Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Развитие за бъдещето" по ОП „Развитие на човешките ресурси” е изготвен по насоки за кандидатстване по схема: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Република България в област - София град. Продължителността на проекта е 16 месеца.
Основната цел на проекта е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Основните дейности които ще се изпълнят при реализацията на проекта са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места;
Дейност 3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца;
Дейност 4: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица;
Дейност 5: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности;
Дейност 6: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: безработни и неактивни лица, които при напускане на операцията получават квалификация и имат работа.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 6 броя лица, продължително безработни и неактивни лица до 29 г. вкл. и 2 броя продължително безработни и неактивни лица над 30 г. /1 брой безработно лице от 30 - 54 г.и 1 брой безработно лице над 54 г./. Броят на лицата от целевата група включени в проекта е 8 души.
Общата стойност на проекта е 89 603,74 лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от трима души: ръководител проект - 1 брой, координатор проект - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на хората. Ще се направи анализ на конкретните нужди и потребности от обучение и заетост на участниците, като се отчете спецификата на дейността на фирмата и проблемни сфери. Конкретни изисквания - в какви насоки ще бъдат обучавани безработните и неактивни лица, теми, варианти и възможности ще бъдат съгласувани между желаните насоки за обучение и реалните им потребности. Ще се уточнят вариантите за място и време на провеждане на обучението, продължителност, както и разходи за провеждане на обучението. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на проекта, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите от подбора и назначаването на работа на лицата от целевата група; • контрол върху дейността по закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места; • оценка на резултатите от обучението, чрез попълване на анкетни карти от обучаваните; • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • отчитане и контрол по време на наемане на лицата на трудов договор от кандидата по проекта; • окончателен отчет изготвен от ръководителят на проекта с приложени документи, доказващи извършването на дейностите. 8 900.00 8 900.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на закупеното оборудване и работни дрехи е да бъдат създадени нови работни места за представителите на целевата група. Тази дейност включва: • обезпечаването на фирмата за извършване на сондажни дейности с оборудване за създаване на нови работни места за лица от целевата група с: 1 брой Извлекаем ядков комплект стандарт HQ, външен диаметър на тръбата Ф89 mm, диаметър на извадената ядка Ф77.80mm, тежест на комплекта 35 kg/3 m дължина. Дължина на сондажния лост към извлекаемия комлпект 50 m.; 3 броя триролкови сондажни длета с различен диаметър; 6 броя работни дрехи. Закупеното оборудване ще е необходимо за създаване на нови работни места за представителите на целевата група, ще се придобият нови знания и умения от лицата които го използват. Нашата цел е да имаме техника от високо ниво, с което ще се подобри работата на фирма "Тера Арс" EООД и ще се осигури заетост на лицата от целевата група. Със закупеното оборудване – 1 брой Извлекаем ядков комплект, 3 броя триролкови сондажни длета, 6 броя работни дрехи, ще се осигурят работни места на лицата от целевата група. Фирмата има оборудван склад в който ще се намира горепосоченото оборудване. То ще се използва за работа от лицата от целевата група на обектите които фирмата обслужва. Гореизброеното оборудване ще бъде използвано много активно в реализацията на съдържателните дейности на проекта. Чрез него ще се обособят работни места с гъвкави форми на заетост, тъй като разкритите работни места ще бъдат споделени. Закупеното оборудване ще се използва от по-вече от едно лице. Така обезпечаването с изброеното оборудване ще позволи да се изпълни основната цел на проекта – разкриване на нови работни места за представители на целевата група, както и ще съдейства за осигуряване на устойчивост на резултатите от проекта и тяхното бъдещо мултиплициране. 23 000.00 23 000.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на тази дейност е да се осигури трудова заетост на 8 лица от целевата група. 5 лица от целевата група ще бъдат назначени на длъжност сондьор, 1 лице монтьор-механик, 1 лице лаборант и 1 лице технически сътрудник. За целта ще бъдат открити 8 нови работни места във връзка с разширяване на периметъра на действие на фирмата и извършване на по-голям обем работа. Трудовата дейност ще се извършва в офиса, лабораторията и склада на фирма "Тера Арс" EООД, които се намират в гр. София и на обектите на които извършва сондьорска дейност фирмата, които се намират на територията на страната. Продължителността на заетостта ще бъде в рамките на 12 /дванадесет/ месеца. Поради необходимост от квалифицирани работници, на успешно завършилите обучение, наети на работа и ненапуснали работа през горепосочените 12 месеца ще бъде предложено да останат на работа във фирма "Тера Арс" EООД. 49 743.74 54 160.40
Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на тази дейност е 5 лица от целевата група да придобият професионална квалификация Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. В отговор на потребностите на фирма "Тера Арс" EООД, се предвижда да бъдат обучени лицата от целевата група по професия: 544040 - Сондьор, специалност 5440401 - Проучвателно сондиране, за работа на обектите на фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма "Тера Арс" EООД се сблъсква почти всеки ден. Професия: 544040 - Сондьор е от втора квалификационна степен с продължителност 660 учебни часа по 45 минути. Обучението по професия: 544040 - Сондьор, специалност 5440401 - Проучвателно сондиране, ще е организирано в една учебна група от 5 човека, в която безработните лица ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на този курс ще е 660 учебни часа по 45 минути, като се предвиждат допълнителни до 4 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен изпит и до 4 учебни часа за провеждане на заключителен практически изпит. Брой часове по теория - 260 часа; Брой часове по практика - 400 часа. На успешно издържалите заключителния изпит по съответната специалност Центъра за професионално обучение ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54 на МОН). Свидетелството се издава от МОН за ІІ най-висша степен в професията. 6 000.00 5 000.00
Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е 1 лице от целевата група, да придобие познания по ключови компетентности. Участникът в обучението попълва заявление за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява участникът за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на участника в обучението. След отчитане нуждите на фирма "Тера Арс" EООД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ с наименование на конкретното обучение – Компютърна грамотност и информационни технологии, за работа в офиса на фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма "Тера Арс" EООД се сблъсква почти всеки ден. В отговор на тези потребности, фирмата предвижда да обучи 1 лице от целевата група по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ с наименование на конкретното обучение – Компютърна грамотност и информационни технологии. Обучението ще е организирано в една учебна група от 1 човек, в която безработните и неактивни участници ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на курса ще е 45 учебни часа (един учебен час е равен на 45 минути), като се предвиждат допълнителни до 2 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен и до 2 учебни часа на заключителен практически изпит. Общо брой часове по теория 15 учебни часа; брой часове по практика - 30 учебни часа. На успешно издържалите заключителните изпити обучаващата организация ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Сертификат за проведено обучение, Компютърна грамотност и информационни технологии). 250.00 250.00
Осигуряване на информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на град София за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 150 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 130 броя и диплянките ще бъдат 160 броя. За популяризиране на проекта ще се осъществят три публикации в пресата. За целите на проекта ще се изготвят две табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, като начин на интегриране на общоевропейските ценности при вливане на безработни и неактивни лица от уязвими групи в пазара на труда. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Развитие на човешките ресурси» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 1 710.00 1 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.