и съоръжения, и ще проведе обучение на персонала, определен да работи на двете инсталации. |
6 458 520.00
|
7 197 057.32
|
Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника с две обособени позиции: ОП № 1 Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци; ОП № 2 Доставка на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника: Във връзка с изпълнение на целите за оползотворяване на биоразградими отпадъци, чрез изграждане на инсталация за компостиране е необходимо да се купи извозваща техника и съдове за разделно събраните отпадъци. Системата за разделно събиране е планирана в контекста на цялостното управление на битовите отпадъци на територията на съответния регион, като отчита специфичните месни особености , свързани с гъстота на населението, съществуващата транспортна инфраструктура, състава на отпадъците и други. Необходимия брой съдове за разделно събиране на битови отпадъци и специализирани автомобили за тяхното обслужване са обосновани със съответните изчисления за конкретната система при спазване на нормативните изисквания. За изпълнението на тази дейност Община Асеновград ще избере изпълнител чрез провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки. Избраният изпълнител ще достави необходимото оборудване по ОП № 1 и ОП № 2 а именно: 1) "ОП № 1 Доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци“ - Контейнери, пластмасови, кафяви - общо 740 броя за РСУО - Асеновград, в това число за Община Асеновград - 341броя; за Община Първомай - 150броя; за Община Куклен - 92броя; за Община Садово - 132броя и за Община Лъки - 25броя; 2) "ОП № 2 Доставка на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци, и специализирана транспортна техника." - Специализирани камиони за разделно събиране на биоразградими отпадъци с надстройка 5 м3 и система за изсипване на съдовете, мин 150 к.с. общо 7 броя за РСУО - Асеновград, в това число за Община Асеновград и община Куклен - 4 броя; за Община Първомай и община Лъки - 2броя; за Община Садово - 1брой; - Специализирана мобилна техника за раздробяване и нарязване общо - 4 броя за РСУО - Асеновград, в това число за Община Асеновград - 1 брой; за Община Първомай и община Лъки 1 брой; за Община Куклен - 1 брой; за Община Садово - 1 брой. |
1 693 440.00
|
1 590 792.00
|
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци: След изготвянето на Работния проект избраният консултант за осъществяване на дейността по упражняване на строителен надзор ще изготви доклад за оценка на съответствието на работния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад ще се издаде етапно разрешение за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството може да стартира. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще изпълнява своите задължения съгласно ЗУТ, Наредба №7/2003г. и др. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви технически паспорт на строежа. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя за обекта на интервенция. Същият ще послужи за свикване на приемателна комисия и издаване на удостоверение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. |
234 000.00
|
161 141.40
|
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Предвид на това, че община Асеновград не разполага с достатъчен административен капацитет, така, че да осигури всички необходими експерти , то ЕУП ще се състои от служители на бенефициента и външни експерти, избрани с обществена поръчка по ЗОП. Членовете на екипа изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания.Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация по договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. ЕУП е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в ДПБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта. ЕУП ще се състои от служители на бенефициента: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор; 3. Юрист; 4. Икономист 5.Технически сътрудник, 6.Експерт информация и комуникация и външни експерти за експертна техническа помощ, които ще бъдат избрани с процедура по ЗОП: 7. Специалист техническо изпълнение, 8.Инженер транспортна техника и технологии, 9.Еколог. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Реализацията на дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. |
348 747.60
|
244 766.57
|
Информация и комуникация на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да се извършат редица мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата ме за Европейския съюз и фондовете за осъществяването му.
Целта на дейността е :
-Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Асеновград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта;
-Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на ЕС и ОПОС 2014-2020 за реализацията на проекта;
-Осигуряване на прозрачност на процеса на реализация на проекта;
Изпълнението на част от дейността по осъществяване на мерки за публичност и визуализация ще се осъществява от външен за Бенефициента изпълнител, избран след провеждане на процедура по ЗОП. Експерта по информация и комуникация към ЕУП ще контролира и координира изпълнението на сключения с изпълнителя договор.
В рамките на настоящият проект са планирани следните мерки за информация и публичност:
- Информация на сайта на Община Асеновград - след подписване на ДБФП ще бъде публикувана на сайта на Община Асеновград информация - кратко описание на проекта и още три публикации.
-Пресконференция: Ще се провеждат две пресконференции (начална и заключителна) по проекта. Началната пресконференция ще се проведе след сключване на ДБФП и ще бъде изцяло организирана от Бенефициента. Заключителната - преди приключване изпълнението на проекта. Тя ще бъде организирана от Изпълнителя.
- Официални церемонии: Ще се провеждат 2 церемонии (1 церемонии по „първа копка" и 1 церемонии по откриване на обектите) по проекта. Съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", след сключване на договор с изпълнителя за СМР ще се проведе церемония по „първа копка" за обектите.
- Билборд: Изпълнителят ще изработи 2 броя билборд. Те ще се монтират на достъпно място за широката общественост, на подходящо място на или в близост до строителните площадки, обхвата на имотите, предмет на интервенции по проекта. Билбордовете ще бъдат поставени по време на СМР спазвайки условията за информация и визуализация на ОПОС. Билбордовете, поставени в началото на дейностите по СМР, ще бъда заменени с постоянни обяснителни табели след приключване на дейностите по СМР - 2 броя.
-Информационна табела пред сградата на Община Асеновград.
- Прессъобщения: През целият период по изпълнение на проекта на интернет страницата на Община Асеновград ще се организира публикуване на информация за напредъка на проекта, за процедури за избор на изпълнители, за предстоящи и минали публични мероприятия по проекта. - 6 бр.
-Брошура/диплян в тираж 1000 броя. Печатният материал ще представи целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на проекта .
-Банер (със стойка) – 1 брой. Банера се предвижда да се използва при провеждане на публичните събития и официалните церемонии.
-Платен репортаж в национална медия – 2 броя;
При изпълнението на всички дейности по проекта ще се спазват всички изисквания за публичност и комуникация, съгласно Регламент (ЕК) 1303/2013 г., Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020". Дейностите, свързани с осигуряването на публичност и комуникация целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите на проекта, финансиран в рамките на ОПОС.
|
18 000.00
|
9 609.00
|