Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на настоящото проектно предложение е да се подобри качеството на живот и достъпа до интегрирани услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, чрез предоставяне в семейна среда на услугите личен/социален асистент и домашен помощник, но също така и на психологически, социални и здравни услуги, съобразени с индивидуалните потребности на целевата група. За целта на проекта, на територията на Община Раковски ще бъде създаден "Център за предоставяне на интегрирани услуги в семейна среда", чиито служители ще доставят специализирани социални и здравни услуги. В проекта е предвидено грижите да се предоставят в рамките на 18 месеца, като цялата му продължителност, включително сформиране на центъра и подбор и обучение на персонала, предоставяне на интегрираните услуги и заключителен етап да обхванат общо 22 месеца. В новосъздадения на територията на общината център, ще се предлагат услуги, доставяни основно в домашна среда, от 10 социални и 10 лични асистенти, 60 домашни помощници, социален работник, психолог и медицинска сестра. Предвидено е персоналът да обгрижва до 82 потребителя-лица с увреждания и лица над 65г. в невъзможност за самообслужване, като към края на проекта най-малко 60 от тях да бъдат с подобрен достъп до услуги.  Съобразно интегрирания и иновативен характер на услугите в този проект, първоначално ще бъдат изготвени индивидуални оценки на потребностите, включително и нови такива на лицата от целевата група на процедура "Нови алтернативи". Предвидено е тази дейност да бъде изпълнена от специализирания персонал на новосъздадения център като бъдат спазени принципите за равни възможности и недопускане на дискриминация и равенство между половете. Подобряване качеството на услугите ще бъде постигнато чрез осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и психологически услуги в зависимост от индивидуалните нужди на потребителите от целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се осигури качественото организиране, координиране и управление на проекта. Екипът за организация и управление ще бъде сформиран със заповед на кмета на Община Раковски, като се предвижда да бъде в следния състав: ръководител, координатор и счетоводител, а задълженията им ще бъдат както следва: Ръководител на проекта: -Управлява цялостното изпълнение на проекта -Ръководи и координира работата на екипа за организация и управление -Отговаря за постигане целите на проекта и спазване изискванията на ОПРЧР -Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на мероприятия за представяне на проекта и резултатите от него -Отговаря за надлежното изготвяне, обобщаване и съхраняване на проектната документация, включително и финансовата такава -Отговаря за отчитането на проекта пред Управляващия орган и за осъществяването на вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по проекта Координатор по проекта: -Под прякото ръководство на ръководителя на проекта, координира изпълнението на проектните дейности и задачи -Осигурява административна подкрепа на ръководителя за целия период на изпълнение на проекта, в т.ч. организиране на събития, обучения, срещи на членовете на екипа, отчитане на проекта и др. -Участва в срещи на екипа за организация и управление на проекта и следи за спазване на времевия график - Подпомага ръководителя при изготвяне на техническите и финансови отчети по проекта -Координира дейностите за популяризиране на проекта и изпълнение на предвидените мерки за информиране и публичност Счетоводител по проекта: -Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане -Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на ОПРЧР -Води финансовата и счетоводна документация на проекта, изготвя финансовите отчети, следи за тяхното съхраняване и представяне пред контролиращата организация -Носи отговорност за първичните счетоводни документи и изготвя отчети и справки за разходваните средства по бюджета на проекта -Носи отговорност за счетоводните операции по проекта, съгласно националното законодателство и изискванията на Управляващия орган В първия месец от стартирането на проекта ще бъде разработен актуализиран план за изпълнение на проектните дейности и план за наблюдение и мониторинг.Ежемесечно ще се провеждат екипни срещи на персонала по администриране на проекта, като ще се следи изпълнението на договорените срокове и постигането на заложените индикатори за изпълнение и за резултат. Отговорност на екипа ще бъде отчитането на проекта в различните етапи от реализирането му, както и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на УО. 26 321.71 26 468.16
Дейности за информация и комуникация: Целта на дейността е да се информира местната общност за проекта-цели, дейности, резултати и да се популяризира приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за реализацията на проекта. Дейността е планирана съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните информационни материали, разработени в рамките на проекта, ще съдържат следните основни компоненти: емблемата и логото на Европейския съюз, наименованието на Европейския социален фонд, общото лого за програмен период 2014-2020, съчетано с наименованието ОПРЧР, наименование на проекта и адрес на единния информационен портал. С цел популяризиране на проекта сред широката общественост ще бъдат организирани две информационни събития- в началото и в края на изпълнение. Първата ще се проведе непосредствено след одобрение на проекта и подписване на договор с Управляващия орган, като ще бъдат представени целите и задачите на проекта и предстоящите дейности по него. За целта, Екипът за организация и управление на проекта ще направи презентация пред местните медии, представители на Общинската администрация, представители на Неправителствени организации, работещи с лица в неравностойно положение, потенциални потребители и доставчици на социални услуги. За събитието се предвиждат разходи за кетъринг за присъстващите - храна и напитки и рекламни материали. Към началото на проекта е предвидено изработването на информационни плакати- по един за всяко населено място и за трите квартала в град Раковски, както и публикации на сайта на Общината и в местните и регионални средства за масова информация. В края на проекта е предвидена заключителна конференция, която ще има за цел да представи резултатите от проекта и начините за осигуряване на тяхната устойчивост, като са заложени идентични на предходното събитие разходи. Публикациите на сайта на Община Раковски ще бъдат регулярни за цялото изпълнение на проекта и ще информират широката общественост за степента на изпълнение на дейностите и качеството на предоставяните услуги. 1 003.00 853.87
