Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Читалища са обществена организация,съхранена и развиваща се според потребностите на различните времеви периоди и общности в страната,насочена към всички членове на обществото.Те са традиционна българска културна организация, имащи съществена роля за утвърждаване и развитие на ценности на гражданското общество. Настоящото ПИИ,която община Крушари планира да реализира обхваща дейности за  прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки за подобряване енергийните характеристики на сградата на читалището, което е част от националния публичен сграден фонд за културна инфраструктура на РБ  в т.ч. СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
Финансирането ще подпомогне кандидата да увеличи дела на обновената и енергийно ефективна нежилищна инфраструктура на територията на общината, което да подобри условията за работа като резултат от достигнат клас на енергопотребление "А" и намали разходите за енергопотребление чрез постигане на спестявания на първична енергия. Планираните дейности основно включват: ЕСМ: топлоизолиране на външни стени, покривни и подови конструкции, подмяна на стара дограма и на всички стари осветителни тела.
Предвидени са авторски и строителен надзор. Ще се изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, която да докаже постигнатите стойности на заложените индикатори в ПИИ.Процесът ще приключи с въвеждане на сградата в експлоатация.С оглед съблюдаване на принципите на добро финансово управление,икономичност,ефикасност,прозрачност и устойчивост,както ще се изпълни дейност за организация и управление, и за информация и публичност цел популяризиране на финасирането от Механизма.След реализирането на ПИИ изцяло ще бъде енергийно обновена и въведена в експлоатация 1 сграда с обща РЗП 1530 кв. м. и клас на енергопотребление "А".
Общата стойност на предложението за изпълнение на инвестиция възлиза на 1 349 046.33 лв. ДДС,като общ размер на исканите средства 1180009.30 лв. с ДДС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по подготовка на предложението за инвестиция: Настоящата дейност включва всички предварително извършени дейности и разходи, проведени за подготовката на необходимата документация за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестицията: Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, изготвяне на ТО и технически паспорт. За подготовката на настоящата инвестиция се възложиха на законно избрани фирми по реда на Закона за обществените поръчки изготвянето на задължителната документация за кандидатстване по процедурата. 1.1 Поддейност - Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ: За целите на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция по процедурата е извършено обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ. Обследването за енергийна ефективност е с цел да се установи нивото на потребление на енергия в сградата, да се определят специфичните възможности за намаляването му и да се препоръчат мерки за повишаване на енергийната ефективност за постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и да се достигат нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. Сертифицирането за енергийна ефективност на сградата има за цел удостоверяване на актуалното състояние на потреблението на енергия в сградата, енергийните характеристики и съответствието им със скалата на класовете на енергопотребление. Извършването на обследване за енергийна ефективност е извършено съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба №Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г., а резултатите са отразени в доклад и резюме съгласно чл. 14 и чл. 15 от същата наредба. Обследването включва и проверка за енергийна ефективност на отоплителни инсталации, инсталации за комбинирано отопление и вентилация и климатични инсталации в сгради, и е извършено съгласно разпоредбите на Раздел III от Закон за енергийната ефективност. Резюмето към доклада и Сертификата за енергийни характеристики на сградата са изготвени и оформени съгласно регламентирани образци – Приложение №1 и Приложение №2 на Наредба №. Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Разходите за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ възлизат на 9 100,00 лв. без ДДС или 10 200,00 лв. с ДДС. 1.2 Поддейност - Изготвяне на ТО и технически паспорт - не се залага разход в бюджета: Изготвено е техническо обследване и технически паспорт на сградата, обект на инвестицията. Съставянето на техническия паспорт е с цел установяване експлоатационна годност и характеристики на сградата - носимоспособност (механично съпротивление, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания), безопасност при пожар, хигиена, опазване на здравето и живота на хората, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда, енергийна ефективност (икономия на енергия и топлосъхранение) и дали те отговарят на нормативните изисквания. Документът съдържа СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. В настоящото ПИИ не залагаме разход за изготвяне на технически паспорт и обследване за технически характеристики. Предварително извършения разход по тази дейност, заложен в бюджета на проекта ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. 10 920.00 0.00
