Организация и управление на проекта : Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП.
В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с Община Ботевград, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор по ПРСР 2014 – 2020 (Списък 1), описателен документ към списък на планираните обществени поръчки и списък на планирани, в процес на провеждане и проведени обществени поръчки, независимо от източника на финансиране (Приложение 122_1.1 към Указанията). Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект.
Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП.
След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки.
Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане.
При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Ботевград за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН.
Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор.
Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Ботевград при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове.
Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. |
11 200.00
|
0.00
|
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект „Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари, съоръжения и принадлежности към тях на територията на Община Ботевград“: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.).
Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Ботевград ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС.
Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация:
- Изработване, доставка и монтаж на 6/шест/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР -
- Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страницата на община Ботевград. |
0.00
|
0.00
|
„Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари, съоръжения и принадлежности към тях на територията на Община Ботевград“ : На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Ботевград инвестиционни проекти във фаза Технически проект, избраният от община Ботевград по реда на ЗОП строител ще изпълни:
1. Обект 1: Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „Витиня“, село Врачеш, Община Ботевград“ от ОТ90 до ОТ 81 с дължина 162,46 метра;
2. Обект 2: „Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „П.Р. Славейков“, село Врачеш, Община Ботевград“ от ОТ89 до ОТ91 с дължина 164,60 метра;
3. Обект 3: „Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „Стубелска“, село Трудовец, община Ботевград от ОТ126 до ОТ241, с дължина 635 метра;
4. Обект 4: „Реконструкция и рехабилитация на съществуваща улица „Христо Ботев“ от ОТ180 до ОТ124 с дължина 396 метра и прилежащи тротоари, село Скравена, община Ботевград;
5. Обект 5: „Реконструкция и рехабилитация на улица „Боговина“ от ОТ88 до ОТ91 с дължина 290 метра, село Литаково, община Ботевград;
6. Обект 6: „Реконструкция и рехабилитация на улица „6-ти септември“ и прилежащи тротоари от ОТ175 до ОТ148 с дължина 346 метра, село Литаково, община Ботевград.
Чрез изпълнението на обектите /пет улици и три тротоара/ ще се осигури директна транспортна свързаност на население от 9916 души (3296 души – с. Врачеш, 3076 души - село Трудовец, 1709 души - село Скравена и 1835 души – село Литаково), с републиканската пътна инфраструктура.
Улица „Витиня”, в с. Врачеш осигурява директна транспортна свързаност на населението и гостите на селото с Републикански път I-1, който е първокласен път от Републиканската пътна мрежа на България. Улицата осигурява транспортна свързаност за туристите от главен път I-1 до Врачешки манастир, туристически обект с регионално значение за развитието на туризма в община Ботевград.
Улица „Стубелска” в село Трудовец осигурява директна транспортна свързаност на населението и гостите на селото с Републикански път I-3 (София - Русе)., който е първокласен път от Републиканската пътна мрежа на България.
Улица „Христо Ботев” в с. Скравена осигурява директна транспортна свързаност за населението и гостите на селото с Е79 Видин – Мездра – Ботевград – Благоевград – Кулата, който съвпада с трасето на паневропейски транспортен коридор №4.
Улица „Боговина” в с. Литаково осигурява директна транспортна свързаност за населението и гостите на селото с Републикански път IIІ-161, който е третокласен път, част от републиканската пътна мрежа на България.
Основните видове СМР, предвидени при изпълнението на обектите включват:
- Земни работи;
-почистване на храсти и дървета около трасето на улицата, изкопи и насипи до проектно ниво; подготовка и оформяне на земната основа за асфалто полагане; направа на т.н. „пътна възглавница“ с подходяща трошено-каменна основа, както и за бордюри и тротоари,фрезоване на съществуващата асфалтобетонна настилка; разваляне на съществуващи тротоари и бордюри и насип от хумус за зелени ивици;
- Асфалтови работи – Доставка и полагане на асфалтови и асфалтобетонови смеси от различен тип и биндер;
- Пътни работи – доставка и полагане на трошенокаменни фракции, доставка и полагане на бетоновви бордюри от различен тип, вкл. понижени бордюри, доставка и монтаж на бетонови тактилни плочи;
- Организация на движението – доставка и полагане на хоризонтална маркировка, доставка и монтаж и укрепване на пътни знаци, временна организация на движението;
- Допълнителни видове работи за мобилизация и демобилизация.
|
1 120 607.90
|
0.00
|
Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обекта в експлоатация: Авторският надзор по време на строителството ще се определя чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за подготовката на техническите проекти. По време на реконструкцията предписанията на проектантите за точното спазване на изработените от тях инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. Строителството и реконструкцията на предвидените във проекта улици са 3-та и/или 4-та категория строеж. Поради тази причина община Ботевград е задължена да осигури надзор на строителните обекти от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат на РДНСК за разрешение за ползване на строежите и на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ.
Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорският контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорският контрол изпълнява, са свързани с:
- предотвратяване на излишни разходи
- контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали
- контрол върху качеството и количеството на вложените материали
- контрол върху оферти и актове
- контрол и проверка на комплексността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи
- контрол за изпълнението на проектната документация.
- Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение.
- осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. |
30 200.00
|
0.00
|