Придобиване на оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт „Maplab Road Spectrum” (ще бъде изпълнена чрез закупуването на специализирано оборудване – бюджетни подпера 2.1 до 2.3, т. 5 Бюджет ): Целта на Maplab е да събира и анализира информация за проблеми по пътната настилка в реално време и да я предава към съответните ползватели. В момента този процес е възможен, но при ограничения на територия и брой извършвани изчисления.
За широкомащабното внедряване на Maplab за големи територии е необходимо обезпечаването на следните процеси:
1/Изчисление и обработка на данни за пътната настилка на големи територии
Maplab събира данни за пътната настилка, черпейки информация от мобилни устройства, които имат вграден акселерометър и жироскоп (на практика ги има във всички смартфони). Софтуерът обработва всички тези данни и ги трансформира в достъпна за потребителите информация относно проблемните области на пътната настилка. В рамките на тестването бе събрана информация от ограничен брой мобилни телефони, тъй като фирмата не разполага с необходимия хардуер за обработка на данни за територията на цял град например. Именно закупуването на специализираните сървъри (2.1 от бюджета) ще позволи събирането, анализът и обработката на данни за пътната мрежа от стотици хиляди мобилни телефони и трансформирането им в достъпни за крайния потребител данни. Сървърите ще разполагат с многоядрени графични процесори, благодарение на които Maplab на принципа на мулти-нишковото програмиране ще се извършва обработка на десетки хиляди изчислителни операции едновременно. Това ще позволи внедряването на Maplab за големи територии като цели общини, като закупуването на сървърите ще позволи обработката на информацията от стотици хиляди мобилни устройства за секунди, което ще осигури актуалността на данните в реално време с най-високата точност на пазара 95-97%
2/Калибриране на алгоритъма за машинно самообучение на Maplab
Процесът ще бъде обезпечен чрез автономната наземна станция за събиране данни, самозареждане и съхранение на безпилотен летателен апарат (2.2) и мобилни компютърни конфигурации (2.3). Станцията и безпилотният апарат ще осигурят ежедневното калибриране на Maplab. За внедряването на Maplab на определена територия и респ. неговото обучение е необходимо събирането на визуална информация относно пътната настилка на неговата територия, както и задаването на дефиниции за „проблемни области“ (дупки, легнали полицаи, ремонтни дейности). Събирането на обучителни данни, които „захранват“ алгоритъма ще се извършва чрез безпилотен летателен апарат и автономната наземна станция (2.2), като апаратът ще прави снимки, които ще бъдат автоматично предавани към станцията и оттам към мобилните конфигурации (2.3), където ще се анализират данните и ще се задават дефинициите за проблемни области по пътната мрежа.
На база на обучителните данни захранени към алгоритъма за машинно самообучение, Maplab сам ще разпознава и сигнализира наличието на проблеми по пътната мрежа въз основа анализа на данните получени от акселерометрите на смартфоните.
Конфигурациите (2.3) ще служат за настройка на безпилотния апарат и станцията от разстояние и ще разполагат със специален софтуер за изчисление на данни, което ще осигури постоянно събиране и предаване на данни за калибриране и постоянно обучение на Maplab в реално време без човешка намеса.
На базата на обучителните данни събрани чрез станцията (2.2) ще се формират математическите модели за разпознаване на пътната настилка за различните територии, за които ще се внедрява Maplab. Тeзи данни са необходими поради разликата в стандартите за различните територии –дефиницията за дупка в България се различава от тази в Германия или САЩ. Всяка територия има собствени особености и обекти, които могат да бъдат дефинирани по различен начин. Съответно за целите на внедряване на Maplab на определена територия са необходими актуални и различни обучителни данни и дефиниции.
