Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Основният фокус на проекта е насочен към осигуряването на качествена грижа за лицата с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства на територията на Община Пловдив. За постигане на тази цел ще бъде създаден ДЦЛУТМУ, който да осигури комплексна подкрепа за целевите групи чрез предоставяне на интегрирани социални услуги в общността. Ефективното функциониране на Центъра ще бъде осигурено от висококвалифицирания и обучен екип за управлението му, състоящ се от 20 специалиста с опит в различни сфери като здравно обслужване, социална и консултативна дейност, психологическа и терапевтична подкрепа и др. ДЦЛУТМУ ще се специализира в предоставянето на следните услуги: осигуряване на дневни и почасови услуги;  мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група; осигуряване на терапевтична и специализирана помощ, вкл. – рехабилитация и кинезитерапия; осигуряване на краткосрочни услуги по заместваща грижа чрез подкрепа за семействата, полагащи грижи за лица с увреждания; реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица зависими от грижи и лица, полагащи грижи за тях. Очакваните резултати от реализацията на проектните дейности са: изграждане на постоянен достъп до интегрирани социални услуги за лицата от целевата група на територията на град Пловдив чрез създадения по Проекта ДЦЛУТМУ, което да осигури подобрение в начина и качеството им на живот, включително и да доведе до оптимизиране на условията за осъществяване на процесите по пълноценно включване в обществото и повишаване на социално-икономическата активност на лицата с увреждания, вкл. тежки такива, и техните семейства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Провеждане на обществени поръчки: Дейността включва подготовката и разработването на технически спецификации и задания за целите на провеждането на процедури за избор на изпълнители на конкретни проектни дейности по реда на приложимото национално и европейско законодателство в съответната област. Провеждането на дейността гарантира спазването на принципите за прозрачност конкурентност и равно третиране на участниците в процедурите за възлагане на обществени поръчки, както и цялостното законосъобразно изпълнение на специфичните проектни активности. Процедурите, разработени от експерта „Обществени поръчки”, ще бъдат стриктно контролирани от проектния екип и от страна на Възложителя, както и ще подлежат на съответния предварителен и последващ контрол от страна на УО на Програмата и съответните контролни органи, определени по закон. 0.00 0.00
Дейност 2 - Извършване на СМР на ДЦЛУТМУ – гр.Пловдив: Дейността обхваща извършването на основен ремонт, съгласно §5, т. 42 от ДР на ЗУТ за целта на създаването на ДЦЛУТМУ. Изборът на помещение за Центъра е наложен от факта, че Община Пловдив не разполага с други свободни и подходящи алтернативни сграда или помещения, които биха могли да се използват за нуждите на ДЦЛУТМУ или да бъдат пригодени с по-малко средства от планираните по проекта. Необходимостта от извършването на основен ремонт на сградата се обуславя изцяло от обемно-пространствените характеристики на обекта, като, същевременно, предвидените интервенции са съобразени с функционалните изисквания за предоставянето на услугата ДЦЛУТМУ. Планираните СМР са насочени към осигуряване на подходяща среда и инфраструктура за предоставянето на интегрирани междусекторни услуги в общността за лица с увреждания, включително тежки множествени увреждания, и техните семейства. Изпълнението на ремонтните дейности е в пряка връзка с функционирането на ДЦЛУТМУ и гарантира осигуряването на качествена услуга за целевата група. Дневният център за лица с увреждания и тежки множествени увреждания ще бъде разположен на партерното ниво на бившия ДДЛРГ „Рада Киркович", ул. „Димитър Цончев“ № 11, II – ра градска част, кв.176, УПИ I- 517,457. Дейността ще се извърши от изпълнител, избран след открита процедура по ЗОП. На партерното ниво кота нула наличните помещения ще бъдат ремонтирани и преустроени, както следва: • Ремонт на входно фоайе с изграждане на достъп за хора с увреждания. • Преустройство на столова в 4 бр. спални помещения, от които - 2 за отдих на лицата ползващи дневна грижа в центъра/1-мъже и 1-жени/ и 2 за заместващата грижа/1-мъже и 1-жени/. • Преустройство на кабинет счетоводство в работно помещение на специалистите социални дейности. В работното помещение ще се извършва пряка социална работа с лицата с увреждания и техните близки. Ще се съхраняват личните досиета на потребителите. • Преустройство на кабинет домакин в работно помещение на медицинското лице в Центъра. Помещението ще бъде пригодено за осъществяване на прегледи и оказване на първа медицинска помощ при необходимост. • Преустройство на заседателна зала с преход към кабинет директор в зала за лечебна рехабилитация и зала за арт и трудотерапия. • Преустройство на кабинет психолог + чакалня в работно помещение психолог и рехабилитатор. • Ремонт на стая с преходен коридор в работно помещение за управителя на центъра + екип по проекта. • Ремонт на съществуващ санитарен възел, към който се достига посредством стълбище от 9 стълби. Същият ще бъде ремонтиран и обновен в едно с обособяване на баня. Непосредствено преди WC е налично помещение, което ще бъде обособена като стая за персонала с възможност за преобличане. • Преустройство на кухненски блок, както следва: 1. Обособяване на кухненски бокс с трапезария и коридор. 