Дейност 1 Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси).
Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на соц. услуги чрез СВСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на соц.услуги. Подкрепа за планиране и анализиране на соц.услуги за развитие на соц.услуги. Провеждане на разяснителни информ.кампании: Поддейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси)- Община Русе в изпълнение на ЗЛП и Наредба No РД-07-7 от 28.06.2019 г. за включване в МЛП, от 01.09.2019 г. организира и ръководи дейността по предоставянето на лична помощ; провежда разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ;сключва и прекратява тр. договори с асистентите;поддържа индивидуално досие на всеки ползвател на лична помощ;представя отчет на кмета на общината за предоставената лична помощ, изготвен въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържа актуален списък за кандидатите за асистенти и професионалния им опит; осъществява контрол по предоставянето на лична помощ; осъществява и други дейности, свързани с предоставянето на личната помощ. Община Русе от 01.01.2021 г. реализира предоставянето на специализирана соц. услуга Асистентска подкрепа, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на лица от целевите групи, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“.
Основната част от услугите по по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се администрират от екипа на отдел Социални дейности в Общината – Механизъм „Лична помощ“ и Асистентска подкрепа, където 1094 наети специалисти обгрижват 1294 потребителя от 15 населени места в общината. Въведена е последователност в организацията за предоставяне, контрол и оценка качеството на предоставените услуги. Ще бъда подкрепени и оборудвани 6 изнесени работни места /офиси/, като 5 от тях са в големите квартали на град Русе, а шестият е предназначен за малките населени места под формата на „офис на колела“. Към настоящият момент офисите са частично обезпечени с необходимото оборудване и обзавеждане. За обезпечаване на процесите в изнесените работни места с необходимият брой специалисти е необходимо да се дооборудват изнесени работни места (фронт-офиси) с необходимото обзавеждане - бюра с контейнери, столове, секционни шкафове за съхранение на документацията, маси със столове за чакащите граждани, гардеробчета. За обезпечаване на процесите по обработване на необходимата информация ще се достави нова техника - преносими компютри, копирна и сканираща техника,мобилни телефонни апарати и фотоапарат.Ще се обезпечи и предоставянето на телефонни услуги, доставката на канцеларски и други материали и консумативи, осигуряване на обученията на служителите и т.н., свързани с функционирането на офисите и дейността на персонала за качествено изпълнение на работните процеси.
Поддейност 3: Във връзка с изпълнението на чл. 27, ал.1 от ЗСУ Община Русе създаде Съвет по въпросите на социалните услуги, в който участват представители на органите и лицата съгласно чл. 26, т.3-7 от ЗСУ - териториални структури на МТСП, МЗ, МОН, МВР и др.държавни органи и висши училища, обучаващи соц. работници на територията на общината и областта. Институциите, включени в СВСУ са излъчили свои представители. Съставът на СВСУ е създаден с Решение № 546, прието с Протокол № 23/ 17.06.2021г. на Общински съвет Русе. Водеща роля в процеса има Община Русе. Дейностите в съвета са на доброволен принцип.
Поддейност 4: С изготвянето на анализи и проучвания в сферата на соц. услуги, в т.ч. анализ от потребностите от соц. услуги в Община Русе ще се цели да се проучи достъпността, ефективността и качеството на соц. услуги Ще се изготвя от служители на общ. администрация, като ще анализира текущото състояние на предоставяните соц. услуги.
Поддейност 5: С планирането и анализа на соц. услуги ще се представя текущото състояние на предоставянето им, тяхното обезпечаване, необходимост от персонал, разкриване на нови соц.услуги и др.Ще се реализира от служители на общ. администрация.
Поддейност 7: Разяснително-информационни кампании ще се реализират съгл.изискванията и условията за „Видимост, прозрачност и комуникация“ и прилагане на общо приложимите разпоредби. Ще бъдат изготвени и раздавани информ. м-ли. |
220 288.29
|
63 658.46
|
Дейност 2: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта,
свързана с насочването от Община Русе за ползване на социални услуги: Всеки от служител ще има конкретни задължения, посочени в неговата дл. характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените общо 15 лица в изнесените работни места на 6-те офиса по прилагане на мерките по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъдат разпределени, както следва:
- 12 лица като сътрудници и/или социални работници: бл.Скопие - 3 лица; бл.Съединение -2 лица; ул.Котовск, ет.5 -2 лица; ул.Н.Й.Вапцаров №20, ет.3 - 2 лица; ул.Черно море №2 - 2 лица; изнесени работни места по селата -1 лице, които да реализират процесите по предоставяне на соц.услуги.Наетите лица ще осъществяват пряка комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна соц.услуга или включване в соц.усулги; ще обработват първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата;ще оказват админ.подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна соц.услуга; ще проследяват промени в обстоятелствата за лицата с увреждания. Те ще подпомагат изготвянето на отчетни присъствени форми, графици и отчети на наетите лица, ще съдействат за подписването на отчетите и графиците в регламентираните срокове в изнесените раб.места.
На 2-ма наети специалисти, като /сътрудници и/или социални работници ще се вменят и допълн. функции по подпомагане процеса на мониторинг, като те ще обработват данни, ще събират информация, ще оказват административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с контрола по МЛП и при прилагане мерките по ЗЛП и ЗХУ. Ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите.
За логистичното обезпечаване на изнесените работни места ще се наеме 1 лице за шофьор, който по график ще осъществява връзката между отделните изнесени работни места, предвижване на документи на наетите лица, тъй като административните офиси са ситуирани в различни квартали на града.
Техническото обезпечаване на процесите ще се реализира и от 1 експерт - специалист "Правно обслужване" и 1 специалист "Информационно-разяснителни кампании", които ще подпомагат координационно осъществяването на планираните дейности, предоставяйки специфична експертиза в посочените направления във връзка с тематиката и активностите по проекта.
Поддейност 1: За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ от 35 служители и управители в соц.услуги, за които не е предвидено допълн. възнаграждение.Изборът на новия персонал ще се извърши чрез подбор, при спазване на изискванията в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група.За целта ще се разработи документацията за подбор на персонала. Процедурата ще бъде организирана при създаването на възможност за конкурентност и равно третиране на кандидатите.Комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи.С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица.С избраните лица ще бъдат сключени тр.договори, съгл. законодателството.
Поддейност 2: В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: Новоназначените 15 служители ще преминат 1 въвеждащо и поне 2 надграждащи обучения.Обученията ще са спрямо нуждите по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта насочване и ще бъдат включени и 50 служители и управители в соц. услуги в града,които са доставчици на соц.услуги и са ддд. Обученията ще гарантират изпълнение на задълженията на новите служители и актуализиране и повишаване на нивото на знанията и умения, пряко свързани със заеманата от 35-те настоящи служители длъжности. За осигуряването на навременното и качествено изпълнение на задълженията на 15-те експерти ще се провежда групова и индивидуална супервизия, която ще се извърши от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на соц. услуги и политики. Супервизията е задължителен компонент при работещите в соц. услуги. |
550 720.71
|
159 146.15
|