Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Борбата с документните престъпления и използването на чужда самоличност е основна задача на правоприлагащите органи на ЕС, тъй като при на случаите на злоупотреба със документи за самоличност и пътуване се наблюдава устойчива тенденция на увеличение. Методите на фалшификация стават все по-добри, фалшификаторите успяват все по-бързо да възпроизведат новите документи (например, новият образец шенгенски визов стикер бе фалшифициран само два месеца след влизането му в употреба).
Националният център за борба с фалшиви и подправени документи (НЦБФПД) е една от основните структури в България, работещи в областта на разкриването на фалшиви документи. Осъществяването на възложените задачи и постигане на високо качество на представените експертни заключения, съответстващи на нивото на аналогичните международни и европейски центрове, налага ползването на високотехнологичното специализирано оборудване от служителите на центъра. В рамките на проекта се предвижда да се достави специализирано оборудване за изпълнение на специфичните функции на НЦБФПД, свързани с повишаването качеството на изготвяните описания на оригинални документи и на установени фалшификации, осъществяването на активен обмен на информация и контакти с всички звена в МВР, които извършват дейности по линия на документите, и осъществяване на сътрудничество с разследващите структури в страната, които се нуждаят от предоставяне на експертни заключения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и изпълнение на проекта: Със заповед № 3282з-1825/15.07.2020 г. на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР е създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект по дейност „Доставка на ново техническо оборудване, както и друго оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград“ , както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В екипа за организация и управление на проекта са включени следните членове – ръководител на проект, координатор, технически сътрудник и счетоводител. В екипа за изпълнение на проекта са включени следните членове – експерти, експерт/финансов контрольор, юрист по проекта, експерт обществени поръчки по проекта, експерт обществени поръчки по проекта - резервен член. Експертите от екипа за изпълнение на проекта ще се включват на различни етапи от изпълнението на дейността, както и при разработването на техническите спецификации и всички съпътстващи документи. Експертите ще събират и обработват необходимата информация за изготвяне на технически доклади и ще я предоставят на екипа за организация и управление на проекта. За ефективна координация, комуникация и изпълнение на проекта в екипа за изпълнение са включени и двама представители на регионалните звена на НЦБФПД в Бургас и Свиленград. 57 000.00 80 421.96
Доставка на ново техническо оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград и обновяване на съществуващо такова.: Планирано е провеждане на обществена поръчка по реда на ЗОП за избор на доставчик /доставчици на ново техническо оборудване, както и друго оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград. Заложени са индикативни количества за доставка, както следва: 1. 9 броя многофункционални системи за изследване на документи (от различен клас) с индикативна обща стойност 918 000 лева с ДДС; 2. 9 бр. стереомикроскопи (от различен клас) с индикативна обща стойност 396 000 лева с ДДС; 3. 1 бр. уред за заснемане на висококачествени изображения с индикативна единична стойност 90 000 лева с ДДС; 4. 2 бр. мобилни системи за изследване на документи с индикативна обща стойност 300 000 лева с ДДС. Индикативните стойности са определени на база на извършени доставки на идентично оборудване в периода 2009 -2013 година и след направено пазарно проучване в интернет за актуализиране на горепосочените цени. В индикативните стойности е включен резерв в размер на около 20%, тъй като цените на този тип оборудване се актуализират непрекъснато. Следва да се отчете и създалата се сложна ситуация след обявяването на пандемията от COVID 19. Предвижда се да бъдат доставени и друго оборудване и консумативи, необходими за обновяване на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград, като индикативната обща стойност на същите е около 251 000 лева с ДДС. Тази стойност е включена към общата индикативна стойност на дейността. Бройката и стойността на другото оборудване и консумативите ще бъдат обект на обществената поръчка. В "друго оборудване и консумативи" визираме специализирано оборудване, което ще се използва както при проверката на документи, така и при оказване на методическо ръководство и помощ на служителите, осъществяващи експертна дейност на ГКПП, в ГПУ и РДГП страната – комбинирани лупи със светлинни източници, устройства за разчитане на информацията в електронните носители в документите, интерактивна дъска, фотоапарати, телефонни апарати. Методическата помощ е важен елемент от необходимото за служителите надграждане на знания и умения чрез трансфер на знанията – споделяне на добри и лоши практики, разглеждане и обсъждане на казуси, търсене на оптимални решения, оценка и анализ на постигнатите резултати, набелязване на конкретни бъдещи стъпки. Съществуващото оборудване е морално остаряло и възпрепятства осъществяването на навременна комуникация със служителите от ГКПП, ГПУ и РДГП, особено в случаи, при които е необходима спешна реакция при решаване на възникнали казуси във връзка с предотвратяването на измами с документи за пътуване. Част от предвиденото „друго оборудване и консумативи“ е свързано с осигуряването на подходящи условия за защита и съхранение на специализираното оборудване и то включва доставката на оборудване за осигуряване контрол на достъпа до помещенията на Центъра и филиалите, осветителни тела, климатици, допълнителни други материали като лампи за доставеното оборудване. Създаването на условия за нормалното функциониране на Центъра е пряко свързано с повишаването на техническия капацитет на служителите на Центъра и регионалните звена при извършване на експертизи на документи за пътуване. Извършването на експертната работа по изследване на документите и предоставянето на експертни заключения за установени подправени или фалшиви документи изисква създаването на подходяща температура и осветеност. Осигуряването на необходимото „друго оборудване и консумативи“ ще доведе до постигане на заложените цели и резултати на проектното предложение. 1 953 500.00 1 952 367.42
Информация и публичност за обществеността. : За популяризиране на дейностите по проекта и за насърчаване ангажираността на целевите групи ще бъдат изпълнени следните мерки за информиране и популяризиране: - изработени и доставени от външен изпълнител информационни табели, отговарящи на условията за визуализация и публичност, които ще бъдат поставени в сградите на центъра в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград; - поставяне на стикери върху специализираното и друго оборудване, което ще бъде доставено в рамките на дейност 2; - лицата, които участват в проекта, ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които се изготвят, ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласно Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. Разходите за поставяне на стикери върху доставеното оборудване са включени в доставката на техниката. Предвижда се е закупуването, доставката и монтирането на три информационни табели. Предвидено е информиране на обществеността с публикации и снимки на сайта на ГДГП през целия период на изпълнението на проекта – представяне на проекта и неговите цели, важни етапи от изпълнението на дейностите, постигнатите резултати. 1 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.