Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни по Целева програма "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ въз основа на: регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. В Процедурата за изпълнение и управление по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ са разписани подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица. Община Асеновград ще използва всички възможности като информация от доставчици на социални услуги и институции, сигнали от граждани подадени по телефона или в портала за сигнали в сайта на общината. Ще се изготвят ясни критерии за подбор, като приоритетно ще бъдат обхванати лица, засегнати в най-голяма степен от извънредната ситуация. Подборът ще се извършва при стриктно водене на документна отчетност, с което ще се гарантира, че е извършен по прозрачен и обективен начин, както и удостоверяване, че всички приготвени обяди за съответния ден са предоставени на лицата. Ще се изискват данни от РЗИ за лицата, поставени под задължителна карантина, както и периодът и.
Целевите групи са както следва:
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
|
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд.: Приготвянето на топъл обяд е възложено на изпълнител „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД, избран съгласно Закона за обществените поръчки, сключен е договор №1/29.12.2020г с изпълнителя за срок до 02.08.2021г.
Община Асеновград проведе процедура по реда на ЗОП с Уникален номер 00022-2021-0009, сключен е договор №1/26.07.2021г. с изпълнителя "Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента" със срок от 02.08.2021г. до 31.12.2021г. На 06.10.2021г. е сключен със същия изпълнител допълнителен договор, като се променя срока на договора от 02.08.2021г. до провеждане на нова обществена процедура съгласно ЗОП и сключването на нов договор с изпълнител.
Проведена е нова процедура по реда на ЗОП с уникален номер 00022-2021-0046 и е сключен нов договор №1/25.01.2022г. с изпълнител „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД за срок от 01.02.2022г. до 30.06.2022г. Сключен е Анекс на 16.06.2022г. към договора с изпълнител.
Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.01.2021 година до 30.09.2022 год. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 435 работни дни. Общият брой потребители, на които ще се предоставя топъл обяд е 300 лица.
Материалната база е с адрес: гр. Асеновград ул. „Иван Вазов” № 2 и е в съответствие с чл.12 от Закона за храните и е разположена на два етажа. Първият етаж е с площ 735.14кв.м. и се ползва като кухня-майка. Включва помещения за прием на продукти, където са разположени 3 броя хладилници +18° /млечни продукти, заготовки, месни продукти/ и 2 броя фризери за бързо замразяване -18° /месни продукти, зеленчуци/, топла кухня, студена кухня със спомагателни помещения, умивалня кухня, складово помещение, гардеробна за мъже и жени, душове, санитарен възел, стая за почивка, помещение за отпадъци. На етаж 2 са разположени столова, зала, разливочна и ресторант. Налице е необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната ще се приготвя от квалифициран персонал, нает от изпълнителя „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД с необходимата професионална подготовка- готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьор. Доставчикът разполага с автомобил, отговарящ на изискванията за транспортиране на храни. Удостоверение за регистрация на обект за производство на храни № 01819/10.04.2018 г. с регистрация на обект № 16070031.
Изпълнителя "Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента" използва същата материална база до 31.01.2022г. на адрес гр. Асеновград ул. „Иван Вазов” № 2, като рег. номер на обекта е 02243/02.09.2021г. Регламент (ЕО)852 се регистрира с рег.№16070031. Персонала нает от изпълнителя Сдружение НАЗП е квалифициран и се състои от - готвач, помощник готвач, работник кухня и шофьори. Рег. номера на транспортните средства с които ще се доставя храната на потребителите до дама са: ЕН7208КВ и РВ7795НМ.
От 01.02.2022г. дейноста ще се предоставя от изпълнителя РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД, ще се използва материална база с адрес гр. Асеновград ул. „Княгиня Евдокия” № 41, Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е 07157/12.09.2012 г. Регламент (ЕО) 852 се регистрира с рег. № 162500363.
В материалната база е налице необходимото оборудване, отговарящо на ЗХ и изискванията за приготвяне и разнасяне на храна. Включва: - помещение за прием на продукти; топла кухня с 4 бр. фурни, тестомелачка, месомелачка, зеленчукорезачка, съдомиялна и други необходими уреди; складово помещение за съхранение на продукти, където са разположени 3 броя хладилници +18° и 2 броя фризери за бързо замразяване -18° ; умивалня кухня, гардеробна за мъже и жени, душове, санитарен възел, стая за почивка. Храната се приготвя от квалифициран персонал, с необходимата професионална подготовка - готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьори. Рег. номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите са: РВ5459ХС и РВ8127РТ. |
356 733.30
|
262 290.00
|
Предоставяне на топъл обяд: Храната в града ще се раздава в разкрит пункт с адрес: град Асеновград ул. “Захари Стоянов“ № 12а, а на трудно подвижните потребители до дома им. В населените места на територията на община Асеновград ще се доставя с транспортни средства на изпълнителя, в съдове за еднократна употреба, допълнително опаковани в пакет. Доставката по домовете ще се осъществява при определен график от 8,30 ч. до 12,00 ч.
Избраният доставчик на СУ – изпълнител на тази дейност ще:
- приготвя ежедневно храната по предварително зададено седмично меню;
- осигури условия съобразно изискванията на РЗИ за хигиенизирането и съхранението на съдове;
- в предпразничните дни храната ще бъде съобразена с подходящо меню, съгласно настъпващия празник;
- при приготвяне на храната ще спазва нормативните изисквания за здравословно хранене;
- приготвената храна ще отговаря на изискванията на РЗИ и калкулирането на порция, количество и качество според рецепти по определен рецептурник;
- води и съхранява калкулационни листове, хранителни отчети и друга документация, подлежащи на финансов контрол;
- представя примерни менюта (изготвени от диетолог) и одобрени от Кмет на община Асеновград, като не се допуска повтаряемост в рамките на една седмица;
- ежедневното присъствие на месо в супата и/или основното ястие; един път в седмицата в менюто да присъства риба и др.
Персоналът ангажиран с предоставяне на социалната услуга ще спазва стриктно установените мерки, като се гарантират спазването на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми при условията, наложени във връзка с усложняващата се епидемична обстановка, свързана с разпространението на COVID-19 у нас. |
17 836.67
|
119 553.64
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел социално приобщаване на най-нуждаещите се лица и съобразявайки ги с необходимите противоепидемични мерки в условията на пандемията от COVID-19.
Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления:
1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината;
- ползването на административни общински услуги;
- за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги,
- за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене;
- индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
2) изготвяне на информационни материали, свързани с :
- социални права и насочване към други услуги – мин. 200 бр. брошури,
- да предпазим себе си и другите от COVID-19 – мин. 200 бр. брошури,
- как да се справим със стреса по време на епидемията от COVID-19 – мин. 200 бр. брошури.
За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя и разпространява информационните материали. |
17 836.66
|
10 563.00
|