Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект и неговите дейности са насочени към организационно-административното укрепване на клъстер БАМК и неговото развитие по посока създаване на устойчиви сътрудничества, подобряване на експортния капацитет, постигане на високо ниво на интернационализация и повишаване конкурентоспособността на организацията и нейните членове.
Становището за категоризация от ИАНМСП определя БАМК като клъстер в начален етап на развитие и в тази връзка дейностите в настоящия проект са определени съгласно Компонент 1 (Дейност 1. „Административно управление на клъстер БАМК“, Дейност 2. „Повишаване на капацитета на административното тяло на клъстер БАМК – обучения“, Дейност 3. „Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера – обмен на опит и добри практики“) и Компонент 2 (Дейност 4. „Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове“, Дейност 5 „Подобряване експортния потенциал на БАМК и възможностите за международно сътрудничество“, Дейност 6. „Насърчаване на клъстерния маркетинг“, Дейност 7. „Насърчаване интернационализацията на клъстер БАМК“, Дейност 8. „Осигуряване експертна помощ за интернационализация на клъстера“, Дейност 9. „Публичност и визуализация“) на процедура "Развитие на клъстери в България".

Очакваните резултати и ползи от реализирането на дейностите по проекта и постигането на неговите цели са свързани с повишена разпознаваемост на клъстер БАМК на национално и международно ниво, постигнато устойчиво развитие на клъстера, повишена степен на обединяване и сътрудничество на местните доставчици/производители от сектора на металните конструкции и тяхното приложение, усвоен и развит капацитет за развитие на конкурентни бизнес продукти и услуги с висока добавена стойност и по-мащабно присъствие на членовете на БАМК на пазара във всичките му измерения – регионално, национално и международно.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Административно управление на клъстер БАМК (по Компонент 1): Изпълнението на дейността е свързано с цялостното администриране на сдружението, в т.ч. и неговото ресурсно обезпечаване, чрез:  наемане на квалифициран персонал  осигуряване на работно помещение (в гр. София)  осигуряване на компютърно оборудване, което да осигурява връзка и обмен на информация между служителите в реално време и да сведе до минимум риска от загуба на информация  обезпечаване на режийни разходи за офиса – ел. енергия, телефон и/или мобилна телефония, интернет. Целта на тази дейност е да допринесе за развитието на клъстера и да подпомогне изпълнението и устойчивостта на останалите дейности по проекта. Към момента, клъстер БАМК не разполага с персонал, който системно и ежедневно да работи за постигане целите на сдружението. Назначаването на 4 бр. служители (квалифицирани: административен управител, експерт „Управление на проекти”, счетоводител и технически асистент) ще обезпечи своевременното и качествено изпълнение на дейностите на БАМК, както по време на изпълнение на проекта, така и след неговото приключване. Осигуряването на офис в гр. София (където БАМК е регистрирана) и обезпечаването на режийните разходи ще осигури самостоятелност и независимост на управлението на клъстера и условия за концентрирано управление развитието на обединението. Закупуването на ново компютърно оборудване (5 бр. преносими компютри /вкл. 1 по-лек с опция за завъртане на екрана на 180 гр. и улесняващ презентирането по събития/, 1 бр. мултифункционално офис устройство (принтер, копир, скенер, факс и e-mail в едно), 1 бр. сървър и 1 бр. UPS аварийно захранване) ще подсигури бързина и качество на извършваните от служителите на административното тяло дейности и ще осигури защита от загуба на информация, основен и ценен ресурс за развитието на клъстера. Стъпките за изпълнение на дейността са:  подбор на квалифициран персонал: 4 бр. нови служители, наети на трудов договор: 3-ма за 8-часов работен ден и 1 за 4-часов работен ден (1-ви месец от изпълнението на проекта)  период на заетост на персонала, нает на трудови правоотношения за период от 17 месеца (от 2-ри до 18-ти месец)  подбор на работно помещение (1-ви месец)  сключване на договор и наемане на работно помещение (от 2-ри до 18-ти месец)  избор на изпълнител за осигуряване на компютърно оборудване, необходимо за работата на административното тяло (1-2 месец)  доставка и въвеждане в експлоатация на компютърното оборудване /5 бр. преносими компютри, 1 мултифункционално офис устройство, 1 сървър и 1 UPS /аварийно захранване// (2-ти месец)  осигуряване на режийни разходи, необходими за работата на административното тяло (2-18 месец) 183 049.60 183 419.81
