Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на Община Дупница кореспондира изцяло с успешното продължаване на процеса на деинституционализация  чрез  замяна на институционалния модел на грижа с грижа в семейството или в близка до семейната среда в общността. Сред целите на реформата е и гарантиране на правото на всяко дете до достъп до качествена грижа и услуги в общността според индивидуалните му потребности. Социалната инфраструктура за деца ще се подкрепя в съответствие с Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“ с хоризонт до 2025 г. и Актуализирания план за действие за изпълнението и. Настаняването  на  деца  в  специализирани институции нарушава техните права, гарантирани от международни конвенции,  по  които  Република  България е страна (Конвенция  на ООН за правата на детето, Конвенция на ООН за правата на хората с увреждания) и води до ограничаване на достъпа им до качествена грижа и услуги. В тази връзка Община Дупница, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги възнамерява да разшири дейността и повиши на ефективността на предоставяните услуги чрез преструктуриране/обединяване със съществуващи услуги и превръщането на Център за социална рехабилитация и интеграция в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, а така също и да изгради ново Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст изцяло в унисон с новия модел и кореспондира с Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и предвидените реформи в социалното законодателство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на ново Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст с капацитет 8 места в Община Дупница.: Преходното жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст се предвижда да бъде изградено в поземлен имот с идентификатор 68789.30.4 по Кадастралната карта и кадастралните регистри, одобрени със Заповед № 300-5-56/30.07.2004 г. на изпълнителния директор на АГКК и изменен със Заповед № КД-14-10-60/07.02.2012 г. на началник на СГКК - Кюстендил, с адрес на поземления имот гр. Дупница, м. Курт Баир с площ на имота 2521 кв.м. – частна общинска собственост, съгласно АОС № 4720 от 05.10.2017 г. Тази дейност се явява една от основна при изпълнение на проекта и включва проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на Преходно жилище . Новото строителство на преходното жилище се налага, тъй като в рамките на общината няма материална база, която да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да е подходяща и да отговаря на функционалните изисквания за услугата. Теренът върху които ще бъде изградено преходното жилище е общинска собственост, съгласно АОС № 4720/05.10.2017. С Решение на ОбС Дупница от 2017 г. имотът е предоставен за целите на проекта. За обекта ще бъде изготвен работен/технически проект, одобрен съгл. ЗУТ, Наредба № 4/21.05.2001 г. и действащата нормативна уредба, придружен от подробни КС по приложимите части и подробна КСС по видове СМР. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална услуга, като вече изграденото преходно жилище ще бъде част от урбанизираната територия на място и в синхрон с градоустройствената политика на Община Дупница. Проектирането ще включва мерки за достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Местоположението на сградния фонд е съгласувано от МТСП с писмо за подкрепа за терена върху които ще бъде изградено новото Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст с изх. № 08-2677/19.10.17 г. Предвиденото за изграждане преходно жилище е в жилищен район на гр.Дупница, като в съседство няма промишлени зони и зони с прекалено интензивно движение и шумови натоварвания. Предвидената сграда е отделна и самостоятелно обособена в УПИ. За предвиденото преходно жилище има осигурена транспортна инфраструктура – обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци, близост до спирка на обществен транспорт (по ОПРР 2014-2020 Общ. Дупница изпълнява проект “Интегриран градски транспорт на град Дупница”, част от чийто дейности е Изграждане на 13 автобусни спирки за новата автобусна линия № 5 , където попада и предвиденото преходно жилище). За преходното жилище е осигурена здравна инфраструктура - близост до място за оказване на доболнична медицинска помощ - Спешен център Дупница. За преходното жилище е осигурена образователна инфраструктура - в близост се намират две училища, както и три детски градини. За преходното жилище е осигурен достъп до социални услуги: близост до социални услуги - консултативни услуги - в непосредствена близост се намира Дневен център за деца с увреждания, предоставящ социални и консултативни услуги. За него е осигурена базисна обществена инфраструктура: магазини, поща, читалище и др. На отстояние 1,2 км е ситуиран един от най-големите жилищни квартали в община Дупница - ж.к. Бистрица, където има магазини, поща, читалище и т.н. Част от тази дейност е и авторски надзор на обекта, съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ. 232 427.45 281 788.80
Ремонт на ЦСРИ с оглед разширяване дейността му и превръщането му в дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства.: Във връзка с изпълнение на националната стратегия "Визия за деинституционализацията на децата в Република България" с хоризонт до 2025г. и Актуализирания план за действие за изпълнението й предстои реформиране на услугите, които ще предоставят ДЦДУ. Предвижда се разширяване на услугите за ранна детска интервенция на уврежданията и индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания в национален мащаб чрез надграждане на дейностите в дневните центрове и центровете за социална рехабилитация на деца с увреждания чрез прилагане на програма , включваща задължителните дейности в съответствие с вече издадените по ПСВ услуги "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания". Предвижда се ремонт на сградата, използвана от ЦСРИ гр. Дупница, находяща се на пл."Свобода"1, самостоятелен обект с идентификационен № 68789.17.54.7.126. Целта на ремонта е въвеждане на енергоспестяващи мерки - газификация, подмяна на дограма и топлоизолация. За обекта ще бъде изготвен работен/технически проект, одобрен съгл. ЗУТ, Наредба № 4/21.05.2001 г. и действащата нормативна уредба, придружен от подробни КС по приложимите части и подробна КСС по видове СМР. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална услуга в синхрон с градоустройствената политика на Община Дупница. Проектирането ще включва мерки за достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Подобряването на материалната база на съществуващия център за социална рехабилитация и интеграция се извършва с оглед разширяване на дейността и повишаване на ефективността на предоставяните услуги чрез преструктуриране/обединяване със съществуващи услуги и превръщането му в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства по новия модел съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и предвидените реформи в социалното законодателство. 59 894.59 71 060.49