Създаване и функциониране на екип към "Център за интегрирани услуги в домашна среда" на територията на Община Раковски. Разработване на методология за предоставяне на услуги в домашна среда.: С цел да се предоставят качествени интегрирани услуги в домашна среда, съобразени с индивидуалните потребности на потребителите са предвидени следните поддейности: -Създаване на екип към Центъра, който ще включва експерти с различен профил на компетентност - социално, медицинско и др. Екипът ще се състои от социален работник, психолог и медицинска сестра и ще осъществява дейността си за почти цялата продължителност на проекта, координирайки я със задачите и отговорностите на Екипа за организация и управление. Социалният работник ще предоставя консултации от социален характер на потребителите, ще води и съхранява досиетата им, ще изготви индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите индивидуални потребности. Медицинската сестра ще осигури достъп на потребителите до здравни услуги, ще ги придружава до болнични заведения, ще осъществява връзка с личните лекари, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение - измерване на кръвно налягане, разпознаване на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия, съвети за хигиена и хранене. Психолог - Ще предоставя психологическа подкрепа с помощта на индивидуални срещи с целевата група. Ще включва консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно потребностите на всеки един от потребителите. Индивидуалната работа ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Това е изключително важно за потребителите с оглед постигане на позитивна промяна в ценностните нагласи и справяне с негативните последици от заболяването . Психологът и социалният работник ще разработят Методология за дейността на "Центъра за интегрирани услуги в домашна среда", която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, предоставяни в Центъра, с цел гарантиране на тяхното качество и устойчивост. Социалният работник, психологът и медицинската сестра ще извършат индивидуална оценка на потребностите на всички кандидат-потребители, за почасово предоставяне на интегрирани услуги за социално включване. Водещи принципи при изпълнението на дейностите на екипа към Центъра ще са индивидуалния подход към нуждите и потребностите на потребителите и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги. 30 534.84 30 180.46
Кандидатстване, подбор и назначаване на персонал към "Център за интегрирани услуги в домашна среда". Кандидатстване и подбор на потребителите на услугите: Освен гореспоменатите специалисти, които ще предоставят специфични и иновативни към настоящия момент услуги, настоящото проектно предложение предвижда подбор и назначаване на лични и социални асистенти и домашни помощници към новосъздадения "Център за интегрирани услуги в домашна среда" . Целта на настоящата дейност е да се проведе ясна и прозрачна процедура за подбора им, както и за подбора на потребители на услугите. В рамките на тази дейност ще се извършват паралелно две процедури: -Подбор и наемане на персонал на трудов договор в центъра за услуги в домашна среда, отговарящ в най-висока степен на нуждите на потребителите. За осъществяването на тази дейност ще бъде изготвена и публикувана обява за набиране на кандидати за предоставяне на социални услуги, както и комплект от документи за кандидатстване, подготвени от Екипа за организация и управление на проекта. След предварителен подбор и извършено класиране, избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 18 месеца. Предвижда се да бъде нает персонал на 4 часов работен ден от 80 души, от които 10 лични асистенти, 10 социални асистенти и 60 домашни помощници. -Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат-потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на социалните услуги "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник" могат да кандидатстват лица от следните целеви групи: деца и възрастни с увреждания, поставени в социална изолация и техните семейства и възрастни хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, най-често поради здравословни проблеми, и самотноживеещи. Въз основа на предварително разработена процедура за оценка, Екипът за организация и управление на проекта ще извърши класиране на кандидатите за потребители, като ще бъдат обгрижени 90 нуждаещи се лица. Процедурата включва следните етапи: -Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата -Извършване на оценка на индивидуалните потребности на кандидат- потребителите от членовете на Екипа към Центъра за интегрирани услуги -Класиране и подбор на потребителите на услугите -Лично уведомяване с писма на класираните кандидати 0.00 0.00