Дейност 2. Повишаване на капацитета на административното тяло на клъстер БАМК – обучения (по Компонент 1): Изпълнението на дейността се състои в участие на персонала на клъстера в три броя обучения в страната и чужбина, пряко свързани с дейността на БАМК. Целта на дейността е предоставяне на конкретни знания и умения на служителите, наети за административно управление на клъстера, необходими за успешното администриране на подобна структура и повишаване на нейната конкурентоспособност в условията на глобализация и общ европейски пазар. Спецификата на структурата на клъстера (публично-частно партньорство) изисква специфични умения за ефективното ѝ управление от страна на административното тяло на БАМК. Инвестирането в конкретно подбрани 3 бр. обучения ще допринесе за надграждането на професионалните знания и умения на персонала в съответствие с нуждите на намиращия се в начален етап на развитие клъстер БАМК. 1) Обучение „Медиация и разрешаване на конфликти”: Предвиденото в рамките на 2 дни обучение в страната ще предостави нужните умения за управление на работния процес в среда с много и различни заинтересовани страни и тежест на интересите. Участието на административния управител и експерт ”Управление на проекти” от БАМК в обучението, ще допринесе за подобряване на техните умения за структуриране на различните интереси на членовете на БАМК и външни за сдружението заинтересовани страни, като се изградят необходимите умения за трансформиране на конфликтни интереси и гледни точки в конструктивни предложения за развитие на клъстера и сектора като цяло. 2) Обучение „Стратегическо планиране”: Планираното обучение ще се осъществи в рамките на 2 работни дни в страната, като то ще предостави необходимите знания и практически умения за идентифициране на стратегическите цели за развитие на БАМК и разработване на програма за развитие на клъстера в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план. Участието на административния управител в обучение по „Стратегическо планиране” ще допринесе за повишаване на уменията за планиране в среда, обединяваща интересите на бизнеса, публичния и неправителствения сектор, като същевременно акцентира върху уменията за управление на промените, чрез отчитане влиянието на външните и вътрешните фактори. 3) Обучение по „Клъстерен мениджмънт”: Планираното по проекта обучение за административния управител на БАМК е с цел развитие на умения за развиване потенциала на клъстера и неговата конкурентоспособност чрез повишаване добавената стойност на произвежданите продукти в условията на глобализация и икономика базирана на знанието. Обучението е от основно значение за успешното развитие на БАМК, тъй като е специализирано в предоставяне на специфични умения за управление на клъстерни организации, като предоставя перспективи за развитие на клъстера и възможността за получаване на европейски клъстерен лейбъл в последствие. Предвиденото обучение се провежда в рамките на две седмици, с период от три седмици между тях за практическа работа, като се предоставят умения по следните основни модули: Икономика на клъстерите, Скрининг на клъстерната инициатива, Анализ на индустрията и сегментация, Анализ на добавената стойност по веригата на производство, Интернационализация на МСП и по някои от избирателните модули по: Управление на промяната, Мениджмънт на клъстерната организация, Проектен мениджмънт за клъстери, Устойчиви политики, Оценка на клъстерната политика и Иновативен мениджмънт. Стъпките за изпълнение на дейността са:  провеждане на процедура за избор на изпълнител/-и на обучителна/-и организация/-и с опит и квалификационни умения за предоставяне на краткосрочни интензивни обучения по бизнес развитие (2 – 5 месец)  участие в двудневно обучение по „Медиация и разрешаване на конфликти” на административния управител на клъстера и експерт ”Управление на проекти” (6-ти месец)  участие в двудневно обучение по „Стратегическо планиране” на административния управител на БАМК (7-ми месец)  Участие на административния управител на БАМК в обучение по „Клъстерен мениджмънт” (15-18 месец) 16 015.26 6 400.00