Етапи
1)Разпределение на задачи в екипа (м1-2)
2)Подготовка на тръжна процедура (м 2-3)
3)Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 3-4)
4)Доставка, инсталация и обучение (4-8)
5)Внедряване на Maplab (8-12) |
680 000.00
|
679 280.00
|
Придобиване на ДНА, необходими за внедряване в производството на иновативния продукт „Maplab Road Spectrum” (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 2 вида специализиран софтуер – бюджетни подпера 5.1. и 5.2., т. 5 Бюджет): С цел широкомащабното приложение на Maplab Road Spectrum е необходима инвестицията в 2 вида софтуер, които ще разширят приложението на софтуера за целите на масово потребление, както следва:
1) Софтуер с алгоритъм за интелигентно локализиране и трансформиране на последователност от марушрутни точки (5.1. от т.5 Бюджет)
Софтуерът за локализиране ще създаде възможност за инстантна трансформация на GPS координати в информация за пътищата, по които те са генерирани. Настоящият софтуер ще осигури визуализация на всички изминати траектори от всички мобилни устройства, от които Maplab получава информация.
Този софтуер е необходим, тъй като прототипната версия на Maplab е изпробвана с ограничен брой мобилни устройства, предаващи информация по предварително зададени участъци и траектории. Настоящият софтуер ще позволи получаване на максимално точна информация относно точната траектория и респективно пътища в рамките, на които е генерирана информацията за проблемните области по пътната настилка. Това ще бъде осигурено благодарение на следните функционалности:
- пространствена корекция на географско местоположение на координати, генерирани от GPS приемници. Чрез тази функция ще се елиминира евентуално разсейване на информацията вследствие на различни фактори, което ще позволи определянето на максимално точни траектории.
- възможност за възстановяване на липсващи географски координати при намиране на траектория на движение на превозно средство.
- генериране на траектории на движение по проекция на път въз основа на GPS координати с точност близка до 100%. Чрез тази функция ще се определя откъде точно е преминало съответното устройство, от което е получена информацията за нередност по настилката.
Този софтуер ще позволи точното определяне на местоположението в рамките, на което Maplab е идентифицирало дупка в пътната настилка или друг вид нередност. Реално функциите на софтуера за възстановяване на липсващи координати и за очертаване на траектории на движение ще локализират и визуализират точния маршрут в рамките, на който се е движел съответния информационен източник (мобилно устройство).
2) Софтуер за картови услуги с географска информационна система (ГИС) (5.2. от т. 5 Бюджет)
Прототипната версия на Maplab Road Spectrum е имплементирана с ограничени картови схеми само върху предвидените за тестване участъци в рамките на гр. София.
В този си вид, Maplab не може да визуализира данните за пътната настилка върху географски области, за които не разполага с картови схеми, което е и основно ограничение пред внедряването на софтуера в по-голям мащаб за различни територии. Това ограничение ще бъде преодоляно чрез закупуването на софтуер за картови услуги с ГИС, който ще предоставя данни за:
- поне 25 млн. пътища, организирани и картографирани в единна база данни
- 126 млн. сгради с данни за размер, разположение и тип
Чрез този софтуер ще се осигури визуализацията на карти на пътната настилка и респективно местоположението на потенциални проблемни области и обекти по нея. Закупуването на софтуера за картови услуги с ГИС ще позволи внедряването на Maplab Road Spectrum за милиони километри пътна настилка и за неограничена територия.
В комбинация със софтуера за локализация ще може точно да се визуализират нередностите засечени от Maplab Road Spectrum (благодарение на алгоритъма за машинно самообучение) върху карта.
Свързването на Maplab Road Spectrum с тези спомагателни софтуерни решения ще позволи имплементирането Maplab за целите на масовото потребление, тъй като ще го направи максимално ориентиран към потребителя и лесен за употреба.
