Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проекта се предвижда осигуряване на достъп до интегрирани услуги, за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани между секторни услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа и разширяване на дейността на съществуващото звено за почасово предоставяне на услуги, създадено по проект "Помощ в дома". В звеното ще се представят по иновативен начин на нуждаещи се лица, живеещи на територията на община Копривщица три типа почасови услуги в домашна среда – за лична помощ, за социална подкрепа и помощ при комунално-битови дейности, както и допълнителни здравни и социални услуги в среда различна от домашната, а именно: здравни услуги, рехабилитационни услуги, мотивационни и/или психологически услуги  на нуждаещите се лица за срок от 18 месеца.  Към него ще бъдат назначени по трудови договори  24 души персонал, които ще предоставят услуги за 38 потребители. / В това число персонала и потребителите от проект "Нови алтернативи", които ще бъдат включени след 01.03.2016год/.
Настоящето проектно предложение на община Копривщица отговаря на общата и специфичните цели на схема „Независим живот” по следния начин:
-представителите на целевата група ще пулучат достъп до дългосрочна здравно-социална грижа, вкл. и достъп до заетост, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите;
- създава се  устойчив децентрализиран модел на предоставяне на социални услуги и осигуряване на условия за достоен живот за лица,  които са или се намират в риск от социална изолация;
-предоставя възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление изпълнението на проекта. : Ще бъде сформиран екип от служители на община Копривщица за реализация по проекта през първия месец и ще осъществява дейността си през целия проектен период. Той ще планира, организира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включении следните позиции: - Ръководител на проекта - Кординар по проекта - Счетоводител 31 000.00 34 954.04
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото звено и разширяването му, чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги; : Гарантиране на по-висока ефективност и ефикастност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано по-часово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се. 275 768.00 278 145.96
Провеждане на обучение за персонала на Центъра : По проекта ще се проведат три обучения -едно въвеждащо и две поддържащи. 3 480.00 2 100.00
Доставка на оборудване и обзавеждане на Центъра. : Подсигурено подходяща сграда и помещения за приемен офис на Центъра. Помещенията са с обща площ 58 м2, за които има оборудване за едно работно место /оборудването е закупено по проект "Помощ в дома", а останалите три работни места не са оборудвани. За нуждите на Центъра предвид специфичната дейност, която ще изпълнява и след направената оценка на активите на община Копривщица, се налага необходимостта от закупуването на допълнително оборудване, което да подпомага изпълнението на дейностите, а и същевременно да подобри качеството на предоставяните услуги. Съгласно изискванията на нормативната база е наложително закупуването на оборудване, което съответства на обема на дейността по проекта, на обхвата и сложността на предоставяната услуга. Планира се закупуването на следното оборудване със средства по проекта: 1. бюра – 3 броя 2. многофункционални устройства – 1 брой 3. шкафове с метални врати – 4 броя 4. офис столове – 3 броя 5. климатик – 2 броя за центъра 6. принтер – 1 брой 7. мобилни телефони – 3 броя 8. преносим компютър - 3 броя 9. посетителски столове - 10 броя Необходимото оборудване ще се използва за оборудване на читири работни места в Центъра, а техниката ще се използва за отразяване и мониториране хода на предоставяните социални услуги – изготвяне на договори, индивидуалени планове на потребителите и актуализирането им, изготвяне план графици и провеждането на работни заседания, изготвяне на доклади при предоставяне на допълнителните социалните услуги здравни и рехабилитационни услуги. 13 200.00 11 110.43
Информация и публичност.: Създаване на “видимост” на Оперативната програма и проекта за широката общественост. Информиране на местната общност за хода на проекта и приобщаване на различни целеви групи към активно участие в програмата. В съответствие с единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 се предвижда се проектните дейности да достигнат до възможно най-широк кръг заинтересовани лица.В съответствие с изискванията за визуализация, информацията за подкрепата от ЕСФ и финансирането по линия на Оперативната програма ще се публикува на сайта на община Копривщица и ще се съдържа на всеки публичен документ, свързан с проекта. Мерките, които ще допринесат за информиране и публичност сред бенефициентите, гражданското общество и местната общност са: - за брошури -- 200 броя - за рекламни папки – 50 броя - рекламни химикали - 50 броя - рекламни флашки - 50 броя - инфо-срещи - 3 броя - за прессъобщения, публикации и др. сходни – 2 бр. - за информационна табела - 1 брой за центъра - за стикери за визуализация – 50 броя - баджове за персонала, предоставящ услугата – 35 броя -43 броя термо чаши 2 400.00 2 678.51
Текущ ремонт на помещението в което ще се помещава Центъра: С тази дейност ще се подготви помещение в което ще ситуира Центъра. Помещението е част от административната сграда на ОА - Копривщица - частна общинска собственост. Предоставените помещения са бивша фитнес зала - 53 кв.м, антре и сервизни помещения - 12 кв.м. Помещенията не са използвани от доста години, поради, което се нуждаят от ремонт - боядисване, поставяне на паркет, ремонт на санитарните помещения и антрето. 30 000.00 27 333.60
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; : С настоящана дейност ще се работи с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. 10 800.00 10 800.00
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: С настоящата дейност ще се подсигурят специалисти, които да предоставят мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност; 86 000.00 98 257.27
Изготвяне на индивидуална социална оценка: Съгласно Насоките за кандидатстване по схемата, първоначалната оценка на потребностите на желаещите като за изпълнение на дейността ще се наеме външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП с релевантен опит Кандидатстването за ползване на услугата ще се осъществява след като екипът за управление на проекта създаде необходимата организация и разработи набора от необходимите документи за на-биране на кандидати за ползване на услугите. Не-обходимите документи за кандидатстване ще бъ-дат: — заявления лица — документ за самоличност /за справка/, — копие на ЕР на ДЕЛК/ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК, — копие от амбулаторен картон, /ако има такъв/, — други актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето /епикризи u други/ — декларация за ползване на досегашната услуга Личен асистент. — възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване над 65 години, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка. Оценката на потребностите се извършва за всички лица, заявили желание пред бенефициента да ползват услугите по одобрения проект. През цялата дейност, процесът на оценяване се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и т.н. Оценки ще се направят при стартирането на проекта, също и при включването в проекта на потребителите от "Нови алтернативи" и при необходимост ако се наложи поради форсмажорни обстоятелства или отказ от услугата на потребител, ще се извърши отново през целия период на предоставяне на услугите от центъра. 4 800.00 4 800.00
Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра : Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - препоръчително е в хода на изпълнение на проекта да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Ще бъдат разработени и въведени и следните вътрешни документи: 1. Инвентарна книга; 2. Книга за начален инструктаж по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана. 3. Книга периодичен инструктаж по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана: 4. Правилник за вътрешния ред вътрешни правила, задължения на потребителите, задължения на персонала : 5. Процедура за вътрешен мониторинг. 6. Входящ дневник за кандидат- потребители 7. Входящ дневник за кандидати за персонал в звеното 8. Лично досие за всеки потребител; 9. Лично досие за всеки от персонала на звеното 10. Процедура за жалби и сигнали Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при и управлението на дейностите носят всички участници в екипа на звеното. 2 400.00 2 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.