Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Димитровград по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ (в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги (СУ)).: Ще бъдат наети 4 нови служители (1 социален работник, 2 сътрудник социални дейности, 1 счетоводител/експерт ТРЗ), които ще изпълняват следните функции:
1. по чл.73 от ЗСУ:
- насочване за ползване на социални услуги (с изключение на услугите, за които насочванията се извършват от дирекция „Социално подпомагане“ (за деца в риск, лица в кризисна ситуация, лица, поставени под запрещение, и когато се ползва услуга, предназначена за лица от цялата страна))
което включва:
а) информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване;
б) информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги;
в) извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги;
г) съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги.
2. по изпълнение на изискванията на ЗЛП:
- прием на заявления-декларации за включване в механизма лична помощ;
- проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ за предоставяне и ползване на личната помощ;
- сключване и прекратяване на трудови договори с асистенти, извършване на регулярните месечни плащания за тяхното обезпечаване, в т.ч. изготвяне на ежемесечни искания за плащане по ползватели, придружени с финансови отчети;
- вписване в общ регистър на ползвателите и асистентите на лична помощ на територията на съответната община;
- провеждане на разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ ;
- изготвяне на отчети за броя на ползвателите на лична помощ, по възраст, местоживеене, брой ползвани часове и размер на средствата за заплащане на личната помощ;
- осъществяване на контрол върху предоставянето на личната помощ;
- поддържане на индивидуално досие на всеки ползвател на лична помощ;
- организиране и ръководене на дейността по предоставяне на личната помощ;
- поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти и професионалния им опит;
- поддържане на регистър за жалбите и сигналите по предоставянето на личната помощ;
- уреждане на споровете между ползвателя на лична помощ и неговия асистент и др.;
- осъществяваване на дейности в изпълнение на заложени ангажименти по сключени споразумения с управителя на Националния осигурителен институт и изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане за предоставяне на механизма лична помощ.
3. по изпълнение на изискванията на ЗХУ:
- съдействие за реализиране и популяризиране на На националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност (разработена на основание чл. 56, ал. 1 от Закона за хората с увреждания, във връзка с чл. 48, ал. 3 от Правилника за прилагане на закона), чрез подпомагане на хората с увреждания, като им оказват пълно съдействие в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно тяхната компетентност.
Със ЗХУ се регламентира нова мярка за подкрепа на хората с увреждания, която дава възможност за публично финансиране на дейности за изграждане на достъпна среда за хора с увреждания, с цел премахване на съществуващи пречки и прегради пред достъпността и в подкрепа на личната мобилност на хора с трайни увреждания за тяхното социално приобщаване.
В дейността ще се включат и настоящи служители на Община Димитровград, които са пряко ще са ангажирани с гореизброените дейности по изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ. |
135 177.14
|
119 319.07
|
Закупуване на оборудване за фронт офис.
Обучение и супервизия на персонала.
Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на СУ.
Изготвяне на анализи и проучвания; Планиране и анализиране предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги; Разработване на програми за развитие на качеството на СУ, анализ от потребностите от СУ.
Разяснително-информационни кампании.: В Община Димитровград, от 2020 г., е функционира обособен специализиран център за комплексно обслужване на потребители на СУ, предоставяни на територията на община Димитровград (фронт-офис), обзаведен и оборудван частично със средства на община Димитровград. С цел постигане в пълнота заложените цели на настоящото проектно предложение, се планира за същия да бъде закупено допълнително ново оборудване на стойност 5 000 лв., което включва:
1 компютърна конфигурация (включваща: компютър, монитор, клавиатура, мишка, камера, тонколони, слушалки)
2 преносими компютри,
2 мултифункционални устройства (принтер, копир, скенер)
2 шкафа за съхранение на документи и досиета.
В рамките на изпълнение на проектните дейности, е предвидено обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на СУ, провеждане на групови и индивидуални супервизии.
Броят лица, които ще бъдат включени в предвидените обучения и супервизии по проекта са 49, от които:
- заети в СУ, делегирани от държавата дейности: 40
- заети в СУ, финансирани от общинския бюджет: 5
- новоназначени - 4.
Всички новоназначени служители ще преминат въвеждащо обучение, което ще е с продължителност минимум 21 учебни часа.
Новоназначените служители, както и определените служители от функциониращите СУ ще участват в две специализирани обучения от минимум 14 учебни часа. Предвидено е, при необходимост, и провеждането на надграждащи обучения.
Планираните обучения ще са свързани с изпълнението на правомощията на община Димитровград по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които ще се включват в тях, ще се определят спрямо идентифицираните нужди. Обученията ще се извършват от обучители, обучителни организации, от служители на АСП, АХУ, АКСУ, др. с необходимия професионален опит и компетенции в една от трите форми: присъствено, дистанционно и смесено обучение/дистанционно с присъствени часове/
Ще се проведе супервизия на персонала, в която е предвидено:
- изпълнението на 2 индивидуални и 2 групови супервизии, по предварително уточнен график, с което се цели персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа;
- изготвянето на протокол от супервизора, след всяка среща, в който ще отразява работата си по конкретната тема, идентифицираните проблеми, заключения, необходимостта от последваща среща и постигнатите резултати.
Лицата, определени да извършват супервизия, ще бъдат външни за персонала на услугата, с необходимата квалификация и опит.
Предвидените разходи за обучение и супервизия са в размер на 12 000 лв. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени новоназначените по дейност 1 служители, както и настоящи служители от целевите групи.
Предвидени са и:
- разходи за изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги: 6 600 лв.
- разходи за осъществяване дейности по планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги: 3400 лв.
- разходи за осъществяване дейности по провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания: 3000 лв.
- разходи за закупуване на материали и консумативи, свързани с изпълнението на проектните дейности; за командировки на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Димитровград по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ (в частта, свързана с насочването за ползване на СУ): 8 444,88 лв.;
- непреки разходи: 15625,98 лв. за: възнаграждения на екипа по администриране на проекта; режийни; за командировки на екипа; за видимост, прозрачност и комуникация и др. |
54 070.86
|
47 727.62
|