Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация трябва да са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III
„Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на
Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на
Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано
управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния
информационен портал: https://www.eufunds.bg/.
При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП
следва:
- ще публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на
подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- ще включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали,
свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците;
- ще поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в
съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом
започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното
оборудване, с общ размер на разходите в размер над 195 580 лв. (левовата равностойност на 100 000 евро).
|
0.00
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта
: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект
„Поддръжка и ремонт на технически средства за осъществяване на граничен контрол“, както и за:
- осигуряване на ефективно изпълнение на проекта;
- организация и участие в изпълнението на дейностите;
- координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на
проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/;
- представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит;
- спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта;
- водене на документацията;
- водене на счетоводството и отчитане на разходите;
- подготовка на доклади и искания за плащане.
Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи,
доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще бъдат постигнати предвидените резултати.
Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в
екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за
възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта.
Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. |
138 000.00
|
9 276.10
|
Ремонт и поддръжка на МСН за 2 години
: Съгласно чл. 102, ал.1, т.9 от Закона за МВР, за осъществяване на наблюдение за предотвратяване и разкриване на незаконно преминаване на държавната граница полицейските органи използват технически средства за наблюдение. Мобилните системи за наблюдение (МСН) са основно техническо средство за подпомагане на охранителната дейност в структурите на ГДГП, в участъците в които няма изградени интегриране или автоматизирани системи за наблюдение.
Предвижда се в обхвата на обществената поръчка да се включат индикативно 40 броя МСН от модели:
- “Терма 06”
- “Терма 05”
- “Терма 04”, което не е ремонтирано и не e в гаранционен срок по договор № 328200-14266/13.08.2019 г. и договор рег.№ 3282оп-1821/30.09.2020 г. на ГДГП.
Ремонтите ще включват отстраняване на възникнали повреди по специализираното оборудване на МСН (без шасито на автомобила) при които ще бъдат ремонтирани/рециклирани елементи, подлежащи на възстановяване или заменяни с нови такива при невъзможност за ремонт.
В процеса на подготовка на Р България за присъединяване към ЕС, със средства по програма Phare за нуждите на ГДГП в периода 2001-2008 г. са доставени и ефективно се използваха в граничното наблюдение над 50 броя МСН.
По ИУГВП 2021-2027 се предвижда към края на периода поетапна подмяна на МСН, които са силно амортизирани и покрили показателите за подмяна.
До замяната е необходимо същите да бъдат поддържани в работоспособност предвид това, че са основно техническо средство за наблюдение.
Предвижда се да бъдат ремонтирани МСН от модели "Терма 06", "Терма 05" и "Терма 04". Посочената дейност следва да се разглежда като продължение на дейността по дефектация, възстановяване на работоспособността и надграждане на МСН, която се реализира с финансова помощ по фонд "Вътрешна сигурност". При възникване на повреда се прави диагностика, на основание на която, изпълнителя подава оферта и стойност за ремонт, която се приема или не от възложителя, в зависимост от целесъобразност, стойност на ремонта, наличност на финансови средства по договор и т.н.
Към настоящия момент не може да се каже какви повреди ще възникнат в бъдеще и какви ще са необходимите средства за ремонт.
|
2 000 000.00
|
0.00
|
Ремонт и поддръжка на газанализатори Дрегер за 2 години и доставка на консумативи
: В рамките на дейността се предвиждат следните дейности:
- ремонт и поддържане на газоанализаторите в добро експлоатационно състояние, посредством периодични прегледи в срокове, препоръчани в документацията на производителя. Отстраняване на неизправности чрез извършване на ремонт и възстановяване на газоанализаторите. Извършване на сервизна проверка с еталонни газове и калибриране (настройка) на газоанализаторите. Доставка и влагане на всички необходими резервни части и материали (батерии, сонди, платки, сензори, дисплей, корпус, вградена автоматична помпа, лицевите фолиа за бутоните със защитни стъкла и др.), включително и преинсталиране на софтуера за преглеждане на записите в паметта на устройството, необходими за възстановяване на пълната работоспособност на газоанализаторите.
Предвижда се в рамките на финансовите средства да бъдат закупени около 800 бр. консумативи (външни прахо- и водо-защитни филтри и/или мембрани за помпа и/или лицев панел и/или адаптер за помпа и/или външен гумен протектор и/или пробовземна помпа и/или платка с бутони или други)
Конкретните консумативи, които ще бъдат закупени в рамките на индикативната стойност, ще бъдат определени в техническите спецификации на база заявки от териториалните звена на ГДГП към момента на подготовка на документите за възлагане на обществената поръчка.
Във връзка с получено дарение по договор рег. №328200-20453/20.10.22 г. между Национална агенция за борба с престъпността на Великобритания и ГДГП-МВР е необходимо осигуряване на консуматив за Докинг станция Drager X-dock 5300 X-am 8000, която използва чист азот 99,999% за калибриране и настройване на газоанализаторите. Цената за 1 бутилка е 612 лв с ДДС (оферта от Дрегер България ЕООД №20231275/04.07.23 г.), като на година са необходими около 4-5 бутилки на стойност 3000 лв на година или за 2 години 6000 лв (6000 лв за N2 и 36000 лв за филтри)
|
166 000.00
|
0.00
|
Поддръжка на 1 стационарен и на 3 преместваеми постове за техническо наблюдение
: Сключен е договор рег.№ 3282оп-571/10.05.2023 г. под условие за отложено плащане по чл. 114 от ЗОП на стойност до 645 999,60 лева с ДДС. По проект с наименование „Следгаранционна поддръжка на оборудване, системи и средства за граничен контрол“ ДБФП № 812108-61/08.10.2020 г. по дейност 7 за поддръжка са осигурени 466 000 лева с ДДС. Необходимите средства за пълно финансиране на сключения договор са в размер на 179999,60 лв с ДДС, които следва да се осигурят по настоящия ДБФП. |
179 999.60
|
178 257.81
|
Поддръжка на мобилни ренгенови систми и обучение за работа с тях: Целта на обществена поръчка е да се осигури поддръжка на индикативно три броя мобилни рентгенови устройства Z Backscatter Van, произведени от компанията „American Science and Engeneering, Inc. (ASamp;E), както следва:
- ZBV със сериен № 805;
- ZBV със сериен № 806;
- ZBV със сериен № 807.