Етапи на изпълнение
1) Разпределение на задачи сред членовете на екипа (м 1-2)
2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3)
3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 3-4)
4) Доставка на ДНА, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 4-8)
5) Внедряване на Maplab Road Spectrum (м 8-12) |
680 000.00
|
679 520.00
|
Разработване на пазарно проучване, с цел успешна пазарна реализация на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез разработването на пазарно проучване на възможностите за позициониране на Maplab Road Spectrum на пазара в САЩ – бюджетно подперо 7.1, т. 5 Бюджет ): Дейността има за цел да послужи като основен инструмент за позициониране на Maplab Road Spectrum на американския пазар на високотехнологични софтуерни решения. Пазарът представлява интерес за компанията по следните причини:
-САЩ е пазарът на софтуерни решения с най-голяма поглъщаемост (брой платежоспособни потребители);
-Американският софтуерен пазар е стратегически пазар за България – над 40% от общия износ (450 млн. долара през 2013/2014) на услуги към САЩ е зает именно от предлагането на софтуери, разработени от български компании.
-Към Maplab вече има проявен интерес от американски държавни институции и компании. С цел потвърждаване интереса към иновативния софтуер, към настоящото проектно предложение е приложено копие на Писмо от Сенатор Майк Коуол от 19.02.2016г. – Сенатор на щата Мичиган, в което се упоменава интереса за внедряване на Maplab Road Spectrum на територията на щата Мичиган. Приложена е и рефенция от Джон Д. Далали/ ДЖЖ Груп от 23.02.2016г., в подкрепа на иновативността на Maplab Road Spectrum и деклариращо интерес към софтуера.
Нуждата от този вид услуга се обуславя от липсата на подробна и прецизно структурирана информация за възможностите за налагане на иновативни софтуерни решения с акцент върху пътната мрежа. Към настоящия момент данните, с които Нованор разполага по отношение на пазара и тенденциите за развитие в сектора, са базирани единствено на собствени наблюдения и прогнози.
За целите на позициониране на Maplab Road Spectrum на висококонкурентен и концетриран пазар като САЩ е необходимо извършването на подробен анализ, тъй като фазата на въвеждане е от най-голяма важност при софтуерните решения, поради което трябва да бъде прецизно планирана.
Необходими са услугите на консултант, който да изготви задълбочено проучване на целевия експортен пазар. Обобщените данни ще помогнат да се извлекат и формулират дългосрочните тенденции на пазара, нагласите на клиентите и стратегиите, избрани от конкурентите. Единствено чрез задълбочения анализ на тази информация, Нованор ще може да изгради успешна стратегия за въвеждане на иновативния софтуер на американския пазар.
Очакван резултат от дейността е изготвяне на детайлно пазарно проучване на възможностите за позициониране на Maplab Road Spectrum на пазара в САЩ, включващо следното:
Глава I: Проучване на структурното институцианално разпределение на транспортните департаменти - пътни агенции в Мичиган, Вашингтон и Илинойс
Глава II: Подробен анализ на използваните методологии до момента за събиране на данни за пътната настилка в Мичиган, Вашингтон и Илинойс
Глава III: Сравнителен анализ на идентифицираните методологии и извеждане на силни и слаби страни на всяка
Глава IV: Изготвяне на методология за калибриране на данните, които ще бъдат генерирани чрез Maplab Road Spectrum, както и предварително изчисление на "correlation rate" (рейт на съотношение) между съществуващите методи за измерване на състоянието на пътната настилка и новия – Maplab Road Spectrum
Глава V: Финансово планиране на необходимите ресурси за навлизане на пазар на софтуер в САЩ
Изготвянето на това проучване ще позволи на Нованор ООД да позиционира Maplab Road Spectrum по най-добрия начин на целевия експортен пазар САЩ, съобразявайки се с поглъщаемостта на пазара, технологичното ниво и решенията на конкурентите.
Най-големите рискове при навлизане на нови пазари, произхождат именно от неизвестността и непознаването на пазара и неговия потенциал. Изработването на пазарно проучване на възможностите за позициониране на Maplab Road Spectrum на пазара в САЩ ще адресира именно тези рискове, чрез предоставяне на ценна информация за съответния пазар, което ще намали риска при навлизане на пазара.
Етапи на изпълнение
1)Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1-2)
2)Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ и сключване на договор (м 6-7)
3)Предоставяне на пазарното проучване от избрания доставчик на услугата (м 7-12) |
18 000.00
|
17 500.00
|