Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Основните дейности, които ще бъдат изпълнени за постигане целта на този проект включват: 	
- Подготвителни дейности: 
 -- Организация по прехвърлянето на потребителите от ДПБ в ЦГЛУИ с. Имренчево. 
 -- Набиране и встъпително обучение на персонала.	
 В Центъра ще бъдат настанени 15 бр. лица, за които ще бъдат предварително изготвени оценки на потребностите и 
 индивидуални планове от местната ДСП. Определените потребители ще бъдат подготвени  за извеждането им от специализираната институция и настаняването им в новата услуга. След което ще бъдат преместени в ЦГЛУИ в с. Имренчево.
 Броят и видът на заетите лица, които ще се грижат за качественото предоставяне на услугата е съобразен с необходимостта и 
 потребностите на конкретните потребители и необходимостта от 24 часово присъствие в Центъра. 
- Разработване на вътрешни правила за дейността на ЦГЛУИ.
- Създаване на ЦГЛУИ и предоставяне на услугата на 15 бр. потребители за период от 1 година.
   Ремонтираната сграда, предвидена  за разкриване на социалната услуга се намира в с. Имренчево, общ. Велики Преслав, в близост 
   до центъра на селото. Състои се от 7 спални помещения със санитарни възли, дневна стая, стая за персонала, перално и складово 
   помещение и кухня с трапезария.
Терапевтичните, консултативни и рехабилитационни дейности ще се осъществяват от 4 специалисти: 1 трудотерапевт, социален работник и 2 медицински сестри, които ще съдействат и подкрепят потребителите и техните близки, посредством индивидуални и/или групови занимания.
Неспециализиран персонал от шест санитари и домакин, ще се грижат за хигиената в сградата и ще участват в подготовката на храната. Ще осигуряват денонощно присъствие в сградата на центъра. Това ще осигури възможност на потребителите да живеят в спокойна и близка до семейната среда с необходимите за водене на нормален живот битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти и живот в общност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности – Подбор на персонала. Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата. Организация по физическото прехвърлянето на потребителите от ДПБ в Центъра за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Имренчево. : След подписване на административния договор за изпълнение на проект BG05M9OP001-2.90 „Нова дългосрочна грижа за възрастните хора и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на нови услуги“ между ръководителя на управляващия орган за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и кмета на община Велики Преслав, ще бъде отправено искане до ДСП Велики Преслав за стартиране на процедура по преместване на 15 бр. пациенти на ДПБ в ЦГЛУИ в с. Имренчево. Ще стартираме и процедура по набиране на персонал за центъра. Ще се назначат следните видове специалисти и помощен персонал: 1. Ръководител - 1 бр.; 2. Трудотерапевт - 1 бр.; 3. Медицинска сестра - 2 бр. 4. Социален работник - 1 бр.; 5. Санитар - 6 бр.; 6. Домакин - 1 бр.; 7. Огняр – поддръжка - 2 бр. След направения подбор на персонал и получена информация от ДСП за определените лица, които ще бъдат насочени за преместване от ДБП в ЦГЛУИ в с. Имренчево, ще се организират няколко срещи за взаимно опознаване. Специалистите от персонала на Центъра ще посетят ДПБ за да се срещнат с потребителите, с които ще работят. Ще ги подготвят психически за предстоящото преместване. А потребителите ще посетят Центъра за да се запознаят с новата обстановка, в която ще живеят, преди окончателното им преместване. Така ще се избегне травмирането от промяната - новата непозната среда на живот. Ще се възложи и разработване на вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугата. Транспортиране на лежащо болни потребители от Дома за възрастни с умствена изостаналост с. Лозево до ЦГЛУИ с. Имренчево. 2 000.00 1 741.00
Доставка на обзавеждане и оборудване : По проект "Създаване на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Имренчево, община Велики Преслав", финансиран по договор № BG16RFOP001-5.002-023-С001 по ОПРР са извършени строително монтажни дейности, в които не са били включени доставка и монтаж на климатици и щори. По тази причина ги залагаме за изпълнение в настоящата процедура. Предвижда се да бъдат закупени два климатика: един за всекидневната стая, в която ще се работи с потребителите и един за кухнята – трапезария. Климатиците ще се използват само за охлаждане през горещите дни. Климатикът за дневната стая е с капацитет 12 000 BTU със средна единична пазарна цена 1018.47 лв. Климатикът за кухнята – трапезария е с капацитет 18 000 BTU със средна единична пазарна цена 1322.52 лв. Ще бъдат закупени и хоризонтални алуминиеви щори с долно закрепване за останалите помещения, с цел намаляване на силното слънцегреене и предотвратяване на прекаленото им затопляне през горещите дни. Щорите са от следните артикули: р-р 42/122 със средна единична пазарна цена 13.14 лв.; р-р 43/125 със средна единична пазарна цена 13.71 лв.; р-р 45/132 със средна единична пазарна цена 15.12 лв.; р-р 47/128 със средна единична пазарна цена 15.37 лв.; р-р 52/132 със средна единична пазарна цена 16.92 лв.; р-р 54/134 със средна единична пазарна цена 18.16 лв.; р-р 71/51 със средна единична пазарна цена 11.39 лв.; р-р 112/44 със средна единична пазарна цена 13.07 лв.; р-р 118/141 със средна единична пазарна цена 39.45 лв.; р-р 120/138 със средна единична пазарна цена 39.45 лв.; 3 321.54 3 274.44
Създаване на ЦГЛУИ в с. Имренчево и предоставяне на услугата на 15 бр. потребители за период от 1 година.: Създаването на ЦГЛУИ в с. Имренчево е свързано и с осигуряването на материали и консумативи за безпрепятствено осъществяване на целите на проекта. Ще се закупят 8 тона пелети за отоплителния сезон. Предвидено е закупуване на аксесоари за санитарните възли от първа необходимост като: сапунерка, държач за хавлия, държач за тоалетна хартия, чаша за поставяне на четка и паста за зъби, огледало. Ще се закупят и 15 комплекта чаршафи, калъфки за възглавници и протектори за леглата. За протичане на нормалните процеси в кухнята по приготвянето на храната ще се закупят съдове и прибори от първа необходимост. След настаняването на потребителите в зависимост от индивидуалните им физически и психически характеристики и по преценка на трудотерапевтите ще се закупят и помощни материали за заниманията им по трудотерапия. За персонала ще бъде осигурено работно облекло. Ще бъде открит телефонен пост. Ще се осигури и връзка с интернет и телевизия. 292 339.74 273 126.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.