2. Обособяване на 1 баня с тоалетна и 1 тоалетна за мъже, съобразно изисквания за достъп на хора с увреждания. 3. Обособяване на 1 баня с тоалетна и 1 тоалетна за жени, съобразно изисквания за достъп на хора с увреждания. 4. Обособяване на помещение за пералня, сушилня и съхранение на санитарно-хигиенни материали + постелъчен инвентар. • На партерното ниво е налично и помещение, което ще се използва за дневни занимания на потребителите. • Обособяване на зона за отдих в двора на центъра. Наличното дворно пространство е достатъчно да се обособи такова, което ще се използва само и единствено за потребителите на центъра. Като цяла сградата, в която ще се изгражда центъра е оградена и обезопасена. • Общи СМР: 1. Изграждане на видеонаблюдение 2. Изграждане на система за сигнализация с HELP бутони в спалните помещения, бани и WC. Планираните СМР са пряко свързани с изпълнението на дейностите по проектното предложение. Приложено е Решение № 44/15.02.2018 г. на Общински съвет - Пловдив за предоставяне на сградата за нуждите на Центъра за времето на изпълнение на проекта и със срок не по-малко от 6 месеца след приключване на проекта. 397 505.00 397 131.11
Дейност 3 - Оборудване: Оборудването и обзавеждането на ДЦЛУТМУ е изцяло съобразено с предвидените в Дейност 2 ремонтни интервенции на помещенията, предназначени за предоставяне на иновативните социални услуги чрез настоящия проект, както и със специфичните потребности на лицата от целевата група в ролята им на основни ползватели на същото. Подборът на артикулите, предназначени за оборудване и обзавеждане на Центъра кореспондира също и на заложените основни композиционни и функционални изисквания, неразделна част от насоките за кандидатстване по настоящата процедура за БФП BG05M9OP001-2.008 “Подкрепа за лицата с увреждания“, по ОПРЧР 2014-2020. Избраният чрез ЗОП изпълнител за извършване на доставка на необходимите елементи за вътрешното благоустройство на помещенията, в които ще се предоставят услугите, включително – помещенията за назначения към ДЦЛУТМУ персонал, ще гарантира качественото и в срок изпълнение на предвидената дейност. Във връзка с необходимостта от изграждане на благоприятна, комфортна и съвременна среда за предоставяне на предвидените в настоящия проект социални услуги, същият ще бъде ангажиран, при съблюдаване определените функционални и композиционни изисквания за услугите, да достави нужните артикули, с които да се създадат необходимите условия за потребителите (лица с увреждания, вкл. тежки такива, и техните семейства) и да се създаде подходяща обстановка за предоставяне на социалните услуги, определени в проекта. Благоустрояването на вътрешните помещения на ДЦЛУТМУ, чрез оборудване и обзавеждане на предвидените за услугите пространства, следва да осигури за ползвателите на обекта: безопасна и сигурна среда, необходимия комфорт и уют, да е разположено в пространството /като форма, обем, материал/ с оглед възможностите и капацитета на помещенията и съобразно специфичните особености на лицата от целевите групи, да предоставя възможност за свободно придвижване и достъпност, да е снабдено с нужните аксесоари/приспособления, улесняващи ползваемостта на съответните артикули /като: лифтери, регулатори и др./, да е изработено и подбрано от материали с повърхности с минимална задръжка на прах и други алергени, и т.н. С цел изпълнение на посочените условия, избраният изпълнител за доставка на оборудването и обзавеждането по проекта, ще следва да притежава капацитета за покриване на изискванията, посочени по-горе, както и да съблюдава всички законови и норматвини изисквания в областта на предмета на поръчката за реализиране на дейността. Предвид пространствените дадености и вътрешно разпределение на помещенията на сградния фонд, предоставен от Община Пловдив за целите на настоящия проект, ще се обособят следните групи артикули, необходими за целите на вътрешното благоустрояване на Центъра, а именно: офис мебели, оборудване и обзавеждане за специализирани помещения за терапии(групови/индивидуални), вкл. рехабилитационни и кинезитерапевтчини уреди и аксесоари, модулни системи, кухненско и трапезно обзавеждане, санитарно оборудване, спално обзавеждане и др. При извършване цялостната доставка на оборудване и обзавеждане по проекта ще се съблюдават основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност, при гарантиране наличието на необходимите пространства и удобства за реализирането на разнообразния комплекс от дейности и социални услуги за потребителите в в Центъра и кореспондентност с изискванията на УО на ОПРЧР 2014-2020 и приложимите нормативни рамки в областта. 71 279.00 70 490.40
Дейност 4 - Избор на екип и управление на ДЦЛУТМУ: Дейността включва подбора и назначаването на екип от 20 специалисти с експертни и спомагателни функции, които да бъдат ангажирани за целите на предоставянето на интегрираните социални услуги в ДЦЛУТМУ. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно и друго релевантно образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира съответствието на компетенциите на екипа за управление на Центъра /ЕУЦ/ с характера на планираните за предоставяне социални услуги за лица с увреждания, включително тежки такива, и техните семейства. За организиране на управлението и функционирането на Центъра ще бъдат назначени, чиито квалификации и отговорности ще бъдат сведени минимум до следните изисквания: 1) Ръководител на ДЦЛУТМУ – с необходимите компетенции в областта на социалните/социално-здравните услуги, който ще отговаря за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности в Центъра, вкл. – ще мониторира работата на експертите в Центъра във връзка с изпълнение на преките им служебни задължения; 2) Психолози (2 души), притежаващи релевантни познания в областта на клинична/консултативна психология или еквивалентни компетенции, които ще осъществяват преки дейности по предоставяне на психологически консултации за ползвателите на Центъра; 3) Специалисти „Социални дейности“ (4 лица), с квалификации в областта на социалните дейности/ специалната педагогика и други релевантни сфери, които ще отговарят за цялостното консултиране и работа с потребителите; 4) Сътрудници „Социални дейности“ (6 лица) – с относим опит в предоставянето на услуги за лица с увреждания, включително тежки такива, които да осигурят цялостното обгрижване и комфорт на потребителите на услугите; 5) Рехабилитатори (2 лица) – притежаващи необходимия опит в областта на рехабилитацията и/или кинезитерапията, които ще отговарят за изпълнението на терапевтичните програми при работата с потребителите; 6) Трудотерапевти (2 лица), с опит в сферата на предлагането на подобен род услуги; 7) Медицинска сестра (1 лице) – със съответното медицинско образование и опит, които да осигурят качествена здравна грижа за ползвателите в ДЦЛУТМУ; 8) Хигиенист (1 лице), чиито основни отговорности ще бъдат свързани с поддържане битово-санитарните условия в ДЦЛУТМУ. Подборът на персонала ще се извърши на конкурсен принцип, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група. За целта, юристът по проекта ще разработи документацията за подбор на персонала, както и съответната методика за оценка и ред за класиране на кандидатите. Процедурата ще бъде организирана максимално прозрачно, с оглед създаването на възможност за конкурентост и равно третиране на кандидатите. Нарочна комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи. С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица. С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни уредби в Р България, и съобразно спецификата на заеманите от лицата длъжности. Екипът от назначени специалисти с необходимия релевантен опит и квалификации, ще осигури ефективното управление на дейностите по функциониране на Центъра и ще осигури качественото предоставяне на социалните услуги, предвидени в проекта. 386 366.00 7 401.82
Дейност 5- Супервизия и обучения: Дейността включва провеждане на въвеждащи обучения на персонала на центъра, както и провеждане на периодична супервизия, които ще допринесат за високото ниво на компетентност на персонала и предоставянето на качествени услуги в Центъра. Дейността е свързана с назначаването на екипа към Центъра и ще продължи успоредно с предоставянето на услугите в ДЦЛУТМУ. Доставчикът на услугата ще изготви план и програма за провеждане на обученията, съобразно спецификата на услугите, които ще се предоставят в ДЦЛУТМУ и особеностите на целевата група, с които ще работи екипът за управление на Центъра (ЕУП). Всички 20 служители ще преминат през обученията. Същите ще бъдат насочени към: изграждане на екипно взаимодействие; представяне на длъжностното и йерархично разпределение на отговорностите на ЕУЦ; обзор на основни нормативни документи и приложими разпоредби в областта на заложените в проекта социални услуги за лица от целевите групи; запознаване с естеството и предизвикателствата пред екипа във връзка с работа му в ДЦЛУТМУ; работа с целевите групи и взаимодействие с трети страни и др. Тези обучения ще подпомогнат екипното взаимодействие, професионалната готовност на експертите, както и ще повишат мотивацията и компетенциите на персонала за работа с целевите групи.