Дейност 3. Повишаване капацитета на административното тяло на клъстер БАМК – обмен на опит и добри практики (по Компонент 1): Дейността се състои в обмен на опит и добри практики на административния персонал на БАМК чрез организирането и провеждането на 2 бр. срещи с развити клъстери, притежаващи европейски клъстерен лейбъл (един в страната и един в чужбина). Целта на дейността е да се проучи опита и внедрените добри практики на вече развити клъстери, доказали своята устойчивост и получили европейски клъстерен лейбъл, необходими за повишаване капацитета на административното тяло на клъстера и за по-доброто разбиране на работещи механизми за управление на клъстерната организация, да се спомогне за интернационализация на клъстера и да се повиши капацитетът за разработване на общи проекти с помощта на устойчиви партньорства. За целта по проекта е планирано едно двудневно посещение на Индустриален клъстер „Средногорие” с основен административен офис в гр. София, България и едно тридневно посещение (първи ден пътуване- втори ден посещение- трети ден пътуване) на "Технологичен изследователски център на Западна Македония“, ситуиран в гр. Козани, Гърция . Началният етап на развитие на БАМК не е позволил досега да се изгради мрежа от контакти с други подобни структури в страната и в чужбина, които да спомогнат за неговото успешно развитие в бъдеще и с които да планира общи клъстерни дейности и проекти на регионално и международно ниво. Клъстерите, с които да се обмени опит и добри практики, са подбрани на база на тяхната доказана устойчивост и конкурентоспособност (и двата имат присъден европейски клъстерен лейбъл), сектора от икономиката, в който се развиват (индустрия и преработвателна промишленост) и тяхното географско местоположение (Югоизточна Европа) с цел припокриване на тяхната сфера на дейност и средата, в която оперират, с тези на БАМК. Стъпките за изпълнение на дейността са:  идентифициране на темите от интерес за БАМК на база на съществуващи предизвикателства пред клъстера и изготвяне на дневен ред за двете посещения (7-ми месец);  организиране и провеждане на двудневно посещение на Индустриален клъстер „Средногорие ”, гр. София (8-ми месец);  изготвяне на доклад за проведеното двудневно посещение на Индустриален клъстер „Средногорие” гр. Панагюрище (8-ми месец);  организиране и провеждане на тридневно посещение на „Технологичен изследователски център на Западна Македония“, гр. Козани, Гърция (17-18 месец);  изготвяне на доклад за проведеното тридневно посещение на „Технологичен изследователски център на Западна Македония“, гр. Козани, Гърция (18 месец). 1 282.80 1 278.50
Дейност 4. Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (по Компонент 2): Дейността се състои в организиране и провеждане на 7 бр. събития с 3 различни насочености, свързани с развитието на клъстера, в рамките на 3 района на планиране (Югозападен, Южен централен и Северен централен) в страната. Целта на дейността е да се обезпечи необходимостта от:  промотиране дейността на клъстера  набиране на нови членове  създаване на устойчиви връзки между членовете на клъстера и обучителни организации в страната за по-ефективно използване на наличните и нови човешки ресурси и  повишаване на капацитета за разработване и управление на общи НИРД проекти и инициативи съвместно с научни организации. Планирани са събития за: 1) представяне на клъстера (за привличане на нови членове и създаване на мрежи за сътрудничество между БАМК и други фирми по хоризонталата и вертикалата на веригата на производство) – провеждане на 3 бр. кръгли маси в Югозападен, Южен централен и Северен централен район за планиране. Провеждането на предвидените срещи ще даде възможност на представителите на сектор производство на МК да споделят своите интереси за бъдещо развитие и да създадат партньорства помежду си, с акцент върху развитието на БАМК. От друга страна, срещите ще се използват като информационни събития, които да представят дейността на БАМК и стратегията й за развитие с цел привличането на нови членове за набирането на критична маса. Планираните срещи са еднодневни събития за средно 40 души и ще се състоят в областни градове от районите за планиране (8 – 9 мес.). 