Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Повече от половината от безработните в област Плевен нямат професия и специалност. Това показват данните за месец май на Агенцията по заетостта. Особенно тревожно е положението при младите хора, при които от 2473 регистрирани в бюрата по труда в областта, 1301 не са посочили каква специалност и професия имат, което прави намирането им на работа за трудна задача. Жените сред регистрираните в бюрата по труда млади безработни са 1249. От тях 687 са без специалност и професия.
Липсата на поминък, ограниченията в транспорта и други социални фактори не благоприятстват оставането им в малките населени места в община Долна Митрополия.  Възможностите за намиране на работа са силно ограничени – както за нискоквалифицирани, така и за младежи с по-висока степен на образование и квалификация поради липсата на поминък.
Основната цел на проекта е да подпомогне създаването на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица в малките населени места от община Долна Митрополия, с фокус върху най-уязвимите групи на пазара на труда. За постигане на целите ще се осъществят следните основни дейности: 1) Наемане на 30 безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца в "БОНИТЕКС" ЕООД; 2) Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места в БОНИТЕКС ЕООД.
Основните дейности по проекта са насочени към безработни и  неактивни лица от малките населени места на територията на община Долна Митрополия, с фокус върху безработни лица с ниска степен на образование, продължително безработни и неактивни лица от етническите малцинства и безработни младежи до 29 год.вкл.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на 30 безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца в "БОНИТЕКС" ЕООД: Осигуряването на заетост ще се осъществи от Кандидата. Лицата от целевата група ще бъдат назначени на трудови договори съгласно изискванията на КТ при Кандидата. Назначените лица от целевата група ще подпишат Трудови договори с работодателя, които ще бъдат регистрирани в НАП, по чл. 62, ал. 4 от Кодекса на труда. Въвеждането на работното място на лицата от целевата група ще се осъществи съгласно Вътрешните правилници и Правилниците за вътрешния трудов ред на Кандидата. Участието на лицата от целевата група в производствения процес ще се отразява в присъствените форми на предприятието /форма 76/, водени от преките им ръководители. Лицата от целевата група включени в заетост, в рамките на 12 месеца, ще имат възможността да усвоят професионални умения на работното място, съобразно конкретната сфера на дейност в технологичния процес. Така лицата от целевата група ще създадат множество умения, чрез ротация на работното място, гарантиращи устойчива заетост, а не гарантирано работно място. При подбора на лицата от целевата група ще бъдат назначени поне: - 3 Безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED); - 12 Продължително безработни и неактивни лица; - 1 Безработно или неактивно лице с увреждания; - 1 Безработно лице на възраст над 54 г.; - 13 Безработни младежи до 29 г. вкл. Лица от целевата група ще бъдат назначени на следните длъжности: - Технолог, моделиране и конструиране на облекло, НКПД 2008 - 31193027 - 1 лице - Технолог-облекло, НКПД 2008 - 31193024 - 2 лица - Шивач, НКПД 2008 - 75331014 - 25 лица - Склададжия, НКПД 2008 - 43212014 - 1 лице - Оперативенсчетоводител, НКПД 2008 - 33133001 - 1 лице 186 856.72 188 746.40
Закупуване на оборудване, обзавеждане ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места в БОНИТЕКС ЕООД: Целта на дейността е оборудването и обзавеждането на създадените нови работни места, за назначените на работа при Кандидата лица от целевата група. Съгласно изискванията заложени в КТ и ЗБУТ, на наетите лица работодателят е длъжен да подсигури работно облекло и ЛПС. Отчитайки спецификата в конфекционното производство - запрашеност на въздуха, работа в принудителна поза и монотонен ритъм на работа, близост до високооборотни въртящи се машинни елементи, Кандидатът е заложил в бюджета работни престилки, ортопедични чехли, боне, ергономични столове, локални лампи и изолиращи килимчета, които предпазват наетите лица от ел. поражения. Кандидатът на новонаетите 25 шивачи е подсигурил необходимите машини и съоръжения, но работните места е необходимо да се дооборудват със спомагателни маси за детайли, спомагателни маси за готови изделия и клъцки, които ще допринесат за ефективността им. За спазване на ЗБУТ и поднормативните му документи е заложено и закупуване на 5 броя петсекционни шкафа за личните вещи на наетите лица. Във връзка със спазването на технологичния процес и достигане на исканото качество от възложителите на Кандидата по проекта ще бъдат назначени и технолог, моделиране и конструиране на облекло и 2 технолози, облекло. Тези длъжности са съвсем нови в предприятието и това изисква пълното оборудване на работните места. За целта ще се закупят 3 бюра, 3 офис шкафа за съхранение на техническата документация на произвежданите изделия, 1 чертожна маса и 1 лаптоп, който ще се споделя от 3-мата технолози. Спазването на противопожарните изисквания при новия обем на производство налага и въвеждането на длъжността склададжия, която също е нова за предприятието. Това изисква оборудването на работното му място, а именно: 1 бюро, 1 офис шкаф за съхранение на документи и 1 транспалетна количка за извършване на товаро разтоварните дейности съгласно разпоредбите на Наредбата № 16 ОТ 31.05.1999 Г. за физиологични норми и правила за ръчна работа с тежести. Към настоящият момент Кандидатът ползва външно счетоводно обслужване, но с оглед на повишения по проекта капацитет се налага и въвеждането на оперативен счетоводител, който ежедневно ще осъществява дейности съгласно ЗСчет, НСС, Наредбата за структурата и организацията на