Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено да допринесе за постигането на устойчиви резултати върху овладяването на български език, социализацията и интеркултурното образование в рамките на 32 целодневни детски градини на територията на община Добричка.
Детето е даденост и дар, за които непрекъснато са необходими любов и грижи. Особено важни за превръщането му от индивидуалност в личност са условията на възпитание, обучение и развитие, образователната и семейна среда. Семейството е първото и основно училище, в което се ражда, отглежда, социализира. В семейството детето научава майчиния език за комуникация, обичаите и традициите.
Взаимодействието между семейството и детската градина е естествен безусловен, социален процес, подчинен на няколко основни цели: образование, възпитание и подготовка на детето за реализация в живота. Обединяването в една система на целите на семейното и общественото възпитание се налага като приоритет на съвременото образование. Детската градина е институцията, която дава пространство за реализиране на така желаното и необходимо сътрудничество между педагози, родители и общественост в името на детето.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Цели: Сформиране на професионален административен екип, гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта. Това ще бъде постигнато чрез осигуряване на най - подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Тук ще се включва и управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Ще се извършва наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта и качеството на предоставяната услуга. Ще има редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта, ще се извършва идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В дейността се включва: -Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта, подбор на административния екип за управление– ръководител проект, координатор, счетоводител. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставки и услуги. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Видовете, броя и количеството ще бъдат описани подробно в дейността. Параметрите и видовете материали, консумативи и услуги ще бъдат съобразени според качестото на доставките, нуждите от подобен род консумативи, материали и оборудване и естеството на дейностите заложени в проекта. -Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни отчети с необходимите приложения към Управляващия орган. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване. Възнагражденията на екипа ще бъдат изплащани след сключване на граждански или трудови договори, като решението ще се вземе след сключване на договора за финансирането. Разходите за екипа по проекта ще са както следва: 1. Ръководител проект-заетост по 66 часа месечно със ставка 9,08 лева на час за 27 месеца или общо за 16 200 лева с вкл. осигуровки и данъци за възложител и изпълнител. 2. Координатор проект-заетост по 58 часа на месечно със ставка 6,18 лева за час за 27 месеца или общо за 9720,00 лева с вкл. осигуровки и данъци за възложител и изпълнител. 3. Счетоводител проект-заетост по 56 часа на месечно със ставка 4.95 лева за час за 27 месеца или общо за 7 560.00 лева с вкл. осигуровки и данъци за възложител и изпълнител. Общата сума за разход на екипа по проекта е в размер на 33 480.00 лева. Разходи за консултан по тръжните процедури - 30 часа със ставка 20,00 лева или общо 600.00 лева платими като хонорар или срещу издадена фактура. Общ разход за дейността:34080,00лева. 34 080.00 32 411.03
Дейност 2: Информация и публичност: Цел: Осигуряване на прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта и на настоящата схема за безвъзмездно финансиране, популяризиране на подкрепата от ЕСФ. В дейността се включва: През месец 1 и 2 на проекта ще бъде разработен "План за информация и публичност", който има следните задачи: -Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции; -Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития; -Осигуряване на публичност на дейностите по проекта чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития; -Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане на целите на проекта Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране процедура на подбор на проекти BG05M20P001-3.001 ”Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение" и ОП „Наука и образование за интелигентен разтеж” 2014-2020, както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на пресконференции - поради продължителността на проекта- 27 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта- през проектен месец 4, и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности- през месеци 15 и 20 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 250 дипляни в населените места в община Добричка където се намират и детските градини; 32 плаката – по 1 във всяка детска градина - през месец 4 на проекта; -изработване и поставяне в сградата на общината 1 банер - през месец 4 на проекта; - изготвяне и разпространяване на 250 брошури за оповестяване на постигнатите резултати по проекта в населените места на община Добричка - през месеци 19 и 20 на проекта; - провеждане на 1 заключителна среща с участието на учители и родители, персонал, медии, административния екип за управление, представители на общинска администрация на община Добричка, училища, представители на НПО, през месец 27 на проекта. