Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

59% от българите имат позитивна нагласа съм предприемачеството и са готови да стартират собствен бизнес, но данните сочат, че едва 34 % от тях имат желание да станат предприемачи. Тези резултати се интерпретират като неувереност и неустойчивост в поддържането на идеята за собствен бизнес, но също така и с липса на самочувствие и познания. Проектът "Аз, предприемач?" е насочен към преодоляване на тази негативна статистика и акцентиране върху предприемаческите ценности, мислене и чувство с цел да бъде насърчен подход на „виждам със собствените си очи“, а не „казаха ми, че“. Ще бъдат информирани и мотивирани кандидат предприемачи, които ще се учат да разпознават собствения си потенциал и постигат промяна на начина си на мислене, когато „превръщането в предприемач става изпълнимо“. В рамките на проекта ще бъдат предоставени обучения на 80 лица с цел придобиване на знания в областта на предприемачеството, бизнес знания за разработване на бизнес идея и бизнесплан, придобиване на знания за управление на самостоятелна стопанска дейност.На всеки от кандидат предприемачите ще бъдат предоставени консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност, като ще бъдат консултирани относно разработването и преценка на жизнеспособността на бизнес идеята, консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността. Ще бъдат осигурени необходимите действия по информация и комуникация, както и организация за управление на проекта. Реализацията на проекта ще осигури необходимите предпоставки да успешно прилагане на финансовите инструменти по ОП РЧР чрез развитие на предприемаческите умения на заети и безработни лица, както и чрез разработването на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране. Осигуряването на консултантски услуги ще допренесе за устойчивост на новостартиралите предприятия. Проектът подкрепя политиката по околна среда и ресурсна ефективност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В рамките на тази дейност ще бъдат проведени информационни и мотивационни събития "Аз, предприемач?". На тези събития ще бъдат представени възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, ще бъдат включени теми относно професионалното ориентиране към инициативи за предприемачество. Ще бъдат информирани и мотивирани кандидат предприемачи да разпознават собствения си потенциал и постигат промяна на начина си на мислене, когато „превръщането в предприемач става изпълнимо“. Ще се акцентира върху предприемаческите ценности, мислене и чувство с цел да бъде насърчен подход на „виждам със собствените си очи“, а не „казаха ми, че“. На събитията ще бъдат представени и стартирали успешно предприемачи, които ще споделят своя опит от първо лице като мотивационен фактор. Планират се 7 събития, които ще се проведат - 2 в град Варна, 2 в град Шумен, 2 в град Добрич и 1 в град Търговище. За провеждането на мероприятията ще е необходимо наемането на зала, наемането на техника, както провеждане на кампания по осигуряване на публичност за провеждането на мероприятията с цел достигане до по - голям брой потенциални кандидат предприемачи. За достигане до по - голяма аудитория, както и с цел използване на електронните медии и социалните мрежи планираме да се изработи и мотивационнен филм "Аз, предприемач?", който ще бъде показван както по време на информационните и мотивационни събития, така и ще бъде публикуван свободно в интернет пространството. Късометражният филм ще бъде динамичен, емоционален и съдържателен - ще показва истински неща от реалния живот цел развиване на увереност у кандидат предприемачите - добри практики на стартирали вече предприемачи. Видео материалите в интернет заемат водещо място в промоционалните стратегии на новаторски настроените компании. Това е така, защото видеото в интернет дава възможност за бърза и лесна за възприемане информация. Интернет потребителите търсят конкретна и лесна за възприемане информация. Склонни са да гласуват доверие, ако видят, че този който разпространява материала е реално съществуващ. Те вярват, че когато зад дадено обещание застане конкретен човек, той се обвързва с това обещание и поема отговорността да го изпълни. По този начин ще можем да достигнем до потенциалните хора от целевата ни група. Интернет е мощна медия, чиято публика се увеличава ежедневно. Публикуване на филма в интернет пространството дава възможност за по-тясно и точно таргетиране на целевата група спрямо техните интереси. По този начин нараства вероятността нашето послание с предложение за обучение и услуги да достигне хора с реален интерес към него. 12 500.00 12 460.