работната заплата и други нормативни актове, свързани със счетоводното отразяване на дейността на предприятието. Това налага създаването на ново работно място, което ще бъде оборудвано с: 1 лаптоп, 1 бюро, 1 офис шкаф за съхранение на документи, 1 счетоводна програма и 1 мултифункционално устройство - принтер, копир и скенер. Спазвайки разпоредбите на НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи Кандидатът е предвидил и закупуването на 3 бр. защитини очила за работа с видеодисплеи. Мултифункционалното устройство ще бъде споделено от 3-мата технолози, склададжията и оперативния счетоводител. За да се спазят нормативните изисквания на ЗБУТ и поднормативните му актове Кандидатът е заложил и разход за покриване на изискуемият миним обследвания по закона и наредбите при разкриването на нови работни места или увеличаване на настоящия капацитет. Обследванията ще обхванат елементи като - микроклимат, влажност, шум, запрашеност, вибрации, ел.замервания, осветление, изготвяне на първоначален статус на новонетите лица и т.н. 22 735.00 21 507.82
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата процедура за безвъзмездно финансиране и популяризиране на финансовия принос на ОП"РЧР" и ЕСФ. Конкретните задачи на Дейността са: • Прозрачност при изпълнение дейностите заложени в проекта • Прозрачност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ • Информираност на обществото и всички заинтересовани страни за достигане на заложените цели • Споделяне на добри практики Изпълнението на дейността е съобразено с изискванията заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разработените информационни материали в рамките на проекта ще съдържат името на проекта, приоритетната ос, логата на ЕС и ОП РЧР. За постигане на заложената цел на дейността ще се осъществят действия, чрез които ще информираме широката общественост за целите и достигнатите резултати по проекта, за целите и финансовия принос на ЕСФ и ОП РЧР. За осъществяване на целите на Дейността ще приложим разнообразни комуникационни методи: • Официална кореспонденция • Кореспонденция по е-поща, Лични контакти и неформална комуникация • Съобщения за печата и „чат-шоу”, пресконференции, уеб страница в социалните медии, медии • Рекламни материали с логото на ЕС и ОП РЧР. Пресконференции – при стартиране и приключване на проекта, за представяне , обзор на напредъка по проекта и отчитане на постигнатите резултат. Съобщения и обзори за медии, включително изчерпателна информация по конкретни теми, снимки, обзор на проекта, прилагане на добри практики, обзор на публичното разходване на средства. Съобщения за медиите, които ще са средство за осведомяване на широката общественост относно дейностите и достиженията на основната и специфичните цели на проекта. Присъствие в „социалните мрежи” в интернет пространството- достъпен за всички посетители. При получаване на въпрос, се публикува отговор на експерт с необходимата компетентност от екипа за управление на проекта. В рамките на проекта ще се осъществят 2 пресконференции - откриваща и закриваща, напредъка по дейностите и постигането на поставените цели ще отрази в 4 пъти в местня печат. За популяризиране на програмата и проекта е предвидено изработването на следните информационни материали: - Банер - 1 бр. - Стикери за работни престилки - 30 бр. - Плакати - 20бр. - Информационни табели - 2 бр. - Стикери за оборудване/обзавеждане - 100 бр. 1 970.00 1 830.00
Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да осигури прозрачно, ефикасно и ефективно управление на проекта. Дейността се изпълнява от Кандидата чрез сформиран екип за управление на проекта. Екипът, установява системи за управление и контрол на проекта чрез месечни планове за мониторинг, проверки на място и др.; Координира и съгласува дейностите по проекта, съгласно заложения времеви график; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и финален отчети за изпълнението на проекта и искания за авансово и междинни плащания към ДО; Осъществява на непрекъснат финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред медиите. Екипът за управление на проекта е в състав: 1. Ръководител проект - Установява системи за управление на проекта; Контролира цялостната дейност на екипа; Координира и съгласува дейностите по проекта с цел достигане на целите на проекта ; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта по отношение на времевата и финансовата рамка на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и краен отчети за изпълнението на проекта; Осъществява финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред институции, организации и медии. 2. Координатор - Координира организацията на работа и извършва цялостно ежедневно управление; Разпределя и съгласува дейностите по проекта; Участва в подготовката на документацията по проекта; Събира и обработва информацията по изпълнение на проекта; Ръководи разпределението на дейностите и изпълнението на поетите ангажименти от членовете на екипа. Контролира изпълнението на планираните доставки .Участва в проверки на място при изпълнение на проектните дейности; Участва в изготвянето на междинните и крайния отчети на проекта; Участва в подготовката на информационната кампания; Предоставя информация за проекта при запитване. 3. Счетоводното обслужване на проекта ще се осъществи от фирма предоставяща счетоводни услуги. Нейн представител ще установява системи за финансово управление на проекта; Контролира цялостната дейност по извършване на разходи, осчетоводяване и обработка на финансовите документи; Наблюдава и мониторира финансовото изпълнение на проекта; Анализира счетоводната информация, подава текущи данни за разходването на бюджета и изготвя междинните и крайния финансови отчети за изпълнението на проекта 20 250.00 19 986.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.