По настоящия проект „Пласт Комерс – 93“ ООД планира да въведе мерки за енергийна ефективност, чрез които ще увеличи своята конкурентоспособност и ще постигне по-устойчиво развитие и растеж в дългосрочен план.
Планира се да бъде закупено и внедрено ново модерно оборудване – PVC гранулатор и мелница за раздробяване на отпадна продукция (чужда и собствена), необходими за обезпечаване на ежедневната производствена дейност на компанията, а именно производство на PVC гранулати и PVC продукти. Новозакупеното оборудване ще спомогне за намаляване на разходите, повишаване на качеството и увеличаване на количеството на произвежданата в предприятието продукция.
Към момента компанията разполага с PVC гранулатор и мелница, но те са изключително остарели (над 35 г.) и се характеризират с висока консумация на енергия и ниска ефективност. Машините работят на пълния си капацитет, но средната им производителност е изключително ниска. Поради тази причина, планираните за закупуване нови машини ще бъдат високо технологични и енергийно ефективни, като ще осигурят намаляване на разходите за експлоатация и поддръжка. Ще бъдат редуцирани енергийните разходи в следствие на намаляване на количеството консумирана енергия за производство на единица продукция, като същевременно ще бъде разширено съществуващото производство. В допълнение, благодарение на новото оборудване ще бъде повишено качеството на производство и съответно намалено количеството на бракуваната продукция. Инвестицията ще доведе и до допълнителни ползи за околната среда чрез понижение на разхода на енергия и общо намаление на вредните въглеродни емисии.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Инвестиции за изпълнение на 2 бр. мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ: Дейностите за повишаване на енергийната ефективност и капацитета на производство на "Пласт Комерс - 93" ООД ще бъдат изпълнени чрез въвеждане на 2 бр. мерки за енергийна ефективност, а именно закупуване и внедряване на PVC гранулатор - 1 бр. и мелница за раздробяване на PVC отпадъци - 1 бр.
Към момента компанията разполага с PVC гранулатор и мелница за PVC отпадъци, но те са много остарели и ниско ефективни. Благодарение на планираните за закупуване нови машини компанията ще намали осезаемо количеството потребявана енергия, като същевременно ще увеличи своя производствен капацитет. Производственият процес ще протече по следния начин:
В мелницата за PVC отпадъци се изсипва негодната продукция (както собствена, така и произведена от други компании). Фирмата има разрешително за изкупуване на отпадъци от PVC и всяка година се преработва все по-големи количества. Мелницата раздробява материала на малки парченца, които след това могат да бъдат преработени в нови продукти.
Гранолаторът разтапя материала постепенно, благодарение на отделните си нагревателни зони. На изхода му се монтира инструмент, наречен гранулираща глава. От нея материалът излиза на стопилка в почти течна форма. Тя бива нарязана на малки парченца (гранули), които посредством вентилатор и въздушна кула се охлаждат и след това са готови за екструдиране или шприцване в нов готов продукт.
Стъпки за реализация на дейността:
- Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти месец)
- Сключване на договор (от 5-ти до 6-ти месец)
- Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол (14-ти месец)
- Инсталиране, тестване и обучение на персонала за работа с новото оборудване (15-ти месец)
- Пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (15-ти месец)
616 086.00
614 890.00
Извършване на 1 бр. енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (като част от дейността ще бъде извършена следната услуга: изготвяне на „обследване за енергийна ефективност” по образец – Приложение Б към Насоките за кандидатстване): По тази дейност ще бъде извършена следната услуга: изготвяне на енергиен одит по образец - Приложение Б към Насоките за кандидатстване от лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.
Дейността по изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение.
Принос за изпълнението на проекта: В резултат на извършеното обследване за енергийна ефективност е изготвен енергиен одит на дружеството „Пласт Комерс - 93“ ООД, който е необходим за кандидатстването му по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г. Същият включва 2 бр. енергоспестяващи мерки, всяка от които е с потвърден ефект енергийни спестявания от над 5%.
При изпълнението на дейността същата премина през следните етапи:
- Избор на изпълнител за извършване на услугата чрез събиране на три оферти (1-ви месец);
- Извършване на енергиен одит (1-ви - 3-ти месец)
- Подписан приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата (3-ти месец);
- Входиран енергиен одит в Агенцията за устойчиво енергийно развитие (3-ти месец);
- Получено становище за съответствие на обследването за енергийна ефективност от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (4-ти месец).
12 000.00
12 000.00
Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятието, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: С въвеждане и сертифициране на системата за енергиен мениджмънт, компанията ще има възможност да въведе необходимите системи и процедури за постигане на по-енергийноефективно поведение. В допълнение, със сертифицирането си, Пласт Комерс - 93 ООД ще разработи и приложи на практика своя фирмена политика по енергиен мениджмънт. Ще бъдат разработени цели и задачи, чрез които тази политика да се реализира на практика. Ще бъдат направени анализи на база получени данни, които ще послужат за отправен момент за вземане на решения и установяване на утвърдени практики в областта на енергийното потребление. Ще се измерва и анализира енергийната резултатност на фирмата, като всички мерки ще целят постоянно подобряване на енергийното управление и повишаване на енергийната ефективност.
Стъпки за реализация на дейността:
- Избор на изпълнител за извършване на услугата чрез събиране на три оферти и сключване на договор (2-ри месец);
- Получаване на консултантски услуги и одитиране за сертифициране (от 3-ти до 10-ти месец);
- Подписан приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата (11-ти месец);
- Получен сертификат (12-ти месец).
29 800.00
28 900.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN