Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидат с настоящия проект е "Технотерм Инженеринг" ЕАД. Проекта е насочен към решаване на идентифицирани проблеми отнасящи се до подобряване достъпа до качествени работни места, произтичащи от липса на достатъчно инвестиции в безопасни условия на труд.
В България все още качеството на работните места измерено през призмата на производителността на труда е ниско като по данни на Евростат производителността на труда е около 1/2 от средната за ЕС (най-ниска за страните членки). Според Изследване на условията на труд на Европейска фондация за подобряване качеството на живот и труд в България 39% от заетите (24% средно за ЕС) смятат, че тяхното здраве е изложено на риск поради работата им. Статистиката на НОИ пък показва увеличаване в броя на трудовите злополуки през настоящата година спрямо 2015 г. В следствие от изброените фактори, провеждането на целенасочена политика за осигуряване на безопасност и здраве при работа е необходим процес свързан с реализиране на съвкупност от законодателни, организационно-икономически и здравни мерки.
В изпълнение на горното, проекта предвижда извършване на инвестиции в човешки капитал свързани с подобряване условията на труд, които да доведат до създаване на качествени работни места, подобряване производителността на труда и създаване на допълнителни ползи за околната среда.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Дейностите и времевия им обхват са обвързани със заложените цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки очакваните резултати и индикатори.Те включват управление на проекта,мерки за публичност, разработване на система за развитие на човешки ресурси,закупуване на оборудване свързано с подобряване условията на труд.
При изпълнението на посочените дейности кандидата ще прилага трите хоризонтални принципа: равни възможности и недопускане на дискриминация,равенство между половете,устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 10. Цел на дейността: Успешно управление и отчитане на дейностите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Основен фактор за успешна реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимия опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на предното ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от от 4 членове: Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. Екипа за управление ще бъде формиран със Заповед на кандидата след подписване на административен договор за получаване на БФП, а с членовете му ще бъдат сключени граждански договори. За Ръководител на проекта ще бъде назначен външен за кандидата експерт, притежаващ необходимия опит в организация, управление и отчитане на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта. Детайлна информация за функциите и отговорностите на Ръководителя е представена в секция 9 "Екип" на настоящия Формуляр. Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата процедура прилагаме и Автобиография на Ръководителя на проекта. За Координатор ще бъде назначен външен експерт с богат опит в координацията на процеси и дейности свързани с управление на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта и ще отговаря за координацията между отделните заинтересовани страни - членове на ЕУП, бенефициент, УО на ОПРЧР, външни изпълнители по дейности. Координатора ще носи отговорност за изготвянето на междинен и финален отчет по проекта. За Счетоводител ще бъде назначен служител на кандидата с богат опит и познания във финансово-счетоводната дейност. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Счетоводителя ще отговаря за финансовата отчетност на проекта съгласно изискванията на ръководството за изпълнение на проекти по настоящата процедура и приложимото законодателство. Ще отговаря за извършване на плащанията в рамките на проекта. Ще участва в подготовката на искания за авансово, междинно и окончателно плащане, изготвяне на финансовите отчети и прилежащите към тях счетоводно-финансови документи. За Технически сътрудник ще бъде назначен служител на кандидата, който ще подпомага логистичните процеси в хода на управление на проекта и ще следи за изпълнението на мерките по информираност и публичност на проекта. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Изпълнението на задълженията си членовете на ЕУП ще удостоверяват с попълване на месечни отчетни доклади, в които ще посочват работата си по отделните дейности и месечната си заетост по проекта. Всеки месец ще се провеждат заседания на членовете на ЕУП, на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на проекта и ще се планира изпълнението на текущи оперативни задачи. Членовете на ЕУП ще участва пряко в оперативното изпълнението на следните дейности в рамките на проекта: - Изготвяне на График за определяне на изпълнители по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и ПМС 118 / 2014 г. и представянето му за съгласуване и одобрение от страна на Договарящия орган; - Подготовка на документации за избор на външни изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС 118 / 2014 г.; - Участие в провеждането на процедури за избор избор на изпълнители: Процедура за избор с публична покана за доставка на оборудване - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по разработване на система за развитие на човешките ресурси - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по изпълнение на мерки за публичност - 1; - Подготовка на месечни справки за отчитане напредъка по проекта; - Подготовка на искания за авансово, междинно и окончателни плащания в рамките на проекта; Процеса на организация и управление на проекта ще се осъществява съгласно разпоредбите залегнали в Ръководство на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“. 17 808.00 15 236.42
Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 10 (дейностите ще се изпълняват периодично във времето на изпълнение на проекта). Цел на дейността: Информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Осигуряване на публичност на дейностите по настоящия проект ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В тази връзка се предвижда изпълнението на следните конкретни мерки: 1) Изработване и поставяне на 2 броя информационни табели – предвижда се табелите да бъдат поставени на мястото на инвестиция, така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПРЧР и ЕСФ подкрепа. Една от табелите ще бъде разположена в производствения цех на дружеството, а другата - в административния му офис. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2) Изработване и поставяне на 25 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 3) Извършване на 2 публикации в национално печатно издание - ще бъдат изготвени и публикувани две прес-съобщения - едното в началото на проекта, а друго - в неговия край, които ще имат за цел да запознаят обществеността с целите, дейностите, резултатите и оказаната подкрепа от ОПРЧР и ЕСФ по настоящия проект. Те ще бъдат публикувани в национален печатен ежедневник и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите и очакваните резултати от проекта. 4) Изработка на 1000 броя информационни материали (брошури) - тяхното изработване е с цел да се повиши обществената осведоменост на заинтересованите страни. Брошурите ще бъдат разпространени както сред служителите, клиентите и партньорите на дружеството, така и сред заинтересованите публичните институции - УО на ОПРЧР, Областен информационен център - София и други. Те ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите, очакваните резултати и постигнатите индикатори в рамките на проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител посредством избор без провеждане на процедура. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор за изпълнение на мерките по публичност, а изпълнението им ще бъде удостоверявано с подписване на приемо-предавателен протокол след тяхното изпълнение. 3 400.00 2 950.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 3 до месец 9. Цел на дейността: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, водеща до оптимизация на работните процеси и прилагане на иновативни модели за организацията на труд. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността се предвижда разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, която да надгради съществуващите в дружеството трудово-организационни процеси, като ги развие в насока на: - Въвеждането на гъвкави форми на заетост свързани с по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите над 54 години; Към настоящия момент в дружеството функционират системи за управление на процесите засягащи безопасните условия на труд, социалната отговорност, околната среда и качеството на изпълнение на дейностите, като за това то е сертификационно по съответните стандарти. Въпреки, че разработените съгласно тях политики и правила обхващат голяма част от оперативните дейности на дружественото трябва да се отчете, че все още в него не са въведени системи свързана с гъвкави форми на заетост и практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители, които в момента са около 1/3 от общия наличен състав на кандидата. Необходимостта от промени в действащата система за развитие на човешките ресурси на предприятието е свързана със стратегията за неговото развитие и се основава на идентифицирана от ръководството потребност от организационни промени засягащи аспекта на по-горе посочените елементи. Това е предизвикано най-вече от факта, че дейността на дружеството, съвременните тенденции в организацията на труда и развитието на информационните технологии позволяват част от служителите да изпълняват задълженията си при гъвкаво работно време (работа от разстояние, плаващ начало и край и др.). Съвременната концепция за сигурност в професионалното развитие изисква подкрепа за осигуряване на плавен преход между различните етапи от трудовия живот. Застаряването на населението и негативните демографски тенденции в България може да доведат до драстични промени във възрастовата структура на населението, а от там и на работна сила. Това представлява реална заплаха за дългосрочната икономическа и фискална устойчивост както на страната, така и на компаниите. в т.