Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на Бетонов възел (Мярка 1), Вентилационна инсталация (Мярка 2) и Системи за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 – Бетонов Възел . Въвеждането на новото енергоспестяващо оборудване ще доведе до повишаване на конкурентоспособността и разширяване на дейността на фирмата, както и до по-нисък разход на единица произведена продукция.
Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин –опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нов Бетонов Възел (БВ) - 1 брой: Към момента Фирмата-бенефициент не разполага със свой собствен стар Бетонов възел, поради което, за целите на Енергийния одит, е използвана добра стара практика – стар Бетонов възел, собственост на ф. „Пътстрой” АД, гр. Габрово. Само благодарение опита и рутината на операторите, обслужващи старата инсталация за производство на бетон се постига годишната производителност, заложени при пресмятанията по-долу. Чести повреди съпътстват работата на възела, което пък води до нежелателни престои и неефктивност, като цяло. Старият Бетонов възел е с обща инсталирана електрическа мощност от 80 kW. Поради липсата на честотни регулатори обаче, средната едновременна работна електрическа мощност на възела е приблизително 72 kW. Производителността на стария Бетонов възел не надвишава 30 m³/h вибриран бетон. Тя обаче се постига твърде трудно, както бе отбелязано и по-горе - само благодарение опита и рутината на операторите обслужващи съоръжението. Потреблението на енергия на стария Бетонов възел се обуславя и зависи от параметъра „средна едновременна работна електрическа мощност на системата”, която както беше вече отбелязано е приблизително 72 kW. Въпросната електрическа мощност отнесена към годишната часова използваемост (1000 h/год.) на стария възел, определя годишното потребление на енергия от старото оборудване – 72 000 kWh/год. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от одобрения енергиен одит и предвижда закупуването на нов, високоефективен Бетонов възел (БВ), който да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Предвижда се общата инсталирана електрическа мощност на новия Бетонов възел (БВ) да бъде не повече от 55 kW. Поради наличието, обаче на съвременни честотни регулатори в електрическата схема, средната едновременна работна електрическа мощност на новото оборудване ще бъде не повече от 38.5 kW. Въпросната електрическа мощност отнесена към годишната часова използваемост (2200 h/год.) на новия възел, определя годишното потребление на енергия от новото оборудване – 84 700 kWh/год. Средната производителност на новия БВ за 1 час, по офертни данни, ще бъде 30 m³/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде над 40 % (46.5%), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 60.4 t/год. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 от одобрения енергиен одит се предвижда въвеждане на ново производство. Когато въвеждаме ново производство в предприятието се използва метода „Добри стари практики“ за изчисляване на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване. В случая за потребление преди въвеждане на мярка е отнесена стойността на енергията, която ще консумира добрата стара практика, ако трябва да произведе продукцията на новото оборудване. Минимални технически и/или функционални характеристики: -Инстал. Ел. мощност - 55 kW; -Техн. производителност - 30 m³/h; -Резервоар за чиста вода - 120 l; -Претеглящ бункер за цимент - 0.3 mc; -Претеглящ бункер за агрегати от стомана - 2 m3; -Транспортна лента с капацитет - 140 mc/h; -Електромеханично ръчно контролно табло; -Компресор с резервоар - 270 l. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 476 000.00 476 000.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 брой: Към настоящия момент компанията не разполага със собствено производствено помещение, в което да реализира предмета си на дейност. За осъществяване на дейността си и по-точно, когато компанията има сключен договор за реализиране на точно опредлен вид дейност, за която е специализирана, тя може да използва производствено-техническа база под наем. Реализираната специфична дейност на компанията през 2015 година (строителство), не е била свързана с необходимостта от наемане на подобно производствено помещение (база), затова и в разхода на енергия потребен от компанията през 2015 год., не е предоставена консумация на ел.енергия. Поради тази причина (липса на собствено производствено помещение), за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за типово производствено помещение посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията трябва да подсигурява средно 220 m3/h за едно типово помещение. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: -Населеното място, където се намира производствената сграда – с. Николово, община Монтана, област Монтана (климатична зона 4); -Тип на производствената сграда – типова ремонтна работилница, сглобяема конструкция; -Квадратура на производствената сграда - 8 m x 3 m; -Светла височина на производствената сграда - 3 m; -Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека; -Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване). Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от одобрения енергиен одит. В конкретния случай за целите на проекта, компанията ще закупи производствена сграда за ремонт и обслужване на новото производствено оборудване, което ще закупи по настоящата програма, а именно бетонов възел. Поради тази причина, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация, за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в новозакупената производствена сграда, в която да работи производствения персонал на компанията. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 220 m3/h. Минимални технически и/или функционални характеристики: 1.Приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри -дебит Vmin/mid/max=210/260/360 m³/h; -свободен напор H=60/80/100 Pa; -ел. мощност на вентилатори N=0,165 kW; -ел. нагревател с мощност N=2,4 kW; -ефективност на рекуперация 75/73/71 %. 2. Въздуховоди и вентилационни решетки -въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината - 1 мм. и периметър до 750 мм; -въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм; -вентилационна решетка с регулираща секция - 400/100 РХР-Р; -жалузийна решетка - 200/200 НЖР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 6 049.59 6 049.59
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от одобрения енергиен одит и предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на ел.енергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Бетонов Възел (БВ) представлява: 1.Софтуер за енергиен мениджмънт - за измеране анализ и репортинг на измерени количества енергия - 1 бр.: - софтуер разработен на език HTML5; - има възможност за анализ на разходите по различни активи. - може да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им. - може да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - може да се достъпва от различни мобилни устройства. 2.Хардуер - 1 бр.: Електромерно табло - Табло с елктромер за измерване консумация на ток - 1 брой: - измерване на параметрите на електрическата енергия (напрежение, ток, мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията. - директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. - създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия при, които да създава запис. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 16 000.00 15 850.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в кандидатстващото предприятие е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 бр.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление –Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата;- повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 1 000.00 0.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 14 000.00 13 800.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 3 000.00 2 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.