Дейността включва и предоставяне на супервизия за персонала. Нейната цел е осигуряване на експертно, професионално ориентирано, наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на интегрираните социални услуги за лица с увреждания и техните семейства, при съблюдаване нормативните изисквания и критериите за предоставяне на услуги от посочената област, предоставяне на професионално ориентирано консултиране и методическа подкрепа, оказване на контролни и мониторингови функции върху работата на ЕУЦ и оптимизиране на служебните процеси, повишаване на уменията за взаимодействие с потребителите и др. Персоналът ще получава екипна и индивидуална супервизия. Екипната супервизия се провежда от изпълнителя на услугата периодично и проверява качеството на работата на целия екип от служители. Индивидуалната супервизия се провежда при необходимост и според конкретния случай и потребности, като целта й е фокусирана върху предоставянето на самостоятелни консултации, свързани с работата на отделни членове на ЕУЦ, насоки и решения за преодоляване на възникнали казуси в хода на изпълнение на професионалните им задължения и др. Провеждането на супервизия ще осигури оказването на релевантна професионална и специализирана подкрепа на служителите на ДЦЛУТМУ, осъществяването на постоянен контрол и мониторинг върху функционирането на Центъра, като по този начин ще се гарантира качеството и целесъобразността на работата на ЕУЦ при предоставяне на услугите. 15 000.00 14 610.00
Дейност 6 - Функциониране на ДЦЛУТМУ и предоставяне на услугите: В рамките на посочената дейност ще се реализира ефективното функциониране на услугата ДЦЛУТМУ. Предоставянето на услугата ще се осъществява от предварително подбрания и обучен екип на Центъра. Ефикасността на планираните за предоставяне услуги в Центъра ще бъде гарантирана и от разработените за целта правилници за функциониране на услугата, ред и условия за приемане и настаняване на потребители, програми за работа с потребителите и други релевантни документи, засягащи работата на Центъра, вкл. и работата с потребителите. Правилниците за дейността на Центъра ще обхващат устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Документацията за прием на потребителите /регистрационни форми, формуляри за индивидуална оценка на потребностите и т.н./ ще бъде разработена при отчитане приложението на мултидисциплинарния подход, чието прилагане е предопределено от характеристиките и специфичните особености на целевата група, като ще бъдат взети предвид и идентифицираните индивидуални нужди и потребности на ползвателите. Предвид основният аспект на Проекта, а именно - създаването на интегрирана социална услуга, насочена към лицата с увреждания /,вкл. тежки такива,/ и техните семейства, в Центъра ще се предоставя следния набор от иновативни социални услуги, а именно: 1.Дневни и почасови услуги,базирани на индивидуалните потребности на ползвателите и комбинируеми, според конкретните им нужди /помощ за ежедневни дейности,самообслужване,подкрепа при работа с институции,соц.интеграция,здравно и психолог.консултиране, трудо- и арт- терапии и др./.Предложените мерки гарантират подобряване статуса на потребителите в социално, психологическо и здравословно измерение; 2. Мобилна работа и грижа в домашна среда – вкл. не само информационно-консултативна дейност, но и подкрепа за соц.включване и взаимодействие /работа с институции, планиране на ежедневието, професионална и рехабилитационна подкрепа, насърчаване на соц.– иконом.активност,психолог.помощ и др.Интегрираният характер на услугата осигурява достъпност и максимален комфорт за потребителите й;3.Осигуряване на терапевтична и спец.помощ за целевата група,вкл. рехабилитационна и кинезитерапевтична дейност- „лечение чрез движение“,основано на профилактичното и възстановително действие на подхода; 4.Осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лица с увреждания–насочена към предоставяне на заместваща грижа в Центъра, за период до 14 дни, при 24/7 режим на предоставяне. 5. Приложение на мерки и насърчаване участието на пазара на труда на лица, зависими от грижи и лица, полагащи грижи за тях, вкл. консултации,обучения за квалификация/компетентности,регистрация в БТ и др.Така ще се улесни достъпа на обгрижващите лица до социален и иконом.живот,като,същевременно,ще се гарантира и осигуряването на максимален комфорт и ефективна грижа за лицата от целевата група. Функционирането на Центъра ще обхваща както предоставянето на изброените услуги, така и пълната грижа за битовите и хигиенни нужди на лицата с увреждания, вкл. пълноценен и балансиран хранителен режим за всички потребители на Центъра, двигателна активност /физикална и рехабилитационна терапия/, психолог.подкрепа и насърчаване на активността чрез трудо-/арт- терапии /изработка на разл.сувенири идр./, проф.ориентиране и стимулиране поддръжката на съществуващи проф.умения/,съгласно конкретния профил на лицето/, консултиране и посредничество /за подобряване на социалните умения, самостоятелното справяне с ежедневни задачи,подобряване на взаимодействието в общността и с институциите и др./ и т.н.Избраният ЕУЦ, вкл.- специализираният персонал,ще имат пълният ангажимент да организират и предоставят качествени, ефикасни и съобразени с нуждите на лицата с увреждания и техните семейства, услуги, кореспондиращи на принципите за равнопоставеност, достъпност, целесъобразност и качество, съгласно приложимите нормативни уредби в областта. 58 600.00 434 798.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.