Организация и управление на инвестицията, публичност и информация: 2.1 Поддейност - Организация и управление на инвестицията: В изпълнение кметът на общината организира изпълнението на всички възложени отговорности при спазване на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, "Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности. Дейностите за организация и управление включват, без да се ограничават до: 1. Определяне на екип за изпълнение на инвестицията, който най-малко ще включва ръководител, експерт за финансово отчитане, експерт за техническо отчитане, експерт обществени поръчки. 2. Организиране на дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП: подготовка на документация, обявяване, провеждане на обществена поръчка и сключване на договор с изпълнител; 3. Осъществяване на контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори; документиране и осигуряване на одитна следа; 4. Текущо попълване на информация в информационната система на Механизма (ИСМ) относно сключени договори с изпълнители; разходооправдателни и платежни документи; прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение; 5. Осигуряване на аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията; 6. Предоставяне на СНД информация за прогнозните разходи, финансирани от МВУ, вкл. и за невъзстановим съгласно националното законодателство данък добавена стойност; въвеждане ежемесечно в ИСМ прогноза за предстоящите през текущия и следващия месец плащания; 7. Водене на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на инвестицията; 8. Представяне в ИСМ отчет (вкл. окончателен), съдържащ финансова и техническа информация за изпълнението на инвестицията в сроковете посочени в общите условия при предоставяне на средства на КП по НПВУ; 9. Подпомагане на национални и европейски контролни и одитни органи при извършване на проверка на място на инвестицията. Разходът за поддейност - Организация и управление е на стойност 18 984,41 лв. 2.2 Поддейност - Мерки за публичност и информация: Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;- Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и сградата на читалището;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;- По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития-при старта и приключване на инвестицията, като ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Разходът за поддейност - Мерки за публичност и информация е на стойност 360,00 лв. с ДДС или 300,00 лв. без ДДС. 19 128.01 0.00
Проектиране и изпълнение на СМР за прилагане на мерки за ЕЕ, в т.ч. всички съпътстващи СМР : 3.1 Поддейност - Проектиране За целта на проектното предложение Община Крушари ще предприеме действия по изготвяне на инвестиционен /технически или работен проект/.По реда на Закона за обществените поръчки ще бъде ангажиран проектант за изготвяне на техническата документация. Сградата към настоящия момент не отговаря на минималните изисквания за енергийна ефективност, но има потенциал за реализиране на мерки подобряващи енергийната ефективност. Не са предвидени разходи за тази поддейност. 3.2 Поддейност - Изпълнение на СМР за прилагане на мерки за ЕЕ, в т.ч. всички съпътстващи СМР Във връзка с изготвеното енергийно и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. Предписаните мерки за енергийна ефективност в избрания пакет П1 се състоят в: ГРУПА B: Мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи B1 Топлоизолиране на външни стени; B3 Топлоизолиране на покривни конструкции; B4 Топлоизолиране на подови конструкции; В5 Подмяна на дограма; ГРУПА C: Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление С6 Въвеждане на отопление/охлаждане с термо-помпени; С12 Подмяна на осветителни тела   Извършеното енергийно обследване показа, че при сегашното състояние на сградата и системата на топлоснабдяване се осигуряват изискваните санитарно – хигиенни норми за топлинен комфорт при голям разход на енергия. Има голям потенциал за намаляване на разхода, като основния резерв е в намаляването на топлинните загуби през ограждащите елементи и повишаване на ефективността на системите за поддържане на микроклимата в сградата. След изпълнение на предписания пакет – П1 е установен следните резултати: - Намаляване на необходимата потребна енергия с 86,83% (спрямо базовата линия), което се равнява на 467319,71 kWh/година. - Намаляване на генерираните емисии с 86,83% (спрямо базовата линия), което се равнява на 98,75 tCO2/година. - Делът на потребната енергия от Възобновяеми източници за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление ще бъде 63,09% или 50743,66 kWh/година - Специфичната първична енергия от невъзобновяеми източници ще бъде 92,984 kWh/година, като класът на сградата ще бъде А. - Сградата ще покрива изискванията за близка до нулево енергопотребление. Видовете СМР дейности са изброени в КСС, приложено към настоящото ПИИ. - Необходимите инвестиции за въвеждане на пакета от енергоефективни мерки е 897 300.74 лв. без ДДС или 1 076 760.89 с ДДС, като срока на откупуване е 11 години Община Крушари ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР допълнителни по преценка на общината, както и - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Съфинансирането е в размер на 182 021.04 лв. с ДДС. Стойността на цялата инвестиция за СМР е 1 258 781.93 лв. с ДДС. 1 258 781.93 0.00
Извършване на строителен и авторски надзор на инвестицията. Въвеждане на обекта в експлоатация.: Дейността включва извършване на консултантските услуги за упражняване на строителен и авторски надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в сградата на читалището в с. Коритен. 4.1 Поддейност - Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието - на стойност 36 000,00 лв. с ДДС: Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за строителни работи. 4.2 Поддейност - Въвеждане на обекта в експлоатация - не се изисква финансиране. Съгласно чл. 177 от ЗУТ строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектоваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. 4.3 Поддейност - Извършване на авторски надзор - на стойност 18 000,00 лв. с ДДС. Дейността ще включва извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията- съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя. - Изпълнителят няма да носи никаква отговорност за направени промени в проектната разработка от Възложителя или друго лице без негово съгласие и/или знание. В случай че установи такива промени, той ще е длъжен незабавно да уведоми писмено Възложителя за тях и за възможните последствия. 54 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Крушари да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност. Разходът за дейността е на стойност 5 000,00 лв. без ДДС или 6 000,00 с ДДС. 6 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.