Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящoто проектно предложение на община Ботевград е резултат от прилагане на разнообразни социални политики през предходния програмен период. Чрез него ще се предоставят интегрирани услуги за лицата с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността и в домашна среда чрез създаване на Център за социално включване. Планира се поне 85 потребители от общината да имат достъп до предлаганите услуги, основани на индивидуална оценка и подход, основан на потребностите на лицата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът ще провежда срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. 20 786.85 20 783.23
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Ботевград ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 1 920.00 1 650.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: Ще се създаде Център за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите. В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра –въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. 2. разработване на методология за дейността на Центъра – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра. 3. подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”, извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. 4. подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда- 80 лица, назначени като ”Личен асистент” или ”Домашен помощник”. Точният вид на длъжността ще се определя след като се извършат оценките на потребностите и се изясни от какво точно имат нужда потребителите по проекта. 5. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект: 5.1.„личен асистент” – полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. 5.2.„домашен помощник” – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 5.3. „административни и информационни услуги в общността”- услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; т.5.4. Предоставяне на почасови услуги в общността за деца с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност, които се отглеждат в семейна среда, с цел подпомагане и задоволяване на потребностите им от организация на свободното време, спомагателни дейности и социално включване. Конкретните задължения на назначените асистенти ще бъдат следните: - Спомагателни дейности - придружаване до и от детско и учебно заведение. - Организация на свободното време и социално включване –придружаване и подкрепа при осъществяване на логопедично и психологично консултиране. 6. във връзка с изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги. 7. за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще използват по време на работа в домашна среда. Интегрираните услуги стартират от трети месец на проекта и реалният срок на предоставянето им е 18 месеца. 452 296.25 406 470.52
Закупуване на оборудване в помещенията на Центъра: Решението за закупуване на оборудване за новоразкрития Център е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. Необходимостта от домашна грижа за целевите групи е безпорна. Но при обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от община Ботевград се очартават следните проблеми:Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./; В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално подпомагане;Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината; До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус.; Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Затова за потребителите на домашни грижи ще се предлага и новата иновативна услуга по настоящия проект – „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция. Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра за социално включване. Там ще им се осигури достъп до административни и информационни услуги, като за това е необходимо да се осигури подходяща среда за пряката работа с представителите на целевите групи. Помещението, предвидено за разкриване на Центъра за социално включване напълно отговаря на стандартите и критериите за местоположение, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане. Единственото, от което има нужда е от оборудване, което ще се обезпечи със средства по настоящия проект.Планираният разход от 12100 лв. е формиран по следния начин:бюро - 2 бр./ед.ст.600 лв./, офис стол - 2 бр./ ед.ст.150 лв./, контейнерчета - 2 бр. / ед.ст.250 лв./, мултифункционално устройство - 1 бр./ед.ст.890 лв./ преносим компютър – 1 бр., / ед.ст.1500 лв./,шкаф за документи - 4 бр./ ед.ст.600 лв./, етажерка открита - 2 бр./ ед.ст.500 лв./, етажерка закрита - 2 бр./ед.ст.700 лв./, маса - 1 бр. /ед.ст.600 лв./, стол - 6 бр. /ед.ст.35 лв./ Тук се включват и разходите за ДДС на оборудването и обзавеждането, както и застраховка.Без закупуване на планираното оборудване и обзавеждане по проекта, целевата група ще бъде лишена от възможността да ползва услугата „Административни и информационни услуги в общността”, а по този начин ще се ограничи фундаменталното задължение на доставчика на социалните услуги – да осигури достъп до информация на потребителите. Планираните артикули са минимални като количество и цена. Водещ мотив е да се осигури успешното функциониране на иновативната услуга. При планиране на средствата за оборудване и обзавеждане, общината приложи всички механизми за финансова дисциплина, икономическа изгодност и стриктно съблюдаване на съотношение Стойност-Качество-Резултат. Средствата, за които се кандидатства са свързани единствено с достигане на крайните резултати от проекта и са пряко свързани с потребителите. 12 100.00 12 029.42
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано обучение за особеностите на професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра да преминат през тридневно обучение по следните теми:  представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  документиране на социалните услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;  основни задължения и права на потребителя;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  права на детето и методи за тяхната закрила;  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; 1 200.00 850.00
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. 5 845.95 0.00
Предоставяне на здравна и психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Съгласно Националната стратегия за равните възможности на хората с увреждания, която е съобразена както с националния опит в тази област, така и с препоръките и практиките на Европейския съюз, Стандартните правила на Организацията на обединените нации за равнопоставеност и равни възможности за хората с увреждания и други основополагащи международни документи осигуряването на комплексна медицинска грижа за възрастните хора и на лицата с увреждания е задължително условие за пълноценното им включване в живота на обществото. Освен това в хода на реализираните проекти и програми от община Ботевград ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра. Основните дейности, които той ще извършва са дейности като формиране на двигателни умения и провеждане на масаж, пасивно раздвижване и активни упражнения в домашна среда, даване на съвети и изготвяне на индивидуални комплекси с упражнения за провеждане в домашни условия и др. Целта на дейността, свързана с психо – социална подкрепа е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице. Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите. 5 845.95 10 635.12

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.