Управление на проекта по Компонент 2: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител - 1, координатор - 1, счетоводител - 1, технически сътрудник - 1, юрист - 1 с доказан експертен капацитет при изпълнение на социални проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи:
- последователност на изпълнение на проектните дейности;
- проследяване на изпълнението на дейностите;
- обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му;
- управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването;
вътрешен мониторинг по проектното изпълнение;
Конкретните задачи пред екипа по проекта са:
- Подбор и структуриране на екип за управление на Дневен център за възрастни хора с увреждания ;
- Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори;
- Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта.
- Подготовка на тръжни документации;
- Провеждане на екипни срещи;
- Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители;
- Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите.
В рамките на тази дейност ще бъдат проведени тръжни процедури, както следва:
- Извършване на СМР
- Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания
- Доставка на храна за нуждите на Дневен център за възрастни хора с увреждания
- Предоставяне на услуги за провеждане на обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа. |
34 300.50
|
33 599.92
|
Създаване на "Дневен център за възрастни хора с увреждания" по Компонент 2: Разработваният проект цели създаване на “Дневен център за възрастни хора с увреждания” на 4-ти етаж в сградата на бившата поликлиника на ул.”Солун”4, гр. Дупница. В общинската стратегия за развитие на социалните услуги, същият е заложен с капацитет 30 потребители, чиято цел е предоставяне на дневни и почасови грижи; медицинска и социална интеграция на хора с увреждания живеещи в семейна среда.
Към настоящия момент Община Дупница няма изграден такъв център, а необходимостта е идентифицирана, на база информацията получена в резултат на няколко изпълнени и изпълняващи се проекта, съществуващите социални услуги на територията на общината и справка за броя на хората с увреждания.
Реализирайки подобен проект бихме дали възможност на лица с увреждания да получат качествена услуга, а на техните семейства възможност за създаване на трудова заетост, което е и нашата цел и целта на настоящата процедура, която допълва и надгражда мерки, финансирани по ОПРЧР 2007-2013, свързани с улесняване достъпа до заетост на уязвими групи.
Дейността по създаване на дневния център е във връзка с дейностите 1,2,3 от насоките за кандидатстване и с оглед на реализиране на интегриран и комплексен подход за активно приобщаване в обществения живот. Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи/ чрез създаване на Дневен център за възрастни хора с увреждания
Създаване и функциониране на иновативни форми на социални услуги в общността, които допринасят за постигане целите на операцията и са насочени към:
-предоставяне на почасови услуги за деца в риск;
- предоставяне на почасови услуги за лица с увреждания, вкл. и деца с увреждания;
-Интегрирани здравно – социални услуги.
Дейността по създаване на дневния център включва:
- Извършване на ремонт на част от 4-тия етаж в сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, гр.Дупница;
- Доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за създаването и функционирането на дневния център;
- Извършване на подбор на екипа за работа в дневния център;
- Документална подготовка за стартиране дейността на центъра - изработване на методология;
- Извършване на подбор на потребителите на услугата.
*Ремонт: За изпълнение на тази дейност се предвижда извършване на ремонт на част 4-тия етаж на сградата на бивша поликлиника, находяща се на ул."Солун" 4, който имот е публична общинска собственост.
За изпълнението на ремонтните дейности ще бъдат проведени тръжни процедури съгласно ЗОП и избрани изпълнители на дейността. Ще се представи Количествено - стойностна сметка, график за изпълнение на дейностите и срокове, за които при неизпълнени ще бъдат прилагани неустойки по сключени договори. Приемането на дейността ще бъде извършено чрез констативен протокол от Комисия назначена за целта от Кмета на Общината. Предвижда се следното разпределение на помещения:
1.Кабинет
2.Зала за хранене и занимания.
3.Кухненски бокс, с директна връзка към залата за хранене
5.Стая за отдих с легла
6.Медицински кабинет и работно място на психолога.
7. Пет стаи за отдих с легла
Стойността на предвидения ремонт възлиза на 37 633,50 лв.
*Доставка на обзавеждане и оборудване: Предвижда се доставка на обзавеждане и оборудване, необходимо за функциониране на дневния център съобразно спецификата на дейността. Предвидено е доставката и монтажа на оборудването и техниката, технически средства за работа на дневния център– бюра, маси, столове, шкафове, стелажи, компютърни конфигурации, медицинска кушетка, медицински шкаф, уреди за рехабилитация, легла и т.н., чиято стойност е в размер на 41 720 лв. |
89 353.50
|
83 913.46
|
Функциониране на Дневен център за възрастни хора с увреждания по Компонент 2: Целта на дейността е да се уреди реда, основните правила и минималните стандарти за функционирането на Центъра, дейностите, които ще се извършват в него, включително провеждането на супервизия за персонала, с оглед на качественото предоставяне на комплексни интегрирани услуги в общността; обучения, консултиране и презентиране на възможности за заетост
Дейността включва:
етап 1 - Дейности в центъра (-дневна грижа; - почасова грижа; - изхранване; - трудотерапия; - рехабилитация; - медицински консултации - и др.);
етап 2 - Осигуряването на храна;
етап 3 - Супервизия;
етап 4 - Обучения за придобиване на умения и подкрепа за придобиване на работа.
• Дейности в центъра: Ще се включат разнообразни по тип и насоченост услуги – социални, рехабилитационни, психологически, медицински, т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Мултидисциплинарният екип от специалисти ще работи съвместно с различните представители на целевите групи с оглед осигуряването на комплексност при предоставянето на отделните услуги. За изпълнение на тази дейност се предвиждат разходи в размер на 21 201лв., включващи: - режийни разходи (ток; вода; интернет и кабелна телевизия; гориво за използване на собствените на общината 2 бр. спец.микробуси за превоз на хора с увреждания; препарати; асансьор и др. ) - 13 месеца * 714.84 лв. среден разход на месец = 9293 лв.
- консумативи:
канцеларски материали - 558,00 лв.
материали за трудотерапия, медицински шкаф, кинезитерапия - за 13 месеца по 550 лв/месец = 7 150 лв.
работно облекло - 12 души * 250 лв = 3 000 лв.
трудова медицина - 12 души * 40 лв. (първоначална такса) + 12 души * 10 лв. (годишна абонаментна такса) = 600 лв.
закупуване на пожарогасители, изготвяне на противопожарно досие, замерване на контурфази - 600 лв. |
249 201.00
|
240 776.19
|