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Дейността ще се изпълнява в рамките на 27 месеца, съобразно посочените по-горе етапи. Разходите ще включват: Пресконференции 4 броя. В цената е включено наем зала, презентация, озвучаване, покани до медии и кетъринг. 4 броя по 350,00 лв. за обща стойност 1 400,00 лв. Изработване и разпространение на 250 броя дипляни и 250 броя брошури или общо 500 броя дипляни и брошури по 2,00 лв. за 1000,00 лева. Изработване и отпечатване на Информационни плакати на луксозна хартия- 32 бр. по 35,00 лева или общо за 1120,00 лв. изработване и поставяне в сградата на общината банер на подвижна рамка, мобилен и сглобяем - 1 брой по 200,00 лв. Общ разход 3720,00 лв. 3 720.00 3 650.00
Дейност 3: Дейности за осигуряване на психологическа подкрепа за деца от етническите малцинства и техните родители.: Психологическата подкрепа винаги е била необходима и важна във формирането на личността като цяло.Тя е основна когато се изгражда един индивид или ако той е в по голяма възраст подпомага неговото развитие, личностна изява и мотивация за включането му в обществените процеси.Една от основните характеристики на традиционното ромско семейство е възприемането на мнението на детето като равностойно на мнението на останалите членове на семейството.В общността се счита, че е важно детето да е на топло, да е здраво и нахранено,но не се обръща достатъчно внимание на емоционалния му комфорт.Затова е необходимо разширение на социалния хоризонт и подобряване на житейските перспективи за ромските деца.Поради това когато детето откаже да посещава детската градина или училище възрастните приемат това без колебание. Именно за това психологическата подкрепа е един от подходите за намаляване на нередовното посещение на детската градина за децата подлежащи на задължителна предучилищна подготовка.Този подход трябва да бъде насочен към работа както със самите деца, така и с техните родители. Това ще допринесе до превръщане на детската градина в атрактивна за тях среда. Психологическият подход предполага вникване в дълбочина в разнообразието от проблеми при децата независимо от техния бит и култура, етнос или национална принадлежност. По проекта ще бъдат назначен 1 психолог в рамките на по 2 часа дневно 4 дни в седмицата, 4 седмици в месеца, 25 месеца, което за целия период на проекта е следното количество часове -800 ч. по 12,00 лв. или общо 9600,00 лв. Ще бъдат предоставени разходи за пътни на лицето по проекта до съответните населени места - за 400 дни по 10,00 лв. за двете посоки или общо- 4000,00 лв. Разходите за пътни са необходими поради обстоятелството, че в селата в които са разположени детските градини липсват местни кадри, населените места се намират на разстояние от 30-35 км от гр.Добрич и психолога трябва да пътува от гр.Добрич и обратно. Общ разход за дейността: 13600,00 лева 13 600.00 8 756.68
Дейност 4: Допълнително обучение по български език за деца, за които българският език не е майчин: Когато детето постъпва в училище,то интуативно започва да усеща огромното различие между училищното възпитание от неговото семейно възпитание,както по форма,така и по съдържание.Училищният език не е майчиният,понякога не е и езикът на който се говори с обкръжението.Училищните игри се различават от етническите игри,които развиват навици,различни от възприеманите в детската градина и училището.Чрез дидактичните игри,участието в различни мероприятия,детето може да покаже своите умения,качества и семейни ценности,които няма да бъдат омаловажени и пречупени както от детската градина така и от училището.По този начин съвсем естествено ще се гарантира устойчивост на продължаващото интегрирано обучение в предучилищна възраст.Въвличането още от ранна детска възраст в интеркултурността и интерактивните технологии ще повиши интереса към училищните институции на детето от ромски произход,ще изгради у него самочувствие за самостоятелно справяне в различни житейски и учебни ситуации и ще провокира желание и интерес към детската градина и училището и изискванията им.На територията на общината съществуват 32 детски градини от които 27 са едногрупни т.е в тях се обучават и възпитават деца на възраст от 3 до 6 г.Предизвикателствата и трудностите при обучението и подготовката за училище на децата от предучилищна възраст в смесена детска група,особено в малките населени места,определят и специфични умения и компетентности на учителите.Трудности възникват и когато езикът в семейството е различен от българския.Ниската грамотност на родителите и съществуващите финансови проблеми в семейството,води до незаинтересованост и често отсъствие на децата.Липсва мотивация за присъствие в детския колектив и участие в учебно-възпитателния процес.Една от причините за решаване на подобни проблеми е реализиране на дейности,насочени към допълнително обучение на деца на възраст 5 и 6 г.,подлежащи на задължителна подготовка,две години преди постъпване в първи клас.Дейностите,свързани с ранните интервенции на децата от маргинализираните общности ще включват следните компоненти:образователни занимания с децата,занимателни игри и социални умения.