Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез подпомагането с топъл обяд ще се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица ще се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди.
Ще бъде извършен подбор на потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Продуктите ще се закупуват в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж – с. Крушари. Съобразно насоките за здравословно и балансирано хранене ще бъде изготвено разнообразно седмично меню, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт. 
През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми. 
В резултат на изпълнението на проекта 60 лица от Община Крушари ще получават топъл обяд за периода 01.10.2022 г. до 30.09.2025г., ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори с избрани изпълнители за доставка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Крушари. Община Крушари ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно–ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността по предоставянето на топъл обяд ще е с продължителност от 750 работни дни, като планираното начало е 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. вкл. Топлият обяд ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж, намираща се в с.Крушари, ул. "Девети септември", №3-А. Базата е публична общинска собственост и се ползва единствено и само за приготвяне на храна за разнос по домовете на потребителите на ДСП и потребителите по проекта. 144 000.00 59 520.00
Предоставяне на топъл обяд: В рамките на проекта на 60 потребителя от 15 населени места на Община Крушари всеки работен ден за описания в проектното предложение период ще се предоставя топъл обяд. За подготовка на кулинарната продукция ще се ползва базата на Домашен социален патронаж, а за разнос на храната по домовете на потребители общината ще осигури необходимия за това специализиран транспорт. Сградата на Домашен социален патронаж – Крушари е базирана на адрес - с. Крушари, ул. "Девети септември" № 3-А. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, състояща се от кухненски блок, с необходимите подготвителни отделения, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, работник кухня, домакин, младши експерт "Здравеопазване и социални услуги". Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната - електрическа печки с фурни, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, фризери и хладилници, автомобили, с които се осъществява разноса. Храната ще бъде приготвяна по Рецептурник, при стриктно спазване на всички санитарно–хигиенни изисквания. В приготвената храна ще присъстват храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в стъклен амбалаж. Раздаването на топъл обяд ще се осъществява по домовете на потребителите. 10 080.00 4 166.40
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Крушари като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно : - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. На потребителите ще бъдат предоставени актуални телефонни номера на служителите от общинска администрация, конкретно ангажирани с реализирането на проекта за подаване на обратна връзка и получаване на навременна информация, в случай на възникнал проблем. 10 080.00 4 166.40
Определяне на целевите групи: Подборът на лицата, крайни потребители по проекта ще стартира преди подписване на договора. . Чрез кметове на населени места се обяви началото на приема на заявления за включване в проекта. Събраните и регистрирани в деловодната система на общината заявления ще бъдат предоставени на определената със заповед на кмета на община Крушари комисия за подбор, която да извърши първоначалния подбор на кандидат-потребителите и състави списък на лицата, желаещи да ползват социалната услуга по проекта. Подготвеният списък, заедно със заявленията и приложените към тях документи, ще бъдат предоставени на Дирекция "Социално подпомагане" - гр. Добрич за извършване на проверка за принадлежност към съответната целева група. Съгласно условията на Програмата, като крайни бенефициенти са определени представителите на следните целеви групи : 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.