ч. и нашата инвестираща и създаващи условия за качествена заетост на територията й. Ето защо е необходимо да се вземат мерки за увеличаване участието на пазара на труда и предлагането на работна сила на по-възрастните работници. В случая на Технотерм Инженеринг при общ брой на работниците и служителите в предприятието от 31 души, повече от 1/3 са на възраст над 54 години. Вземайки предвид спецификата в дейността на кандидата трябва да обърнем внимание на това, че с времето все повече се увеличава дефицита от образовани и добре подготвени кадри идващи от съвременната образователната система, които могат да изпълняват подобна рискова и свързана с опасност за живота. Това прави изключително ценни с опита и квалификацията им настоящите служители в т.ч и тези над 54 години, на които мениджмънта ще продължава да разчита и в бъдеще, както да подпомагат развитието на кандидата, така и да съдействат на по-младите си колеги при навлизането им в тази специфична професия. В този смисъл възможността да се изготви и въведе система на човешките ресурси насочена към въвеждане на подобни иновативни практики ще има висока добавена стойност в бъдещото развитите на дружеството. 16 000.00 13 200.00
Закупуване на оборудване свързано с подобряване условия на труд в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 4 до месец 10 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител). Цел на дейността: Модернизация на съществуващ стопански обект, чрез доставка на оборудване водещо до подобряване условия на труд и здравния статус на работниците в предприятието. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността кандидата предвижда да закупи оборудване, което ще допринесе за създаване на по-добри и безопасни условия на труд за работниците извършващи дейности по производство, поддържане и ремонт на енергийни системи и съоръжения с повишена опасност (газопроводи,топлопроводи). По-долу е представено предвиденото за закупуване оборудване, като с цел ясното посочване на необходимостта от него, към всеки един вид оборудване е представено описание на настоящото състояние в дружеството и как планираната инвестиция в даденото ДМА ще създаде по-безопасни условия на труд и ще допринесе за минимизиране рисковете за здравето на работещите с тях: 1) Газанализатор: Към момента работниците (оператори) трябва да посещават на място котелните инсталации в непосредствена близост до топлопроводи, както и да се изкачват на високо при проблеми в комините.Това е предпоставка за възникване на трудова злополука от наранявания при спъване, подхлъзване, падане, изгаряне. Предложеното оборудване позволява дистанционно управление и дава възможност за контрол на процеса от разстояние, без да има нужда от многократно преминаване през рискови места за отчитане показанията на уредите. 2) Газдетектор: Към настоящия момент дружеството не разполага с възможности за точно и бързо калибриране на уреди при мерене. В случай, че уреда не е калибриран в необходимите условия е възможно неточно отчитане на резултатите, което води до излагане на риск при работа в експлозивна атмосфера и възникване на риск от експлозия. Предложеното оборудване е планирано за измерване във външни условия като позволява точно и бързо отчитане на данните, което води да намаляване на риска от работа в експлозивна атмосфера и предпазване на живота на лицата извършващи процеса по отстраняване на авария и течове на газ. 3) Одорант метър: Към момента дружеството не разполага с достатъчно възможности за измерване на количествата одорант в газопреносната мрежа, което нарушава процеса на извършване на периодични измервания. Измерването на одорант в мрежата е от изключителна важност, поради необходимостта работниците да разпознават миризмата на газ, тъй като газът няма мирис и за да бъде забелязвано изтичането му, към него се добавя миризлив химикал (одорант). Оборудването ще позволи разпознаване наличието на природен газ и е свързано с осигуряване безопасността на работниците и измерване на необходимото количество одоран при одориране (ароматизиране) на съответният газ. 4) Инфрачервена камера: Липсата на подобно оборудване възпрепятства извършването на навременни ремонти, което усложнява процеса по откриване на причините за аварии в потенциална експлозивна среда. Закупуването на оборудването ще подпомогне работата на сервизните техници, които ще могат значително по-бързо да локализират и отстранят възникнали аварии. 5) Фотосоларен шлем с респираторна пречистваща система: Към момента се използват недостатъчно ефективни предпазни шлемове, които не могат да предпазят работниците от отделящите се по време на заваряване вредни газове от използваните материали, което е особено опасно при работа в по-малки помещения. Фотосоларните шлемове за заваряване с респираторна пречистваща система са с много по щадящи за зрението, като не е необходимо да бъде повдиган или свалян по време на работния процес. Предпазният ефект на шлема се задейства при първата възникнала искра в началото на процеса на заваряване и така предпазва от осветяване и изгаряне. Респираторната пречистваща система позволява на оператора да заварява и в по-малки и не проветриви помещения. 151 195.00 151 001.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.