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на ново преходно жилище : Дейността ще бъде изпълнена на няколко етапа като Община Дупница ще сключи договор с избран изпълнители за осъществяването на тази дейност. Изборът на изпълнител ще се осъществи след прилагането на Закона за обществени поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Оборудването и обзавеждането ще осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, като няма да има детайли с остри ръбове. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи на децата да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите в шкафове за книги и др. Разположението на мебелите в помещенията ще позволява лесното преминаване на деца със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях. Също така мебелите ще бъдат съобразени с функцията на помещенията и с възрастовата група на децата, които ще ги ползват. Няма да бъдат доставяни мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събирането на прах и създават риск от алергии за потребителите на социалната услуга. За всички деца ще бъдат закупени легла с ортопедични матраци, като две от тях ще бъдат високи. Ще бъде предвиден подвижен параван за осигуряване на уединение в стаите при необходимост. Избраният доставчик на оборудването и обзавеждане ще постави на доставеното обзавеждане и оборудване информационни стикери съдържащи: - Емблема на ЕС; - Упоменаване на ЕС; - Наименование на съфинансиращия фонд; - Общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с наименованието на финансиращата програма; - Номера на договора за безвъзмездна помощ. Изработката им ще бъде съобразна с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като същите ще бъдат част от техническата спецификация при провеждане на тръжната процедура. Всяко дете ще разполага със самостоятелно легло, гардероб и нощно шкафче за лични вещи. Стаите за децата ще бъдат обзаведени с бюра и работен стол. Кухнята ще бъде обзаведена с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди - хладилник с фризер, готварска печка, миялна машина, аспиратор, тостер, микровълнова и др. Трапезария ще бъде обзаведена така, че всички деца да могат да се хранят едновременно. В дневната ще бъдат разположени библиотека, а обзавеждането ще бъде от мека мебел, маси и столове. Ще бъдат закупени подходящи маси и столове, удобна мека мебел за разговори и почивка. Трапезарията ще позволява храненето да се случва заедно с възпитателите и другите членове на персонала или доброволци. Ще бъдат закупени две перални машини със сушилня. Отоплението и температурният комфорт на центъра ще се извършва с 7 броя климатици с цел икономичност на ел. енергия и намаляване замърсяването на атмосферата. Подгряването на водата в центъра ще се извършва с 6 бойлери с различен обем. За нуждите на децата ще бъдат закупени 1 бр. телевизор и 1бр. лаптоп. Дворното място ще бъде оборудвано с градински съоръжения - маса и столове. 20 900.00 19 727.33
Информация и Комуникация: Дейността за информация и комуникация по проекта ще бъде осъществена съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. при договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се осъществи с оглед осигуряване публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС. В процес на реализацията на този проект са предвидени редица комуникационни мерки -кратко описание на проекта на уеб-сайта на Община Дупница, включително на неговите цели и резултати, като ще се открои финансовата подкрепа на ЕС. Община Дупница ще приложи необходимите комуникационни мерки за да бъде информирана обществеността за финансирането от ЕС и съответно съфинансирането на проекта от страна на бюджета на Република България. По време на изпълнение на строителството Община Дупница ще постави два билборда на обектите на интервенция, а след приключване на строително - монтажните работи и въвеждане на експлоатация на обектите, Община Дупница ще постави две постоянни табели на видимо за обществеността място. Общината ще организира и официална церемония за откриване на обектите.. Ще бъдат проведени и две публични събития - начална и заключителна пресконференция на които ще бъде поставен банер и разпространени брошури. На двете събития обществеността ще бъде запозната с целите и резултатите от реализацията на проекта. 3 100.00 3 288.00
Осъществяване на строителен надзор съгласно Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация на обектите: Съгласно изискванията на българското законодателство провеждането на строителен надзор в рамките на дейности по строителство е съществен елемент. Дейността „строителен надзор“ включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството, както и използваните материали, така и на самата работа. Дейността ще се изпълнява паралелно с Дейност 1 и Дейност 2. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация за обекти на интервенция по проекта. Тази дейност се състои в: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителни линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Изготвяне на окончателен доклад и паспорт на обектите. Настоящата дейност включва и извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежа, обект на интервенция по проекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности. 3 350.00 2 904.00
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще включва: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Счетоводител на проекта; Екипът за управление ще бъде сформиран непосредствено след сключване на ДБФП и практическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта. 6 393.44 6 172.37

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.