2) повишаване капацитета за разработване на общи НИРД проекти и инициативи –провеждане на 1 бр. среща между членовете на клъстера и представители на академичната общност за проучване възможностите за осъществяване на такива проекти. За да успее да повиши конкурентоспособността на клъстер БАМК, ръководството на организацията планира да насочи усилия в проучване на възможностите за общи НИРД проекти и инициативи. Един от тези проекти, който се развива и в момента е с Катедра „Метални, дървени и пластмасови конструкции ” към УАСГ (създаване на Център за сеизмологични изследвания). Провеждането на среща между БАМК и различни университети ще даде възможност за мултиплициране на постигнатите до момента резултати и ще даде нови перспективи за развитие. Предвидената среща ще е еднодневно събитие за средно 30 човека и ще се проведе в гр. София (9-ти мес.). 3) осигуряване на необходимия персонал (създаване на мрежа за сътрудничество и обмен на информация за нуждите от специалисти и целенасочена подготовка на персонал с умения за работа в бранша) – провеждане на 3 бр. срещи между членовете на клъстера, представители на университети, професионални гимназии и ЦПО в Югозападен, Южен централен и Северен централен райони за планиране. Планираните по проекта 3 бр. срещи между БАМК и обучителни организации ще постави началото на сътрудничество, целта на което е набелязване на стъпки за подготовка на квалифициран персонал по райони, за да се отговори на нуждите на бизнеса (вкл. такива за привличане на млади хора в индустрията, възможности за квалификация и преквалификация на трайно безработни лица и потенциал за разработване на обучения по време на работа на принципа учене през целия живот за вече наетите работници). Планираните срещи са еднодневни събития за средно 25 души, които ще се състоят в областни градове от упоменатите райони за планиране (10, 11 и 12 мес.). Стъпките за изпълнение на дейността обхващат всички планирани събития и планираното време за тяхното осъществяване, описано по-горе и са свързани с:  изготвяне на дневен ред за всяко едно от планираните събития (6-ти месец)  разпращане на покани към участниците във всяко едно от събитията (7-11 мес.)  наемане на оборудвани помещения за различните събития (8-12 мес.)  провеждане на планираните събития (8-12 мес.)  изготвяне на 3 бр. доклади (х 1 за всяка от темите) с резултатите от проведените събития  публикуване на 3 бр. резюмета на докладите на интернет страницата на БАМК 7 158.00 12 287.50
Дейност 5. Подобряване експортния потенциал на БАМК и възможностите за международнo сътрудничество и инвестиции (по Компонент 2): Дейността се състои в провеждането на еднодневен Международен инвестиционен форум, като основно съпътстващо събитие към програмата на Международен технически панаир Пловдив, популярно изложение с традиционно висок интерес и участие на международни компании. Целта на дейността е да се повиши производствения потенциал и експортния профил на сектор МК и в частност на БАМК и неговите членове, чрез организирането на Международен инвестиционен форум в страната, за привличане на международни клиенти и инвеститори. Провеждането на Международен инвестиционен форум в страната ще отговори на необходимостта от:  промотиране на клъстер БАМК, произвежданите от неговите членове продукти, както и техния капацитет за съвместно изпълнение на мащабни проекти пред чуждестранни фирми  подобряване възможностите за повишаване производителността на фирмите от сектор МК посредством директни Б2Б срещи с потенциални контрагенти  подобряване имиджа на местните производители  подобряване експортния профил на региона  директно таргетиране на международните компании за плюсовете и преимуществата при инвестиране в страната  идентифициране на възможности за международно сътрудничество и пазарни ниши за развитие  споделяне на производствени нововъведения, иновации и потенциални съвместни НИРД проекти между български и международни партньори. Програмата на Международен инвестиционен форум ще включва три модула: „Модул 1“ Представяне на дейността на клъстер БАМК, неговите членове, произвежданите от тях продукти и техния потенциал за изпълнение на различни проекти извън страната. „Модул 2“ „Ролята на иновациите и научно-развойната дейност в сферата на строителството и металните конструкции” – лекция проведена от представител на Катера „Метални, дървени и пластмасови конструкции”, УАСГ. „Модул 3“ Индивидуални срещи (B2B) между местни и чуждестранни компании, на които да се осъществят конкретни контакти между заинтересованите страни. За провеждането на Международен инвестиционен панаир ще бъдат поканени мин. 50 фирми (от сектори строителство и инфраструктура) с по 2-ма представители. Стъпките за изпълнение на дейността са:  наемане на Конгресен център/ или друга подобна зала за провеждане на събитието по време на Международен технически панаир Пловдив (2-ри мес.)  