Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации, като ще бъдат обхванати минимум 97 лица, представители на целевата група. Ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите.
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост.
Предоставянето на услугите ще стартира след изготвяне от Сътрудник „СД“ в Екипа за управление на услугата на индивидуални оценки на потребностите на кандидат- потребителите. Същите ще включват оценка на физическото и психическо състояние, способността за справяне с ежедневни дейности, социалната активност и интереси, взаимоотношенията със семейството и. Целта е за всеки потребител да бъдат предложени адекватни здравни, социални и други услуги.
Грижата в дома е мобилна форма на социална услуга, която ще се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в тяхната домашна среда. Услугите, ще се предоставят по график от домашни помощници, медицинска сестра, рехабилитатор, психолог и лекар. При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група.
Изготвянето на индивидуалните оценки, Плановете за грижа и Договорите с потребителите ще се извършва от Сътрудник „СД“.
Изготвянето на графиците за предоставянето на услугите, контролът по тяхното спазване, актуализация, включването на нови потребители и отпадането на други, ще се осъществява от Координатор, който ще осъществява мониторинг върху предоставянето на услугата.
За осъществяване на дейностите по „Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите“ ще бъде назначен Диспечер, за приемане на заявките на потребителите и разпределение за изпълнение от Социални асистенти.
Предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато от шофьор, който ще осъществява транспортирането на специалистите до и между домовете на потребителите. Транспортирането ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата и ще е обект на контрол от страна на Координатора.
За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще извърши подбор и наемане на персонал на трудов договор.
След сключването на договорите с наетите лица, преди стартиране на услугата, ще бъде проведено въвеждащо обучение, за ония от тях, които не са преминали такова. Предвидено е и текущо провеждане на надграждащи обучения.Персоналът ще бъде подпомогнат чрез провеждане на индивидуална и групова супервизия. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали при предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване.
Предвижда се изпълнението на проекта да стартира от 01.02.2023 година с 1 подготвителен месец и 22месеца предоставяне на социалната услуга, считано от 01.03.2023 година. Това ще осигури непрекъснатост на предоставяните към настоящия момент грижи в домашна среда. |
959 209.74
|
642 689.83
|