За децата от ромски произход, които не са включени т.е не посещават детските градини ще се създаде образователна занималня. В нея педагози от съответните детски градини ще се ангажират за 20 месеца общо 10 деца на възраст 3-4 години да ги подготвят за бъдещото постъпване в детската градина. В занималнята ще се приемат деца всеки работен ден в рамките на 3 часа. Ежедневната работа в образователната занималня с деца от етническите малцинства ще даде възможност за успешно преодоляване на езиковата бариера още в ранна възраст като по този начин се улеснява достъпа им до следващите фази на образование. Във всички детски градини ще се организират по 1 група за провеждане на груповите занимания.Във всяка група ще участват средно по 5-7 деца.Броят на груповите занимания ще е 64 седмици по 2 седмично за всяка група или общо 128 занимания.Всяко занимание ще е с продължителност 30 мин. или общо за 32 детски градини 4096 групови занимания.Индиведуалните занимания ще бъдат съобразени с индивидуалните потребности на всяко дете.Те ще се провеждат по индивидуални план-програми. Предвижда се да бъдат обхванати 100 деца на възраст 5 и 6 г. от всички детски градини партньори по проекта,като с тях ще се проведат 3600 индивидуални занимания или обхванати 100 деца за 20 месеца по 2 инд.занимания за дете на месец. Разходите по тази дейност са: За инд.занимания по бълг.език-3600 по 23,00лв.или общо 82 800,00лв.; за групови занимания-4096 по 23,00лв. или 94208,00лв. за дидактични материали, помагала,занимателни книжки за развитие на финната моторика и други материали-6400,00лв. Общо разходи за дейността: 183408,00 лв. 183 408.00 339 422.65
Дейност 5: Работа с родителската общност - първа стъпка към успешната социализация на децата в предучилищна възраст.: Взаимодействието на семейната среда с образователната среда в детската градина е определящ механизъм за успешната социализация на децата от етническите малцинства.Повечето родители вярват, че отговорността за възпитанието и образованието на децата им се споделя между родителите и образователните институции-детска градина и училище,но част от тях оставят първостепенната роля на институциите.Основната цел на дейността ще бъде привличане на родителите и провокиране за по-активно участие в живота на съответната ДГ;ангажиране на родителите в решаване на проблеми,свързани с деца от 3 до 6 годишна възраст с оглед ранната им социализация и предотвратяване нередовното посещение на ДГ особено за децата подлежащи на задължителна подготовка.Ще се сформират"Работилници за родители"във всяка ДГ.В тях ще се работи с родителите на децата от етническите малцинствени групи за развиване на родителските им компетенции,за подкрепа и насърчаване на децата в семейна среда.Когато родители и деца участват заедно в различни дейности:изработват различни продукти,спортуват заедно,празнуват заедно,важен е не толкова резултатът,а това, че те правят нещо заедно,споделяйки общи правила и поведенчески модели-да се общува на български език,да бъдат толерантни към противника, да се подкрепт в моменти на успех и загуба.Да правят нещата заедно означава учители, деца и родители да имат общи цели, да спазват единни правила и да споделят единни ценности.В цялата дейност с децата и родителите ще се подпомогнат родителите да разберат собствената си значимост,защото основната грижа на учителите не са само знанията на деца които обучават,а на първо място е грижата за техния успех и житейска реализация.Всичко това ще спомогне и ще мотивира родителите от етническите малцинства да изпращат децата си в ДГ.Предвиждаме провеждане на родителски срещи във всяка ДГ,на които родителите ще се запознаят с ключови моменти от дейностите насочени към съхраняване и развитие на културната идентичност на децата им,с дейностите за допълнително обучение по български език,както и с добри практики използвани в страни от ЕС.Паралелно с провеждане на родителски срещи планираме и индивидуална работа с проблемни родители,които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещение на ДГ.По проекта ще работят експерти образователни дейности осигурени от партньора Сдружение "Бизнес Агенция" с възнаграждение за това.Тяхната задача ще бъде провеждане на индивидуална работа с родителите на децата,които не посещават редовно ДГ; мултикултурен подход за децата в риск и техните семейства във връзка със създаване на условия за успешна социализация на децата от етническите малцинства.Ще бъдат обхванати 100 родители на деца в риск.По проекта предвиждаме в партньорство със Сдружение "Бизнес Агенция" да се проведат 2 информационни срещи- семинари и 4 тренинга,ориентирани към преодоляване на негативни обществени нагласи,основани на етническия произход с родителите на децата от 32-те ДГ. По проекта "Работилниците за родители" ще се водят от директорите на ДГ-в рамките на 1 мес.по 1 срещи по 23,00лв. общо 23,00лв. за 1 директор или за целия период на проекта за 32 директора за 23 мес. за 736 срещи по 23,00лв. общо 16928,00лв. За инд.работа с 70 родители на деца в риск-експерт образователни дейности в рамките на 1 мес.по 1 срещи по 26,00лв общо 26,00лв. за 1 родител или за 23 мес. за 70 родители за 1610 срещи по 26,00 лв. общо 41860,00лв. За провеждане на 2 еднодневни инф.срещи които включват комплект обучителни материали, подготовка и отпечатване на презантационни материали, кетъринг, лектори, по 1600,00 лв. общо 3200,00 лв и 2 тренинга които включват комплект обучителни материали, подготовка и отпечатване на презантационни материали, кафе пауза, лектори по 500,00 лв общо 1000,00 лв. транспорт от населените места до гр.Добрич и обратно за целевата група за участие в 2 срещи семинари и 2 тренинга - 600,00 лв Общо разходи за дейността: 63588,00 лв. 63 588.00 63 143.02