изготвяне на подробен дневен ред на събитието (8-ми мес.)  изготвяне на списък с потенциални контрагенти и инвеститори, които да бъдат поканени на събитието (8-ми мес.)  разпращане на покани на участниците (9-ти мес.)  оказване на логистична подкрепа за участниците в Международен инвестиционен форум (подпомагане тяхното настаняване, придвижване и др.) (10-11 мес.)  провеждане на Международен инвестиционен форум (11-ти мес.)  изготвяне на доклад и резюме с резултатите от проведеното събитие с вкл. данни за контакт на всички участници (12-ти мес.)  разпращане на резюме до участниците (12-ти мес.)  публикуване на резюме на интернет страницата на БАМК (12-ти мес.) 2 668.00 2 300.00
Дейност 6. Насърчаване на клъстерния маркетинг (по Компонент 2): Дейността обхваща използването на различни маркетингови инструменти с цел популяризиране и интернационализация на клъстер БАМК и неговото бизнес развитие и конкурентоспособност. Изпълнението на тази дейност включва разработването и внедряването на маркетинговата стратегия в стратегическите документи за управление на клъстера и разработване, превод и печат на рекламни материали на български и английски език. Чрез разработването на маркетингова стратегия (анализираща пазара, нуждите, конкурентите, целевите групи и предлагаща адекватни решения и стратегии в 4-те компонента на маркетинговия микс) ще се постигне ясно идентифициране на пазара и потенциала за развитие, динамиката и темповете на навлизане на нови продукти в бранша, анализ на рисковете и начини за тяхното минимизиране и/или неутрализиране, потенциални клиенти и стратегия за пазарна реализация на продуктите/услугите на клъстера, пазарни предимства и слабости на продуктите/услугите на клъстера. Разработването и отпечатването на рекламни материали (вкл. дизайн и превод):  3 000 бр. брошури на български и английски език, представящи клъстера, членовете и продуктите им – формат А4, пълноцветен печат, двустранно сгъване;  100 бр. USB с 512 мегабайта памет, заредени с презентация на клъстера на български и английски език  500 бр. каталози с информация за дейността на клъстера и продуктите произвеждани от неговите членове на български и английски език – формат А4, пълноцветен печат, двустранно  3 бр. рекламни банери на български и английски език – винил размери 2 х 1,5 м ще обезпечи изпълнението на дейности 4 и 5 по настоящия проект и ще допринесе за популяризиране на БАМК . Стъпките за изпълнение на дейността са:  анализ на БАМК във връзка с разработването на маркетингова стратегия (9-ти месец)  избор на изпълнител за изготвянето на маркетингова стратегия (10 – 14 месец)  изготвяне на маркетингова стратегия за националния и международния пазар (15 – 16 месец)  приемане на маркетингова стратегия от УС на БАМК и внедряването й в стратегическите документи за управление на клъстера (16-ти месец)  избор на изпълнител за доставка на рекламни материали (3 – 6 месец)  дизайн, превод и печат на рекламни материали на български и английски език (7-ми месец)  разпространяване на рекламни материали на събитията организирани от БАМК и на събития посещавани от представители на клъстера и неговите членове (8 – 18 месец) 27 370.00 27 370.00