Обучение на персонала, нает към "Център за интегрирани услуги в домашна среда", за предоставяне на социалните услуги: Дейността се обуславя от необходимостта служителите на Центъра и личните асистенти да придобият, актуализират и поддържат знанията и уменията си за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи - лица с увреждания и техните семейства и хора над 65г.в невъзможност за сомообслужване. Тази необходимост е заложена в "Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент” и стандартите за предоставяне на социални услуги.Обучителният процес се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 16 часа (2 дни), в което ще се включат не повече от 30 лица. То ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обучението няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично такова по ОПРЧР. Обучението ще включва следните теми: -Общи познания и основни задължения за домашните грижи -Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания -Работа с потребителите и техните семейства -Нормативни стандарти за качество -Здравословни и безопасни условия на труд Всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници ще се включат и в едно еднодневно поддържащо обучение от 8 часа.Поддържащото обучение ще включва предимно практически теми, фокусирани върху техните конкретни задължения. Целта на обученията е да надградят вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя.Обучението ще има интерактивен характер съвместяващ теоретични и практически подходи. 1 400.00 1 540.00
Предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите: Целта на дейността е да се предоставят услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, с цел преодоляване на последиците от социалното изключване и бедността. Предоставяните услуги са иновативни, тъй като на хората в неравностойно положение ще се гарантира възможност за избора им и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на потребността им. Услугите ще бъдат идентифицирани на база индивидуални социални оценки на целевата група. В проекта е предвидено социалната услуга "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник" да се предоставя в рамките на 18 месеца и да обхване 80 потребители от Община Раковски. Тази услуга ще бъде допълнена от специализирана здравна и психологическа подкрепа, която ще бъде осигурена от членовете на Екипа на Центъра за интегрирани услуги в домашна среда. Съвкупността от гореспоменатите услуги ще оформи комплекс от качествени грижи в домашна среда, създаващ условия за социална интеграция на потребителите и на условия за индивидуална подкрепа на деца и възрастни с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. Услугите ще се осигуряват от 10 лични асистенти, 10 социални асистенти и 60 домашни помощници, а интегрираните услуги за подкрепа ще се осъществяват от назначените специалисти в Екипа към Центъра - социален работник, медицинска сестра и психолог. Ще се предоставят ежедневни услуги и периодични услуги, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и неговото желание. -Личен асистент - полага грижи за дете или възрастен с увреждане или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности - Социален асистент - предоставя комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти за социално включване -Домашен помощник - предоставя услуги в домашна среда, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности Здравните услуги и подкрепата за социално включване ще се извършва от Екипа на Центъра. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Контролът на качеството на услугата през 18-те месеца на функционирането на услугите в домашна среда ще се осъществява от Екипа на Центъра, така както и ежемесечните посещения в домовете на потребителите и отразяването на констатациите от проверката в Дневник на потребителя. 440 377.69 441 930.84
Психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги. Мотивационна и социално-психологическа подкрепа за потребителите на интегрирани услуги: Тази дейност ще бъде паралелно насочена към две основни групи- доставчици и ползватели на социалните услуги. Предвидената мотивационна и психологическа подкрепа ще включва следните компоненти: -Психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги Предвидени са пет броя групови консултации и ще се отнасят към конкретни практически затруднения, възникнали в процеса на работа с потребители и институции или поради необходимост от придобиване на допълнителни знания и умения. Груповите консултации ще се предоставят на всички 80 наети лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници от наетия в Центъра социален работник в рамките на 20 часа за цялото изпълнение на проекта. В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведат две супервизии за всички наети лични и социални асистенти и домашни помощници. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. За предвидените консултации и супервизии ще бъде разработен график за провеждане, а след извършването им ще се предостави отчет относно начина им на протичане и появилите се пред доставчиците на социални услуги предизвикателства. Психологическа подкрепа - предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал при необходимост и ще се предоставя от наетия в Екипа към Центъра за интегрирани услуги психолог. Зададени са 70 часа за психологическа подкрепа в рамките на предоставянето на социалната услуга. Предвижда се допълнително възнаграждение за психолога в размер на 344,40 лв. с часова ставка 4,17лв., включително осигурителните вноски, начислени за сметка на работодателя, за 70 часа за целия проект, което ще бъде декларирано с втори трудов договор, съгласно КТ. -Мотивационна и социално-психологическа подкрепа за потребителите на услугите - предвижда се тази услуга да се предоставя от наетия към Екипа психолог, като по-подробно е описана в длъжностната му характеристика в Дейност 3 "Създаване и функциониране на екип към "Център за интегрирани услуги в домашна среда" на територията на Община Раковски. Разработване на методология за предоставяне на услуги в домашна среда". 344.40 344.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.