Дейност 6: Изграждане на детски клубове по интереси - детски ателиета: Дейността е насочена към интегриране на децата от малцинствен произход чрез съхраняване и развиване на културната идентичност съвместно с техни връстници в интеграционна мултикултурна среда.Взаимното опознаване на културите на различните етноси е важна предпоставка за успешната образователна интеграция на децата от предучилищна възраст от етническите малцинства.Изучаването и представянето на фолклора на местния етнос и традиции ще позволи на децата да оценят наследеното духовно богатство от предците им.Конкретно за отделните етноси дейността е насочена от една страна към създаване на условия за запазване и развитие на тяхната идентичност и от друга страна-гарантирането на равния достъп до културния живот на обществото.Основния акцент ще бъде засилването на връзките между образованието и културата за да бъде улеснено и подобрено интегрирането на децата от предучилищна възраст от малцинствените групи.Това ще допринесе за разширяване на възможностите за придобиване на нови знания и умения,необходими за активното участие в обществения живот.Организирането и създаването на атрактивни и увлекателни дейности поражда у децата интерес към детската градина–тя става желано място,в което те срещат разбиране и добиват самочувствие,независимо от принадлежността към определена етническа група.Процесът на опознаване чрез творчество и продуктът от него е уникален,носи радост и удовлетворение.Именно той подтиква децата да бъдат заедно,да се приемат със своите различия,да откриват неподозирани възможности в себе си.Педагозите ще работят за личностното развитие и за насърчаване на творческите заложби,умения и талант чрез творчески ателиета обособени като "Театрално", "Танцово" и "Приложни изкуства".Чрез театралното ателие децата ще бъдат по-уверени в себе си,ще опознаят по-добре собствената си личност,ще търсят и ще се срещат с разнообразните лица на света,ще се учат,ще бъдат любопитни и най-вече ще разберат колко много могат.В танцовото ателие дейността с децата ще бъде насочена към събиране на фолклор от родния край и опознаване на живеещите в него етноси.Широкият кръг от дейности–пеене,танци,създаване на игрови и сценични форми ще развият интелектуалната и емоционална активност на децата. Ще се създаде благоприятна основа за опознаване на другите етнически групи,създаване на трайни приятелства и преодоляване на етническите и религиозни предразсъдъци.Всичко това ще се пресъздаде в рисунки, макети, табла създадени от детските ръчички в ателиетата по приложни изкуства.Предвиждаме да се проведат съвместно 2 фестивала,под мотото „Заедно сме по-силни“ и „Нашата мечта – да учим и живеем заедно“,за да се превърнат не само в сцена за изява на таланти,но и място за социални контакти,нови приятелства и най-вече да се създаде едно усещане за значимост у всяко дете,една нова самооценка,самочувствие на творец и личност. Във всички детски градини ще се организират по 3 групи детски ателиета.Във всяка група ще участват средно по 5-7 деца. Едно дете може да участва в повече от едно ателие.Броят на груповите занимания в 1 ателие ще е 64 седмици по 1 седмично за всяка група или общо 64 занимания.Всяко занимание в ателието ще е с продължителност 30 мин. или общо за 32 детски градини 6144 групови занимания. Заниманията в ателиетата ще се водят от учителите в детските градини с опит в областта на предучилищното образование. Разходите по тази дейност са: за групови занимания в ателиетата-6144 по 23,00лв. или 141312,00лв. за материали необходими за дейността в ателиетата -32000,00лв. Общо разходи за дейността: 173312,00 лв. 173 312.00 8 713.67
Дейност 7: Отчитане на дейностите по проекта: Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за спазването на разработените план-графици. При възникване на евентуални конфликти ще се търси успешен начин за тяхното преодоляване. Изготвяне на прецизни и редовни междинни отчети по образец с необходимите приложения. Изготвяне на окончателни технически и финансов отчет по образец относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещаните трудности и тяхното преодоляване. Създаване на проектно досие, включващо всички договори, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо - предавателни протоколи за извършени от изпълнителите дейности, искания за плащане и приложения, докладите от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, одитни доклади, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци и следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ще бъдат осъществявани насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.