Дейност 7. Насърчаване интернационализацията на клъстер БАМК (по Компонент 2): Дейността обхваща участия на изложения и организиране на В2В срещи между членовете на клъстера и международни икономически субекти с цел интернационализация на клъстер БАМК и създаване на условия за повишаване експортния потенциал и конкурентоспособността на клъстера и неговите членове. 1) Предвидени са участия на БАМК като изложител в международни изложения и панаири: 1.1) „Z – Zuliefermesse“ – изложение за подизпълнители на части, компоненти, модули и технологии – Лайпциг, Германия (16-ти мес.) Участието в изложението е с цел представяне дейността на клъстера, продуктите и потенциала на неговите членове пред голям брой компании, търсещи подизпълнители за своята дейност. Ще бъде нает щанд от 20 кв.м., вкл. необходимото обзавеждане за излагане на презентационни материали и провеждане на бизнес срещи. 1.2) “Midest” – Париж, Франция (14-ти мес.) Участието ще допринесе за интернационализацията на обединението чрез създаване на мрежа от контакти и партньорства и за развитието на иновативния потенциал на клъстера чрез участие в съпътстващи събития, концентрирани върху представянето на иновации и ноу –хау по сектори. Ще бъде нает щанд от 20 кв.м., вкл. необходимото обзавеждане за презентиране на клъстера и провеждане на кратки срещи с потенциални клиенти и доставчици. 1.3) „Elmia Subcontractor” – Швеция (13-ти мес.) Участието ще се обезпечи чрез наемането на оборудван изложбен щанд от 20 кв.м., където да бъде представена дейността на клъстера и продуктите произвеждани от неговите членове, с цел намиране на нови клиенти и партньори. 2) Участия на БАМК в В2В срещи – Белгия /15-ти мес./ и Холандия /17-ти мес./ Като част от стратегията за интернационализация на клъстера е предвидено организирането на 2 бр. бизнес срещи с индустриални и строителни компании в страните Белгия и Холандия. За организирането на тези събитя ще бъде използвана подкрепата на ИАНМСП и Европейска мрежа в подкрепа на фирмите. На всяка от срещите се предвижда участие на средно 15 предварително подбрани и поканени фирми от съответния регион, както и на 9 представителя на фирмите членове на клъстера. Срещите са планирани като еднодневни събития, като целта им е да идентифицират конкретни възможности за партньорство и нови членове. На всяко от събитията ще присъстват 9 представителя на членовете на БАМК и експерт „Създаване на сътрудничества и интернационализация“. И двата инструмента ще осигурят достъп на БАМК до чуждестранни икономически субекти (клиенти и доставчици) и подобни структурни обединения, ще се натрупа и сподели информация и опит за нуждите и изискванията на различни външни пазари, което ще допринесе за повишаване експортния потенциал на членовете и интернационализацията на клъстера, което пряко ще рефлектира в повишаване конкурентоспособността на БАМК и членовете ѝ. Стъпките за изпълнение на дейността в частта ѝ 1) участие в международни изложения и панаири обхващат всички планирани събития и планираното време за тяхното осъществяване, описано по-горе и са:  събиране на предварителна информация за изложението и участниците (10-12 мес.)  изготвяне на програма за посещение на всяко едно от планираните събития (11-15 мес.)  изготвяне на предварителен дневен ред за срещи с конкретни фирми (11-ти мес.)  организиране на логистиката (12-16 мес.)  посещение (13-16 мес.)  изготвяне на доклад и анализ (17 мес.). Стъпките за изпълнение на дейността в частта ѝ 2) участия в В2В срещи обхващат всички планирани събития и планираното време за тяхното осъществяване, описано по-горе и са:  изготвяне на програма за посещение на всяко едно от планираните събития (12-15 мес.)  организиране на срещите с помоща на ИАНМСП и Европейска мрежа в подкрепа на фирмите (12-15 мес.)  изготвяне на дневен ред за протичане на всяка от срещите (12-ти мес.)  събиране на предварителна информация за другите участници (12-ти мес.)  организиране на логистиката (14-17 мес.)  посещение (15-17 мес.)  изготвяне на доклад и анализ (18-ти мес.). 149 380.00 132 477.38
Дейност 8. „Осигуряване на експертна помощ за интернационализация на клъстера” (по Компонент 2): Изпълнението на тази дейност е свързано с наемането на експерт „Създаване на сътрудничества и интернационализация” за изпълнение на целите и дейностите на клъстера по проекта, свързани с промотирането и интернационализацията на сдружението. Целта на дейността е да се обезпечи необходимостта от ефективно изпълнение на дейностите по Компонент 2 от настоящия проект, свързани с постигане на планираните за развитиета на клъстера сътрудничества и интернационализация (Дейности 4, 5, 6, 7). Отговорностите на експерт „Създаване на сътрудничества и интернационализация” ще включват: • разработване на база данни с необходима информация вкл. SWOT анализ и анализ на конкуренцията. • участие в