Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

В инвестиционната програма на Враца е включен проект, който е свързан с реконструкция, ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност на административни сгради.Проектните дейности са насочени към ремонт и обновяване на административна сграда на Община Враца, като се цели чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност и съпътстващи строително-ремонтни дейности да се модернизира сградния фонд и да се създаде приветлива и ефективна среда за работа на общинската администрация. В резултат на планираните дейности по проекта се предвижда за сградата да се достигне клас на енергопотребление „В“. 
Проектът ще подобри конкурентоспособността на града чрез подобряване на условията за предоставяне на административни услуги на гражданите, вкл. и на представители на бизнеса. От своя страна, това съответно ще доведе до повишаване мотивацията на служителите в общинска администрация за повишаване ефективността на тяхната работа и ще насърчи както заетостта на административния персонал, така и на кадрите, осъществяващи строително-ремонтните работи.
Реализирането на проектните дейности ще приведе  административната сграда на Община Враца и Концертната зала (Представителната зала) в съответствие с предписанията на техническия паспорт и енергийното обследване, при спазване изискванията на действащото законодателство в Република България. Изпълнението на проекта ще доведе до по-висока енергийна ефективност, ще допринесе пряко за намаляване на крайното енергийно потребление в обществената сграда, както и ще подобри мобилността на хората с увреждания, и косвено ще допринесе за намаляване на парниковите газове.Реализирането на проекта ще допринесе за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийната ефективност, а именно - достигане на 25% по-висока енергийна ефективност към 2020 г. и косвено - за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители.: Дейността включва подготвяне на доклади за стартиране на процедури за избор на изпълнители по проекта, подготовка на технически спецификации и на тръжна документация, обявяване на процедури по ЗОП, избор на изпълнители и сключване на договори с избраните изпълнители. 0.00 0.00
СМР на административна сграда на Община Враца: Дейността включва: - мерките по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на административна сграда на Община Враца и концертна (представителна зала) - съгласно Техническия паспорт на сградата, част "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа"; - мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност на административна сграда на Община Враца; - съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - мерки, насочени към подобряване на достъпа на хора с увреждания до административна сграда на Община Враца , в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 3 192 685.36 3 596 187.09
Авторски надзор: Авторският надзор ще бъде оказан по време на строително-ремонтните дейности по проекта. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. В рамките на дейността се извършва: 1. Следи за точното и правилно изпълнение на одобрения работен проект, разпоредбите на ЗУТ и на подзаконовите нормативни актове, имащи отношение към проекта и за промените или допълненията на проекта, предписани по узаконения нормативен ред от проектанта по време на строителството. 2. При всяко посещение на обекта се оглежда и установява състоянието му и се дава решения на възникналите проблеми, като информира възложителя за възникналите проблеми и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. 3. Допуска всички одитиращи органи и външни одитори оторизирани да извършват проверки, да проверяват посредством проучване на документацията или проверки на място, изпълнението на проекта, и да проведат пълен одит, при необходимост, въз основа на разходнооправдателните документи, приложени към счетоводните отчети, счетоводната документация и други документи, свързани с финансирането на проекта. 4. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място и одити, проведени по отношение на настоящия проект. 5. Поддържа точно и систематизирано счетоводство и отчетност във връзка с извършваните дейности по проекта; 6. Да подписва всички актове и протоколи съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 7. Да извършва авторски надзор по време на строителството на обекта до съставяне и подписване на протокол за установяване годността за ползване на строежа. 8. Да завери изготвената екзекутивна документация за действително извършените СМР на обекта. 17 000.00 20 174.40
Строителен надзор: Строителният надзор включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи. - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обекта/обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация. 19 500.00 23 400.00
Одит на проекта: Одитът по проекта ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит. Договорът със сертифициран одитор ще бъде сключен във връзка с необходимостта от независима експертна оценка на правилното разходване на отпусната безвъзмездна финансова помощ. Дейността е свързана с изготвяне на одиторски доклад в съответствие с Международните одиторски стандарти и Закона за независимия финансов одит. Целта на този документ е да се докаже коректността и законосъобразността на представените финансови отчети и тяхното удостоверяване пред Управляващия орган. Одиторският долад ще бъде изготвен на базата на изискванията на българското счетоводно законодателство и определени взаимосвързани процедури.Дейността е необходима за осигуряване на прозрачност при изпълнение на проектните дейности и усвояване на средствата. 3 000.00 3 000.00
Дейности по осигуряване на публичност и визуализация по проекта : Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за общо приложими разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейски фонд за морско дело и рибарство за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета и съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (2014-2020) за настоящия проект ще бъдат спазени всички задължителни дейности по публичност и визуализация. С изпълнението на тази дейност се цели постигане на широко популяризиране на проекта сред общността , времевия период, за който ще бъде изпълнен, очакваните резултати, както и полученото финансиране. Дейностите по осигуряване на публичност и визуализация по проекта включват: - Провеждане на две публични събития: При стартиране на дейностите по проекта ще се организира и проведе пресконференция, чрез която обществеността ще бъде запозната с целите и дейностите на проекта и времевия период за неговото изпълнение. На пресконференцията ще бъдат поканени журналисти от местни и регионални медии за отразяване на събитието. Екипът по проекта ще подготви пресинформация и презентация на проекта. Информация за проекта ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). В края на проекта ще се организира и проведе заключителна пресконференция, където ще бъдат представени постигнатите резултати. - Поставяне на билборд по време на строителните дейности. - Поставяне на постоянна обяснителна табела след приключване на строителните дейности с мин. размери 50х70 см. - Провеждане на официална церемония "Първа копка" и/или "Официално откриване". -Изготвяне и разпространение на информационни листовки, отразяващи целите, дейностите и резултатите от изпълнението на проекта. - Публикуване на пресинформация в местни медии. 3 950.00 4 740.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на проекта: Дейността има за цел успешно реализиране на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да минимизират евентуални предпоставки за забавяне и/или неизпълнение на проектните дейности. Дейността включва определяне на екип за организация и управление на проекта, подготвяне на допълнителни трудови договори/допълнителни споразумения/заповеди към основните трудови договори, провеждане на заседания на екипа, отчетност, анализ на възникнали проблеми, решения за усъвършенстване на дейностите по проекта, мотивиране на екипа за постигане на оптимални резултати, управление на проектните дейности, водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети. Предвидено е екипът за управление на проекта да се състои от ръководител, координатор и счетоводител проект. Ръководителят на проекта е гл.архитект на Община Враца. Основните отговорности на ръководител, координатор и счетоводител проект са описани в секция 9. Екип. Дейността е необходима за ефективното реализиране на проектните дейности и за ефективното изразходване на средствата по проекта и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. По време на целия строителен процес от откриване на строителната площадка до предаване на обекта за експлоатация следва да се осъществява контрол върху изпълнението на СМР относно: - съответствие на изпълняваните на обекта работи по вид и количество със техническата документация и с КСС; - съответствие на влаганите на обекта строителни продукти с предвидените в проектосметната документация към договора - техническа спецификация, КСС, оферта на изпълнителя и др. - съответствие на СМР с представените от изпълнителя и приетите от възложителя линейни календарни планове, които са неразделна част от договора. 50 000.00 22 380.72

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.