В състава на всяко ZBV е включен: автомобил (шаси Mercedes Benz модел 516 CDI Sprinter), рентгеновата система (ASamp;E), генератор и климатик.
Съгласно чл. 102, ал.1, т.11 от Закона за МВР, за осъществяване на граничен контрол полицейските органи, контролират и извършват проверка на лица, багажи и превозни средства за наличието на взривни вещества, оръжия, боеприпаси, пиротехнически изделия, ядрени материали и други радиоактивни източници при преминаване на държавната граница. Контролът и проверките се осъществяват с мобилни рентгенови устройства, на които следва да се осигури поддръжка. Без осигурена поддръжка техническите средства не могат да се използват поради отнета/прекратена лицензия на ГДГП от Агенцията за ядрено регулиране за работа с източници на йонизиращи лъчения.
|
720 000.00
|
0.00
|
Медицински прегледи на служители за осъществяване на дейности с източници на йонизиращи лъчения и такси за получаване на лицензия на ГДГП, съгласно Закона за безопасното използване на ядрената енергия. : След осигуряване на поддръжката на мобилните рентгенови системи ZBV е необходимо около 35 служители, които ще работят с тях да преминат медицински прегледи за допускане до работа със системите. Медицинския преглед се извършва ежегодно, тоест в рамките на осигурената поддръжка се предвижда 35 служители да преминат два пъти медицински прегледи в Националния център по радиобиология и радиационна защита (НЦРРЗ) към Министерство на здравеопазването, съгласно Наредба № 11/22.10.2018 г. за здравни норми и изисквания при работа в среда на йонизиращи лъчения. Съгласно тарифата на НЦРРЗ, публикувана на адрес ncrrp.org е 50 лева на служител.
Също така е необходимо издаване/подновяване на лицензията на ГДГП от Агенцията за ядрено регулиране (АЯР), което включва държавни такси за издаване на съответните документи. Таксите за издаване на лицензия за работа с източници на йонизиращи лъчения се определят от АЯР, съгласно тарифа по чл. 28, ал. 1 от Закона за безопасно използване на ядрената енергия след подаване на заявление от ГДГП.
Тези дейности ще бъдат извършвани само при сключен договор за поддръжка на ZBV. |
10 000.00
|
0.00
|
Ремонт и поддръжка на други технически средства за гранично наблюдение и контрол
: 1. ГДГП сключи договор рег.№ 3282оп-571/10.05.2023 г. с предмет „Поддръжка на 1 стационарен и на 3 преместваеми постове за техническо наблюдение“, който е със срок за изпълнение до 12 месеца или до изчерпване на финансовите средства по него. Същия е сключен след проведена открита процедура по ЗОП и е на стойност 645 999,60 лева с ДДС. След изтичане на договора или изчерпване на финансовите средства по него се предвижда да бъде открита нова обществена поръчка.
2. На 22.05.2023 г. настъпва повреда в 2 брегови речни радари на СПТН - Свищов и СПТН - Белене. От проведени ремонти през 2021 г. по ДБФП № 812108-61/08.10.2020 г. на идентични радари е установено, че цената за ремонт на 2 броя възлиза на 7 146 лева с ДДС.
3. На 09.08.2024 г. изтича договор рег.№ 328200-15586/10.08.2022 г. за поддръжка на преносими радиографски системи XpiusSecurity 4336 W++, доставени по Грантово споразумение OLAF/2016/D1/092. Съгласно получената от ГДГП лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения серия „О”, рег.№ 5597/12.03.2020 г. със срок на действие 10 години от Агенцията за ядрено регулиране (АЯР), лицензиантът е длъжен да осигурява техническата поддръжка на източниците на йонизиращи лъчения. Необходимите финансови средства за поддържането им до 2027 г. са около 13 000 лева, като в тази цена не са включени батерии, смяна на масло, уплътнители и др. консумативи.
4. Поддръжката на техническите средства включва и осигуряване на батерии за прибори за нощно виждане, дронове, детектори и транслатори на сеизмична периметрова система за охрана и предупреждение EMIDS, РТК, прожектори/фенери за осветяване на местопроизшествия и др. технически средства, като към момента не може да се определи за периода напред какви и какъв брой батерии ще бъдат необходими и същите към момента са индикативни.
В тази връзка се предвижда провеждане на обществена поръчка с предмет "Ремонт и поддръжка на други технически средства за гранично наблюдение и контрол" с обособени позиции в рамките на осигурените финансови средства и в зависимост от приоритетите и резултатите на пазарното проучване по чл. 21, ал. 2 от ЗОП към момента на решението на възложителя за откриване на поръчката.
Предвижда се осигуряване на поддръжката на индикативно 2 броя брегови речни радари и поддръжка на 2 броя радиографа.
|
531 729.00
|
0.00
|