организиране и провеждане на 3 бр. кръгли маси за представяне дейността на клъстера (Дейност 4) • участие в организиране и провеждане на 1 бр. среща с научни организации за създаване на сътрудничества за общи НИРД проекти (Дейност 4) • участие в организиране и провеждане на 3 бр. срещи за сътрудничества с обучителни организации (Дейност 4) • участие в организиране и провеждане на Международен инвестиционен форум в рамките на Международен технически панаир, гр. Пловдив (Дейност 5) • координиране прилагането на изготвената по проекта маркетингова стратегия • изготвяне на текущи пазарни проучвания, отчитащи динамиката на пазарите, основни конкуренти на съответните пазари, специфичната нормативна уредба или политика в областта, която може да повлияе пазарната реализация, рисковете и начините за тяхното преодоляване на съответния пазар • участие в организиране и провеждане на 3 бр. международни панаири и съпътстващи ги събития (Дейност 7) • участие в организиране и провеждане на 2 бр. международни бизнес срещи /B2B/ (Дейност 7) • популяризиране на събитията по дейностите и работа с медиите • подпомагане ежедневно дейностите по интернационализация на клъстер БАМК, в т.ч.:  поддържане комуникация с Европейска клъстерна мрежа,  следене за международни клъстерни конференции и докладва на ръководното тяло,  изготвяне база данни с конкретни фирми/организации за създаване на международно сътрудничество,  следене международната кореспонденция на клъстер БАМК  подпомагане изграждането на транснационална мрежа на БАМК с други клъстерни организации  проучване добри практики и спомага за тяхното внедряване в клъстер БАМК,  участие във вътрешния мониторинг за изпълнение на дейностите на БАМК. Експерт „Създаване на сътрудничества и итернационализация” ще бъде нает на трудов договор на 8 часов работен ден за период от 17 месеца. Стъпките за изпълнение на дейността са:  подбор на квалифициран експерт за 8-часов работен ден (1-ви месец от изпълнението на проекта)  период на заетост на експерта, нает на трудови правоотношения – 17 месеца (от 2-ри до 18-ти месец). 40 800.00 35 573.34
Дейност 9. „Публичност и визуализация“ (по Компонент 2): Изпълнението на дейността е свързано със задължението на бенефициента да информира обществеността за публичната подкрепа на Европейския съюз, ОПИК и ЕФРР и да прилага мерките за публичност и комуникация за всички доставки и услуги, които извършва при изпълнението на проекта. Целите на нейното изпълнение са свързани с осигуряване:  информиране за източника на европейско финансиране (ЕФРР) и повишаване обществената осведоменост  прозрачност по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК и изпълнението на дейностите  информиране широката общественост за ролята на ЕС при отпускането на помощта и постигнатите чрез нея резултати. По дейността ще бъдат изпълнени следните мерки: 1) ще бъде поставена 1 бр. постоянна табела/плакат с информация за проекта с размери 500 x 707 мм на входа на офиса или сградата, в която ще се помещава офисът на БАМК (3-ти месец); 2) ще бъде публикувано кратко описание на проект (вкл. неговите цели и резултати и открояване финансовата подкрепа на ЕС) на уеб-страницата на клъстер БАМК (1-ви месец); 3) ще бъдат изработени и доставени 8 бр. стикери за предвиденото за закупуванепо проекта компютърно оборудване, опоменаващи, че проекта се финансира по линия на ОПИК, съфинансирана от ЕФРР. 4) всички изготвени по проекта документи (брошури, каталози, присъствени списъкци, приемателни протоколи и други текущи документи) ще посочват, че проектът се финансира по линия на ОПИК, съфинансирана от ЕФРР, съдържат номера и наименованието на проекта на английски и български език (през целия период на изпълнение на проекта). Стъпките за изпълнение на дейността са:  публикуване кратко описание на проект на уеб-страницата на клъстер БАМК (1-ви месец)  избор на изпълнител и доставка на табела и стикери (1-2 месец)  поставяне на табелата в офиса на БАМК и стикерите върху оборудването (2-3 месец)  прилагане на изискванията за публичност и визуализация върху всички публикации и документи, свързани с изпълнението на проека (2 – 18 месец) Изпълнението на елементите на дейността ще се извърши съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. 158.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.