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: В рамките на дейността се предвижда да бъдат организирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идея и бизнеспланове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Преди започване на дейността ще бъде съставен индивидуален план с необходимата за всяко лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието му, в случай че настъпят промени. Обучението ще бъде проведено в рамките на общо 150 часа. Програмата включва следните модули: Модул 1. ВИЕ КАТО ПРЕДПРИЕМАЧ 1.1. Мотивация, предприемачески дух и комуникативни умения Характеристики на предприемача. Личност, ценности и възгледи. Работа в екип. Мотивация на предприемача. Предприемачески риск. Креативни методи и техники. Обществена роля и имидж на предприемача. Поставяне на цели. Предприемачът като лидер. Лидерски роли и стилове. Принципи на лидерството. Лидерството като процес и отношение. Управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взeмане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна. Видове общуване. Комуникативни способности. Работа в екип – взаимодействие и отговорност при изпълнение на задачите. Усвояване на психологически модели за общуване в група. Вербално и невербално поведение. Самооценка и ниво на претенции. Усвояване на психологически модели на поведение за управление на сложни и критични ситуации. Симулационен тренинг за усвояване на специализирани комуникативни умения. Водене на преговори. Принципи на деловото общуване. Формулиране на проблеми и въпроси. Умение за презентиране. Правила за водене на делова кореспонденция. Управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взeмане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна. Мениджмънт на времето и стреса. 1.2. Етично бизнес поведение. Етично поведение - същност и характеристика. Етични взаимоотношения с клиенти и доставчици. Етични взаимоотношения работодател – служители. Модул 2: БИЗНЕС ПЛАН, БИЗНЕС ИДЕЯ, МАРКЕТИНГОВ ПЛАН 2.1. Бизнес идея Фактори за развитие на предприемачеството: макросреда, социални, политически и демографски фактори. Бизнес-идея. Генериране на бизнес идея. Техники за генериране на бизнес идеи. Избор на най - добрата бизнес идея. Анализ и тестване на бизнес идеята. 2.2. Бизнес план Понятие и значение. Елементи на бизнес плана. Oсновни стъпки при изготвяне на бизнес план. Традиционен подход за изработване на бизнес план. Методика за изготвяне на бизнес план. Примерни матрици за разработване на бизнес план. Програмни средства за моделиране и разработка. Представяне, защита и оценка на бизнес план. Иновативни модели за бизнеспланиране. Бизнес модел "Канвас", Бизнес "Мандала" 2.3. Маркетингов план Проучване и анализ на пазара. Методи и инструменти за проучване и анализ на пазара. Конкуренция и конкурентни предимства. Проучване и анализ на конкурентите. Сегментиране на пазара. Същност. Целеви групи. Маркетинг микс. Същност. Продуктова, ценова, дистрибуционна и комуникационна политика. Реклама и връзки с обществеността. Разработване на маркетингов план. Модул 3: ФОРМИ НА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ Видове дружества за осъществяване на търговска дейност – предимства, недостатъци на всяка форма дружество Едноличен търговец Търговски дружества Дружество с ограничена отговорност Събирателно дружество Командитно дружество Акционерно дружество Командитно дружество с акции Дружество по Закона за задълженията и договорите Кооперации Земеделски производител Франчайз Договор за съвместна дейност Модул 4: ПЕРСОНАЛ, ПРАВНИ НОРМИ И ЗАСТРАХОВКИ 4.1 Общи принципи на трудовото законодателство. Трудово право – основни права и задължения на работодателя и работниците. 4.2 Безопасност на труда – задължения на работодателя. Специфични изисквания относно осигуряване на ЗБУТ. Какво да очакваме от службата по трудова медицина? продължава 66 370.00 44 048.41
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа. : В рамките на тази дейност ще бъдат предоставени консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ. Тези услуги ще бъдат предоставяни индивидуално, като за всяко лице са панирани по 40 часа. Услугите ще се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност в зависимост от индивидуалната нужда на кандидат - предприемачите. За всеки един от кандидатите ще има съставен индивидуален план с необходимата за всяко лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието му, в случай че настъпят промени. Този план ще съдържа и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето ще може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност, включително и финансови инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР. Дейността ще се изпълнява от специалисти, наети на трудов договор - двама икономисти и един юрист. С цел оформяне в подходящ вид на изработените за кандидат-предприемачите материали се предвижда закупуването на материали - хартия, тонер, папки. 38 160.00 30 881.07

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.